Tuesday, December 24, 2013

#TanyaIbdil: ENTRI KHAS BUAT PENGERUSI BIRO MEDIA BARU PEMUDA UMNO, @ibdil



Pada Rabu dan Khamis, Jawatankuasa Siber Majlis Ahli Parlimen Barisan Nasional (BNBBC) selesai menganjurkan program Retreat Cyber untuk pegawai-pegawai penyelidiknya, langkah yang dilihat tepat dan kena pada masanya.

Pada Perhimpunan Agung UMNO 2013 yang lalu, Presiden parti itu yang juga Pengurusi Barisan Nasional (BN) Datuk Seri Najib Tun Razak dalam ucapan dasar beliau menekankan betapa pentingnya menjuarai teknologi maklumat. 

Ini kerana komputer, laptop, notebook, netbook, malah instrument teknologi maklumat sekecil telefon pintar sekalipun berupaya menjadi penentu kalah menang pada Pilihan Raya Umum ke 14 (PRU-14) akan datang, katanya.

Najib yang juga Perdana Menteri dalam ucapan dasarnya pada PAU-2013 itu mahu jentera informatif parti menguasai media baharu bagi menyampaikan mesej-mesej, mempertahankan dasar-dasar parti dan kerajaan serta melawan atau menjawap segala tohmahan dan fitnah pembangkang.

Najib sendiri seorang yang “IT savy” atau mesra IT.

Beliau dikatakan pemilik akaun Twitter kedua paling aktif di Asia, dan sering mengemas kini statusnya, berkongsi pandangan serta menghantar ‘tweet’ bila sahaja ada kesempatan.

Hakikatnya jaringan laman sosial dan laman sembang kini memberi impak besar dalam menghebah maklumat dan perkembangan mutakhir.

Boleh dikatakan majoriti masyarakat, terutama golongan muda kini beralih kepada media baharu sebagai bahan pembacaan utama berbanding media konvensional atau media arus perdana kerana capaiannya lebih mudah, efisien, tidak banyak karenah dan bersifat interaktif.

Penganalisis politik juga berpendapat penggunaan media baharu atau media sosial lebih mudah, efisyen dan signifikan kerana capaiannya boleh sampai ke merata pelosok negara, malah kalau label “media arus perdana” boleh ditukar milik, jolokan ini boleh disifatkan milik media baharu.

Walaupun pendekatan konvensional bersemuka tidak kurang pentingnya tetapi capaian ruang lingkupnya agak terhad.

Pensyarah Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media, Universiti Teknologi MARA (UiTM) Shah Alam, Prof Madya Dr Ismail Sualman berkata, keupayaan media sosial harus digunakan secara optimum di kalangan ahli BN dan UMNO.

Hujah Dr Ismail, ini kerana pendekatan secara maya itu akan memberi manfaat politik, jika digunakan sepenuhnya untuk memberitahu, mempengaruhi dan meraih sokongan rakyat dalam semua hal termasuk ekonomi, sosial dan politik.

Media sosial kini bukan hanya untuk jaringan sosial, sebaliknya menjadi alat komunikasi pelbagai hala mendapatkan serta menyalurkan pelbagai maklumat, tegasnya.

Prof Madya Dr Ismail Sualman

Hasil kajian yang dilakukan Ismail, hanya 30 peratus sahaja anggota masyarakat menggunakan media tradisional seperti surat khabar, televisyen dan radio bagi mendapatkan maklumat politik.

Kajian Ismail juga mendapati hampir 80 peratus pengguna menggunakan media sosial sebagai sumber media utama dalam PRU13 dan pembangkang menggunakan peluang itu sebaiknya mewujudkan “perang persepsi” dalam kalangan rakyat untuk meraih sokongan.

“Rujukan utama mereka ialah media sosial, blog dan portal berita. Sebab itu kita lihat segala polisi di bawah pemerintahan BN tidak dapat diserap ke akar umbi dan akhirnya ia tidak menjadi kekuatan kepada BN sendiri.

“Perkara ini juga berlaku kepada UMNO yang walaupun melakukan pelbagai pendekatan tetapi selalunya tidak sampai kepada pokok persoalan sendiri…itu yang perlu diamati,” katanya.

Melihat pengaruh besar yang dimainkan media sosial terutama pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) Mei lepas, mahu tidak mahu, UMNO dan BN perlu lebih agresif, bukan sahaja bersaing malah mendahului penggunaannya secara optimum.


Prof Madya Dr Sivamurugan Pandian

Bagi penganalisis politik Prof Madya Dr Sivamurugan Pandian, BN perlu mengubah pendekatan dengan tidak terus menjadi defensif, tetapi lebih agresif mematahkan serangan siber pembangkang, juga melalui dunia maya.

“UMNO dan BN perlu menyerang, bukan bertahan jika mereka mahu memastikan kejayaan pilihan raya terus berada dalam tangan. Mereka perlu bangkit dan lawan untuk menjelaskan dan membetulkan apa jua tuduhan yang dilemparkan.

“Saya percaya ini satu langkah penting untuk menarik sokongan pengundi agar masyarakat memihak kepada BN. Justeru, UMNO khasnya perlu sentiasa peka dan pandai memanipulasi persekitaran serta peredaran teknologi semasa,” kata Dr Sivamurugan.

Pensyarah Pusat Pengajian Sains Kemasyarakatan Universiti Sains Malaysia itu berkata, parti perlu menambah baik dan memperkuatkan “jentera media baharunya” termasuk menambah bilangan “soldadu maya” bagi menangkis tuduhan pihak lawan di alam siber.

“UMNO dan BN memerlukan blogger-blogger yang agresi, mempunyai pemikiran kreatif dan kritis, berupaya mematahkan serangan serta berhujah dengan fakta, bukti dan penyelidikan kukuh mengenai sesuatu isu.

“Ini penting kerana penggunaan media sosial itu boleh digunakan untuk menjawab segala tohmahan dan fitnah yang dilempar kepada parti selain menjelaskan segala kekeliruan rakyat dan juga menyaingi pasukan siber pihak lawan,” katanya.

Keterbatasan ahli BN dan UMNO menggunakan media sosial mungkin kerana kurang berkemahiran dan tiada pendedahan terhadap kemodenan teknologi maklumat.

Aktivis media sosial Pemuda UMNO, Azrinizam Ibrahim mengakui kurangnya kemahiran melihat teknik-teknik pemasaran politik, menimbulkan kesukaran untuk menyebarluaskan maklumat-maklumat yang ingin dikongsi.

Azrinizam Ibrahim

Sebagai contoh, Azrinizam berkata, isu-isu yang dibangkitkan lazimnya mempunyai hashtag (symbol #), yang menandai kata kunci atau topik.

Tetapi, kata beliau, sejauh manakah hashtag tersebut boleh dipromosikan secara meluas hingga sampai ke akar umbi.

Menurut beliau berkata strategi tersusun dan pendekatan berbeza juga diperlukan mengikut kesesuaian applikasi media sosial yang digunakan.

“Facebook perlu menggunakan strategi lain, YouTube pendekatan lain dan Twitter ada kaedah lain yang sesuai dengan kempen di dalamnya manakala blog perlu disusun dengan baik untuk menarik golongan muda.

“Semua ini perlu dikoordinasi dengan kemas, barulah UMNO dan BN boleh menangani persepsi yang cuba ditimbulkan pihak lawan,” katanya.-bnbbc.my

Monday, December 23, 2013

#ThrowBack #PemilihanMCA: KEPUTUSAN PENUH UNDI



Presiden:Datuk Seri Liow Tiong Lai ( 1,186 )
Gan Ping Sieu ( 1,000 )
Datuk Seri Ong Tee Keat (160)

Timbalan Presiden:
Datuk Dr Wee Ka Siong (1,408 )Datuk Donald Lim Siang Chai (927 )

Naib Presiden:
Datuk Seri Kong Cho Ha (775)
Datuk Hou Kok Chung (1,475)
Datin Paduka Chew Mei Fun (1,230)
Datuk Lee Chee Leong (1,542)
Datuk Chong Itt Chew (685 )
Lee Wee Kiat (721 )
Datuk Wee Jeck Seng (1,199 )
Datuk Chua Tee Yong (1,343)
Dr Leong Yong Kong (286 )

Ahli Jawatankuasa Pusat:
Datuk Toh Chin Yaw (1,711)
Datuk Gan Tian Loo (1,330)
Datuk Seri Ong Ka Chuan (1,525)
Loh Seng Kok (917)
Datuk Hoh Khai Mun (1,204)
Datuk Koh Nai Kwong (1,743)
Dr Por Choo Chor (1,123)
Tan Ken Ten (645)
Datuk Paul Kong Singh Chu (1,279)
Yoo Wei How (1,204)
Wong Koon Mun (1,041)
Datuk Ti Lian Ker (1,138)
Chuah Poh Khiang (1,152)
Datuk Edward Khoo Keok Hai (1,023)
Datuk Mah Hang Soon (2,023)
Datuk Ei Kim Hock (1,185)
Datuk Tan Chin Meng (1,139)
Frankie Gan Joon Zin (736)
Ng Chok Sin (1,172 )
Datuk Chew Yin Keen (760)
Datuk Chai Kim Sen (1,262)
Ong Soon Boon (383 )
Tan Chong Seng (1,043)
Lua Choon Hann (1,601)
Teoh Sew Hock (1,455)
Chin Tung Leong (1,319)
Lee Hong Tee (1,283)
Boey chin Gan (1,255)
Ooi Siew Kim (1,250)
Lim Chin Fui (1,245)
Tan Cher Puk (1,219)
Ooi Eyan Cian (1,205)
Tan Teik Cheng (1,175)
Teh Kim Poo (1,118)
Tee Hooi Ling (1,118)
Lee Ban Seng (1,065)
Lau Lee (1,047)
Koh chin Han (1,017)
Chew Kok Woh (937)
Teh Chai Aan (895)
Goh Tee Tee (875)
Wong Tat Chee (811)
Low Kim Mang (762)
Sim Eng Peng (754)
Tan Lee Huat (729)
Kow Cheong Wei (728)
Tan Seong Lim (680)
Wong Kooi Fong (510)
Chiew Lian Keng (509)
Daniel Ling Sia Chin (482)
Tan Teck Poh (463)
Leong Kok Wee (377)
Chin Hong Vui (317)
Chee Ah Ken (292)
Koo Chin Nam (290)
Yap Ching Leong (264)
Gan Chee Biow (240)
Yee Hee Leong (800)

SUMBER: SUARA.TV

#PemilihanMCA: KITA TENGOK APA PRESIDEN BARU BOLEH BUAT

Presiden MCA yang baharu dipilih, Datuk Seri Liow Tiong Lai berjanji untuk mengamalkan inklusif dalam menyatukan semula dan memperkukuhkan parti.

Beliau menggesa ahli dan pemimpin di semua peringkat supaya segera merapatkan barisan dan bekerja bersama-sama sebagai satu keluarga.

"Tidak ada lagi puak Liow atau Chua (bekas presiden, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek).

"Kita semua dalam satu pasukan dan kita adalah pasukan MCA," katanya pada ucapan penggulungan untuk mesyuarat agung tahunan MCA ke-60 MCA di Wisma MCA pada Ahad.

Liow dipilih sebagai Presiden MCA pada Sabtu selepas menewaskan Naib Presiden, Gan Ping Sieu dan bekas presiden, Datuk Seri Ong Tee Keat, manakala Dr Chua tidak bertanding semula.

Liow menggesa ahli dan pemimpin memberi beliau dan pasukannya sedikit masa bagi menyusun semula perkara-perkara di semua peringkat dalam parti untuk satu permulaan yang baru.

Beliau memberi jaminan kepada akar umbi parti yang beliau akan terus turun padang dan melibatkan mereka secara tetap, dan bukan sahaja semasa berkempen untuk pilihan raya parti.

Mesyuarat Agung Tahunan yang berlansung selama dua hari dan berakhir pada Ahad, telah dihadiri oleh 2,352 daripada 2,384 perwakilan pusat parti. - mStar

SIRI INFOGRAFIK: SENARAI ORANG DIKEHENDAKI @PDRMsia . KALAU JUMPA KASI LANGSAM!

BERIKUT ADALAH WAJAH INDIVIDU-INDIVIDU YANG DIKEHENDAKI PIHAK BERKUASA (PDRM):








SUMBER


KEPADA SEMUA RAKYAT MALAYSIA, JOM PAKAT-PAKAT ISI BORANG #BR1M2014


In the #bajet2014, the BR1M announced to be continued. The aid of RM650 for household and individual RM300. In addition, RM450 will be given to households with income between RM3,000 – RM4,000 a month.

Syarat 


Households(RM650)
1. Household that has income below RM3,000
2. Malaysian Citizen

Households(RM450)
1. Household that has income between RM3,000 to RM4,000
2. Malaysian Citizen

* Additional RM50 Group Takaful Rakyat 1 Malaysia Contribution (i-BR1M)

Individuals(RM300)
1. Total gross monthly income of RM2,000 and below
2. Malaysian Citizen
3. Aged 21 and above (born 1993 or earlier)
4. Does not include students who are receiving the 1Malaysia Book Voucher (BB1M)



Untuk pendaftaran ONLINE, sila klik [SINI] atau ke laman web LHDN (http://hasil.gov.my)

Untuk muat turun borang secara manual pula, sila klik [SINI]

Sunday, December 22, 2013

TAHNIAH!! #KonsertDestini SUKSES!! LEBIH RAMAI PELAJAR MISKIN AKAN DIBANTU!! @YDABDihatiku


Malam semalam (21 Disember 2013), berakhir sudah Konsert Destini, iaitu konsert amal yang menggandingkan artis-artis popular tempatan dan seberang bagi mengumpul dana untuk membantu golongan kurang kemampuan untuk melanjutkan pelajaran ke menara gading.



Ianya sangat bermakna bagi semua yang telah terlibat terutamanya pihak penganjur, Yayasan Destini Anak Bangsa (YDAB) kerana berkat usaha mereka berjaya membuahkan hasil kerana sasaran untuk mencari dana sebanyak RM2 Juta telah tercapai. Ini sekaligus berjaya membuktikan bahawa konsert yang diadakan ini 'SUCCESS'!!

Dewan Agung Tuanku Canselor, UiTM Shah Alam sendiri telah menjadi saksi kegemilangan Konsert Destini yang telah diadakan selama dua hari berturut-turut ini. Sekalung tahniah penulis ucapkan kepada Naib Canselor UiTM, Tan Sri Dato' Sri Prof Ir Dr Sahol Hamid Abu Bakar dan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) YDAB, Dato' Mohd Aizuddin Ghazali diatas kejayaan Konsert Destini ini.

Persembahan memukau dari Amy Search semasa konsert berlangsung



Penulis tertarik dengan kata-kata yang diucapkan oleh Dato Rossa ketika konsert berlangsung semalam, "Saya sayang Malaysia sama macam saya sayangkan Indonesia". Melalui kata-kata Dato Rossa tersebut sudah cukup membuktikan impak positif yang dihasilkan, iaitu imej industri muzik tanah air kita dihormati dan secara tak langung dapat mengeratkan lagi hubungan baik antara dua negara.



VIDEO: Persembahan Dato Siti Nurhaliza (Sumber: Budiey)


Walaupun sudah hampir 12 jam Konsert Destini ini berakhir, penulis percaya bahawa dendangan lagu yang dinyanyikan barisan artis yang terlibat masih lagi terngiang-ngiang ditelinga para penonton yang hadir. Bukan apa, ini kerana penulis melihat 'hashtags' #KonsertDestini masih lagi membanjiri 'Timelines Twitter' dengan tweets dan gambar disebabkan keterujaan penonton. Jutaan terima kasih penulis ucapkan kepada yang telah hadir dan yang menyokong.

Diharap program amal seperti ini dapat diadakan lagi dengan lebih kerap selepas ini supaya destini anak bangsa kita dapat dimartabatkan dengan kadar maksima dan kalau boleh dapat sifarkan golongan yang tercicir dalam pelajaran kerana kemiskinan. Sinonim dengan peredaran zaman sekarang.
TERIMA KASIH SEKALI LAGI DIUCAPKAN!! 

KES LIWAT II: ANWAR DIBOGELKAN LAGI OLEH PEGUAMNYA SENDIRI!!


Pendedahan oleh Yuktes Vijay (Peguam Kes Liwat II Anwar Ibrahim) di laman blognya - FEDAYEEN

Antara faktor-faktor yang dinyatakan oleh Pendakwaraya untuk memfailkan Rayuan untuk Kes Liwat II:
  • keraguan terhadap integriti sampel DNA yang diambil daripada Saiful
  • kecuaian Pegawai Penyiasat
  • kenyataan hipotesis oleh 'expert witness' iaitu David Wells dan Brian MacdonaldDalam Petisyen yang difailkan, sebanyak 9 sebab telah dikemukakan oleh Pihak Pendakwaraya untuk pertimbangan semula Hakim-hakim di Mahkamah Rayuan daripada aspek undang-undang. Menurut Petisyen yang difailkan, Hakim Mahkamah Tinggi telah salah tafsir kes dan bukti-bukti yang dibentangkan berikutan kewujudan beberapa percanggahan dalam keputusan Hakim Mahkamah Tinggi sebelum itu dengan keputusan muktamadnya pada 9 Januari. 
Misalnya, jikalau integriti sampel diragui, ATAS DASAR APA Tuan Hakim menyuruh Anwar Ibrahim untuk 'enter defence'. 'Enter defence' bermaksud Pihak Pendakwaraya telah membuktikan ada kemungkinan besar Anwar Ibrahim bersalah. 
 
Hakim Mahkamah Tinggi dalam alasan penghakimannya pada masa tersebut telah mengesyorkan integriti sampel DNA Saiful tidak dikompromi. Oleh itu, ada asas untuk menyuruh Anwar Ibrahim untuk menjawab tuduhan ke atasnya. 

Dalam hujah-hujah yang dibentangkan oleh Peguambela Anwar berdasarkan kenyataan saksi pakar daripada Australia, soal tentang kesahihan sampel tersebut tidak menjadi hujah utama. Alasan 'break in the chain of evidence' di mana bukti-bukti yang penting untuk kes telah dikompromikan. Kita berhujah bahawa DSP Judy iaitu Pegawai Penyiasat Kes Liwat 2 adalah seorang yang tidak mempunyai integriti berdasarkan rekod lama beliau yang pernah disiasat untuk sebuah kes sebelum ini. 

Malah, DSP Judy telah melanggar peraturan IGSO iaitu Inspector General Standing Orders. Peraturan IGSO yang dilanggarnya ialah tidak mendengar arahan daripada Jabatan Kimia untuk menyimpannya dalam Lokar untuk Simpan Ekshibit Mahkamah yang digunakan untuk kes-kes yang lain tetapi telah menyimpannya dalam lokar peribadinya di dalam bilik. Yang pelik, dia juga mengaku telah buka botol sampel untuk 'gamkan' penutup botol itu dengan lebih kemas. Ganjil! 

Secara ringkas, sampel DNA tidak ada masalah daripada segi integriti maupun kesahihannya. Malah, sampel tersebut telah didapati padan dengan sampel DNA Anwar yang diambil daripada lokap di mana dia ditahan untuk satu malam. Memandangkan undang-undang pada masa itu memerlukan kebenaran daripada tertuduh untuk memberi sampel DNA, kita telah pertikaikan penggunaan DNA yang diambil daripada lokap. Kan Anwar Ibrahim menggigil untuk beri DNA-nya. 

Huraian di atas adalah petunjuk penting kepada sandiwara masa kini di mana Anwar cuba cari pelbagai alasan untuk tangguhkan kesnya. Mengapa Anwar meroyan begini? Gelisah pula itu!


Adakah Tan Sri Shafee faktornya? Adakah Anwar takut penglibatan Tan Sri Shafee bermaksud campur tangan UMNO? Tidak. Tidak ada asas untuk pemikiran sedemikian pun!

Anwar tidak pernah kalah kes kepada Tan Sri Shafee atas sebab-sebab yang mencurigakan. 

Dua kes yang saya terlibat secara langsung lawan Tan Sri Shafee untuk pihak Anwar adalah kes saman terhadap Khairy dan Hamzah Zainudin. Kes Khairy itu kita kalah sebab Peguam sebelum itu telah silap besar daripada aspek teknikal iaitu 'service of writ'. Kes Hamzah pula Anwar tarik balik. 

Mana campur tangan UMNO di sini?

BERSAMA PAKAR DNA BRIAN MACDONALD 

Kisah sebenar di sebalik kegelisahan Anwar ialah dia tahu dia akan kalah Rayuan ini. Sebabnya adalah 9 faktor yang dikemukakan oleh Pendakwaraya untuk pertimbangan semula menyelaputi subjek dan konteks hujah-hujah yang dibentangkan oleh Sankara Nair dan diselidik oleh saya semasa kes masih di Mahkamah Tinggi.
 

Hanya Sankara dan saya yang faham secara menyeluruh segala aspek teknikal dan undang-undang hujah kami. Ini kerana hujah-hujah kami terdiri daripada banyak aspek teknikal DNA dan Forensik yang tidak pernah dihakimi di mana-mana Mahkamah di Malaysia. Bukan di Mahkamah Persekutuan pun!
Karpal tidak tahu apa-apa tentangnya. Sama juga dengan RamKarpal.


Kini saya bukan lagi bersama Anwar dan Sankara pula tidak mewakili Anwar dalam Rayuan ini. Mengapa.Kenapa.Apa dah jadi adalah cerita untuk hari lain. Anwar Ibrahim ini satu makhluk yang tak tahu nak kenang budi. Sanggup 'hack' e-mel Peguam Peribadi sendiri untuk lihat kaitan di antara saya dan Sankara dan jika Sankara turut terlibat dengan saya dalam pendedahan wajah sebenarnya. Yang saya kesal, hubungan dengan manusia baik seperti Sankara yang putus.

Sumbangan Karpal dalam Kes Liwat 2 adalah untuk jatuh sakit dan tangguhkan kes. Dan juga untuk beri hujah politik di Mahkamah. Mereka yang tahu undang-undang dan proses Mahkamah semestinya akan tahu siapakah sebenarnya yang memenangkan Anwar Kes tersebut. Begitu ketara.

BERSAMA PAKAR FORENSIK DR DAVID WELLS 

Hujah-hujah tersebut boleh dibidas hanya dengan pemahaman yang terperinci tentang aspek DNA dan Forensik. Erti kata lain, hanya Sankara Nair dan saya yang mampu nak pertahankan hujah tersebut. Atau bidasnya.

Kan penyelidikan dibuat oleh saya dan dididik oleh Brian dan David serta dibimbing oleh Sankara nair. Sankara kini bermasam muka dengan Anwar kerana mengesyakinya dam saya pula bernekad untuk menghapuskan Agen CIA ini!

Baru-baru ini Anwar menerusi salah seorang kenalan kita berdua telah suruh saya untuk tidak libatkan diri dalam Kes Liwat 2 ini. Dia tidak mahu saya bantu Tan Sri. Nak tahu jumlah wang yang saya di-offer? 300Ribu! Tunai...Di Selangor Club..Di tempat parking..

Dengar khabar juga Anwar dalam proses memujuk Sankara. Dia tidak percayakan Karpal. Itu hakikat! Akrab kan DAP dan PKR? :)

Kalaulah Anwar ini sememangnya mangsa konspirasi,

  • kenapa tiada saksi selain saksi pakar dan Najwan yang bekerja untuk MB Selangor masa kes..
  • Mana Hasanudin?
  • Mana Ezam?
  • Kenapa tak sub poena PM dan isterinya?
  • Kenapa tak berani masuk kandang saksi?
  • Mana alibi yang disebut untuk dapatkan ikat jamin?
  • Mana ahli ekonomi yang kononnya bersama Anwar masa itu?


Anwar dan Saiful adalah pasangan biseksual yang memang melakukan hubungan seks. Bukan saja di sini tapi di Hong Kong dan banyak lagi tempat di luar negara. Faham tak sekarang kenapa Karpal kata 'suka sama suka' di Mahkamah?

KENYATAAN SAIFUL DILIWAT BANYAK KALI DIBUANG ATAS DESAKAN KARPAL 

Saiful insaf ke derhaka bukan masalah saya. Tapi dia tidak rela untuk lakukan aktiviti homoseksual dengan Anwar lagi. Namun, Anwar paksanya. Macam rogol.

Sama seperti cerita yang diberitahu oleh bekas banduan yang bersama Anwar di Sungai Buloh. Saya tidak mendedahkan identitinya kerana tidak ingin mengkompromikan masa depan budak tersebut. Namun, diberitahu dia bakal jadi saksi dalam Kes Nalla.

Guess who else might choose to be a witness in Nalla's case? ;)

Anwar Ibrahim adalah seorang biseksual yang gila seks seperti mana yang diakuinya sendiri apabila sperma Male Y dikenal pasti miliknya. Masa tu penaung untuk pakar saksi daripada Australia dah bengang gila dan enggan 'finance' Anwar lagi. Kita di barisan peguam sememangnya dah tahu fakta ini.

Male Y milik Anwar. Hanya kerana DNA diambil tanpa kebenaran, ianya tidak boleh digunakan. Sampel daripada dubur Saiful yang dipadankan dengan DNA daripada Tuala dan Berus Gigi yang ditinggalkan Anwar Ibrahim di lokap memang padan. Ini tidak dipertikaikan oleh pakar kita pun.

Saman lah. Kalau apa yang saya catit di sini adalah 'konspirasi Barisan Nasional' iaitu Alasan serta Automatik Respon untuk segala soalan yang melibatkan seksualitinya.

Pendedahan bonus..Kan hari minggu :

Anwar Ibrahim telah melakukan hubungan seks dengan seorang wanita 2 minggu sebelum melakukan ujian perubatan untuk Kes Liwat ini. Nak tahu siapa?

Tanya Eskay. Tanya Anwar.

Anwar Ibrahim,

Saman saya. Kita berdua ada perhitungan yang belum selesai. - YUKTES VIJAY

Sebelum apa-apa layan video ini dulu

 

SAMBUNGAN:-

Entri menarik daripada laman blog DARAH TUAH pula menceritakan tentang:-

Anwar Ibrahim and Yuktes Vijay : The End

“Nazri: IPU report ‘ridiculous, stupid, short-sighted” – The Malaysian Insider, October 23 2010

“Drop Anwar charges, Australian MPs tell Malaysia” – The Nation, February 12 2010


“The charges against Anwar Ibrahim for the offence of carnal intercourse against the order of nature, the criminal trial that followed and the strictures with respect to pre-trial disclosure, show us two things: it is high time such an offence is expunged from our statute books, and trial by ambush has no place in the criminal justice system. This book is a timely reminder that justice is a global concern”.
Christopher Leong
Vice-President, Malaysian Bar

“A contemporaneous and incisive account of a political trial disguised as a criminal case. A must-read”.
Anil Divan
Senior Advocate and President of the Bar Association of India

“Mark Trowell exposes sharply the flawed prosecution of Anwar Ibrahim – an absolute read for every one interested in understanding how and why this happened”.
Rogier Huizenga
Head of Human Rights Programme
Inter-Parliamentary Union, Geneva

“An eloquently analysed process of a case, which barely corroborates the judicial independence and the Rule of Law”.
Akio Harada
Former Prosecutor General of Japan


If you read the quotes above, it is blatantly clear that Anwar Ibrahim generates an overwhelming support from influential and powerful personalities and organizations. As stated above, those who show him the support include Head of Human Rights International Parliamentary Union and our own Malaysian Bar. To put it in simple terms, it is proven beyond reasonable doubt that Anwar Ibrahim is a victim of a Barisan Nasional conspiracy. And, Anwar is a reformist who is being punished for trying to change the country.

The opinions of those foreign personalities and bodies made the pro BN groups to question the ulterior motive of them. Some even described it as a way to make Christianity the official religion of Malaysia. The truth is the foreign bodies do not want to interfere in Malaysia or make enemies with the Islamic followers.

Barisan Nasional is not hated by international bodies without a reason. They were made to do so by Anwar Ibrahim.

Mark Trowell is an observer with the International Parliamentary Union. He writes reports that will be used or referred to by international countries and bodies. These reports of Mark Trowell will be used to see if indeed Anwar Ibrahim is innocent or it is a conspiracy. After reading the report, they will decide if Anwar is being bullied or if he is really guilty.

The problem is the reports that were submitted are Anwar friendly. It means the report was wrote in such a way that Anwar is made to look like a victim. Basically, the report was written to show Barisan Nasional is a bad government.

All this was possible because Mark Trowell was Anwar Ibrahim’s man. I don’t know if he was paid, given property or women. All that I know is when I was in the defence team, Mark Trowell too acted as one the lawyers of Anwar. You tell me how an observer can act as a defence lawyer. Does it make sense?

Attached below is a screenshot of Mark Trowell helping us to find points and give suggestions as to what to write in our submissions for Anwar’s trial. Yes, he does not correspond with any of our official e-mail. He only does it with Astroboy. Remember that name? (Attached as File 1)


The research that was done by Mark Trowell in order to obtain documents from prosecution team. This research points of his were then used to be argued in Court. The argument was not accepted by the judge. It was then decided, after discussing with Mark Trowell of course, that we all should submit to recuse the judge ( recuse means remove the judge and replace with a new one).

Why we wanted to do it, and we did it 3 times, so that Mark Trowell can write in his report that the defence team was denied documents, so he was not given a fair trial and they even tried 3 times to recuse the judge. If you are the foreign body reading such a report, surely you will assume that Anwar is not been given a fair trial.

The other things that I have taken note that was omitted/not stated in his reports was

a) the fact that Anwar and his lawyers lied that he has an alibi when applying for bail. For the record, not even one alibi witness was produced by the defence lawyers throughout the trial ;

b) the fact that Anwar did not take stand was because he could not answer all the questions that was to be thrown by the Prosecution team. For an example, why was Saiful asked to deliver the documents personally and why Saiful was given such a special treatment by Anwar

c) in the Sodomy 1 trial, Trowell stated that Azizan is not a trustable witness. He cannot be trusted because he did not do a Statutory Declaration on it. What Trowell did not tell UN or IPU is that Azizan did a Statutory Declaration but it is with Karpal Singh, Anwar’s lawyer in the trial currently.


The 3 facts stated is just a few other things that was omitted by Mark Trowell. In fact, there are a lot more to be listed. I have it all.

Many wonder how we won the trial. Check the e-mail below.


SELANJUTNYA

Untuk pengetahuan pembaca, YUKTES sudah pun membuat pengakuan. Sumber dibawah dipetik daripada entri bertarikh 13 MAC 2013 dari laman OB21

PENGAKUAN YUKTES VIJAY

Teruja juga bila menerima email dari sesaorang yang mengirim tulisan seorang yang pernah terlibat dengan pembelaan Anwar didalam kes Liwat ii

Penulis yang mengelarkan dirinya sebagai Yuktes Vijay yang menulis dan mendedahkan kisah sebenar apa yang terjadi semasa kes dibicarakan secara rapi dan jelas. Difahamkan beliau terlibat “secara penuh” didalam perbicaraan Kes Liwat ii tersebut. Secara penuh bererti telah terlibat dengan segala galanya termasuk perancangan sebelum perbicaraan.

Beliau melahirkan rasa kecewa bila mengetahui dan membaca berita yang mengatakan bapa Saiful telah menyertai PKR, kerana beliau tahu bahawa PKR adalah parti yang tiada integriti, kerana sanggup merendahkan diri ke tahap yang begitu hina kerana mempergunakan bapa Saiful untuk faedah mereka.

Ramai dari kita tahu didalam kes liwat 2 yang melibatkan Anwar tidak kelihatan seorang pun peguam Melayu untuk pembelaan. Mungkin mereka ini tahu yang menyebabkan mereka tidak mahu mewakili Anwar.

Didalam tulisan tersebut , Yuktes turut melontarkan beberapa persoalan yang menghantui dirinya dan mahukan para penyokong Pakatan Rakyat bertanya sendiri kepada Anwar untuk mendapatkan jawapan.

“If you Pakatanians have doubts, why not ask him these questions and get valid, acceptable and not logically challenging answers for it.”
(“Jika anda Pakatanians mempunyai keraguan, mengapa tidak bertanya kepadanya soalan-soalan dan mendapatkan jawapan yang sah, diterima dan tidak logik mencabar untuk itu.”)


Apa yang lagi menarik adalah entri yang dirujuk dari laman AIDC. Wajib baca untuk mengetahui lebih mendalam.

AIDC News:

BUDAK ITU TAHU ANWAR BISEKSUAL

Budak itu sememangnya tahu Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah seorang biseksual, kata bekas pembantu peguam bela Anwar, Yuktes Vijay.

“Ini kerana Anwar pernah cuba mengoratnya sejak berjumpa dengannya. Namun keakraban budak itu dengan peguam Anwar, di mana budak itu ibarat anak angkat kepada peguam Anwar telah membuatkan Anwar memberhentikan perbuatannya itu.

“Itupun selepas budak itu memarahi Anwar melalui telefon kerana cuba cakap kotor. Namun pada budak itu, amalan LGBT memang lumrah kerana pemikiran ala Barat disebabkan kehidupan di UK semasa menghabiskan kursus undang-undangnya,” kata Yuktes dalam artikel terbaru di blognya, yuktesvijay.blogspot.com bertajuk “Operasi Charter 77.”




Yuktes Vijay : Kisah Sebenar Kes Sodomi 2 Anwar

Entri ini mengandungi ulasan lengkap mengenai:
  • Kenapa Anwar tidak memberi keterangan ?
  • Dana untuk pakar-pakar luar negara
  • Saiful tak bersalah
  • Kesimpulan

Saturday, December 21, 2013

NGA KOR MING TERJERAT DENGAN KEBODOHAN DIRI SENDIRI... PADAN MUKA!!

INGATKAN HEBAT SANGAT, RUPANYA KANTOI DENGAN KEBODOHAN DIRI SENDIRI.. 

BACA..........

Blogger SyedOutsideTheBox telah menerangkan semula secara terperinci mengenai pendedahan oleh blog MyMassa mengenai kenaikan harga tol dan situasi ketika Ahli Parlimen Taiping, Nga Kor Meng telah 'CHECKMATE' dengan soalan oleh wartawan sewaktu sidang media dijalankan. Baca entri menarik berikut dibawah:

MyMassa has made a scoop. They have highlighted that the bulk of the toll roads in the country were approved when Anwar Ibrahim was Finance Minister and/or Deputy Prime Minister (from 1993 onwards). Here is a graphic from MyMassa:


The Spanco concession was approved also during the time when Anwar was Finance Minister and Deputy Prime Minister.
Kor Ming terkejut terima soalan 'cepu mas' wartawan
  • Ketua Pemuda DAP Perak, Nga Kor Ming menerima 'kejutan' di sidang medianya sendiri, melibatkan perjanjian kontrak penyewaan kereta rasmi kerajaan, semalam.
  • Beliau sebelum itu meminta kerajaan mengkaji semula pemberiaankontrak bernilai RM200,000 untuk tempoh 25 tahun dengan sebuah syarikat dan ingin tahu kenapa kontrak yang dilakukan tanpa tender terbuka.
  • Kor Ming mendakwa kos penyelenggaraan sebuah kereta terbabit dianggarkan sehingga RM18,000 untuk tempoh setahun dan memyifatkannya 'amat tidak masuk akal.'
  • Seorang wartawan kemudian bertanya Kor Ming siapakah Menteri Kewangan pada tahun 1994 dan kenapa itu masih diteruskan.
  • Apabila Kor Ming tidak menjawab soalan itu, segera wartawan itu berkata Menteri Kewangan ketika itu ialah Datuk Seri Anwar Ibrahim,Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) sekarang dan Anwar perlu memberi penjelasan.
  • Terkejut dengan kenyataan wartawan itu, Kor Ming berkata siasatan harus dilakukan terhadap kontrak itu dan semua pihak termasuk yang terlibat, termasuk Anwar mesti disiasat.

RANCANGAN PM @NajibRazak UNTUK TAHUN 2014-2017 DIDEDAHKAN?

TRANSFORMASI POLITIK

Tahun 2013 sudah berada dipenghujung, tahun 2014 pula sedang menjengah jendela rakyat dengan seribu satu cabaran. Tatkala ramai di kalangan rakyat kian mengeluh dengan kenaikan demi kenaikan atas alasan rasionalisasi subsidi yang direncanakan 'pakar ekonomi' negara yang dipelopori PEMANDU, EPU yang diketuai oleh Idris Jala , Wahid Omar dan beberapa korporat swasta yang dibawa masuk kepimpinan DS Najib ke dalam pentadbiran kerajaan, jentera penyokong alam maya juga sudah mula mengeluh dan hilang semangat . Ia dapat dilihat dalam penulisan-penulisan mereka. 

Meskipun DS Najib menyedari tindakan-tindakan ini adalah tidak baik dan tidak populis sekaligus boleh dilihat sebagai boleh membunuh momentum sokongan rakyat terhadap parti yang diketuainya, DS Najib terus menerus melaksanakan apa yang dirasanya 'PERLU' buat negara. Bohonglah jikalau pentadbiran DS Najib membisu dan memekakkan telinga terhadap keluhan-keluhan ini kerana ia akan menjadi faktor-faktor penentu kemenangan-kekalahan UMNO Barisan Nasional pada PRU 14.

Aku yakin , DS Najib punyai agenda dan strategi yang ampuh untuk melakukan 'pembetulan politik' bagi fasa 2014-2017. Apa yang dilihat ketika ini adalah pentadbiran DS Najib terus menerus melakukan 'pembetulan ekonomi' buat negara. Mungkin rakyat ketika ini memerlukan sedikit kesabaran bagi mengharungi zaman Kenaikan Barang sebelum zaman menerima Habuan tiba. Percaya lah pentadbiran DS Najib tidak segila dan sebodoh sepertimana yang dijangka pembangkang. Namun pentadbiran DS Najib perlu berhati-hati dengan perkara-perkara yang sangat tidak memihak kepada mereka. Janganlah melakukan kesilapan sehingga membuat perkara-perkara yang tidak mencerminkan 'pembetulan ekonomi' sedang dijalankan seperti parti-parti keraian yang mewah, perbelanjaan peribadi pemimpin-pemimpin yang di luar kotak pemikiran orang-orang kampung, isu rasuah, projek-projek Kerajaan yang terbengkalai dan sebagainya. - MyHomeSoil

#KonsertDestini: PENANGAN ARTIS GABUNGAN DUA NEGARA GAMATKAN DATC #UiTM SHAH ALAM!!


Konsert Destini anjuran Yayasan Destini Anak Bangsa (YDAB) dengan kerjasama UiTM Shah Alam yang menampilkan barisan artis popular seperti Datuk Siti Nurhaliza, Rossa, Jaclyn Victor, Hafiz, Awie, Amy dan Adira mengamatkan suasana Dewan Agung Tunku Canselor (DATC) dengan kehadiran ribuan penonton yang terdiri daripada pelajar-pelajar UiTM serta badan-badan korporat.


Awie ketika mendendangkan lagu Sejati & Terima Kasih Sayang


Konsert amal yang berlangsung selama dua hari iaitu 20 dan 21 Disember ini bertujuan mengumpul dana Tabung Pendidikan Destini Anak Bangsa iaitu sebuah tabung amanah bagi membantu anak-anak lepasan SPM dari golongan yang kurang berkemampuan melanjutkan pengajian Pra Diploma di UiTM melalui program Mengubah Destini Anak Bangsa (MDAB). -MyMahasiswa

NANTIKAN HARI KE-2 MALAM INI!!!

IHSAN BLOG YAYASAN DESTINI ANAK BANGSA

Friday, December 20, 2013

SKANDAL ADI PUTRA: AIDA DICERAI PULAK? MANA SATU BETUL NI?

Ahli perniagaan, Amiruddin Othman, 59, hari ini mengejutkan media apabila memberitahu telah menceraikan isterinya yang dikaitkan dengan aktor Adi Putra, Nooraida Abdul Mutalib, 30.

Tanpa menjelaskan punca yang membawa kepada penceraian itu, Amiruddin memberitahu, tindakan itu demi kebaikan bersama.

“Setelah 10 tahun berkahwin, kami sudah cuba berbincang dan ini adalah yang terbaik untuk saya, untuk dia dan anak kami juga. Bekas isteri saya memang tidak ada masalah dengan perceraian ini dan menyokong apa sahaja keputusan yang telah saya buat," katanya ketika ditemui di Jabatan Peguam Negara Putrajaya di sini hari ini.

Sebelum itu, dengan diwakili peguam Muhammad Hasif Hasan, Amiruddin turut menyerahkan surat rayuan membuka semula kes membabitkan pelakon terkenal itu dan bekas isterinya.

Menurut ahli perniagaan ini, selepas keputusan kes sebelum ini mendapat status tiada tindakan lanjut (NFA), dia kembali membuat rayuan untuk membuka semula kes di bawah Seksyen 498 Kanun Keseksaan.

"Walaupun saya sudah menceraikan isteri saya semalam, saya fikir permohonan untuk meneruskan kes ini dilihat sebagai cara terbaik bagi saya menegakkan keadilan.

"Dengan apa yang berlaku setakat ini saya mendapat tekanan yang teruk, bukan sahaja daripada keluarga tetapi juga masyarakat, tetapi saya tetap mahu mendapatkan keadilan untuk semua pihak dengan sekali lagi membuat permohonan membuka semula kes ini, " katanya. - UTUSAN

HINA ISLAM DAN RAJA: KDN AKAN BENTANG UNDANG-UNDANG KHAS!! @Zahid_Hamidi

Kementerian Dalam Negeri (KDN) dijangka membentangkan rang undang-undang baharu dalam usaha memerangi penyebaran fitnah dan penghinaan ke atas agama Islam serta institusi diraja, khasnya daripada media alternatif.

Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar berkata ini susulan peningkatan kes seumpama itu sejak kebelakangan ini selain pendirian kerajaan untuk tidak mengharamkan mana-mana media alternatif secara melulu.

"Perkara ini seringkali berlaku dan perlu ditangani segera. Jadi bila dibentangkan di Dewan nanti, harap ia disokong," katanya ketika menggulung perbahasan Rang Undang-undang Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas)(SOSMA) (Pindaan) 2013 di Dewan Negara, di sini, Khamis.

Rang Undang-Undang SOSMA dibentangkan bagi meminda dua seksyen dalam Akta tersebut iaitu Seksyen 6 dan Seksyen 30 yang bertujuan memperkukuh tindakan yang boleh diambil terhadap penjenayah.

Pindaan ke atas Seksyen 6 bertujuan mengehadkan kebenaran untuk membuat pintasan komunikasi hanya ke atas maklumat berkaitan jenayah dan keselamatan dan bukan untuk tujuan politik.

Tegas Dr Wan Junaidi, sebarang pintasan komunikasi daripada pemberi perkhidmatan hanya boleh dilakukan selepas mendapat kebenaran Timbalan Pendakwa Raya (DPP) dan bukannya mana-mana pegawai polis termasuk Ketua Polis Negara.

"DPP dipilih kerana ia sebuah badan yang bebas daripada pengaruh politik dan kerana itu perlu rujuk kepada mereka untuk sebarang pintasan," tegasnya.

Beliau berkata sebaik pintasan dibuat, DPP akan membuang apa sahaja maklumat komunikasi bersifat peribadi, politik dan hanya menjurus kepada jenayah serta tujuan keselamatan.

Sementara itu Seksyen 30 bertujuan membuat pindaan kecil pada teks membabitkan penterjemahan. Berdasarkan seksyen itu DPP dibenarkan untuk membuat rayuan dalam tempoh 10 hari agar mana-mana individu yang dibebaskan oleh mahkamah sebelum ini, tidak meninggalkan negara bertujuan untuk membantu siasatan.

Pindaan terhadap kedua-dua seksyen di bawah SOSMA itu kemudian diluluskan.

Selain itu, persidangan Dewan Negara hari ini turut meluluskan Rang Undang-Undang Penjara (Pindaan) 2013. - BERNAMA

KES LIWAT ANWAR 2: BERKAIT NATE TISA, APAKAH KESUDAHANNYA?

ISU HOT:

Rayuan kes liwat 2 Anwar Ibrahim yang dijadualkan pada 11 dan 12 Disember telah berlalu tanpa kehadirannya. Jelas sekali Anwar tidak mengambil berat soal keadilan walaupun melibatkan diri sendiri. Namun, yang paling teruk terjejas, tentulah mangsa dalam kes ini, iaitu Saiful Bukhari.

Keadilan yang tertangguh adalah ketidakadilan. Jelas, sistem kehakiman negara ini telah melakukan ketidakadilan terhadap pihak pendakwa atau mangsa.

Walaubagaimanapun, ia tidak bermakna kebenaran tidak pernah atau tidak akan terserlah. Malah, dalam kes liwat ini, kebenaran mungkin telah diserlahkan oleh Anwar Ibarhim sendiri dengan memilih untuk tidak hadir ke mahkamah atas alasan menghadiri Seminar anjuran International Institute of Islamic Thought (IIIT) di Georgetown University, Washington.

IIIT mempunyai sejarah homoseksualnya sendiri di mana Pengerusinya, Ismail AlFaruqi telah dibunuh kerana terlibat dengan aktiviti homoseksual. Joseph Louis Young, iaitu seorang pelajar kulit hitam yang baru memeluk Islam telah mengaku membunuh AlFaruqi dan isterinya kerana memaksa pelajar melakukan hubungan homoseksual untuk mendapatkan biasiswa. Young percaya bahawa perbuatannya adalah tepat bagi memelihara kesucian Islam.

IIIT juga dikaitkan dengan CIA di mana ia dikatakan tempat untuk mengkaji pemikiran umat Islam untuk membantu pihak Neo-con memanipulasi dan melaga-lagakan umat Islam sesama sendiri demi mencapai cita-cita untuk menakluk dunia.

Apa yang menarik ialah Anwar mempunyai hubungan akrab dengan AlFaruqi dan IIIT. Sehingga kini, Anwar terus rapat dengan personaliti utama IIIT seperti Abd. Hamid Sulaiman, Dr. Ahmad Totonji dan Dr. Jamal Al-Din.

Justeru, tidak hairanlah Anwar memilih untuk menerima jemputan IIIT ke Georgetown University walaupun beliau sepatutnya hadir ke mahkamah pada hari yang sama.

IIIT mungkin masih menyembunyikan skandal homoseksual dalam organisasi itu, tetapi tidak bagi Georgetown University. Pada 17 Mac lalu, University itu telah melantik Presiden Homoseksual Pertama bagi Persatuan Pelajar iaitu Nate Tisa.

Anwar yang membentangkan kertaskerja dalam Seminar anjuran IIIT di Universiti itu dikatakan telah mengadakan pertemuan dengan Nate Tisa. Malah, khabar angin menyatakan bahawa Nate Tisa adalah agenda utama Anwar ke Washington dan Seminar adalah agenda Kedua.

Nampaknya keterujaan Anwar untuk bertemu dengan Nate Tisa membuatkan beliau sanggup mengenepikan keperluan untuk membela diri di mahkamah dalam kes Liwat 2.

Kesimpulannya, walaupun keadilan tidak semestinya tercapai, tetapi kebenaran adalah pasti dan tidak boleh diubahsuai. Dalam hal ini, keutamaan Anwar kepada Nate Tisa, Georgetown University dan juga IIIT dengan sendirinya memberitahu kita tentang kebenaran dalam kes Liwat 2.


APA RAHSIA DISEBALIK FOTO INI?

Foto Datuk Seri Anwar bersama pelajar Amerika Syarikat (AS) yang dikirim melalui twitter @anwaribrahim mula mencetuskan perlbagai spekulasi.

“Pelajar Universiti Georgetown, Natalia menghadiahkan topi universiti kepada uncle Anwar.Tq,” tulisan daripada twitter @anwaribrahim dipetik yang mengesahkan Ketua Umum PKR bersama dalam satu program dengan pelajar universiti tersebut.

Ketika Anwar mengadakan program di Amerika Syarikat (AS), pada tarikh sama beliau sepatutnya menghadiri kes pendengaran rayuan liwat II di Kuala Lumpur.

Ketidakhadiran Anwar itu, dibantah Timbalan Pendakwa Raya, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah kerana menurutnya sebagai responden, Anwar mesti hadir dalam setiap perbicaraan.

“Kami mengemukakan bantahan atas kegagalan pihak responden untuk hadir. Perkara ini tidak boleh diberikan toleransi,” kata Shafee.

Aktivis Kristian, Terence Netto, yang mungkin mengikuti Ketua Pembangkang itu ke AS, melaporkan salah satu program Anwar bersama IIIT (International Institute of Islamic Thought) di Washington, DC.

Dalam simposium anjuran IIIT itu, lapor Terence Netto, Anwar telah berhujah menggunakan pendapat pemikir liberalisme Barat John Locke dan Adam Smith untuk menangkis tanggapan popular di kalangan umat Islam bahawa pendidikan Barat adalah tidak mempunyai dimensi etika dan moral.



Georgetown elects first gay Student Assoc. president

Nate Tisa became the first gay president of Georgetown University Student Association (GSA) on March 17.

Tisa, 20, is the third openly gay man to lead student government at a Catholic college. DePaul University elected the first, Anthony Alfano, 22, in 2011; Catholic University of America junior Ryan Fecteau, 20, was the second last year.

At greater rates than older generations, young Catholics have distanced themselves from the Vatican's anti-LGBT rights stance, Alfano said. But strict piety remains at the core of these Catholic schools, making some of Tisa's plans more difficult — particularly issues such as gender neutral housing, which will involve Georgetown donors and administrators, Tisa said.

"My Catholic faith helps me look at the good parts of the Catholic religion and push through the bad," Tisa said. "The dogma is right, but there's a tradition that's built up that's pretty bigoted."

#KonsertDestini: Beramal Sambil Berhibur, Detik-Detik Akhir Sudah Menjelang...


Tidak sampai lagi 24 jam lagi, Konsert Destini anjuran Yayasan Destini Anak Bangsa (YDAB) bakal menjelang. Pastikan anda semua hadir di Dewan Agung Tuanku Canselor, UiTM Shah Alam bermula jam 8 Malam.

Kemeriahan konsert terjamin dengan pancaran lampu LED. Ini sangat berlainan dengan pelbagai konsert yang lain kerana tidak semua yang menggunakan konsep sebegini.

Seperti mana yang kita tahu, objektif konsert ini adalah berkonsepkan Amal. Segala dana akan diguakan untuk membantu pelajar UiTM yang susah. - YDAB

Wednesday, December 18, 2013

NKPUM @AzwanBro BALUN MENTERI, SALAH TETAP SALAH!!!


Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdul Wahid Omar berkata pengguna jalan raya boleh memilih untuk menggunakan jalan biasa/alternatif lain sekiranya mengganggap kenaikan tol terlalu tinggi.





"Pemimpin perlu menjiwai rakyat... Kalau ada yang tidak dapat menjiwai rakyat, dia tak layak jadi pemimpin!" itu luahan serius Naib Ketua Pemuda UMNO, Khairul Azwan Harun atau juga dikenali sebagai Azwanbroberkaitan cadangan seorang Menteri Kabinet yang menyarankan supaya rakyat yang tidak bersetuju dengan kenaikan kadar tol yang mungkin akan dinaikkan menggunakan jalan alternatif untuk kegunaan harian mereka. - 1Peluru



Khairul Azwan Harun atau Azwan Bro ketika dalam sidang media khas mewakili Pemuda UMNO Malaysia menegaskan mengenai hak rakyat, iaitu mereka bebas untuk memilih jalan mana yang mereka mahu lalui, bukan hak seorang menteri untuk menentukan jalan mana yang harus rakyat pilih. 

Ini merupakan bidasan kepada kenyataan yang dikeluarkan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri. Ingat, menteri tak sepatutnya sewenangnya menyatakan sedemikian seolah-olah kuasa yang mereka ada adalah MUTLAK. 

Sudah tiba masanya untuk Pergerakan Pemuda UMNO buktikan bahawa mereka merupakan EJEN PENDESAK. Tahniah Bro kerana berjaya memikul tanggungjawab sebagai Naib Ketua Pemuda dengan baik.

Monday, December 16, 2013

PERBEZAAN UMNO DAN PAS YANG ANDA PERLU TAHU!!

SALAH satu isu yang turut mendapat perhatian pemimpin dan perwakilan UMNO ketika Perhimpunan Agung UMNO 2013 ialah berkaitan pendekatan politik Pas yang kini seolah-olah terperangkap dalam kerjasama dengan PKR dan DAP.

UMNO membangkitkan persoalan mengenai sikap Pas sepanjang perhimpunan berlangsung bukanlah kerana parti itu adalah musuh politik UMNO, tetapi UMNO membuat peringatan itu demi masa depan orang Melayu dan umat Islam.

UMNO tidak mahu orang Melayu terperangkap dengan mainan politik Pas yang hakikatnya sedang diperalatkan oleh PKR dan DAP untuk mendapat kuasa.

Bagaimanapun kita percaya Pas tidak akan mempedulikan apa juga kata UMNO kerana bagi Pas apa yang penting ialah meranapkan kuasa politik UMNO dan menamatkan pemerintahan Barisan Nasional (BN) melalui kesepakatan dengan PKR dan DAP.

Sebab itulah, Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan, UMNO adalah sandaran orang Melayu dan umat Islam. Sudah terlalu banyak jasa UMNO dalam usaha meningkatkan taraf hidup orang Melayu dan memartabatkan Islam.

Apa yang UMNO katakan dalam soal itu bukan untuk mendabik dada tetapi ia adalah realiti. Untuk memberikan gambaran lebih jelas berikutan penulis paparkan perbezaan antara UMNO dan Pas yang seharusnya menjadi sandaran kepada orang Melayu kenapa mereka harus menjadikan UMNO sebagai harapan untuk melakar masa depan lebih jelas.

l Memartabatkan Islam

- UMNO yang mengemudi kerajaan melalui kerjasama dalam BN telah berjaya membawa negara ini menjadi negara Islam contoh. Di mana-mana juga pemimpin-pemimpin Islam memuji usaha UMNO memartabatkan Islam.

- Pas pula lebih banyak bercakap soal Islam tetapi tidak mampu berbuat apa-apa. Malah di negeri yang mereka perintah pun, pelaksanaan Islam tidak ke mana, ia lebih banyak berkisar kepada slogan dan laungan sahaja.

l Membina Masjid Dan Mewujudkan Institusi Islam

- UMNO bertanggungjawab memastikan peruntukan khas disediakan untuk membina masjid di seluruh negara. Masjid dijadikan tempat untuk memperkembangkan syiar Islam dan mengukuhkan perpaduan ummah.

- Pas tidak membina masjid tetapi menjadikan masjid sebagai medan untuk memecah belahkan ummah melalui khutbah, kuliah dan tazkirah yang berbaur politik.

l Menyatukan Umat Islam

- UMNO seperti mana kata Najib sentiasa bersedia untuk menghulurkan salam perpaduan dengan mana-mana parti politik, demi melihat umat Islam kembali bersatu.

- Pas bersedia bersahabat dan berpeluk mesra dengan pemimpin-pemimpin DAP, tetapi memandang sinis salam persaudaraan yang dihulurkan oleh UMNO. Malah ada pemimpin Pas pernah berkata, lebih rela makan babi bersama pemimpin DAP daripada minum kopi bersama Perdana Menteri.

l Menghormati Ulama

- UMNO menghormati apa juga pandangan alim ulama tanpa mengira apa juga latar belakang politiknya. Asalkan apa yang diusahakan oleh ulama itu boleh membawa kebaikan kepada umat Islam, UMNO akan patuh.

- Pas hanya mendengar apa kata ulama mereka. Ulama di luar parti itu biar pun memberi pandangan yang betul akan dianggap ‘suara UMNO’ dan ‘suara kerajaan’. Malah mana-mana ulama yang berada dalam UMNO akan dicemuh, diejek dan ditohmah dengan pelbagai tuduhan dan dakwaan.

l Berhujah Atas Dasar Kebenaran

- UMNO biar pun bekerjasama dengan parti-parti bukan Melayu dan Islam, sentiasa berhujah dan bercakap atas dasar kebenaran. Dalam apa keadaan pun, UMNO tetap tegas mempertahankan kepentingan Melayu dan umat Islam.

- Pas pula dilihat terlalu takut dengan PKR dan DAP. Apa sahaja yang mereka hendak lakukan hatta berkaitan dengan Islam sekali pun mereka seolah-olah perlu mendapat persetujuan PKR dan memperoleh restu DAP.

l Tegas Dalam Menjaga Agama

- UMNO sentiasa tegas mempertahankan akidah umat Islam termasuklah dalam memastikan umat Islam berpegang teguh kepada aliran Ahli Sunnah Wal Jamaah. UMNO juga secara lantang menolak segala kesesatan termasuk usaha mengembangkan fahaman Syiah. Sebab itulah dalam perhimpunan agungnya kali ini UMNO mencadangkan supaya Perlembagaan Persekutuan dipinda dengan memasukkan agama rasmi Persekutuan adalah Islam berlandaskan kepada pegangan Ahli Sunnah Wal-Jamaah.

- Pas pula dilihat teragak-agak dalam soal ini khususnya untuk memberi penegasan terhadap penyebaran fahaman Syiah.

l Mengajar Rakyat Erti Berterima Kasih

- UMNO sentiasa mengajar rakyat negara ini khususnya umat Islam bersyukur dengan nikmat yang diperolehi dan tahu berterima kasih kepada mereka yang berbudi.

- Pas bersekongkol dengan PKR dan DAP ‘mendidik’ rakyat untuk menolak segala kebaikan yang dilakukan oleh kerajaan. Mereka menguar-uarkan segala bantuan oleh kerajaan adalah tanggungjawab kerajaan justeru tidak perlu berterima kasih atau mengenang budi yang ditabur.

l ‘Menjatuhkan’ Hukum

- UMNO dan BN sama sekali tidak akan mengamalkan sikap menjatuhkan hukum sewenang-wenangnya kepada musuh politiknya.

- Pas pula begitu mudah menghukum pemimpin-pemimpin UMNO. Malah tanpa mengkaji kebaikan kerjasama mereka dengan DAP dan PKR. Pas menuduh kerjasama UMNO dalam BN adalah haram.

l Pentas Ceramah

- UMNO menggunakan pentas ceramah untuk menyampaikan dasar kerajaan dan membuat penjelasan.

- Pas pula menggunakan pentas yang sama untuk memaki hamun pemimpin UMNO dan kerajaan serta menyebarkan dakyah dan fitnah.

l Dominan Dalam Kerjasama

- UMNO adalah parti dominan dalam BN, namun kedudukan itu tidak pernah disalah gunakan untuk menunjukkan siapa lebih kuat. Sebaliknya kelebihan itu digunakan oleh UMNO untuk tegas memperjuangkan orang Melayu dan memartabatkan Islam, di samping membela nasib kaum lain.

- Pas tidak dominan dalam pakatan pembangkang. Parti itu dilihat sekadar ‘pak turut’ dan tidak mempunyai apa-apa kuasa untuk membantah kehendak PKR dan DAP.

Demikianlah serba sedikit perbezaan antara dua parti Melayu itu. Sebenarnya, banyak lagi yang membezakan antara UMNO dan Pas. Sebab itulah, orang Melayu perlu mengkaji, meneliti dan menimbang kenyataan Najib bahawa UMNO menjadi sandaran golongan itu.

Apatah lagi, Presiden UMNO itu juga secara tegas sudah menyatakan dalam ucapan dasarnya bahawa, ”Kita (UMNO) tak boleh bersegan silu lagi dalam terus memperjuangkan nasib bangsa.

Dan Najib juga sudah memberi jaminan bahawa, ”…Selagi hayat dikandung jasa, bercerai nyawa dari badan! Islam akan terus UMNO junjung.”

Oleh itu, sudah jelas kini orang Melayu tidak perlu lagi berasa gusar atau bimbang, tidak perlu lagi gusar untuk memilih dan tidak perlu takut untuk menentukan parti mana yang harus diberikan amanah bagi membela untung nasib mereka.

Ia memandangkan sejarah perjuangan UMNO telah membuktikan bahawa parti itulah perjuang Melayu, pembela Islam dan pelindung rakyat Malaysia.

MY SLIDESHARE UPLOAD