Wednesday, September 11, 2013

@AbbyAbadi112 BUAT MACAM NIKAH KAT THAILAND TU MACAM MAIN MASAK-MASAK??


Ish! tahulah ustazah pun. Janganlah pandai-pandai buat statement sendiri macam ilmu agama tu dah tinggi macam KLCC. Niat jer nak elak dosa, tapi hukum? Wali? Better Si Abby ni kena recheck balik  status pernikahan dia dengan JAKIM. Sambung baca dibawah untuk lebih lanjut...
" Pelakon Abby Abadi yang juga digelar Ustazah Jadian oleh sesetengah pihak, mengakui bernikah di Selatan Thailand dengan jejaka pilihannya, Muhammad Noor Farhan Che Bakar.  
"Ya, saya bernikah di Thailand. Tidak ada masalah pun dalam undang-undang Islam bernikah di negara jiran, tetapi saya mempermudahkan yang payah.

"Benda itu (bernikah di luar) tak jadi masalah pun, Allah SWT kita perlu dahuluka, jadi saya dah lepas dengan Allah, maksudnya kita dah bernikah itu yang terbaik, yang penting saya dapat elak dosa," katanya.

Abby, 36, dan jejaka kelahiran Kelantan berusia 24 tahun itu dilaporkan bernikah sehari sebelum Ramadan iaitu pada 9 Julai lalu.

Perkenalan singkat mereka yang bertemu di pasar raya akhirnya berjaya menyatukan dua hati ini dan kini Farhan dikatakan menjadi pekerja di butik Abby yang terletak di Taman Melawati.

Majlis resepsi pasangan ini akan diadakan pada 31 Ogos lepas di Kuala Lumpur dan di Tumpat, Kelantan pada 6 September lepas.

Apa-apa pun tahniah diucapkan buat Abby dan Farhan, semoga masjid yang dibina akan berkekalan sehingga ke akhir hayat.

p/s : pssssh!!! awak tu janda... apa yang susahnya nak kawin kat Malaysia... bukannya kes nak poligami atau nak kawin dua tiga empat... " KULAAN NIRING 

ENTRI LAIN YANG BERKAITAN:

Selain perkahwinan Ashraf Muslim dan Wan Sakinah yang didedahkan minggu lalu, pernikahan Abby Abadi dan seorang pemuda berusia 24 tahun juga menjadi bahan bualan ramai peminat hujung minggu lalu. 
BACA: Abby Abadi Sahkan Sudah Bernikah Sejak 12 Hari Lalu 
Dengan situasi pernikahan beliau yang nampak tergesa gesa, ada yang timbulkan spekulasi mengatakan Abby Abadi dan suaminya itu bernikah di selatan Thailand sebagai jalan mudah.  
“Ya saya bernikah di Thailand. Tidak ada masalah pun dalam undang undang Islam bernikah di negara jiran, tetapi saya mempermudahkan yang payah,” ujar Abby Abadi berterus terang kepada Harian Metro. 
Seterusnya..

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive