Tuesday, September 9, 2014

#KrisisMBSelangor: SETELAH 'CHEKMATE', AKHIRNYA ANWAR TERPAKSA AKUR BAHAWA BININYA TIDAK LAYAK!!


Akhirnya Anwar terpaksa akur bahawa isterinya "TIDAK MUNGKIN" akan dilantik menjadi MB Selangor yang baharu. 

Nampaknya ini membuktikan bahawa Langkah Kajang yang diilhamkan oleh Rafizi Ramli sudah menjadi Langkah Kangkang (klik SINI) !! 

UTARA NEWS
Menurut satu sumber dalaman PKR, Ketua Umum PKR Anwar Ibrahim diberitakan telah bersetuju untuk menerima siapa saja calon Menteri Besar Selangor yang diputuskan oleh Sultan.  
Sumber berkenaan juga memberitahu bahawa Anwar juga bersedia menerima walaupun sekiranya calon Menteri Besar tersebut datang dari parti PAS.  
Anwar dikatakan bertindak sedemikian setelah menerima maklum balas dari setiap pemimpin kanan PKR yang mahu kesepakatan didalam PR dikekalkan dan tidak diganggu gugat oleh kemelut perlantikan Menteri Besar Selangor.  
Keputusan Anwar juga difahamkan dibuat berdasarkan perjuangan asal Pakatan Rakyat iaitu menumbangkan Umno dan menubuhkan kerajaan baru Pakatan bagi menggantikan Barisan Nasional pimpinan DS Najib Razak. 
Sebelum ini Presiden PAS Abdul Hadi Awang dikatakan telah menghantar 3 nama kepada Sultan Selangor sebagai calon Menteri Besar. Antara nama yang disebut ialah Iskandar Samad.

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive