Saturday, September 27, 2014

KADIR JASIN MEROYAN LAGI.. CUBA JADI HERO DALAM ISU KRITIKAN TUN M TERHADAP NAJIB!!


Setelah sekian lama tidak meroyan, kini wartawan 'mesin taip buruk', A.Kadir Jasin meroyan kembali. Mungkin sebab 'ubat' meroyan dia dah habis kot?

Terbaru, Kadir mendakwa pemerintahan Najib lebih teruk dari Pak Lah dan mahu menjadi hero dalam terhadap kritikan Tun M kepada Najib.
'Najib lebih teruk dari Pak Lah, tapi tiada tindakan dari Umno' 
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak menunjukkan prestasi yang lebih teruk daripada pendahulunya, Tun Abdullah Ahmad Badawi dalam pilihan raya umum 2013, tetapi tiada tindakan diambil kerana Umno lemah. 
Dalam membuat analisis tersebut, wartawan veteran, Datuk A Kadir Jasin mendakwa telah bertemu Tun Dr Mahathir Mohamad awal bulan ini di mana bekas perdana menteri itu mengesahkan beliau menghantar surat kepada Najib mengkritik kepimpinan Umno, tetapi telah diminta menariknya balik melalui seorang perantara. 
Dr Mahathir (kanan) berkata, (prestasi) Najib teruk pada tahun 2013 - lebih teruk daripada Abdullah lakukan pada 2008, tulisnya dalam blognya. 
Katanya, Umno menyingkirkan Abdullah tetapi tidak Najib dan Kadir bertanya apakah yang telah dipelajari oleh Umno?Kadir juga bertanya apa yang telah berlaku dengan hasil bedahsiasat mengenainya dan sama ada Umno telah membuat perubahan. 
Katanya, inilah perkara yang pemimpin Umno yang ikhlas perlu menjawab dan menurutnya, bukan setakat berkata mereka menghormati Dr Mahathir dan menyokong PM.Kadir berkata, Abdullah dipaksa meletakkan jawatan oleh Umno, tetapi Umno tidak mendesak Najib supaya meletak jawatan. 
Malaysiakini
Kadir tak payah lah nak jadi hero, kerana sudah terlambat. Ini adalah kerana ketua-ketua bahagian UMNO sudah lebih awal berjumpa dan berbincang dengan PM berhubung isu ini. Tak perlu nak cuba mencari publisiti murahan dan ambil kesempatan untuk mencipta persepsi buruk terhadap Najib.

Siapa Kadir semasa zaman kepimpinan Pak Lah?

Semasa zaman pemerintahan atau zaman kepimpinan Tun Abdullah, kumpulan A.Kadir Jasin telah membuat persepsi buruk keatas kepimpinan beliau dan hingga terbawa bawa kepada kepimpinan Khairy Jamaluddin yang juga merupakan menantu kepada Tun Abdullah Ahmad Badawi. 
Kini apabila tiba di zaman kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, A. Kadir Jasin mula mempertikai kepimpinan Perdana Menteri pula dan apa yang menggelikan hati ialah, Kadir Jasin mengatakan bahawa kepimpinan Abdullah Ahmad Badawi adalah lebih baik berbanding dengan Pak Lah. 
Nampak sangat bahawa Kadir Jasin akan sentiasa mencari kesalahan demi kesalahan kepimpinan tertinggi negara dalam usaha untuk mencapai apa yang beliau hajati. - Sangkakalajari9

Apa yang saya lihat, penulisan Kadir persis blogger Tun M ya g kantoi menipu pasal pertemuan DS Ismail Sabri dan Ketua-ketua bahagian UMNO dangan PM. 


Nak kata Pak Lah lebih bagus dari Najib konon, perhatikan sekeliling dahulu sebelum berkata-kata wahai Kadir jasin!

Kita semua tahu bahawa di zaman Najib Razak, pelbagai perubahan telah dilakukan termasuk dari segi ekonomi dan sebagainya dan kita juga tidak lupa dengan segala usaha yang dilakukan oleh beliau.

Tapi dalam masa sama, apabila ada penyangak penyangak macam Kadir Jasin mula mempertikai kepimpinan Datuk Seri Najib, kita juga perlu melihat bahawa beliau mengambil tampuk pemerintahan yang telah sedia bermasaalah berbanding dengan Pak Lah yang mengambil tampuk pemerintahan di zaman wanginya UMNO.

Ini tidak didedahkan oleh Kadir Jasin kerana apa yang penting bagi beliau ialah mencuri peluang yang ada dan sekaligus mempertikai kepimpinan Datuk Seri Najib secara rambang.

Selalu mengatakan bahawa beliaubadalah pemerhati politik, tetapi Kadir Jasin mungkin buta atau membutakan diri beliau dan seterusnya menidakkan pembangunan terutamanya dari sudut ekonomi rakyat.

Adalah menjadi perkara biasa apabila baru sepenggal menjadi pemimpin, banyak keburukan yang perlu ditangani dan dihadapi oleh Perdana Menteri dan jika hanya dengan mengkritik, ianya tidaklah membantu seseorang pemimpin.

P/S: Rasanya menantu Pak Lah (Menteri Stoking Pink) pun tak percaya cakap Kadir... HAHAHA!

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive