Sunday, December 30, 2012

[FOTO] LIVE!! SEKITAR AMAN KAMPUS DI KUANTAN!! @AmanKampus

Seramai hampir 100 orang anak muda dari beberapa IPTA dan IPTS setempat telah menyertai Aman Kampus di Kuantan. Mereka telah tiba disini lebih kurang jam 5 petang semalam.

Tapi kali ni gua just sempat share moment sekitar Kampung Galing Kecil. Koramg tengok la sendiri betapa ikhlasnya diorang ni mencurahkan bakti walaupun tengah busy dengan final exam minggu depan.

For your information, Aman Kampus ni disokong penuh oleh Aspirasi Malaysia, 1 Malaysia Develepment Berhad (1MDB) dan banyak lagi NGO. Tahniah aku ucapkan! :)

P/S : kekalkan.. Good luck for your final :)
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

[FOTO] MELAMPAU! DAP HINA ISLAM! KASI CINCANG INI ORANG!

Tindakan terbaru Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham menyamakan al-Quran dan Bible berhubung penggunaan kalimah Allah dalam laman sosial Twitternya kelmarin, bukan setakat menghina umat Islam malah menghina kitab suci al-Quran.

Sehubungan itu, aktivis Pas, Mohamed Hafiz Mohamed Nordin mahu pihak berkuasa mengambil tindakan berdasarkan peruntukan undang-undang sedia ada kerana Koo Ham ternyata telah menyentuh sensitiviti umat Islam.

Bukan itu sahaja, beliau turut menyifatkan perbuatan Koo Ham itu sebagai satu bukti jelas bahawa DAP sememangnya mempunyai agenda selepas Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng memperkatakan perkara sama.

"Ini bukan kali pertama Koo Ham membuat kenyataan yang menghiris hati umat Islam. Telah beberapa kali beliau lakukan. Oleh itu kita mahu pihak berkuasa bertindak atas kelancangannya itu.

SOURCE : http://taipingcentral.blogspot.com/2012/12/puk-mak-punya-ngeh-koo-ham-berani-lu.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter&m=1


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Friday, December 28, 2012

Terbaik... Belia Dah Boleh Daftar Untuk Rebet Smartphone Mulai Selasa Ini !!

Belia yang berusia antara 21 dan 30 tahun boleh mula memohon rebet RM200 bagi pembelian telefon pintar 3G terpilih daripada pengedar berdaftar mulai Selasa depan.

Pengerusi Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) Datuk Mohamed Sharil Tarmizi berkata permohonan di bawah Pakej Komunikasi Belia itu boleh dibuat menerusi pendaftaran dalam talian di http://nbi.skmm.gov.my/.

Skim itu berasaskan siapa cepat dia dapat dan khas bagi 1.5 juta belia yang layak yang boleh mendapatkan telefon pintar itu selagi stok masih ada, katanya dalam satu kenyataan hari Khamis.

Mohamed Sharil berkata belia yang layak menikmati rebet RM200 itu boleh membeli telefon pintar 3G terpilih berharga sehingga RM500 daripada pengedar terpilih dan ejen yang dilantik oleh penyedia perkhidmatan.

"Tujuannya ialah untuk memperluaskan insentif itu merangkumi belia daripada kalangan berpendapatan rendah yang masih belum menggunakan telefon pintar dan tidak mampu untuk menaik taraf telefon lama 2G mereka kepada telefon pintar 3G yang asas. - bernama


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Saturday, December 22, 2012

BONGKAR! MB SELANGOR KANTOI BUSUK TIPU RAKYAT SELANGOR !!



Masih tak habis-habis isu air di Selangor. Kali ini pembongkaran mantap daripada kawan aku. Mampoih hang Khalid..

Khalid kata "Hak air untuk rakyat Selangor jika Penstrukturan semula air di Selangor berjaya"...apa sebelum ini rakyat Selangor tak pernah dapat air ka sampai Khalid gagap ni kata Hak Air untuk rakyat Selangor...
Putar belit Khalid “Pengurangan NRW sebanyak 10% akan menyelamatkan 500 juta liter air sehari” ini adalah amat dangkal sekali yang mana seluruh rakyat Selangor telah disabotaj. 
Kenapa disabotaj? 
Kadar air tidak berhasil (NRW) pada 32% tidak dapat diturunkan lagi adalah berpunca daripada tindakan Khalid sendiri yang telah mensabotaj rakyat Selangor. Kerana tindakan dialah NRW kekal 32%. Dia yang menjadi petualang rakyat Selangor apabila tidak meluluskan permohonan Capex Syabas untuk menaiktarafkan infrastruktur air di Selangor. 
Khalid menafikan yang dia tak bekukan CAPEX Syabas tetapi realiti yang berlaku adalah sebaliknya.. 
Bila Khalid dah bekukan CAPEX Syabas, maka SYABAS tiada modal untuk menggantikan paip-paip air yang kebanyakannya sudah usang. Anggaran sebanyak 6000 km paip yang perlu diganti di Selangor tetapi Syabas hanya mampu membaiki sebanyak 800 km sahaja kerana Khalid tidak meluluskan CAPEX Syabas. 
Jika paip usang ni tidak diganti, maka NRW tidak boleh diturunkan malah berkemungkinan akan meningkat. Maklumlah paip usang banyak masalah!!! ada yang bocor, ada yang tak boleh tahan high pressure...Nak ganti paip pun tak boleh sebab Capex tidak diluluskan Syabas...
Tindakan Khalid tidak meluluskan CAPEX Syabas telah menyebabkan pembaziran air (NRW)….bila nak buat loji rawatan air Langat 2 bagi menambahkan sumber air terawat Khalid tak bagi!! 
Dalam Risalah yang disebarkan kepada rakyat, Khalid kata kalau Penstrukturan berjaya maka “Rakyat Selangor tak perlu tanggung hutang dan kerugian syarikat konsesi” di Selangor...Sungguh mudah Khalid laksanakan tugas untuk sabotaj dan menipu rakyat... 
sambungan 

P/S : KALAU MACAM NI TADBIR NEGERI.. BAIK MATI LAGI BAGUS DARIPADA HIDUP.. PUIHHH !!!

Friday, December 21, 2012

PANAS!! ANWAR BALUN NIK AZIZ!!


Nampaknya semakin jelas menunjukkan bahawa PAS telah tergelincir jauh dari landasan mereka.  Mungkin segelintir daripada kita masih samar-samar pasal hal ni.

Dari Blog MIM :

Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengakui bahawa kerajaan PAS Kelantan kurang bijak mengendalikan isu kontroversi salun gunting rambut di negeri itu. 
Menurut beliau, pengurusan kes yang lemah di peringkat negeri menggambarkan seolah-olah pentadbiran kerajaan PAS tidak sensitif dengan cara kehidupan orang bukan Islam. 
Justeru Anwar menyarankan agar kerajaan Kelantan meneliti setiap perundangan yang mahu dikenakan ke atas pengusaha salun. 
"Saya setuju. Isu salun ini diuruskan dengan lemah di peringkat kerajaan negeri (Kelantan) sepertimana yang dinyatakan oleh Exco, kita perlu faham cara hidup orang Cina dan Pakatan Rakyat perlu sensitif dengan isu yang melibatkan mereka,” katanya pada sidang media hari ini. 
Majlis Perbandaran Kota Bharu (MPKB) sebelum ini dibidas kerana mengambil tindakan saman terhadap pengusaha kedai gunting rambut yang membenarkan pekerja wanitanya yang bukan beragama Islam memotong rambut pelanggan lelaki yang juga bukan beragama Islam.
Setelah dikritik pelbagai pihak termasuk pemimpin parti komponen Pakatan Rakyat, DAP, Exco Kerajaan Negeri Datuk Takiyuddin Hassan mengumumkan undang-undang berkenaan dibekukan buat sementara waktu.
Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP, M Manoharan dipetik sebagai berkata, kerajaan PAS perlu sensitif terhadap perasaan kaum bukan Islam yang menyatakan pendapat tentang tindakan yang dikenakan oleh pihak berkuasa tempatan (PBT) itu.
Kata beliau, PAS tidak perlu mudah tertekan apabila ada pihak lain yang memberitahu tentang kesilapan yang dilakukan.“PAS tidak perlu berasa tertekan apabila ada pihak yang mengetengahkan kesilapan.  
Mereka mesti menjadi sanggup menerima,” kata Manoharan merujuk kepada kenyataan Takiyuddin yang mendakwa penyokong PAS Kelantan mempunyai “niat buruk” apabila memberi respon mengenai isu tersebut. selanjutnya ..

P/S : PAS SESAT! TAK LAYAK JADI PARTI ISLAM!

Tuesday, November 27, 2012

TS @MuhyiddinYassin Hentam Pembangkang Kaw-Kaw Kat #PAU2012 !!

Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini membidas parti pembangkang yang mengamalkan politik ultra perkauman, fahaman songsang dan memecah belahkan masyarakat hanya kerana mahukan kuasa.

Timbalan Presiden Umno berkata sejak lima dekad lepas, PAS dan DAP dilihat membawa fahaman politik benci dan fitnah, yang membakar sentimen agama dan perkauman di negara ini.

"PAS dan DAP berbuat begitu semata-mata untuk menarik sokongan kaum tertentu kepada parti mereka. PAS menggunakan sentimen agama yang sempit untuk menghasut orang Melayu membenci Umno.

DAP pula menggunakan sentimen perkauman yang melampau untuk menghasut orang bukan Melayu membenci MCA, MIC, Gerakan dan parti-parti lain dalam Barisan Nasional, supaya orang bukan Melayu menyokong mereka.

"Semuanya ini dilakukan atas dasar kepentingan politik yang jumud dan politik serakah, tanpa mengira kesannya ke atas perpaduan masyarakat berbilang kaum dan agama di negara kita," katanya.

Beliau berkata demikian ketika merasmikan serentak Persidangan Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri Umno 2012 di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra, di sini Selasa malam.

Muhyiddin berkata PKR pula, menerusi kenyataan Ketua Pembangkang (Datuk Seri Anwar Ibrahim) secara jelas mengenengahkan ideologi songsang yang kononnya atas nama kemunculan politik baharu, politik pembebasan, politik global, politik kuasa ketiga, wacana hak dan kebebasan individu mengatasi lingkungan agama, budaya dan moral.

"Dalam kalangan parti-parti politik tertentu, mereka akan mengutip apa sahaja ideologi yang memberi kelebihan kepada mereka, hatta berkongsi ideologi songsang sekalipun.

"Di peringkat antarabangsa, telah muncul kumpulan yang memperjuang ideologi songsang yang berteraskan pemikiran sekular liberal yang bertentangan dengan agama.

Misalnya, kumpulan yang memperjuang hak golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender yang dianggap sebagai kelompok minoriti yang tertindas," katanya.

Beliau berkata menerusi fahaman songsang itu juga, undang-undang negara yang hanya mengiktiraf perkahwinan antara lelaki dan wanita dianggap sebagai tidak adil, malah zalim kepada mereka.

"Selain itu, baru-baru ini kita juga dikejutkan oleh kenyataan seorang naib presiden PKR. Atas nama kesamarataan hak, beliau mengatakan orang Melayu yang beragama Islam juga wajar diberikan hak kebebasan beragama, sepertimana yang diamalkan oleh penganut-penganut agama lain.

Sedangkan kita tahu bagi umat Islam, seluruh kehidupan kita dipandu oleh syari'at Allah. Tidak mungkin hak untuk murtad boleh terpakai untuk umat Islam," katanya. Timbalan Perdana Menteri menggesa anggota Umno supaya kemenangan berpihak kepada Umno dan Barisan Nasional.

"Jangan kita serahkan negara kita ini untuk diporak-perandakan oleh pembangkang.

"Inilah sebenarnya bahana besar yang dibawa oleh pembangkang. Kita di dalam Umno tidak boleh alpa. Ingatlah, Umno adalah parti yang berjuang untuk menegak dan mendaulatkan Islam.

Bangkitlah menjadi benteng mempertahan masyarakat kita daripada diasak oleh ideologi songsang pembangkang," katanya.

Beliau berkata meskipun adakalanya diduga dengan pelbagai cabaran dan tuntutan, meja rundingan BN sentiasa dapat menawarkan penyelesaian kepada semua perkara yang berkait dengan kepentingan semua kaum dan kerana itu Malaysia kekal aman, stabil dan makmur hingga ke hari ini.

"Kita yakin rakyat akan terus bersama Umno dan Barisan Nasional untuk mempertahan nilai- nilai murni yang cuba dinoda oleh pembangkang", katanya. Muhyiddin turut menyelar tindakan ketua pembangkang yang meminta campur tangan kerajaan asing untuk memastikan pilihan raya negara bersih, bebas dan adil.

"Dia hendak berbohong kepada dunia kononnya pilihan raya kita kotor. Inilah satu lagi pengkhianatan kepada negara. Semata-mata kerana dengki dan niat jahat terhadap kerajaan Barisan Nasional, dia tergamak meminta campur tangan asing dalam hal ehwal politik negara kita," katanya.

Beliau berkata itulah taktik kotor orang yang bermimpi untuk menawan Putrajaya dengan awal-awal lagi membuat dakwaan pilihan raya di negara ini tidak adil.

Muhyiddin secara sinis meminta ketua pembangkang menjemput wakil negara asing untuk memerhati pemilihan dalam PKR agar rakyat dapat melihat komen pemerhati asing mengenai PKR.

"Demokratikkah PKR apabila ketua pembangkang mengangkat dirinya sendiri menjadi ketua umum parti tanpa melalui proses pemilihan? Malah jawatan itu pun tidak ada dalam Perlembagaan parti.

Perkara ini hanya boleh berlaku dalam sebuah parti yang dikuasai oleh seorang diktator, bukan sebuah parti yang mengamalkan demokrasi. Daripada ketua umum, presiden, timbalan presiden, naib presiden, parti itu ibarat Parti Keluarga dan Rakan-Rakan (PKR)," katanya.

Beliau berkata berbeza dengan Umno di bawah kepimpinan yang sedang menerajui transformasi yang besar untuk negara dan menerusi program transformasi kerajaan, ekonomi dan politik, sentuhan pembaharuan Umno sedang dirasai oleh segenap lapisan masyarakat. - BERNAMA
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

@NajibRazak Seru Semua Pengguna Twitter Gunakan Hashtags #DemiHarimauMalaya Untuk Naikkan Semangat Mereka!!

Piala AFF Suzuki sudah bermula. Saat yang paling dinanti-nantikan oleh rakyat Malaysia untuk melihat aksi wira-wira kita mewakili negara berentap bersama pasukan terhebat Asia Tenggara. Pada ketika inilah, seluruh rakyat Malaysia akan setia menonton setiap aksi pasukan Harimau Malaya sama ada menerusi televisyen mahupun menyaksikannya sendiri di stadium.

Seperti semua sedia maklum, pasukan Harimau Malaya merupakan salah satu bukti yang menunjukkan rakyat Malaysia sentiasa bersatu tanpa kira kaum. Setiap kali pasukan kebangsaan beraksi, pada setiap kali itu jugalah kita dapat lihat sokongan tidak berbelah bagi kepada para pemain kita. Ini sekali gus selari dengan semangat 1Malaysia!

Untuk sama-sama memeriahkan lagi suasana ini, satu peraduan di Twitter diadakan dimana rakyat Malaysia boleh menghantar kata-kata semangat mereka kepada pasukan Harimau Malaya yang menjadi sumber inspirasi kepada kita semua. Kata-kata semangat itu perlu dihantar ke Twitter masing-masing dan ia harus dimulakan dengan #DemiHarimauMalaya. Mereka yang menghantar kata-kata semangat terbaik akan memenangi tiket perlawanan percuma pada setiap aksi pasukan kebangsaan. Salah seorang daripada mereka yang bertuah juga berpeluang memenangi jersi terbaru Harimau Malaya.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Sunday, November 25, 2012

Text Penuh Doa 'KO BN'.. Terima Kasih Pembangkang!

Ini adalah text penuh doa KO BN yang dibacakan pencacai PAS semasa muktamar diorang hari tu.

"Hasbunallah wa ni'mal wakil (7x). Ya Allah…Mudahkanlah perjalanan kami ke Putrajaya (4x)..kuburkanlah UMNO dan Barisan Nasional (BN) (3x) dalam Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 ini. Kezaliman UMNO dan BN 50 tahun lebih kepada agama Mu, hamba Mu dan kepada negeri kami ini.

Ya Allah…Engkau mengetahui tentang hal kami. Kami berkumpul di tempat yang penuh berkat di mana engkau mengetahui tentang hal kami. Kami hamba-hamba Mu Ya Allah…Datang dari jauh dan dekat, berkumpul di tempat yang berkat, di malam yang berkat.

Ya Allah…Ampunilah dosa kami, dosa kedua ibu bapa kami (4x) melalui perhimpunan munajat kami Ya Allah. Kami hamba-hamba Mu Ya Allah. Sekiranya Kamu mengampuni dosa-dosa kami Ya Allah. Kamu Tuhan maha pengampun lagi maha kasih sayang.

Ya Allah…Kuatkanlah iman kami, murahkanlah rezeki kami, amankanlah rumah tangga, negeri dan negara kami, cemerlangkanlah anak-anak kami. Anak-anak kami adalah amanah daripada Mu Ya Allah. Berilah mereka berjaya di dunia dan akirat nanti, berilah mereka berjaya untuk menolong sunah Nabi Muhammad S.A.W.

Ya Allah…hukumlah UMNO. Ya Allah… Hukumkanlah UMNO dan BN. Ko! BN, Ko! BN, BN Ko!, Ko! BN, BN Ko!, BN Ko!, BN Ko! dalam PRU-13 ini Ya Allah. Mudah-mudahan dalam perjalanan kami ke Putrjaya Ya Allah dengan begitu sekali mudah dengan pertolongan Mu Ya Allah.

Kalaulah Kamu pernah tenggelamkan firaun di dalam laut. Kamu telah izinkan bumi Mu telan Qarun. Ya Allah…Kamu telah laknat Namrud dan begitu juga Abu Lahab. Maka sungguh mudah untuk Kamu bagi menjahanamkan UMNO dan BN dalam PRU-13.

Tidak larat kami nak lihat anak-anak kami dalam suasana yang tidak selamat di dalam dan luar rumah dengan ragut, rogol, bunuh, bakar, cincang manusia dan begitu juga dengan bermacam-macam jenayah dan begitu juga dengan bermacam-macam rasuah.

Ya Allah…Habislah negara kami ini dijual oleh UMNO. Singapura dah habis Ya Allah, Pulau Batu Putih dan Tanjung Pagar. Ya Allah…Hancurkan UMNO tumbangkan BN

Rasulullah wa'alaa saidina muhammad wa'alaa alihi wasabi hi wasalam walhamdullillah hirabil aalamin. Allahhuakbar (3x)."

P/S : Agak2 boleh makbul ker kalau macam ni?
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

TAHNIAH NABIL! ANDA TELAH MENJADI BAPA!

NAZIRAH Ayub, isteri pelawak tanah air Nabil Ahmad, selamat melahirkan anak perempuan pagi tadi.

Nabil ketika dihubungi Sinar Harian Online memberitahu isterinya melahirkan anak melalui kaedah pembedahan di sebuah klinik di Shah Alam.

"Doktor mencadangkan pembedahan memandangkan bayi sudah besar.

"Alhamdulillah semuanya selamat, isteri pun sihat dan anak perempuan lahir pukul 8.40 pagi tadi," katanya.

Ketika ditanya berat anak pertamanya itu, Nabil menjawab, "saya hanya sempat tengok untuk iqamahkan tadi, jadi saya belum tahu berapa beratnya."

Menurut Nabil, setakat ini nama bagi anaknya masih belum diberi.

Bergelar bapa sudah tentu menjadi kegembiraan tidak terkata buat Nabil.

"Saya gembira, rasa nak nangis pun ada bila tengok muka dia (anak)," katanya.

Nabil dan Nazirah mendirikan rumah tangga 30 September tahun lalu. - SINAR HARIAN
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

#PRU13 GEMPAK! ULAMAK BN Bakal Ganti 'ULARMAK' PAS Di Kelantan! Pok Nik Pening?

Golongan ulama antara yang turut dicalonkan Badan Perhubungan Umno Kelantan untuk bertanding sama ada kerusi Parlimen atau Dewan Undangan Negeri (DUN), pada pilihan raya umum ke-13 (PRU-13) kelak.

Pengerusinya Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata mereka terdiri daripada golongan yang berwibawa dan banyak berjasa kepada parti dan negara selain berpotensi untuk menang.

"Kita sudah mengenal pasti nama-nama mereka," katanya kepada pemberita selepas merasmikan upacara penutup Program Pelancaran 1Komuniti 1Koperasi di sini, hari ini.

Beliau yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri berkata nama calon tersebut akan diumumkan lebih awal dari biasa untuk memberi peluang kepada rakyat menilainya.

"Biasanya, termasuk PRU ke-12, dua hari tarikh penamaan calon kita umumkan tetapi kali ini ia lebih awal dari itu," katanya yang juga Ketua Umno Bahagian Jeli.

Mustapa berkata manifesto Barisan Nasional (BN) juga akan turut diedarkan lebih awal supaya setiap rakyat Kelantan dapat meneliti dan membuat pertimbangan.

Katanya manifesto itu, sedang dirangka yang menjurus ke arah perseimbangan antara keperluan rohani dan jasmani yang sebelum ini sebahagiannya telah diumumkan seperti pembinaan jalan lebuh raya antara Kota Baharu-Kuala Krai.

Beliau berkata, keseluruhannya ia memberi masa depan yang lebih terjamin kepada rakyat Kelantan jika diberi peluang memerintah negeri itu.

Mustapa berkata rakyat Kelantan perlu percaya dan yakin setiap yang terdapat dalam manifesto itu kelak, ia pasti akan ditunaikan sesuai dengan slogan 'Janji Ditepati'.

Pada majlis itu, beliau menerima sumbangan lebih RM3,000 dari Umno Bahagian Pasir Puteh untuk membantu rakyat Palestin yang ditindas rejim Israel. - BERNAMA



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

MIC Tangguh AGM Demi Persediaan #PRU13 ..

Sayap Pemuda, Wanita, Puteri dan Putera MIC mengambil keputusan menangguhkan mesyuarat agung tahunan masing-masing untuk memberi tumpuan kepada Pilihan Raya Umum Ke-13.

Ketua Pemuda MIC T. Mohan berkata keempat-empat sayap itu sepatutnya mengadakan mesyuarat agung mereka pada 2 Dis di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) seminggu sebelum mesyuarat agung tahunan kebangsaan parti itu pada 9 Dis.

"Kami rasa memang wajar menangguhkannya kerana kami mahu memberi fokus kepada usaha mengukuhkan parti dan meningkatkan kemajuan masyarakat India dalam pelbagai sektor bagi menghadapi pilihan raya umum ke-13," katanya kepada Bernama hari ini.

Mohan berkata walaupun mesyuarat berkenaan ditangguh, 35 anggota perwakilan Pemuda parti itu masih mempunyai ruang untuk menyuarakan pandangan mereka kerana mereka akan menyertai mesyuarat agung tahunan kebangsaan MIC.

Sementara itu, setiausaha agung MIC Datuk S.Murugesan berkata mesyuarat agung tahunan ke-66 parti itu akan berlangsung selama sehari sahaja untuk menjimatkan masa dan kos kerana MIC memerlukan lebih RM1 juta jika ia diadakan selama dua hari.

Mesyuarat agung tahunan MIC yang akan diadakan di PWTC pada 9 Dis akan dihadiri 1,500 anggota perwakilan dan 2,000 pemerhati, katanya. - BERNAMA
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

AMANAT PM @NajibRazak KEPADA PENGUNDI CINA DI MALAYSIA.

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata masyarakat Cina yang menyukai kepimpinannya harus memberi sokongan menyeluruh kepada Umno dan Barisan Nasional (BN) jika mereka mahu beliau membawa lebih banyak kejayaan kepada negara menerusi program transformasi negara.

Perdana Menteri berkata demikian dalam wawancara khas menjelang Perhimpunan Agung Umno ke-66 minggu depan ketika diminta mengulas pemerhati politik mengatakan segolongan masyarakat Cina menyukai kepimpinan Najib tetapi bukan partinya serta BN dan berbelah bahagi untuk memberi sokongan.

Najib yang juga Presiden Umno dalam wawancara satu jam dengan Bernama dan Utusan Malaysia bagaimanapun, berkata beliau nampak ada angin perubahan bertiup dalam tahap sokongan terhadap kerajaan termasuk dalam kalangan kaum Cina berbanding 2008 kerana mereka suka dengan hala tuju kerajaan.

Mengulas lanjut mengenai golongan masyarakat Cina yang masih berbelah bahagi menyokong kerajaan, beliau berkata "Kalau dia nak saya sebagai PM yang boleh membawa transformasi kepada negara sebagaimana yang mereka dah yakin selama ini, mereka perlu beri sokongan kepada saya."

"Sebab PM yang kuat adalah PM yang mendapat sokongan secara menyeluruh, agar boleh membawa lebih banyak kejayaan kepada negara," tambahnya.

Najib berkata seorang perdana menteri tanpa mandat menyeluruh adalah lemah dan boleh dipertikaikan, termasuk apa jua pembaharuan yang hendak dibawa sebab sebarang perubahan menghadapi banyak cabaran.

"Kepimpinan tanpa sokongan politik adalah kepimpinan yang tak ada kekuatan moral. Kalau tiada kekuatan moral, dia (pemimpin) sukar nak menghadapi cabaran-cabaran untuk bawa perubahan yang besar kepada negara," kata Najib.

Sejak menjadi perdana menteri pada April 2009, Najib memperkenalkan pelbagai program transformasi menyeluruh meliputi sistem penyampaian kerajaan, politik dan ekonomi yang mula menampakkan hasil-hasil awal yang amat positif.

Perdana Menteri berkata walaupun Umno atau BN mempunyai beberapa kelemahan tetapi ia adalah jauh lebih baik jika dibandingkan dengan pakatan pembangkang.

"Jadi kalau mereka tak suka Umno atau BN, sekurang-kurangnya kita ini padu, sehaluan, cakap senada berbanding pembangkang yang dari segi asasnya ideologi pun dah bercanggah. Siapa jadi PM pun (dalam kalangan pembangkang) tidak seiya sekata," tegas beliau.

Najib juga berkata dalam sistem politik negara, sekiranya golongan berkenaan menyukai kepimpinan beliau, mahu tidak mahu mereka perlu memberi sokongan kepada partinya iaitu Umno dan BN.

"Kalau tidak, pihak lain yang akan jadi PM dan bukan saya, maknanya orang lain yang dia tak nak jadi PM. Dan tonggak dalam sistem kita ialah sesiapa yang jadi PM," ujar beliau lagi.

Mengulas lanjut mengenai peningkatan sokongan masyarakat Cina terhadap kerajaan sekarang, Najib berkata beliau sedar bahawa perubahan sikap memakan masa.

Mengakui bahawa kerajaan memang mempunyai masalah dengan pengundi Cina, beliau berkata bagaimanapun kerajaan tidak harus mengetepikan mereka sebaliknya meningkatkan pendampingan bagi memahami kehendak dan tuntutan mereka dan membuat respon.

Katanya beliau sedar bahawa kaum Cina yang tinggal di bandar tidak terlalu memerlukan kerajaan tetapi mereka juga harus sedar bahawa kejayaan mereka sebagai individu dan komuniti juga disebabkan dasar-dasar kerajaan.

"Kerajaan mewujudkan persekitaran yang memberangsangkan di mana mereka boleh cari peluang perniagaan, peluang majukan diri. Kalau lihat masa depan, mereka juga perlukan negara yang ditadbir urus dengan baik.

"Jadi BN boleh buat perkara ini di samping kita buat 'adjustment' kepada dasar-dasar kita yang mana mereka tak puas hati dan kelemahan-kelemahan yang mereka kata perlu kita perbaiki... umpamanya jenayah di bandar.

Beliau menegaskan bahawa selagi rakyat tidak puas hati dengan penurunan kadar jenayah, usaha itu akan diperhebatkan lagi untuk melenyapkan segala kekhuatiran mereka.

Najib juga menyangkal dakwaan parti-parti pembangkang bahawa Umno parti bersifat perkauman apabila menyeru kepada perpaduan orang Melayu dan kononnya ia hanya berjuang untuk kepentingan orang Melayu.

"Perpaduan Melayu bukan bererti kita menentang kaum lain sebab seperti saya katakan tadi, kita mesti bawa kaum lain bersama kita."

"Ini semangat kita dah bawa sejak dulu lagi dari zaman Tunku (Abdul Rahman Putra Al-Haj), Tun Razak (Hussein). Kenapa kita nak ketepikan apa yang telah diasaskan oleh pemimpin-pemimpin pengasas kita."

Najib menegaskan bahawa pemimpin Umno sekarang, seperti pengasas-pengasasnya yang menubuhkan Perikatan dan kemudiannya BN, sedar bahawa kekuatan negara berpaksi kepada kerjasama antara kaum.

"Itu kita mesti pegang," ujar beliau sambil menambah bahawa beberapa tindakan yang boleh menimbulkan persepsi bahawa Umno rasis patut dan akan kita perbetulkan," kata beliau.

Najib berkata apabila kerajaan memperkenalkan Gagasan 1Malaysia rakyat semua kaum lebih faham bahawa di negara ini, semua kaum mesti dapat manfaat daripada kepimpinan negara.

Katanya hasil kecekapan dalam tadbir urus negara, kerajaan dapat menentukan pertumbuhan ekonomi negara yang agak kukuh di mana bagi suku tahun ketiga tahun ini mencatat 5.2 peratus dan kerajaan dapat menyediakan lebih 300,000 peluang pekerjaan.

Penambahan dalam pelaburan asing langsung (FDI) terus meningkat dari RM5 bilion pada 2009 kepada RM29.3 bilion pada 2010 dan pada 2011 meningkat lagi kepada RM36.6 bilion.

"Semua pencapaian ini orang kata bertentangan dengan arus ekonomi dunia," katanya sambil menambah negara memperoleh tahap keyakinan yang tinggi hasil pencapaian tersebut.

Perdana Menteri berkata dasar dan program pembangkang seperti terkandung dalam 'Buku Jingga' dan Belanjawan 2013 mereka tidak mendapat penilaian tinggi daripada pakar-pakar ekonomi.

"Kalau kita tanya 'investment bankers' dan penganalisis kewangan 'fund managers' mereka tidak memberi penilaian yang tinggi kepada apa yang dikemukakan oleh pakatan," kata beliau sambil menambah maknanya mereka melihat cuma BN merupakan kerajaan yang 'viable'.

Katanya program transformasi negara sekarang untuk melonjak negara menjadi maju dan berpendapatan tinggi tidak mungkin dapat dilakukan dalam tempoh tiga atau empat tahun dan memerlukan masa yang lebih lama lagi.

"Presiden (Barack) Obama pun tuntut satu penggal lagi sebagai Presiden (Amerika) sebab dia kata mustahil nak buat pembetulan apa yang dilakukan zaman (Presiden George) Bush dalam masa empat tahun," katanya.

Selanjutnya Najib berkata sekiranya BN mendapat mandat kuat daripada rakyat dalam PRU-13 dengan izin Allah, beliau beriltizam menggunakan jawatannya dan kekuatan kepimpinan moral daripada mandat tersebut bagi melakukan perkara yang lebih hebat dan lebih gah bagi Malaysia. - BERNAMA

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Get Ready... #PRU13 Bulan Depan.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata pilihan raya umum ke-13 (PRU-13) boleh diadakan pada Disember ini, walaupun negara dilanda musim tengkujuh.

Beliau yakin walaupun musim tengkujuh, jentera parti politik yang bertanding mampu menghadapi sebarang kemungkinan.

"Kalau hujan atau banjir, boleh naik sampan, naik bot," katanya dengan nada berseloroh ketika ditanya sama ada PRU-13 akan diadakan dalam masa terdekat atau Parlimen akan dibiarkan terbubar dengan sendirinya.

Beliau berkata demikian dalam temubual eksklusif bersama para pengarang Bernama dan Utusan Malaysia sempena Perhimpunan Agung Umno 2012 di pejabatnya di Parlimen baru-baru ini.

Najib, yang juga Presiden Umno, bagaimanapun tidak menolak kemungkinan pilihan raya boleh diadakan pada tahun depan jika ia tidak diadakan pada bulan depan.

"Kalau bulan Disember tak ada pilihan raya umum, tahun depanlah. Melainkan kita buat bulan Disember ini," katanya.

Najib mempunyai masa hingga 28 April tahun depan untuk membubarkan Parlimen bagi memberi laluan kepada PRU-13 sebelum Parlimen terbubar dengan sendirinya, dan Suruhanjaya Pilihan Raya wajib menetapkan tarikh pilihan raya dalam tempoh dua bulan selepas itu. - BERNAMA

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Sunday, November 18, 2012

Al-Kisah Burger McD Free. #BoycottIsrael #PrayForGaza

Sinyu: Apsal nak kaitkan McD kat sini ngan Israel? Management diorang pun da nafikan.
Nobita: McD kat sini @mana2 pun still jual jenama dan produk sama. Jadi xkan tade kaitan/keuntungan kepada headquaters McD kat US?

Sinyu: Tapi xbaik tuduh diorang buat offer free meal sebab ada boikot. Mungkin diorang dah lama plan untuk hargai pelanggan setia.
J: Wallahu'alam. It's just at the right time! Dulu penah ke ada offer free meal?

Sinyu: Alaa, kan free tu. Bagus la. Kita xyah bayar pape, so diorang pun x untung pape.
J: Diorang akan untung senarnya, dari segi sokongan moral. Sebab itu yang diorang perlu sewaktu tertekan macam ni.

Sinyu: Ok, kalu aku amik jugak meal free tu dan makan, apa hukum dia? Haram?
Nobita: Tak haram pun, even kalau bayar. Sebab makanan itu sendiri diperakui halal. Tapi ini bukan soal agama, halal@haram. Ini soal kemanusiaan.

Sinyu: So, depend kat pilihan masing2 la kan nak boikot @ x? xleh paksa kan?
Nobita: Untung kita kat sini ada pilihan nak boikot @ x. Saudara kita kat sana xleh pilih pun sama ada nak diserang dan menderita @ x.

Source : http://m.facebook.com/photo.php?fbid=504701126220227&set=a.129148023775541.17193.107299275960416&type=1&refsrc=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fphoto.php&_rdr
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

@n_izzah Terima #LGBT ? Astaghfirullahalazim....

Selepas mengakui umat Islam bebas untuk menukar agama,Nurul Izzah yang sekarang ini sudah diangkat menjadi ikon kepada human right dan freedom of speech. Masakan tidak apabila beliau yang mengikut jejak langkah papanya mengiktiraf perkahwinan sejenis.

Nurul Izzah menolak larangan agama demi mazhab human right dan freedom of speech  .Islamis Moderate yang diajar oleh Anwar sekarang ini sudah membuahkan hasil.Anaknya sendiri anggap pendekatan agama yang melarang kemungkaran adalah tidak menghormati kepada hak individu.

Kenyataan Nurul Izzah mencerminkan pihak pakatan menerima apa saja asalkan tertegaknya human right yang secara langsung hukum hakam agama ditongsampahkan.

"Sebagai seorang Muslim, saya boleh terima (LGBT). Pada saya, sesiapa yang melakukan orientasi seks mereka di tempat peribadi, kita tidak boleh mengambil tindakan (terhadapnya).
Dahulunya beliau tidak faham  hasil daripada pengalaman beliau melihat aksi papanya sendiri di bilik bacaan yang ketika itu menyebabkan kerasukan?Adakah kini beliau sudah faham kenapa papanya bersifat begitu hingga bersekongkol dengan suaminya menyorokkan satu insiden membabitkan siswa dari utara dengan papanya.

Jika kerajaan barat seperti Perancis dan Australia  menolak rang undang undang perkahwinan sejenis, kenapa pula para pemimpin pakatan dilihat condong kepada pemikiran dan kebebasan beracuankan Amerika.

adakah jika ditakdirkan pakatan memerintah mereka membenarkan perkahwinan sejenis? Apakah ditakdirkan satu hari nanti anda boleh terima Isteri kepada anak lelaki anda adalah LELAKI? Atau suami kepada anak perempuan anda adalah WANITA?

Tapi itu semua tidak menjadi hal, pakatan akan usahakan demi kebebasan dan hak asasi manusia.

Source : http://www.pisau.net/2012/11/saya-boleh-terima-lgbt-nurul-izzah.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter&utm_campaign=Feed:+pisau/BlSP+(PISAU.NET)&m=1


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Saturday, November 17, 2012

Adakah Kita Sedar Peranan Belia Dalam Arus Politik Nasional? #Part1

Apabila kita bertanya kepada rakan kita yang berada di awal usia belia mengenai politik, saya yakin kebanyakkan (majoriti) jawapan yang diberikan adalah sama. 'politik semua sama', 'politik itu kotor' dan sebagainya. Ini mungkin dibentuk oleh sikap sesetengah ahli politik pada hari ini yang sering dilihat bertikam-lidah, gelar-menggelar, tuduh-menuduh, merebut kuasa dan sebagainya.

Persepsi tersebut telah membawa mereka (belia) kepada sikap sambil lewa terhadap tanggungjawab sebagai seorang rakyat Malaysia iaitu mengundi. Kesedaran dikalangan belia pada hari ini mengenai pentingnya undi mereka kepada masa depan negara adalah masih ditahap yang masih rendah dan kebanyakkannya hanya mengambil sikap tidak mahu ambil tahu.

Belia di Malaysia ditakrifkan sebagai seorang yang berumur diantara 16 sehingga 40 tahun. Takrifan belia adalah berbeza di setiap negara. Bila disebut mengenai politik pula, penyertaan belia secara rasmi bermula pada umur 21 tahun yang mana pada umur tersebut, belia sudah pun boleh mengundi. Akan tetapi, ianya memerlukan pendaftaran bagi melayakkan diri seseorang itu menjadi seorang pengundi.

Apa itu politik? Takrifan politik yang pertama diberikan kepada saya oleh seorang guru lukisan kejuruteraan apabila mengulas mengenai perkataan 'poli'. Beliau mentafsirkan 'Politik' sebagai poly tactics yang bermaksud mempunyai pelbagai taktik dan kaedah. Mungkin ada benarnya. Bila melangkah ke alam universiti, saya mendalami sedikit takrifan politik.

Dari satu nota akademik di Universiti, saya terjumpa satu definisi Politik. Politik dari segi bahasa membawa maksud mengurus organisasi masyarakat dan mengambil berat terhadap urusannya manakala dari segi istilah pula mentadbir negara atau hal ehwal negara atau usaha mendapatkan kuasa untuk memerintah.

Tan Sri Harussani Zakaria di dalam artikelnya yang bertajuk 'Luaskan Makna Politik' juga ada menulis mengenai takrifan politik. Dari sudut bahasa, politik ditakrifkan sebagai melaksanakan sesuatu dengan memastikan kebaikan pada perkara itu. Dari sudut masyarakat pula, politik bermaksud mengurus secara bijaksana dan pandangan dengan analisis yang tajam terhadap kesan sesuatu tindakan. Ia juga membawa makna sekumpulan hal ehwal urusan yang berkaitan dengan pentadbiran negara.

Politik pada hari ini pada pandangan masyarakat umum terutamanya sebagai belia sebagai kotor dan jijik. Persepsi negatif terhadap politik adalah disebabkan oleh sesetengah pihak yang menggunakan pendekatan dan fahaman barat dan sekular termasuklah aliran falsafah Machiavelli yang percaya bahawa matlamat menghalalkan sebarang cara (ends justify the means). Pada hari ini, pendekatan berasaskan ideologi ini, diamalkan oleh sesetengah pihak asalkan matlamat mereka untuk menjatuhkan pihak yang satu lagi tercapai walaupun dengan menggadaikan agama.

Machiavelli dalam bukunya La Prince menggariskan 5 teori dalam politik iaitu kekuatan, balas-membalas, kemenangan, kelemahan lawan dan Topeng. Menurut teori Machiavelli, mereka yang kuat akan menjadi pemerintah dan balas-membalas merujuk kepada penjelasan kepada sesuatu pertuduhan dan kemudiannya membalas kembali tuduhan tersebut. Sekiranya pihak yang dituduh berdiam diri, pihak tersebut akan dianggap lemah dan seterusnya tuduhan yang dibuat adalah betul.

Kemenangan pula adalah merupakan puncak kejayaan sesebuah pihak yang kemudiannya meluaskan kuasa dengan mengambil kesempatan ke atas kelemahan pihak lawan. Pengetahuan mengenai kelemahan pihak lawan adalah penting sekali bagi memastikan kemenangan dapat dicapai. Teori yang terakhir sekali iaitu topeng membawa maksud bahawa pelbagai taktik, tipu muslihat, kepura-puraan serta helah digunakan bagi mencapai kemenangan.

Pelbagai definisi politik oleh pihak sekular dan barat yang memberikan persepsi negatif kepada politik seterusnya membawa kemusnahan kepada organisasi politik itu sendiri. Lenin misalnya mentakrifkan politik ialah siapa yang boleh lakukan apa kepada siapa ( Who could do what to whom ) manakala, Harold Lasswell seorang ahli sains politik pula berkata politik adalah siapa yang dapat apa, bila dan bagaimana ( who gets what, when and how ).

Sumber : http://donfaiz.wordpress.com/2012/11/17/belia-dan-politik-1/


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Friday, November 16, 2012

Ayuh menderma untuk mangsa keganasan di Gaza!!

Tabung Kecemasan Bantuan Perubatan Gaza (GEMA) telah dilancarkan oleh Islamic Relief Malaysia (IRM) pada hari ini untuk memberikan bantuan perubatan kecemasan secara terus kepada mangsa serangan terbaharu Israel di Gaza.

Sumber: Islamic Relief Malaysia

Islamic Relief yang mempunyai rangkaian diseluruh dunia kini sedang berusaha mengumpulkan sebanyak AS$1 juta (RM3.07 juta) bagi menampung keperluan ubat-ubatan dan barang keperluan harian.

Sumber: Islamic Relief Malaysia

Sumbangan boleh disalurkan melalui akaun berikut di atas nama Islamic Relief Malaysia:

Bank Islam Malaysia Berhad (BIMB):  1202 90100 6564 3
Malayan Banking Berhad (MBB):  5621 4270 8704
CIMB:  1259 0000 804 058

Sebarang pertanyaan sila hubungi 03-8926 3434
Laman Web: http://islamic-relief.org.my/
FB Page: https://www.facebook.com/IslamicReliefMalaysia

Full source : http://donfaiz.wordpress.com/2012/11/16/tabung-kecemasan-bantuan-perubatan-gaza-gema/
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Thursday, November 15, 2012

#PrayForGaza - Adakah Kita Cukup Kuat Untuk Menentang Rejim Israel?

Tatkala umat Islam di seluruh dunia menyambut tahun baru 1434 hijrah, kita dikejutkan dengan serangan terbaru Rejim Israel ke atas Palestin. Terbaru, tiga serangan telah dilancarkan oleh Tentera Udara Israel ke atas Genting Gaza awal pagi semalam bagi membalas bedilan roket oleh pejuang Palestin dari wilayah Palestin itu.

Seorang komander kanan tentera Hamas, Ahmed al-Jaabari juga maut dalam satu serangan Tentera Udara Israel. Serangan itu yang menyasarkan al-Jaabari disahkan sendiri oleh Agensi risikan domestik Israel, Shin Bet. Sumber Al-Jazeera melaporkan angka kematian di dalam siri keganasan terbaru tentera Zionis meningkat kepada 11 orang.

Sebagai seorang rakyat Malaysia yang hidup dalam suasana demokrasi, apa yang kita boleh lakukan bagi memberikan tekanan kepada Israel adalah yang pertamanya bersatu. Amat malang sekali di dalam suasana politik pada hari ini, orang Islam yang majoritinya Melayu di negara ini berpecah akibat politik.

Pada pandangan umum hari ini, majoriti masyarakat Cina bersatu di bawah pakatan pembangkang dan DAP. Manakala orang Melayu berpecah kepada Melayu UMNO, Melayu PAS dan Melayu PKR. Jadi di mana terletaknya kekuatan majoriti Melayu dan Islam?

Tanpa satu pakatan yang kukuh, bagaimana kita hendak menentang keganasan yang dilakukan oleh Rejim Zionis? Adakah sebagai individu, kita sudah cukup kuat untuk melawan Rejim Israel? Di dalam isu ini, kita tidak boleh bersendirian.

Malaysia sememangnya dikenali di seluruh dunia Islam dan antarabangsa di atas kelantangannya mengutuk dan menentang keganasan Rejim Zionis Israel ke atas rakyat Palestin yang tidak berdosa. Tun Mahathir sendiri sehingga hari ini, giat membantu Palestin di peringkat antarabangsa dan membawa isu keganasan Israel ke muka pengadilan.

Pendirian kerajaan Malaysia di bawah setiap kepimpinan Perdana Menteri amat jelas sekali, menolak kewujudan Negara Haram Israel dan secara langsung tidak mengiktiraf kewujudan Negara tersebut di atas peta dunia.

Dalam siri keganasan terbaru Rejim Zionis, kerajaan pada hari ini telah mendesak Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) khususnya Majlis Keselamatan PBB untuk mengambil tindakan tegas ke atas Israel yang disifatkan sebagai tindakan ketenteraan tidak bertanggungjawab dan mensasarkan orang awam di Gaza.

Amat malang sekali, pendirian terhadap kekejaman dan keganasan yang dilakukan oleh Israel, tidak selari dengan pihak pembangkang di Malaysia yang kononnya memperjuangkan Islam tetapi menyokong penubuhan Negara Haram Israel. Paling menyedihkan bila kenyataan sokongan terhadap Negara Israel itu dibela oleh pemimpin PAS.

Acapkali berlaku keganasan ke atas Palestin, pihak pembangkang terutamanya PKR, agak segan silu dan ada kalanya membuat seperti tidak ada apa yang berlaku. Apakah tindakan berdiam diri itu bagi menjaga hubungan dengan Israel dan Yahudi?

Seterusnya klik link dibawah :
http://donfaiz.wordpress.com/2012/11/15/prayforgaza-apa-pendirian-kerajaan-dan-pembangkang/


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Kenapa Gaza Diserang? Ini jawapannya! #PrayForGaza #GazaUnderAttack

Israel laknatullah menyerang gaza untuk membantutkan proses revolusi yang sedang berlaku di kebanyakan negara ISLAM....
para pemuda Palestine ada juga yang berjihad di Syria...
Untuk memastikan mereka tidak lama di sana dan membantu revolusi Syria, maka semenanjung Gaza diserang agar pemuda palestine pulang semula ke semenanjung Gaza untuk mempertahankannya... Hal ini mungkin atau tidak berlaku. Walau bagaimanapun, kemampuan pejuang palestine kini semakin meningkat dengan pembuatan rocket yang berterusan...
Walaupun pertahanan Israel mempunyai iron dome, akan tetapi kelemahan iron dome adalah RELOAD, seandainya rocket pejuang melebihi peluru yang ada di dalam iron dome, maka israel tidak mampu menyekat rocket pejuang...
Dan memandangkn sempadan Mesir-Palestine telah dibuka, tidak mustahil banyak bantuan2 jihad akan masuk melaluinya...
Untuk apa yang berlaku di Syria, israel cuba menggagalkan revolusi dengan membantu rejim assad, sedangkan mereka tahu akan kemampuan mujahiddin syria yang lengkap bersenjata...
Turki sekarang ini mungkin sedang bersiap-siaga dengan segala yang ada untuk membantu mujahiddin mengawal semapadan berdekatan dan Turki sekarang ini menghadapi krisis puak kurdish yang semakin meruncing....



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Wednesday, November 14, 2012

@n_izzah Membisu Bila Dicabar DS @Zahid_Hamidi?!

Isu Murtad yg dibangkitkan oleh Nurul Izzah masih tidak reda walaupun hampir seminggu diperkatakan.

Kenyataan pra-matang, tidak berilmu, cemas, bengong dan macam-macam lagi yang dikeluarkan oleh nurul izzah anak kepada Anwar Ibrahim mengenai kebebasan beragama yang telah menimbulkan banyak masalah dan persepsi negatif dikalangan masyarakat...

Nurul izzah yang masih muda ini terus diserang dari pelkbagai sudut akibat keceluparan mulutnya yang beliau ingatkan sebagai jawapan baik... namun hakikatnya, tekaan beliau meleset sama sekali...

Terkini kak Wan Ibu kepada Nurul Izzah yang membiarkan Izzah menceburi bidang politik diusia muda, pula tengah berdrama apabila menyatakan dengan terbuka kesedihan yang dialami olehnya terhadap anaknya... persoalannya, kenapa beliau tidak awal-awal memberi nasihat kepad anaknya untuk bersedia menghadapi rintangan dalam berpolitik...? terutamanya apabila ia melibatkan kesalahan beliau sendiri.....? Kali ini berdrama pula yer...

Terkini! Bilamana Dato Seri Zahid hamidi naib Presiden UMNO telah mencabar Nurul izzah untuk menyaman Malaysiakini kononnya SPIN ucapannya mengenai kebebasan beragama... Sehingga hari ini, Izzah masih belum berbuat sedemikian... Menurut Zahid sebelum ini "Apabila terdesak Nurul Izzah menyatakan bahawa dia tidak berkata demikian seperti dalam akhbar Utusan Malaysia dan akhbar lain, tetapi apabila kita baca Malaysiakini ia turut menyatakan perkara sama..."... ”Kalau mahu saman Utusan Malaysia, saman sekali Malaysiakini, kalau dia berani. Apabila terdesak salahkan orang lain,”

Beliau hanya tahu bermain api dengan Utusan malaysia yang sememangnya tidak disukai oleh Ayahnya Anwar Ibrahim... Tidak adil jika hanya mahu menyaman Utusan, tetapi, Malaysiakini dibiarkan begitu sahaja...

Sambung bacaan di http://pendekarawang1.blogspot.com/2012/11/izzah-membisu-seribu-bahasa-selepas.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter&m=1

Benarkah Mahkamah Kata @AnwarIbrahim Tidak Meliwat ?


Benarkah mahkamah kata dia tidak meliwat?

Ini bacaan hakim dalam kes rayuannya...

Ini bacaan hakim hakim semasa pembebasan dia dalam rayuan kes Liwat 1

"To summarise our judgment, even though reading the appeal record, WE FIND EVIDENCE TO CONFIRM that THE APPELLANTS WERE INVOLVED IN HOMOSEXUAL ACTIVITIES and we are more inclined to believe that THE ALLEGED INCIDENT at tivoli villa DID HAPPEN, sometime, this court, as a court of law, may only convict the appellants if the prosecution has successfully proved the alleged offences as stated in the charges, beyond reasonable doubt, on admissible evidence and in accordance with established principles of law."

dan kalau yang rajin boleh dapatkan malayan law jounal..
maklumat kes....
CRIMINAL APPEAL NOS: 05-6-2003 (W) & 05-7-2003 (W)]
2 SEPTEMBER 2004

Tuesday, November 13, 2012

From @NajibRazak , Pulau Langkawi Berada Di Kedudukan 10 Terbaik Di Dunia.

Pelancongan merupakan antara penyumbang terbesar dalam ekonomi negara dan sebab itulah kerajaan komited untuk sentiasa membangunkan industri itu tahun demi tahun. Ia bukan sahaja penting kerana memberi pendapatan kepada negara malah turut merupakan salah satu cara bagi mempromosi keunikan semangat 1Malaysia di peringkat global.

Menyedari kepentingan itu, sebab itulah kerajaan komited untuk terus berusaha bagi memajukan Langkawi dengan mensasarkan jumlah perbelanjaan pelancong di pulau itu sebanyak RM3.8 bilion menjelang 2015. Kerajaan Barisan Nasional telah menggariskan 14 inisiatif untuk tujuan itu agar hasrat untuk melihat kehadiran lebih ramai pelancong ke pulau pelancongan tersebut.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Amanat YAB PM @NajibRazak Sempena Pesta Cahaya 13/11/2012

Ketibaan perayaan pesta cahaya disambut oleh masyarakat Hindu di seluruh dunia bersama keluarga dan rakan-rakan mereka. Di Malaysia pula, kita amat bertuah kerana Deepavali dirayakan sebagai perayaan kebangsaan di mana rakyat Malaysia daripada pelbagai lapisan masyarakat bersama-sama dengan rakan-rakan Hindu mereka meraikan sambutan yang istimewa ini.

Perayaan Deepavali yang melambangkan kejayaan cahaya ke atas kegelapan sesungguhnya mencerminkan perjalanan Malaysia sebagai sebuah negara berbilang kaum sejak 55 tahun yang lalu. Perjalanan kita dari zaman kemerdekaan kepada salah sebuah negara membangun utama di dunia dan dalam landasan betul ke arah mencapai status negara maju berpendapatan tinggi menjelang tahun 2020 telah melihat kita mengatasi pelbagai halangan untuk mencapai objektif kita. Nenek moyang kita, serta generasi yang berikutnya telah bekerjasama sebagai satu pasukan untuk memerangi kegelapan dan cabaran yang menyelubungi negara kita supaya semua rakyat Malaysia dapat menikmati kehidupan yang lebih baik.

Sepanjang perjalanan ini, masyarakat India telah memainkan peranan penting yang sentiasa disanjung dan dihargai oleh semua rakyat Malaysia. Pada kesempatan sempena sambutan Deepavali tahun ini, saya mengambil peluang untuk merakamkan ucapan penghargaan dan terima kasih kepada masyarakat India di atas segala sumbangan mereka yang tidak berbelah bahagi ke arah membangunkan Malaysia sebagai sebuah negara yang selamat, aman dan makmur.

Walaupun masyarakat India telah terlibat sepenuhnya dalam pembangunan Malaysia sejak kemerdekaan, mereka juga telah berdepan dengan pelbagai cabaran, terutamanya ketika berpindah dan menyesuaikan diri kepada kehidupan di bandar-bandar di Malaysia. Saya sedar akan masalah-masalah tersebut dan inilah sebabnya Kerajaan melaksanakan langkah-langkah yang khusus untuk menyelesaikan masalah-masalah yang dihadapi oleh masyarakat India. Sejak tiga setengah tahun ini, kita telah mengambil pelbagai pendekatan yang baru dan inovatif untuk menyelesaikan masalah-masalah legasi di kalangan komuniti India. Ini telah menunjukkan hasil yang nyata dan positif kepada keluarga-keluarga masyarakat India di serata negara. Kerajaan telah memberi tumpuan kepada cabaran-cabaran utama yang dihadapi dalam pelbagai sektor yang melibatkan komuniti India. Kita sentiasa konsisten dalam menepati janji-janji realistik dan bertanggungjawab yang telah kita buat kepada masyarakat India kerana Kerajaan tidak percaya dengan pendekatan di mana yang kita janji bukan-bukan semata-mata untuk mendapat kuasa dan populariti.

Segala inisiatif dan usaha Kerajaan untuk meningkatkan taraf kehidupan komuniti India tidak akan berjaya tanpa kepercayaan atau "nambikei" di antara Kerajaan dan rakyat. Melalui kerjasama ini yang berpaksikan persefahaman dan usaha yang gigih, kita telah bersama-sama membawa cahaya harapan kepada ramai individu dan keluarga supaya mereka mendapat kehidupan yang lebih baik dan bahagia.

"Nambikei" yang berterusan di antara Kerajaan dan masyarakat India akan membolehkan Kerajaan untuk terus membawa pembangunan dan kemajuan. Ini adalah terutamanya melalui inisiatif-inisiatif khusus yang akan memastikan bantuan dan perkhidmatan Kerajaan sampai terus kepada setiap individu masyarakat India yang memerlukannya agar mereka dapat berdiri di atas kaki sendiri. Untuk merealisasikan hasrat kita untuk komuniti India, kita perlu sedar bahawa kita masih mempunyai banyak lagi usaha yang perlu kita lakukan bersama-sama. Saya tidak boleh mengerakkan semua ini bersendirian. Hanya dengan sokongan dan kepercayaan masyarakat India, dan semua masyarakat Malaysia yang lain, boleh kita menjadikan perjalanan transformasi ini sesuatu yang bermakna dan berjaya.

Pada ketika pelbagai usaha transformasi negara mula membuahkan hasil dengan pertumbuhan dan pembangunan negara yang pesat, kita akan memastikan bahawa semua rakyat Malaysia, termasuk daripada masyarakat India, akan dapat meningkatkan pendapatan, dan lebih penting lagi, akan meningkatkan lagi kualiti hidup untuk generasi masa kini serta generasi akan datang. Komitmen ini adalah selaras dengan semangat 1Malaysia di mana tidak ada sesiapa pun di bawah langit Malaysia yang akan ketinggalan dalam arus pembangunan dan kemajuan negara. Bersempena Deepavali tahun ini, saya mengambil kesempatan ini untuk memberi kepastian kepada masyarakat kaum India di Malaysia bahawa Kerajaan akan menunaikan sepenuhnya harapan dan kepercayaan anda terhadap Kerajaan untuk bersama-sama dengan anda dalam perjalanan ini dan merealisasikan impian dan harapan setiap individu. Saya benar-benar percaya zaman kegemilangan Malaysia masih di hadapan kita dan untuk mengecapi nikmat kemajuan dan kemakmuran tersebut, kita semua mesti bersatu padu di bawah satu visi ke arah melahirkan negara yang adil, saksama dan berjaya.

Akhir kata, saya ingin mengajak rakyat Malaysia sekalian untuk bersama-sama mengucapkan "Deepavali Vaalthukal" dan Selamat Hari Deepavali kepada rakyat Malaysia beragama Hindu. Marilah kita meneruskan tradisi Malaysia yang unik dengan merayakan perayaan pesta cahaya yang bermakna ini bersama-sama dengan saudara dan saudari kita daripada masyarakat Hindu.

Selamat Hari Deepavali.

Source : http://www.putrajaya-online.com/2012/11/amanat-perdana-menteri-sempena.html?m=1


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Saturday, November 10, 2012

PEKIDA Ikrar Baiah Sokong BN! Cc : @ZambryAbdKadir @NajibRazak

Lebih 200 ahli PEKIDA negeri Perak melafazkan ikrar baiah menyokong Barisan Nasional (BN) dan kepimpinan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir bagi menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU 13) akan datang.
Mereka yang diketuai Presidennya, Jamaludin Yusof melafazkan ikrar itu di hadapan Dato' Seri Dr Zambry Abd Kadir semalam.

Jamaludin berkata, PEKIDA menyokong kepimpinan kerajaan BN Pusat dan negeri ini kerana yakin parti itu mampu menjamin masa depan yang lebih baik untuk rakyat.

Kita melihat tidak ada kerajaan lain yang lebih baik dan hanya kerajaan BN sahaja ternyata membawa jaminan masa depan rakyat,'' katanya kepada media di Majlis Sepagi Bersama Menteri Besar Perak di Dewan Shukeri, Gunung Semanggol.Majlis tersebut diadakan sempena Kursus Motivasi dan Kepimpinan PEKIDA.

Jamaludin turut menolak sekeras-kerasnya dakwaan pihak tertentu kononnya PEKIDA merupakan pertubuhan `samseng', sebaliknya ia adalah pertubuhan yang sentiasa membuat kebaikan dan memperjuangkan agama, bangsa dan negara.

Katanya, tanggapan buruk ini sebenarnya sengaja dibuat oleh pihak tertentu kerana ingin melaga-lagakan PEKIDA dengan pertubuhan lain.

Source : http://www.peraknews.com/index.php?option=com_content&view=article&id=3856:sokongan-tidak-berbelah-bagi-pekida-perak-terhadap-bn&catid=34:negeri&Itemid=66


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Friday, November 9, 2012

Nik aziz : @n_izzah dan @anwaribrahim layak dikategorikan sebagai murtad!!

Hey hey hey!
Bangang betul anak pak anwar ni kan? Sokong murtad? Apa yang bapak dia didik dari kecik ni? Urm, jom baca Petikan dari blog Gossip Rakyat ni :

Nampaknya isu Nurul Izzah menyokong murtad dikalangan umat Islam masih belum reda lagi. GR juga difahamkan Nurul Izzah akan menarik balik apa yang dikatakan dalam forum tersebut. Boleh percaya ker GAME PLAN depa ni?? Wayang kulit cukup hebat lakonan mereka ni. Lihatlah sapa ketua depa kan...

Klik : http://eddyjugaks.blogspot.com/2012/11/statement-bangang-pok-nik-yang-buat.html?m=1
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Testing

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Sunday, October 28, 2012

Sandiwara PAS BODOH!!!

Pada suatu hari, Iblis telah mengumpulkan semua anak-anak buahnya untuk menguji kepintaran mereka...

Setelah semuanya dikumpulkan, Iblis berkata.., "aku ada beberapa pilihan untuk kamu semua pilih, TAPI pilihan hanya 1 sahaja..

"aku mahu lihat siapakan diantara anak-anak buahku ni paling bijak sekali.. Semua ini akan dinilai melalui pilihan kamu terhadap kumpulan manusia dibawah untuk disesatkan..

1.pencuri
2.peminum arak
3.kaki judi
4.pembohong
5.pembunuh
6.ulamak

Maka anak-anak buah Iblis pun mula berkira-kira untuk memilih yang paling mudah untuk disesatkan mengikut skill yang dorang ada..

Setelah beberapa lama memilih, anak-anak buah Iblis pun bangun untuk menyatakan kumpulan manusia yang jadi sasaran dorang untuk disesatkan..

SYAITAN 1..aku pilih pencuri.
SYAITAN 2..aku pilih peminum arak.
SYAITAN 3..aku pilih kaki judi.
SYAITAN 4..aku pilih pembohong
SYAITAN 5..aku pilih pembunuh.
SYAITAN 6..aku pilih ULAMAK....

Dalam ramai-ramai anak buahnya, Iblis tertarik dengan pilihan geng Syaitan 6.. Ini kerana Syaitan 6 telah memilih ULAMAK untuk dorang sesatkan...

Lalu Iblis pun bertanya... "wahai Syaitan 6..kenapa kamu memilih ULAMAK? Kenapa kamu tidak memilih seperti mana yang kawan-kawan kamu pilih..?

Bukankah apa yang kawan-kawan kamu pilih itu merupakan satu kerja yang boleh menyenangkan tugas kamu?

Syaitan 6 dengan nada yang konfiden menjawab.., "bos nak tau kenapa aku pilih ULAMAK? ini jawapannya...."


1. Jika aku pilih pencuri dan aku berjaya menghasut dia.., dia hanya tahu mencuri je bos.. Tapi jika aku pilih ulamak dan berjaya menghasutnya.., dia akan mencuri 'hati' orang-orang yang mendengar akan ceramahnya..

Ceramahnya itu nanti mesti ada terselit fitnah dan kata-kata palsu.. Dan orang yang mendengarnya pula akan termakan isi ceramahnya tanpa berfikir panjang..

Seterusnya pulak, pengikut-pengikut taksubnya akan berkata.., "kita kena yakin dan percaya kata-kata ulamak kita"!!

2. Jika aku pilih peminum arak dan berjaya menghasutnya.., dia hanya tahu minum arak je bos..

Tapi jika aku pilih ulamak dan berjaya menghasutnya.., dia akan membuatkan pengikut-pengikutnya 'mabuk' dgn segala fatwa-fatwa yang dia berikan biarpun fatwa-fatwa itu bertentangan dengan hukum-hukum tuhan..

Oleh kerana fatwa itu datang dari ulamak.., pengikutnya akan berkata.. "itu fatwa dari ulamak kita!!

3. Jika aku pilih kaki judi dan berjaya menghasutnya.., dia hanya akan terus berjudi saja..

Tapi jika aku pilih ulamak dan berjaya menghasutnya.., dia pasti akan 'memperjudikan' akidah pengikut-pengikutnya agar mempercayai segala apa yang telah dia sampaikan..

Walaupun ada antara yang disampaikan oleh ulamak tu bertentangan dengan akidah agama, dorang akan tetap percaya kerana dorang akan berkata.., "itulah ucapan ulamak kita!!

4. Jika aku pilih pembohong dan berjaya menghasutnya.., dia hanya tahu berbohong dikalangan kawan-kawannya sahaja..

Tapi jika aku pilih ulamak dan berjaya menghasutnya.., sudah pasti dia akan menyelitkan kata-kata bohong disetiap ceramah yang dia sampaikan..

Dan pengikut taksubnya sudah tentu akan percaya setiap kata-katanya walaupun bohong.. Jika disoal, pengikutnya akan berkata.. "Takkan la ulamak kita akan berbohong dgn kita!!!

5. Jika aku pilih pembunuh dan berjaya menghasutnya.., dia hanya tahu membunuh saja dan ini merugikan kita.. Mungkin juga org yg dibunuh itu org yg beriman..

Tapi jika aku pilih ulamak dan berjaya menghasutnya.., sudah pasti dia akan berjaya 'membunuh' iman dan akidah pengikut-pengikutnya dengan segala ilmu songsang yang dia ada..

Pengikut-pengikutnya pasti mudah terpedaya dan akan berkata sesama sendiri.., "lihat jubah dan serban guru kita..pasti tinggi ilmunya dan wajar kita hormati dan percaya.."

Seterusnya, Syaitan 6 berkata.., "sebab itu aku pilih ULAMAK wahai bosku.."

SUMBER : MPP





Wednesday, October 10, 2012

Isu SCORPENE: SUARAM Wajar Diambil Tindakan!

Bohong konon berlangsung perbicaraan di Perancis
Kuala Lumpur: Tindakan tegas wajar dikenakan terhadap pihak yang sengaja menjatuhkan imej negara dengan menyebar maklumat bohong kononnya perbicaraan mengenai isu pembelian kapal selam Scorpene sedang berlangsung di Perancis.

Tembelang pihak berkenaan pecah berikutan penafian seorang pendakwa raya Perancis, Yves Charpenel terhadap dakwaan yang disebarkan beberapa portal berita online Malaysia.

Bekas pengasas PKR, Ng Lum Yong, berkata Kementerian Dalam Negeri (KDN) mesti melakukan siasatan, terutama ke atas Suara Rakyat Malaysia (SUARAM) yang berterusan menggembar-gembur isu Scorpene sedangkan tiada kes perbicaraan mengenainya.


Memburukkan kepemimpinan
Katanya, penafian Charpenel jelas menunjukkan perancangan rapi SUARAM adalah berlandaskan motif politik dan menanam persepsi dalam kalangan rakyat kononnya berlaku rasuah dalam urusan pembelian aset pertahanan negara untuk memburukkan kepemimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.
Rakyat harus membuka mata dengan pecahnya tembelang itu sekarang. KDN mesti mengambil tindakan tegas kerana perbuatan mereka menjatuhkan imej negara,” katanya kepada BH, semalam.

Tuesday, October 9, 2012

JANJI TINGGAL JANJI - Anwar Ibrahim & Hadi Awang Pada Tahun Pada tahun 1986 - PAS&UMNO Akan Bersatu Jika Melayu Terancam




Politik dulu-dulu punya cerita...

Janji bulan dan bintang perkara biasa...

Tunai tak tunai belakang kira...

Yang penting kita berkuasa...

Hahaha...

Era 80-an merupakan satu tempoh perang besar di mana, isu 'kafir-mengkafir' hangat diperkatakan di antara dua parti Melayu terbesar PAS dan UMNO.

Kedua-dua parti ini saling cabar-mencabar untuk menunjukkan parti yang mana lebih Islamik. PAS pada waktu itu mengatakan UMNO kafir kerana bekerjasama dengan parti bukan Islam iaitu MCA dan MIC.

Dekad 'kafir-mengkafir' ini bermula daripada sedutan ceramah Hadi Awang pada 7 Disember 1981 di mana ucapan tersebut telah dicetak dan ditampal di markas-markas PAS dan dikenali sebagai 'amanat hadi'.

Amanat yang dicetak dalam empat versi, yang mana versi pertama dicetak dalam versi jawi oleh penerangan PAS Kelantan untuk digunakan dalam pilihanraya kecil Selinsing, pada tahun 1983.

Amanat tersebut akhirnya difatwakan sebagai bertentangan daripada Islam dan gerakan dakwah Islam kerana memecah-belahkan Islam oleh Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan pada Februari 1986.



Selepas kemasukkan Anwar Ibrahim ke dalam UMNO pada 29 Mac 1982 sehingga berlakunya perpecahan di dalam ABIM, satu debat (forum) diadakan oleh Malaysia Ismalic Study Gorup (MISG) pada 25 Disember 1986.

Forum bertajuk "Masa Hadapan Islam di Malaysia" mempertemukan dua individu hebat pada waktu itu iaitu Anwar Ibrahim yang baru menyertai UMNO dan Hadi Awang yang mengatakan UMNO itu kafir.

Debat yang dikendalikan oleh MISG menampilkan Abdul Rahim Ghouse (pemimpin MISG) sebagai moderator ini dianggap perdebatan terbesar yang pernah diadakan dan dibuat ketika Muktamar Sanawi ke-11 di  Illinois, Amerika Syarikat.


Dalam forum tersebut Anwar Ibrahim dianggap 'hero' UMNO kerana telah mempamerkan 'kejayaan' beliau selama 4 tahun bersama UMNO/BN, manakala Hadi Awang terang-terangan menyelar pemimpin UMNO sebagai kafir.

Selain Hadi Awang, Ustaz Zaid Kamaruddin juga sebagai panelis turut menyelar UMNO serta pemimpinnya sebagai pemimpin yang mengamalkan fahaman sekularisme.

Satu perkara peristiwa menarik adalah Anwar Ibrahim dan Hadi Awang turut
berjanji sekiranya kedudukan Melayu/Islam terancam, maka PAS dan UMNO akan BERSATU.



Ya...

Hari kita kita dapat saksikan kedua-dua individu ini bersatu, mereka bersatu dengan parti anti melayu yang menentang UMNO sebuah parti yang memperjuangkan nasib kaum melayu dan Islam di Malaysia sejak sebelum merdeka.

Orang PAS dan anak muda yang menyokong pembangkang terlalu naif, bodoh dalam membuat penilaian. Mereka gagal melihat perbezaan serta perubahan yang berlaku ke dalam parti PAS.

Jika UMNO itu kafir kerana bekerjasama dengan MCA dan MIC, adilkah untuk saya mengatakan Nik Aziz, Hadi Awang serta semua pemimpin Islam dalam PAS adalah manusia kafir serta munafik?

Kafir kerana bekerjasama dengan DAP, manakala munafik kerana tidak melaksanakan janji yang diluahkan dari mulut mereka sendiri untuk bersatu jika kedudukan melayu/Islam terancam.

Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Dr Haron Din telah pun menegur tindakan Anwar bersekongkol dengan penganut Islam yang berfikiran liberal sehingga menolak kesesuaian agama itu untuk membentuk sebuah negara.

Ini sudah cukup membuktikan bahawa melayu/Islam sekarang ini terancam, sudah tiba masa untuk dua individu ini tunaikan janji yang dikatakan pada tahun 1986.

Itu pun kalau PAS ada 'telur' nak lawan DAP!

Sekarang di antara Hadi Awang dan Anwar Ibrahim siapa munafik dan siapa yang kafir?


sambung bacaan di sini

SUARAM KANTOI TIADA PERBICARAAN!



Pengarah SUARAM Cynthia Gabriel sebelum ini dalam satu forum pernah memberitahu :
"Siasatan (Scorpene) itu sedang berjalan dan kami telah dibenarkan untuk memberitahu anda bahawa sepina pertama telah mencapai saksi pertama. Tetapi saya tidak boleh memberitahu anda yang saksi itu atau bila sepina itu telah diberikan. Untuk sekarang, kami perlu mengikuti prosiding mahkamah dan hanya boleh memetik nota mahkamah (Perancis) "
Menyebut prosiding mahkamah ianya menggambarkan perbicaraan melibatkan Scorpene telah pun berjalan di mahkamah Perancis.


Tetapi kini terbukti, segala tuduhan yang dimainkan oleh pembangkang melalui SUARAM merupakan berita palsu yang bersifat khabar angin dan dinafikan sendiri oleh Yves Charpenel.

Bekas ketua pendakwaan di Perancis dan kini seorang pendakwa dan anggota eksekutif yang juga anggota penguatkuasa anti rasuah (IAACA) Perancis turut mengingatkan portal berita (malaysiakini) dapat membezakan di antara penyiasatan dan perbicaraan.

Nampaknya malaysiakini yang menerima dana asing kepada dari NED, bertindak menyalurkan maklumat palsu secara besar-besaran di dalam portal berita mereka. Tindakan ini sama dengan peristiwa yang berlaku di Filipina sekitar 1950 an.

Antara maklumat dan laporan palsu berkaitan Scorpene yang dimainkan secara besaran oleh portal bangsat ini adalah jumlah angka-angka seperti komisen 114 juta Euro yang diberikan kepada syarikat Perimekar, yang mana akhirnya dipertikaikan.

Kerana terdapat keraguan dan dipertikaikan  dengan angka EURO 114.96 juta atau RM410.27 juta mereka bermain dengan angka USD 1 bilion atau RM3.8 billion pula.

Angka-angka yang disebut Cynthia sebelum ini jelas menipu bertujuan memberi persepsi buruk kepada imej PM dan kerajaan.

Bila SUARAM hendak jawab mengenai dakwaan di bawah :



Any comment ? SUARAM? Make this transparent to us! 

Sudah-sudah lah menipu tak kantoi tak apa!

Friday, August 31, 2012

Erti Merdeka - Ayuh Hayati Peristiwa Kemerdekaan

Peristiwa Kemerdekaan Pada Kali ini harus dimengertikan utk menjamin kemakmuran negara.. Mereka2 yang kurang menghayati dan cuba menimbulkan huru hara perlu menghayati beberapa perkara ini sbg teladan masa hadapan..
1. Peristiwa 13 Mei 1969 merupakan contoh terbaik di samping pembebasan Gua Musang oleh Tentera MPAJA pada Perang Dunia Ke 2 yang menegaskan bahawa mereka baru sahaja Merdeka dari Jepun dan menganggap Malaya adalah sebahagian dari Tanah Besar China.
2. Usul Ketua Pembangkang di dalam Sidang Penggal Pertama Parlimen pada Mei 2008 yang mahu perkataan Melayu dibuang dari Perlembagaan Persekututan merupakan usaha terancang dan halus untuk memungkiri Kontrak Sosial dan secara sistematik menghapuskan dan bersifat anti Islam, Melayu & Institusi BeRaja.
3. Tuntutan-tuntutan Su Qiu, Dong Zhong, Hindraf, SUARAM, Bersih dan lain-lain NGO pro pembangkang yang ditaja oleh dana-dana zionis antarabangsa merupakan contoh yang amat jelas untuk merubah struktur sosial dan asas kenegaraan Malaysia secara terancang dan sistematik untuk menuju sebuah kerajaan republik baru di masa hadapan.
4. Sikap hipokrit dan munafik pimpinan PAS yang menyebarluaskan di dalam usrah-usarah di peringkat Institusi Pengajian Tinggi di kalangan mahasiswa bahawa Perlembagaan Malaysia adalah perlembagaan penjajah dan perlu ditentang amat bertentangan dengan Persetujuan Konvesyen Rakyat & Buku Jingga di samping kenyataan-kenyataan pimpinan mereka kepada Rakyat bahawa mereka menjunjung tinggi Perlembagaan Negara.
* Renung-renungkanlah…
5. Siri-siri Demonstrasi Bersih & Hindraf tidak menggambarkan Janji Ditepati sebagaimana yang telah termaktub di dalam 5 Prinsip Rukunegara.
6. Kebiadapan beberapa ahli Parlimen dan pimpinan pakatan pembangakang terhadap Bendera Negara, Institutsi Sultan dan Bangsa Melayu merupakan contoh yang amat biadap dan pada akhirnya dimanifestasikan di dalam Himpunan Janji Bersih Merdeka malam 30 Ogos 2012.
Dato’ Seri Ir Mohd Zin Mohamed

Peristiwa Kemerdekaan Pada Kali ini harus dimengertikan utk menjamin kemakmuran negara.. Mereka2 yang kurang menghayati dan cuba menimbulkan huru hara perlu menghayati beberapa perkara ini sbg teladan masa hadapan..
1. Peristiwa 13 Mei 1969 merupakan contoh terbaik di samping pembebasan Gua Musang oleh Tentera MPAJA pada Perang Dunia Ke 2 yang menegaskan bahawa mereka baru sahaja Merdeka dari Jepun dan menganggap Malaya adalah sebahagian dari Tanah Besar China.
2. Usul Ketua Pembangkang di dalam Sidang Penggal Pertama Parlimen pada Mei 2008 yang mahu perkataan Melayu dibuang dari Perlembagaan Persekututan merupakan usaha terancang dan halus untuk memungkiri Kontrak Sosial dan secara sistematik menghapuskan dan bersifat anti Islam, Melayu & Institusi BeRaja.
3. Tuntutan-tuntutan Su Qiu, Dong Zhong, Hindraf, SUARAM, Bersih dan lain-lain NGO pro pembangkang yang ditaja oleh dana-dana zionis antarabangsa merupakan contoh yang amat jelas untuk merubah struktur sosial dan asas kenegaraan Malaysia secara terancang dan sistematik untuk menuju sebuah kerajaan republik baru di masa hadapan.
4. Sikap hipokrit dan munafik pimpinan PAS yang menyebarluaskan di dalam usrah-usarah di peringkat Institusi Pengajian Tinggi di kalangan mahasiswa bahawa Perlembagaan Malaysia adalah perlembagaan penjajah dan perlu ditentang amat bertentangan dengan Persetujuan Konvesyen Rakyat & Buku Jingga di samping kenyataan-kenyataan pimpinan mereka kepada Rakyat bahawa mereka menjunjung tinggi Perlembagaan Negara.
* Renung-renungkanlah…
5. Siri-siri Demonstrasi Bersih & Hindraf tidak menggambarkan Janji Ditepati sebagaimana yang telah termaktub di dalam 5 Prinsip Rukunegara.
6. Kebiadapan beberapa ahli Parlimen dan pimpinan pakatan pembangakang terhadap Bendera Negara, Institutsi Sultan dan Bangsa Melayu merupakan contoh yang amat biadap dan pada akhirnya dimanifestasikan di dalam Himpunan Janji Bersih Merdeka malam 30 Ogos 2012.
Dato’ Seri Ir Mohd Zin Mohamed

Wednesday, August 1, 2012

@ABBY_ABADI112 Tak Dapat Job, SEMUA SALAH UMNO!

Lama dah aku tak layan blog ni sebenarnya dan belum pernah lagi aku tulis pasal si bangang abadi ni dalam blog aku. Eh, Abby Abadi. #OpsTypo. Kenal tak? Ala Ostazah Abby tu. Walaupun tak de publisiti dari media cetak ataupun keluar kat TV, cerita dia kat blog blog pro apa pun mahupun blog jalanan tetap meletop! Sabar ye kak Abby, dah awak buat diri awak jadi 'santapan' menu 'berbuka' kami tiap hari. Hehe


Haritu aku tengah sebok melayan perasaan kat Twitter, ternampaklah orang RT (retweet) kenyataan Kak Abby (aku tak kuasa nak follow dia) sebagai duta tudung untuk sebuah syarikat telah terbatal secara rasmi. Eh? Tudung sponsor ke rupanya? 







Mungkin pembaca dah tahu Abby Abadi telah dilantik secara rasmi sebagai duta dan jurucakap untuk produk keluaran Al-Humaira Contemporary selepas beliau bertudung.

Namun menurut kenyataan Abby Abadi, pemilik syarikat itu tidak senang dengan maklum balas orang ramai tentang Abby Abadi yang terlibat dalam parti pembangkang.



“Saya terkilan. Saya berniaga. Penglibatan kakak dalam politik sedikit sebanyak memberikan kesan kepada perniagaan saya,” tulis Abby Abadi yang di’dakwa sebagai kenyataan Hani Elia pemilik Al-Humaira Contemporary 


Akaun Twitter Hani Elia masih boleh diakses namun sekarang  sudah private mungkin tidak mahu diganggu‘tentera’ Abby Abadi yang tidak berpuas hati. Siapa yang cari penyakit, sendiri tanggunglah kan. Adatlah orang berniaga, mestilah nak mencari untung. Kenapa puak-puak PAS nak melenting, bagi job pada Abby kan senang. Kata sama-sama berjihat dan CONFIRM masuk SYORGA!

Aku setuju dengan kenyataan Abby yang mengatakan rezeki itu dari Allah S.W.T, memang BENAR sekali dan yang penting kita usahakan. Tapi janganlah kita mengutuk sana sini sesama Islam. Kata orang itu salah, orang nie jer yang betul. Gunalah akal fikiran yang diberikan Allah S.W.T kepada kita dengan sebaik-baiknya. Renung-renungkanlah dan selamat beramal.






P/S : Aku rasa walaupun Abby melibatkan diri dengan mana-mana parit politik itu bukan sebab yang utama TAPI kenapa mesti pandai-pandai jadi ustazah segera dan tunjuk pandai. Belajar kasi qatam dulu barulah boleh berbicara dan mengeluarkan fatwa-fatwa yang telah tercatat dalam Islam. Aku mohon janganlah jadi keldai PAS kelak menyesal suatu hari nanti.







Tuesday, July 31, 2012

Promosi 'Syawal Ceria' Bersama Beer Hanya Di Pulau Pinang!










GEORGE TOWN, 31 Julai -- Replika susunan botol arak gergasi yang dipamerkan ditempat awam bersebelahan dengan perhiasan mempromosikan bulan Syawal di sini, hari ini.


Orang ramai terutama umat Islam yang melalui kawasan pusat membeli-belah di Pusat Bandar George Town akan terkejut melihat replika susunan botol arak gergasi yang dipamerkan ditempat awam bersebelahan dengan perhiasan mempromosikan bulan Syawal.



Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) mengecam tindakan pengurusan sebuah pusat beli-belah terkenal di bandar raya Georgetown yang mempromosikan minuman keras sempena sambutan Aidilfitri.

Presidennya S M Mohamed Idris berkata pihaknya kesal dengan pihak pengurusan pusat-beli belah itu kerana mempamerkan kira-kira 480 botol bir kosong di bawah kain rentang tertera "Syawal Ceria"."Perkara ini jelas menunjukkan sikap tidak peka pihak tertentu yang tidak menghormati bulan Ramadan dan umat Islam yang sedang menjalani ibadah puasa.

Umum mengetahui bahawa Islam mengharamkan minuman keras."Kita tidak tahu apakah niat sebenar mereka mengadakan promosi minuman keras pada bulan mulia ini," katanya dalam kenyataan kepada Bernama di Georgetown, hari ini.Mohamed Idris menggesa pihak berkuasa terutama Majlis Perbandaran Pulau Pinang agar menyiasat perkara itu dan mengambil tindakan tegas terhadap pihak yang melanggar syarat perlesenan penjualan minuman keras.

Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna negeri, Abdul Malik Kassim gagal dihubungi Bernama bagi mendapatkan maklum balas mengenai isu berkenaan.- Bernama


P/S : Untunglah Pulau Pinang, negeri lain sebok promosi balang kuih raya, dia sebok promosi botol beer. Hahaha 

MY SLIDESHARE UPLOAD