Tuesday, February 28, 2012

DEDAHAN DOKUMEN SULIT YANG DICURI DARI LYNAS !!! BUKTI LYNAS ADALAH SELAMAT !!





Adakah LYNAS benar-benar selamat ? Adakah benar apa yang diperkatakan oleh MP dari PAS tu benar ?


Mula-mula sekali aku nak minta maaf ! Sorry ye LYNAS !


Sepatutnya aku dedahkan maklumat penting ini hujung tahun lepas sebaik aku terima semua dokumen ni, tapi masa tu kes ni pun dah senyap.


Aku akan mengupas tentang perihal sebenar yang LYNAS sembunyikan. Atau lebih tepat lagi mungkin maklumat tidak sampai kepada rakyat.


LYNAS ADALAH TELUS


Yang sebenarnya, LYNAS adalah isu technical dan bukannya isu politik. Maklumat LYNAS adalah berdasarkan fakta saintifik yang boleh diuji dan dibuktikan. Malah LYNAS amat mengalu-alukan pakar-pakar berkecuali yangBERKELAYAKAN bagi menyemak laporan berkaitan dengan keselamatan radiasi dan alam sekitar. Selain itu, pihak LYNAS turut mengalu-alukan pakar-pakar berkecuali yang BERKELAYAKAN untuk menyertai AELB atau DOE bagi menjalankan ujian mereka sendiri.

* persoalan, adakah Fuziah Toron berkelayakan ? Adakah Anwar Israel berkelayakan ? Adakah Gaun Eng NENEN berkelayakan ?

Seterusnya.... Sila klik sini 

Monday, February 27, 2012

Apa Yang Anda Perlu Tahu Tentang Hubungan Israel & Malaysia???


Di bawah adalah kenyataan Tun M mengenai usaha pembangkang yang cuba mengaitkan negara in dengan Israel. Seperti yang diketahui, parti pembangkang cuba mengalihkan kemarahan rakyat Malaysia terhadap kenyataan Anwar Ibrahim yang menyokong keselamatan negara Israel.

Tetapi mereka gagal dan rakyat tidak akan lupa!



Di antara kenyataan Tun Dr Mahathir :

Mengulas mengenai dakwaan Malaysia mempunyai dagangan dengan Israel, beliau menegaskan negara tidak pernah membeli dan menjual barang kepada negara Yahudi itu.

"Kononnya ada minyak kelapa sawit dihantar ke Israel, kita tidak boleh tentukan. Di zaman dulu pun, kita tidak ada hubungan dengan Afrika Selatan tetapi orang lain beli getah daripada kita dan jual kepada Afrika Selatan.

"Kemungkinan minyak kelapa sawit kita dibeli oleh pihak ketiga dan mereka menjualnya kepada Israel. Yang saya tahu, buah pisang kaki masuk di sini tidak tulis ia dari Israel tetapi masuk Singapura dan orang Singapura jual kepada kita," ujarnya.



Untuk selanjutnya sila klik sini

#Lynas : 25 fakta penting yang perlu diketahui oleh rakyat Malaysia





1) Projek Lynas merupakan satu kejayaan besar kerajaan dalam mendapatkan pelaburan dari luar negara dalam jumlah yang besar malah ianya dipersetujui serta diakui oleh pemimpin DAP Leong Ngah Ngah yang mana turut disiarkan dalam tabloid cina.

2) Dr. Che Rusli Ahli Parlimen PAS Hulu Langat yang mana merupakan pakar radioaktif juga mengatakan bahawa projek ini tidak berbahaya dan mengikut piawaian antarabangsa. 

3) Loji Lynas yang dalam pembinaan di Gebeng dipasang dengan sensor radiasi dan peralatan terkini dalam mengendali pencemaran.

4) 12 kolam simpanan sementara yang dilapisi dengan plastik padat berdentisiti tinggi turut dibina dan diletakkan di dalam tanah akan dilapisi dengan tanah liat bagi membolehkan tempat simpanan tersebut kedap air yang mampu menahan tahap radioaktif sehingga ia dikeluarkan.

5) China menghasilkan 97% daripada bekalan dunia manakala Jepun merupakan pengimport terbesar Rare Earth. Ketika kedua negara ini mengalami perbalahan diplomatik China menggunakan logam berharga ini sebagai senjata untuk memaksa Jepun tunduk serta berdamai dengan mereka.

6) Dalam teknologi menghasilkan telefon pintar dan kereta hibrid produk Rare Earth merupakan sumber utama bagi Jepun. Kerana mereka bergantung sepenuhnya kepada Rare Earth.

7) Rare Earth mengandungi tahap radioaktif yang paling rendah. 

2 Saintis Termasuk Ahli Parlimen PAS Sahkan Kilang LYNAS Selamat !!!

AMBIK NI !!!
Tolong sebarkan !!!
 SUMBER : BLOG PANGLIMA

Sunday, February 26, 2012

SAVE MALAYSIA, STOP LYNAS !!


Jangan percaya artikel yang direkayasakan !!



Persepsi berat sebelah kilang nadir bumi.

TIADA yang pelik apabila kerajaan menubuhkan satu panel bebas yang terdiri daripada pakar antarabangsa untuk membuat kepastian terhadap aspek kesihatan dan keselamatan kilang pemprosesan nadir bumi milik Lynas Malaysia Sdn. Bhd. di kawasan perindustrian Gebeng, Pahang.

Ada yang berpendapat langkah tersebut diambil kerana tekanan daripada pihak yang membantah kerana kilang tersebut akan mengeluarkan sisa yang mempunyai radiasi tahap rendah. Memang benar telahan tersebut seperti yang dinyatakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang memberi jaminan bahawa kerajaan tidak akan berkompromi dengan projek-projek yang boleh menjejaskan keselamatan rakyat.

“Apa yang patut dilakukan berdasarkan prinsip utama, bahawa kesihatan dan keselamatan rakyat tak akan dikompromi, kita juga tak akan benarkan (kilang tersebut) pra-operasi sehingga keputusan muktamad dibuat,” tegas Perdana Menteri ketika mengulas penubuhan panel bebas tersebut. Jaminan yang telah diberikan Najib adalah manifestasi kerajaan bahawa tiada perkara yang perlu disembunyikan mengenai pembinaan kilang pemprosesan nadir bumi itu.

Mungkin ramai tertanya-tanya mengapakah isu kilang di Gebeng ini tiba-tiba mendapat perhatian, sedangkan urusan pembinaan telah bermula sejak akhir tahun 2007 lagi dan kini hampir 80 peratus siap. Terdapat beberapa bantahan pada ketika itu tetapi isu tersebut tidak menarik perhatian media dan rakyat seperti yang berlaku hari ini yang telah mencetuskan fenomena ketakutan.

4000 WARGA KELANTAN NAIK ANGIN DENGAN ISU AIR BERSIH !! MAMPUS TOK GUNDU !!



Pada jam 10.00 pagi bertarikh 25.2.2012, hampir 4,000 rakyat Kelantan berhimpun di Lembah Sireh (dekat Tesco KB) meluahkan kesengsaraan mereka terhadap masalah bekalan air bersih yang terpaksa dihadapi sejak sekian lama.


Untuk berita selanjutnya, sila klik sini

SESUDAH NAJIB, KINI GILIRAN ZAHID HAMIDI PULA DIFITNAH OLEH PEMBANGKANG HARAM JADAH !!!



Gambar diatas diambil dari sebuah laman blog pembangkang. Sekali pandang pun dah nampak dah ada 'superimposed'.


Nampaknya blogger dan facebooker pembangkang ni betul-betul haram jadah !! Cukup rajin menabur fitnah terhadap pemimpin kerajaan. 


Fitnah gambar Perdana Menteri DS Najib ternyata gagal dilakukan kerana blogger-blogger pro kerajaan cukup tangkas menampilkan fitnah 'superimposed' yang dilakukan. Tahniah !!


Kini menteri pertahanan Zahid Hamidi pula yang menjadi mangsa kezaliman bloggers dan facebookers puak-puak zionis pukimak ni. Dah terlalu ketandusan isu ke?


'Credit' to BADUT RAKYAT kerana telah berjaya mengesan kesahihan gambar ini. Jom kita tengok....

PANAS !! PENAFIAN BANGANG DARI OSTAD KEPALA LENDIAQ !!!

25 Februari 2012.


Penjelasan Tuduhan Berniat Jahat Terhadap Dr Badrulamin Baharum...

Saya menafikan dengan sekeras-kerasnya dakwaan media bahawa saya ditangkap khalwat oleh pegawai Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) di Kuantan.

Saya ke Kuantan untuk menghadiri Temurapat Pemimpin Parti Keadilan Rakyat pada 24 Februari sehingga 26 Februari 2012. Saya mengambil peranan aktif di dalam Temurapat ini.

Saturday, February 25, 2012

BUKTI PENIPUAN @fuziah99 (MP PKR KUANTAN) MENGENAI #LYNAS DIDEDAHKAN!!!

MAKIN RAMAI RAKYAT MALAYSIA DITIPU SI CELAKOI NI.. HA, NI ADA BEBERAPA SLIDE YANG BOLEH DIJADIKAN BAHAN RUJUKAN DAN BAHAN BUKTI HAMPA SEMUA..

BADROL AMIN MEMANG KAKI KENCING !!!



Seorang rakan tadi mengirimkan SMS dari Ustaz PKR Badrol Amin yang telah dikirimkan kepada semua ahli PKR dalam usahanya menyelamatkan diri, padahal suami wanita tersebut yang bertindak membuat laporan. 


Berikut adalah SMS yang dikirimnya kepada beberapa ahli PKR :


"Kes isteri orang lari dari suami dtg ke hotel di Kuantan tmpt retreat. Suami dtg dgn gangster tuduh ana bawak lari n sorok. Kes setel 'family problem'. Mak pompuan datang. Mmg dorang nak cerai. Isteri dh selalu nak lari. Ana nasihat pulang semula"


Itu adalah alasan yang diberi Ustaz Badrol Amin. Jika benar dia tak lakukan benda ni... Kenapa mengambil masa begitu lama untuk membuka pintu ??? Dan kenapa cubaan merasuah pegawai penguatkuasaan dilakukan oleh beberapa pemimpin PKR dalam usaha mereka supaya kes ini ditutup terus ??? (Cerjawab Cerjawab)


Sudah menjadi tradisi PKR sekiranya pemimpin ditangkap khalwat. Sebelum ni ketua umum kantoi balun chinadoll & bontot si saiful. La ni, si ustaz (ustaz ke macam ni?)  pulak kantoi khalwat, dengan bini orang pulak tu. 


Untuk berita lebih lanjut lagi, sila ke PisauDotNet .....


TM : KALAU MACAM NI PUNYA MANUSIA, ELOK DILUCUTKAN SEGERA DARI PARTI. MEMALUKAN JER ....

GEMPAR !!!!!! USTAZ PKR DITANGKAP KHALWAT DI SWISS GARDEN, PAHANG !!!





Maklumat terkini : Ustaz yang isytiharkan Anwar sebagai Imam Mahdi dan baru je Kahwin hari tu kena tangkap kes khalwat oleh jabatan agama Islam Pahang. Dia ditangkap di Swiss Garden, Pahang. 

Benda ni baru je berlaku, dia kantoi khalwat masa retreat PKR kat hotel tersebut. Sekarang ni tengah kecoh. PKR cuba nak tutup cerita ni, tapi terlepas jugak, untuk pengetahuan anda dia kantoi dengan isteri orang plak tu! 

Isteri orang ini merupakan seorang juruteknik di kolej komuniti Rompin. Lebai haram jadah ni memang hancurlah dia lepas ni. Detail ada, nanti kita tengok reaksi PKR macamana dulu! 

Ha ha ha mampos la Lebai kesayangan Anwar kali ini. 

Tolong kasi sebar benda ni! 


Sumber : Parpukari

Friday, February 17, 2012

Kelebihan Solat Jumaat

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia,

Sempena hari jumaat yang mulia ini, saya nahu kongsikan sedikit sebanyak tentang ' Kelebihan Solat Jumaat ' , Dimana WAJIB untuk ditunaikan bagi kaum adam yang cukup syarat. Sila baca dibawah ini :

Solat Jumaat dua rakaat yang difardukan ke atas umat Islam membuktikan hari itu semulia hari yang perlu diambil manfaat untuk mendapatkan ganjaran ALLAH daripada setiap amal ibadat yang dilaksanakan.

Selain itu, hari Jumaat juga merupakan satu hari yang cukup mustajab dan istimewa untuk kita semua berdoa meminta pertolongan, nur dan hidayah daripada Yang Maha Esa.

Rasulullah bersabda: "Sesiapa hadir solat Jumaat pada saat pertama, dia umpama berkorban seekor unta. Sesiapa hadir solat Jumaat pada saat kedua, dia seperti berkorban seekor lembu. Sesiapa yang menghadiri solat Jumaat pada saat yang ketiga, dia seperti berkorban seekor kibas. Sesiapa hadir solat Jumaat pada saat keempat, dia seperti memberi hadiah seekor ibu ayam dan sesiapa hadir solat pada saat kelima, dia seolah-olah memberi hadiah sebiji telur."

Apabila imam naik ke mimbar, malaikat menutup buku catatannya dan ikut mendengar khutbah. Justeru, sesiapa yang datang untuk solat selepas itu seolah-olah dia hanya datang untuk solat semata-mata, tidak direkodkan di dalam buku kehadiran malaikat.

SELAMAT BERAMAL :)

SUMBER DARI SAHABAT FB : Mohd Radzi Bin Rashid
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

CERAMAH PERDANA POLITIK SEMASA DI KAMUNTING SABTU INI !! SEMUA DIJEMPUT HADIR !!

ASSALAMUALAIKUM & SALAM 1 MALAYSIA SEMUA, DISINI ADA INFO TERBARU:

CERAMAH PERDANA INI IALAH UNTUK MENGUPAS ISU-ISU SEMASA DARI SUDUT AGAMA :

TARIKH : 18/02/2012 (SABTU)

JAM : 9.00 MALAM

TEMPAT : DI PERKARANGAN RUMAH KETUA CAWANGAN KG KURNIA JAYA (EN CHE LIAS BIN CHE MAT)

PENCERAMAH : USTAZ KAMAL SAIDIN

TUAN-TUAN DAN PUAN-PUAN DI JEMPUT HADIR BERAMAI-RAMAI BAGI MEMERIAHKAN MAJLIS.

SEKIAN, TERIMA KASIH.

SUMBER : TAIPING MALI WORDPRESS ( http://taipingmali.wordpress.com/2012/02/17/ceramah-perdana-politik-semasa-di-kamunting-sabtu-ini/ )
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

INFO : JAWATAN KOSONGTERKINI !!!

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia,

Disini TM mahu kongsikan info jawatan kosong.

Jawatan kosong KL Airports Services (KLAS). Lokasi kerja ialah di KLIA/LCCT. Bagi yg berkelayakan, anda dialu-alukan untuk memohon. Sila klik link yg diberi untuk maklumat lebih lanjut :

http://www.klas.com.my/jobs.html

Terima kasih..
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tuesday, February 14, 2012

ANWAR IBRAHIM PERLU SAMAN WSJ !!!



Alahai kesiannya TM dengan Nik Aziz ni, setelah berpenat lelah mempertahankan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, beliau akhirnya akur dengan kenyataan sebenar dan telah membuat 'suprise' iaitu buat pertama kalinya telah memberi kata dua kepada Anwar Ibrahim, beliau telah diberi dua pilihan, iaitu :

1) Menarik balik kenyataan "I support all efforts to protect the security of the state of Israel".
2) Menyaman Wall Street Journal (WSJ).

Pada pendapat TM, TM sarankan sekeras-kerasnya supaya Anwar Ibrahim menyaman WSJ !!! Ini kerana Anwar Ibrahim telah menuduh WSJ memutar belit fakta. Jika betul WSJ tu sudah 'spin'kan fakta, apa lagi, saman la!



Bila difikirkan dari segi logik akal, jika benarlah WSJ telah memutarkan fakta itu, sudah tentu Anwar Ibrahim tidak akan teragak-agak untuk menyaman WSJ dari awal lagi seperti mana beliau telah menyaman Utusan Malaysia baru-baru ini.

Disamping itu, firasat hati TM mengatakan bahawa Anwar Ibrahim tidak akan sesekali menarik balik kenyataannya (sila rujuk diatas). Ini kerana beliau sesekali pun tidak akan merumitkan 'tugasannya' dengan bertindak 'mencuci kain putih yang dipenuhi sumur' itu.

Antara kemungkinan yang akan berlaku ialah Anwar Ibrahim akan terus mempertahankan kenyataannya dan tidak mustahil beliau akan menggunakan cara apa sekalipun semata-mata mahu 'menegakkan benang yang basah' ini. Maklumlah, semua orang tahu bahawa Anwar Ibrahim ini ialah seorang hamba Allah yang berhati kering. Agak-agak apa tindakan dia ya? Kita tunggu dan lihat saja apa pula scene selepas ini.....

P/S : Menyokong Israel ialah haram disisi Islam !! Anwar Ibrahim harus bertaubat :)
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Monday, February 13, 2012

Hari Ini Dalam Sejarah : Buku Jinggay Dilempar Dalam Bakul Sampah !!

'' INILAH RUPA BUKU JINGGAY KEBANGGAN PEMIMPIN PR''

Seperti yang tidak dijangkakan..

Hari ini (13 Februari 2012), Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan telah membuat suatu kejutan besar, iaitu beliau telah memasukkan Buku jinggay (gambar diatas) ke dalam bakul sampah!!

Hahaha! kalau TM bukan setakat buang dalam tong sampah saja, malah TM akan bakar!, Anda tahu kenapa?, sebab tidak satu pun dalam buku tersebut yang mampu dilaksanakan oleh Pakatan Rakyat (PR) sekiranya parti mereka memerintah.

Banyak isi kandungan yang juga merupakan menifesto PR yang di lancarkan pada konvensyen Pakatan Rakyat kali ke-2 yang langsung tidak dapat diterima akal fikiran untuk dipertimbangkan.

Tambahan pula, apabila Pakatan Rakyat menyatakan bahawa menifesto mereka hanya akan dibuat dan dibentangkan di kalangan pengundi apabila PRU13 kelak.

Kalau tahun ni ada konvensyen lagi mesti akan ditukar sekali lagi menifesto PR ni kan?? Hehehe

Sudah-sudah lah cubaan menipu pengundi ni wahai Mr. PR, tak ada faedah pun.


Tentera Maya says : Rasanya lepas ni buku warna apa pulak akan keluar ye? Muehehehe :P

SUMBER DARI RAKAN SEPERJUANGAN : www.sangkakalajari9.blogspot.com

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive