Wednesday, June 18, 2014

PEGAWAI JAKIM DIMINTA UPLOAD VIDEO MAKAN #Cadburry??


Nampaknya, status HALAL coklat Cadburry masih lagi tidak dapat meyakinkan peminat coklat tersebut walaupun telah DISAHKAN HALAL oleh JAKIM.

Oleh itu, untuk lebih meyakinkan pembeli, pegawai-pegawai JAKIM disarankan untuk memuatnaik video mereka sedang memakan coklat Cadbury, sekaligus membuktikan bahawa coklat tersebut BEBAS 'BABI' dan DIYAKINI HALAL (persepsi media sosial)

560 RAKAN FACEBOOK INGIN MELIHAT PEGAWAI JAKIM MAKAN CADBURY 
 
Berikut status saya muatnaik di akaun facebook. 
 
560 pemilik akaun laman sosial menyatakan keinginan mereka untuk melihat gambar atau rakaman video pegawai Jabatan Kemajuan Islam Malaysia, JAKIM, memakan produk Cadbury disahkan halal.
Sebelum ini, Pengarah Kanan Halal Hub JAKIM, Mohd Amri Abdullah berkata, sangggup memakan cokelat Cadbury sekiranya diminta berbuat demikian.

Alhamdulillah.
Jika kerana berstatus penjawat awam, pegawai JAKIM dilarang untuk menunjukkan bukti tanpa keraguan, siapakah lagi akan melaksanakan tugas itu secara sukarela? Ahli keluarga pegawai JAKIM? Rakan karib mereka?

 
Demonstrasi itu akan menghantar isyarat LEBIH jelas kepada rakyat Malaysia, JAKIM sendiri tidak berasa was-was untuk menelan produk, sebelum ini disahkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia, dicemari DNA babi.

P/S: PASAL COKLAT KECOH 1 DUNIA.. TAPI MASA KUAR DATING, PEGANG2 TANGAN BAGAITAK TANYA PUN HALAL HARAM. 

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive