Thursday, August 6, 2015

PANAS! ULAMAK DILABEL SEBAGAI MANUSIA BODOH!


Saya tertarik dengan artikel yang diterbitkan di laman blog PPIM yang menceritakan bahawa pihak PPIM telah menerima kiriman surat oleh pengirim misteri. 

Pengirim itu dikatakan mengirimkan surat tersebut kerana berang dengan kenyataan yang dimanipulasi oleh akhbar The Malay Mail yang dilihat sengaja untuk membangkitkan kemarahan kaum cina. 


Oleh itu, Pengirim itu telah melabelkan Islam sebagai agama yang ekstrim, hukum hudud dihina serta ulamak dari parti PAS juga turut dikaitkan dan dilabel bodoh.

UNTUK PERINCIAN LEBIH LANJUT, BACA DIBAWAH:
DARI MEJA PENGARANG : PENGIRIM SURAT MISTERI DIMINTA TAMPIL DAN MENGULANGI PENGHINAAN ISLAM SEBAGAI AGAMA EKSTREM!

Kenyataan Ketua Aktivis PPIM, Datuk Nadzim Johan berhubung laporan akhbar The Malay Mail bertajuk 'Swindling is part of Chinese trading culture, Muslim group claims' pada 15 Julai 2015 terus menjadi bahan dan diputar belit oleh pihak berkepentingan bagi membangkitkan sentimen perkauman. 
Difahamkan terdapat beberapa laporan dibuat ke atas Datuk Nadzim Johan, namun sehingga ke hari ini pihak PDRM belum memanggil Ketua Aktivis PPIM untuk rakaman percakapan. Malah perkara ini turut dijelaskan pada hari yang sama di mana pihak admin Facebook PPIM membuat penafian terhadap kenyataan yang dilaporkan oleh The Malay Mail. 

 
Ironinya, segala penafian yang dibuat oleh PPIM seperti tidak diterima pakai oleh sekelompok kaum Cina di mana beberapa portal difahamkan mengulangi kenyataan tersebut bagi membangkitkan kemarahan kaum Cina terhadap PPIM. 
Pihak PPIM tidak gentar untuk berkata benar, malah Datuk Nadzim Johan sendiri menyatakan kenyataan beliau telah disalah tafsir oleh wartawan The Malay Mail di mana beliau turut membuat penjelasan selepas perkara itu dibangkitkan oleh pihak berkepentingan. 
Namun minggu lepas, pihak PPIM menerima sepucuk surat dari pengirim misteri yang meluahkan perasaan marah kepada Datuk Nadzim Johan. 
Malangnya, tindakan pengirim tersebut hanya menunjukkan terdapat sekelompok kaum cina yang memang rasis dan biadap serta bersikap anti Islam. 
Rujuk surat yang dikirimkan kepada Datuk Nadzim Johan : 
 
Pengirim bukan sahaja menyifatkan Islam sebagai agama yang ekstrim malah turut menghina Hukum Hudud di mana menyifatkan ahli dan ulamak dalam parti PAS sebagai manusia bodoh dan hanya tahu berbicara soal Hudud. 
Justeru, kami di pihak PPIM ingin mempelawa pengirim surat agar bertemu dengan kami dan mengulangi pendirian sebagaimana dinyatakan dalam surat tertera. 
Cabaran kepada agama Islam semakin besar, kami di PPIM tidak akan membiarkan kesucian agama terus dihina oleh puak pelampau yang terbukti rasis dan bersifat anti Islam. 
 SUMBER

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive