Sunday, April 5, 2015

ANAK MUDA KENA "BRAIN WASH" DENGAN PPIM? (15 GAMBAR)


Program Memupuk Kesedaran Perjuangan Anak Muda anjuran Unit Tindakan Khas, Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) telah diadakan pada petang semalam dan telah mendapat sambutan begitu memberangsangkan dari peserta, iaitu dari kalangan anak-anak muda sendiri.

Tujuan program ini diadakan adalah untuk memberi kesedaran kepada anak muda mengenai kepentingan perjuangan mempertahankan agama, bangsa dan negara.


Program ini adalah cetusan idea Ketua Aktivis PPIM, Datuk Paduka Nadzim Johan setelah beliau telah menghadiri sebanyak 10 siri "Ops BAH".

Satu operasi khas memerangi masalah sosial di kalangan anak muda dengan kerjasama agensi pihak berkuasa seperti Polis Diraja Malaysia (PDRM), Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), Imigresen, dll.


Menurut Ketua Biro Ekonomi & Usahawan Muda merangkap Ketua Unit Tindakan Khas PPIM, En. Yusuf Azmi program 'Memupuk Perjuangan Anak Muda' dianjurkan ekoran keadaan semasa dalam menangani liku dan cabaran generasi muda negara pada waktu ini agak merunsingkan.
"Persekitaran yang mudah mempengaruhi mereka serta pendedahan anasir luar yang mendorong kepada kecelaruan anak muda dalam mengenali identiti diri. 
Ini merupakan satu suasana yang tidak sihat dan boleh mewujudkan kebimbangan memandangkan generasi ini yang akan melansungkan kesinambungan keyaan Malaysia yang tercinta. 
Justeru, generasi muda perlu berani menghadapi cabaran, berdaya saing dan tidak mudak mengalah dalam membina jati diri yang cemerlang dari aspek kehidupan bagi memperkasakan bangsa dan negara." katanya.
Program seperti ini perlu diperbanyakkan bagi dijadikan panduan dan pedoman kepada pemangkin masa hadapan negara dan bangsa kita, iaitu golongan anak muda.

Foto sekitar program













Tahniah PPIM! 

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD