Tuesday, June 4, 2013

TAHNIAH!! JSJK @PDRMsia dan SKMM BERJAYA BERKAS FACEBOOKER HINA YDP AGONG!!

Tu la.. Siapa suruh biadap sangat dilaman sosial.. tahulah media sosial ni medium bebas tanpa sempadan.. tapi ada tahapnya jugak.. Kan tak pasal-pasal dah kena..

Dipetik dari laman Astro Awani:

Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) dengan kerjasama Jabatan Siasatan Jenayah Komersial PDRM hari ini telah berjaya menahan suspek yang menghina DYMM SPB Yang DiPertuan Agong di laman Facebook.

"Suspek yang merupakan seorang wanita telah ditahan untuk membantu siasatan. Beliau dipercayai menyembunyikan diri setelah beberapa laman blog menyebarkan identitinya.

"SKMM meminta rakan-rakan suspek turut tampil ke hadapan untuk membantu siasatan lanjut. Siasatan dijalankan di bawah Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

"Selain itu, suspek juga boleh didakwa dibawah Akta Hasutan 1948," jelas SKMM dalam satu kenyataan media yang disiarkan hari ini.

Suruhanjaya itu juga menegaskan sangat memandang serius terhadap penyalahgunaan media sosial untuk memuatnaik kandungan serta komen-komen yang berunsur menghina terutamanya institusi Diraja Malaysia.

Ahad lalu, Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) membuat laporan polis berhubung tindakan seorang pemilik akaun Facebook yang didakwa menghina Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah.

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive