Thursday, July 3, 2014

MENGAPA MAJLIS BERBUKA PUASA TAK CUKUP MAKANAN PUN NAK SALAHKAN @tengkuadnanreal?


Saya ingin meluahkan rasa kurang selesa dengan artikel oleh blogger Kulaan Niring bertajuk Meja Menteri Wilayah Makan Mewah Tapi Orang Ramai Datang Makan Tak Cukup??? @NajibRazak.

Majlis berbuka puasa tak cukup makanan pun nak salahkan Ku Nan? 


Adalah jauh lebih baik jika balun pemimpin pembangkang daripada membalun Ahli Parlimen sendiri dengan 'point' yang sangat remeh-temeh macam ni. 

Sudah terang lagi bersuluh menu berbuka tersebut disediakan oleh pihak katering, bermakna KATERING TU YANG MASAK TIDAK CUKUP, BUKANNYA KU NAN YANG BAGI MAKANAN TAK CUKUP.
" Yang sedihnya waktu orang lain dah berbuka masih ramai yang tadah pinggan kosong macam orang mintak sedekah. Ada 2 katerer, satu katerer berbuka untuk masjid dan satu katerer lagi untuk majlis menteri. Menunya berlainan. Dah tentu yang majlis menteri tu lebih "special". Nasi dengan lauk katerer masjid pukul 7.20 dah habis tapi kat khemah menteri bersepah lauk-pauk. Apa lagi, rakyat jelata pun pegi la ke katerer majlis menteri. Nak tau apa waiter / waitress kata kat rakyat jelata, "kami terima arahan lauk yang berbaki tu untuk top-up meja kat majlis menteri sahaja" 
Inilah sebabnya rakyat makin marah dan meluat dengan pemimpin dan menteri kerajaan BN terutama menteri UMNO bila cakap berdegar-degar buat semua untuk rakyat tapi benda macam nie takkan la tak nampak tak tanya. Bukan jauh pun sebelah khemah jer. Cuba berenti sat makan turun tahta tu bertanya khabar rakyat dah makan ker belum. Dapat lauk nak berbuka ker tak "

Tak perlu nak salahkan menteri melainkan kalau dia betul-betul buat salah.

SAMBUNG NANTI... IDEA KURENG!! :p

2 comments:

Anonymous said...

Makan punya pasal pun nak jadikan isu perlecehkan Menteri. Ni la orang Melayu. Kalau makanan tu dah habis sebagai orang Islam kena bersangka baik dan anggap sebagai tidak ada rezeki untuk hari tersebut. Sudahlah makanan tak dapat yang dapat hanya dosa sebab mengata kat tuan rumah. Akhirnya satu apa pun tak dapat melainkan dosa semata-mata. Bersabar kena banyak di bulan Ramadhan yang mulia ini. Amin Ya Allah.

Anonymous said...

kalau dah tahu macam tu..buat apa kau pergi sana bodoh...berbuka la kat rumah dgn family..kan lebih selesa..pahala lebih dosa tak bertambah....ini tidak, dengar ada makan free aje terus pergi..lepas tu tak dapat makan mengutuk kerajaan..salah sendiri tak nampak...bodoh

EXECUTIVE LINKS

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive