Saturday, April 25, 2015

SINDIKET PENIPUAN: APA KAITAN NEGRO NI DENGAN #PPIM?


Tidak sangka bahawa sudah berdekad tahun 'Sindiket Penipuan' telah  bertapak di negara kita.  Sindiket yang telah 'mengorbankan' belasan ribu mangsa ini kebanyakannya didalangi oleh warga Afrika atau lebih dikenali sebagai Negro.

Walaupun sudah kebanyakan dari mereka telah diberkas, namun usaha melumpuhkan sindiket itu masih menemui jalan buntu hingga kini.

Antara salah satu kejayaan terbaru adalah dari pihak Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) yang dibantu oleh pihak berkuasa PDRM di hadapan PWTC, kelmarin.


Bertindak dari aduan yang diterima, Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Nadzim Johan bersama aktivis PPIM yang lain telah melakukan penyamaran setelah usaha mengatur pertemuan dengan penjenayah terbabit di PWTC dipersetujui.

Hasil dari perancangan awal tersebut, akhirnya warga asing itu berjaya diberkas yang turut dibantu anggota polis. Tahniah PPIM! Satu lagi 'perosak' dapat diberkas!

Saya memuji pendekatan yang diamalkan pihak PPIM, iaitu 'universal', dimana mereka tidak hanya fokus kepada kepada isu pengguna sahaja. Ini secara tidak langsung dapat membaiki semangat kerjasama sesama aktivis, malah dapat menurunkan kadar jenayah yang semakin meruncing di Malaysia.

UNTUK KEMUKAKAN SEBARANG ADUAN DAN UPDATE TERKINI TENTANG PPIM SILA KE BLOG RASMI PPIM (Klik Sini)


1 comment:

Anonymous said...

Antara legacy dan kejayaan Mahadir adalah memberi visa kpd negro secara besar-besaran. Tahniah Mahadir.

MY SLIDESHARE UPLOAD