Thursday, September 19, 2013

#PemilihanUMNO: PENGALAMAN @AzwanBro DIPERLUKAN UNTUK KEKUATAN PEMUDA! #OneBro4NKP @onebro4NKP


Imej keberanian yang dibawa Pemuda sangat penting dalam era politik sekarang. Sejak negara mencapai kemerdekaan lagi, imej keberanian ditekankan demi memperjuangkan nilai sebuah kemerdekaan dan ketuanan melayu. Justeru, ia selaras dengan teras perjuangan UMNO dan 'Transformasi' yang diperkenalkan Presiden. Bagi memastikan ianya terlaksana, barisan pemuda mestilah diketuai oleh individu yang kuat! Tambahan, banyak yang perlu ditangani dalam perubahan landskap politik ketika ini.

Pada pencalonan Naib Ketua Pemuda kali ini, seramai 3 orang akan 'masuk gelanggang', iaitu Jamawi Jaafar, Lokman Adam dan Khairul Azwan Harun (Azwan Bro). 

Pada pendapat peribadi saya, Azwan Bro (Ketua Pemuda Negeri Perak) adalah calon yang sesuai untuk diberi peluang mengisi tempat kosong Naib Ketua Pemuda. Salah satu daripada faktornya adalah, dia berpengalaman mengetuai saf kepimpinan perhubungan UMNO negeri. Sekali gus, melalui pengalaman yang ada, ianya boleh diteruskan pada peringkat nasional bagi memastikan visi dan misi pemuda tercapai. 


Ingat, tanggungjawab sebagai Naib Ketua Pemuda bukanlah suatu yang remeh-temeh, ianya sangat penting bagi memastikan kekuatan jentera pemuda tidak lemah dan cacat. 

Boleh juga baca ulasan tentang kepimpinan Azwan Bro yang dilihat mampu membawa perjuangan pemuda selaras dengan peredaran zaman di blog sahabat saya. DIBAWAH:

Pendapat Azwan Bro tentang kesesuaian perjuangan UMNO mengikut peredaran zaman.
DOUBLE-Y
Sejak negara mencapai kemerdekaan, pendekatan yang digunakan oleh pemuda sentiasa digeruni dan dihormati oleh lawan. Sayap UMNO yang dikenali dengan imej perjuangan yang lantang, berani dalam memperjuangkan isu serta mempertahankan hak dan kepentingan agama, bangsa dan negara kini telah melalui pelbagai proses kematangan. 
Keberanian pemuda bukan saja ketika berjuang menuntut kemerdekaan negara, malah ketika keengganan komunis mengiktiraf kemerdekaan negara sehingga membawa kepada darurat, pemuda memainkan peranan memberi kesedaran kepada rakyat mengenai konsep sebuah negara Merdeka. 
Kini setelah melalui pelbagai proses serta memastikan UMNO terus relevan, pemuda UMNO perlu bijak menyesuaikan perjuangan mereka selari dengan perubahan landskap politik negara. Tanggungjawab besar bukan sahaja di bahu ketua pemuda sebaliknya ia turut dipikul pembantunya iaitu naib ketua. 
Tanggungjawab Naib Ketua Pemuda UMNO harus selari dengan Ketua Pemuda bagi memastikan visi dan misi pergerakan pemuda berjaya dicapai. Di antara tiga calon, Azwanbro dilihat lebih mampu membawa perjuangan pemuda selari dengan peredaran zaman.





FOLLOW TWITTER @onebro4NKP UNTUK MENGIKUTI PERKEMBANGAN TENTANG AZWAN BRO ~ADIOS~

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive