Monday, June 25, 2012

Jamuan Makan Malam bersama Anwar Hidang BABI dan ARAK?


Jamuan Makan Malam Bersama Anwar Ibrahim Hidang Makanan Bercampur Halal dan Haram di Sebuah Restoran Cina.




Apa cerita sekarang ni ? Jamuan Makan Malam Bersama Anwar Ibrahim kat Restoran Guo Tai, sebuah restoran cina tidak halal dan panggil orang Melayu beragama Islam turut serta sekali. Atau bahasa mudahnye jemput lebai PAS makan sekali ?
YUMCHA! 

Restoran Cina ada kemungkinan ka tukang masak dia orang Melayu beragama Islam? Penggunaan pinggan, mangkuk, cawan, sudu. Confirm ke halal ? Tanya diri sendiri. Lu jangan tanya Anwar, dia mana tau halal haram ni semua 'BENDA' pun dia main TALA je !

Aku bukan nak condemn jamuan makan malam ni . Tapi Lu Pikir La Sendiri!

Petikan dari blog Cucu Tok Selampit


"CTS minta maaflah dengan rakan-rakan pembaca yang bukan beragama Islam. Mahu tidak mahu terpaksa CTS tuliskan perkara ini. Banyak caranya untuk mengadakan majlis makan malam yang melibatkan kesemua kaum di Malaysia termasuk yang beragama Islam. 
Apabila majlis makan malam diadakan di dalam sebuah restoran berlaku percampuran di antara yang halal dan yang haram, maka timbulnya syubhah. Jarang sesebuah restoren Cina yang mengendalikan perniagaan makanan yang haram bagi umat Islam mengasingkan peralatan makanan dan masakan seperti kuali, dapur, pinggan mangkuk dan sebagainya. 
Buat juak-juak P"Gay"R, CTS tidaklah hairan sangat. Bab halal dan haram ni, mereka sudah lama tolak ketepi. Yang puak-puak lebai PAS turut sama menyertai jamuan makan malam tersebut apa pula ceritanya? Dah tak ada tempat lain nak melahap tanpa was-was? Inilah akibatnya apabila PAS menjadi kuda tunggan DAP. Sampai makanan yang masuk ke dalam usus menjadi darah dagingpun sudah tidak diperdulikan haram halalnya."


P/S : Apa-apa pun aku ucapkan selamat menjamu selera kepada semua yang pergi jamuan makan malam ni nanti. Lepas tu nanti jangan lupa bagi tau kat aku ye apa rasa makanan halal haram bila dicampur. Jangan silap tuang air Teh dengan Beer atau Sirap dengan Wine ke. Haha!


 

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive