Wednesday, June 20, 2012

Part 1 : Dear @PapaGomo , Jangan Rasa Diri Sudah Cukup Besar Hingga Hilang Rasa Hormat!!

Salam Israk Mikraj dan mungkin tak terlambat lagi untuk aku ucapkan Selamat Hari Bapa kepada semua kaum bapa di dunia ini. Salam 1 Malaysia.

This is Papa Gomo

Sebelum apa-apa kemungkinan, aku nak memohon maaf dulu. Kali ini kita akan bercerekarama pula sebab ini adalah 'story' yang menceritakan tentang seorang blogger yang paling ditakuti dan diagungi oleh Pak Menteri dan Cybertroopers iaitu PAPA GOMO. Halamak! Masak aku!


  • Hebat sangatkah dia ni? 
  • Dahsyat sangatkah ilmu dia dalam media siber ni?
  • Mengapa nak agungkan dia sangat? 

And this is Papa Paw..

Okay lah, secara totalnya memang sengaja aku up-kan artikel ini sebab seriously aku dah hilang sabar dengan sikap dan tindak-tanduk dia dan telah mengakibatkan perpecahan sesama sendiri (di antara Bloggers Pro-BN). Aku tau semua orang pasti akan labelkan aku sebagai bangang atau bodoh sebab 'cuit' Si Gomo ni. Why? ini adalah sebab perbezaan taraf aku dengan dia macam 'Sang Kerdil dan Sang Gergasi'. Dia otai! Dia hebat! Mana ada orang berani lawan.... Tapi tak semestinya dia takkan tumbang! Aku bukan nak cabar dan aku bukan nak cari pasal. 


Tapi sebab...


Logo Unit Media Baru (UMB)
Aku adalah seorang blogger 'beginner' dan 'Junior' yang bernaung dibawah Unit Media Baru (UMB). Seperti yang semua orang tau atau buat-buat taktau, UMB ialah target utama PAPA GOMO untuk dijatuhkan kerana dia dah tersalah anggap bahawa UMB ialah penghalang dan pencabar untuk dia terus mendapatkan 'pendapatan luar biasa'. Hal ini juga berkemungkinan besar disebabkan impak hasil kerja UMB yang memberangsangkan dan secara automikalnya telah menjatuhkan 'bursa saham' yang dia laburkan. Selain tu, hari ni juga adalah last day aku kat Putrajaya untuk bersama 'UMBians' sebab aku telah mendapat tawaran kerja baru yang lebih terjamin masa depan. So, kali ini aku putuskan untuk bersuara.
Aku dah lama membisu dan just perhatikan saja serangan kebudak-budakan yang dibuat dia terhadap UMB

PAPA GOMO sudah hilang hormat terhadap 'abang' beliau sendiri sebab dah dikuasai sifat tamak!! Haiya! Kenapa ni Gomo?

'Under Protest' di blog APA 
Semalam kami semua dikejutkan dengan 'suprise' yang dibuat oleh Gomo. Wow! Apakah?



MANUSIA BERNAMA WAN AZRI@PAPA GOMO TELAH MENUMBUK SEORANG BLOGGER YANG DIKENALI SEBAGAI 'APA'.

Hal ini kerana si mangsa (APA) telah mendedahkan kisah peribadi si pemangsa (Gomo) beberapa bulan lalu. Tapi aku tak cukup yakin tu adalah sebab musabab utama, coz ini jugak bermungkinan besar kerana pemangsa menyangka bahawa mangsa adalah tergolong daripada keluarga UMB. Kalau tafsiran ini mungkin betul. Kau gagal lah Gomo, semua anggapan kau salah dan tak tepat langsung. Blogger APA bukannya tergolong daripada keluarga UMB pun, dia just teman rapat dan dia rasa selesa luangkan masa dengan UMB . That's it! Sorry, aku cuma kurang senang dengan tindakan kau sebab umur APA dah 53 tahun, tapi kau tu baru 29.. Lagi satu, kita ni melayu sama melayu. Sendiri mau ingatlah bro.. Adehh.. Mana sifat hormat kau Gomo? Tergamak kan kau tumbuk muka someone yang boleh dikategorikan sebagai abang kau? Tapi aku respect bro APA sebab, kau tak berjaya tumbangkan dia pun walaupun badan dan kudrat kau 2X ganda dari dia. Ish Ish Ish....

Mana kita nak letak muka kita dengan pembangkang ni? Aduhh... Malu la...

Tweet dari blogger pembangkang - Milo Suam
Bagi pandangan aku lah kan, Si Gomo ni dah mati akal untuk serang UMB kat media siber. Sebab UMB memang takda angle untuk disalahkan dan dijatuhkan. Tu la sampai dia sanggup bertindak macam tu. Dah give up la tu. Haiya Gomo, kenapa ni? Mana ilmu media siber kau? Mana sikap positif kau sebagai 'KING OF BLOGGER? dan Mana kita punya tali persaudaraan? Ingat, kita satu perjuangan bro! Haish.. masih layak ker PAPA GOMO ni menyandar 'jawatan' sebagai KING OF BLOGGER dalam arena politik tanah air sekarang ni? Sure sekarang ni pembangkang tengah gelak guling-guling sebab tengok perpecahan antara blogger sekarang ni sebab ni lah point diorang nak kuasai balik medium media sosial ni untuk menang PRU-13 nanti. 

Ni pulak artikel dari blog Ameno World.. Gelak besar dia tengok perpecahan ni...
Aku dapat info via email. Aku akan share kan kandungan email tue kat sini. Aku dah check blogger yang dimaksudkan. Aku tengok blog dia telah diletakkan tanda peringatan iaitu UNDER PROTEST. Which mean dia tengah protest. 
Actually, semalam memang aku nampak pg ada update twitter bagitau perselisihan antara blogger umno dah selesai. Yang mana tak puas ahti tue simpan untuk selepas PRU-13. Kalau nak ungkit ke apa tunggu PRU-13 settle dulu kot. Lebih kurang gitulah maksud dia. 
So kalau aku linked kan citer yang aku dapat via email dengan update dari pg, memang sah lah bahawa mereka adakan perjumpaan baru2 neh. Kalau ikut analisis aku, RASAnya benda neh ada 2 KESIMPULAN tersembunyi. Tapi aku diam2kan dulu. Aku cuma akan bagi hint diperguna or memperguna.  
Selanjutnya ...


P/S : PART II akan menyusul lepas ni 


16 comments:

Unknown said...

yang penting fuckatan rakyat harus ditumbangkan

rezqeen hill said...

apa ko dpt dengan buat artikel isu dalaman ni?

Anonymous said...

Blogger UMB?hmm..

Anonymous said...

apa apa pun amatlah kebudak budakkan menumbok insan berumor 58tahun.bertikam lidah badan yang parah.its high time papagomo mencerminkan diri,melihat tang mana sangat hebatnya dia sehingga hilang kewarasan dan pertimbangan.papagomo jangan fikir marah kamu aja,marah orang harus juga diambil kira.berjuanglah menegakkan yang basah,pastinya kuyup dan rebah.

Anonymous said...

PAPAGOMO JAHANAM!!!

Anonymous said...

Adus..jadi kaki pukol la pulak gomo ni.

Anonymous said...

berapa wan azri ni dibayar Tun Faisal ek? Jas Salleh Ratu Naga Ismit dll tu kira 2nd level ke? so berapa sorang dapat sebulan? nak jugak aku tau

Anonymous said...

Der..kalau tak penipu..tak samseng..mane bleh masuk umno..haaa padan laaa..lembu tumbuk lembu. Hahahaha

Anonymous said...

tumbuk org tua???...x malu kaaa???

zelmey said...

Cool bro, tarak kena mengena dengan orang kerdil atau orang besar.

Allah Maha Kuasa.

eXception said...

Salam sejahtera... Maaf kalo terkurang ajar... Sbnrnya aku hampir-hampir ter-join UMB ni bulan Mac lepas... Tetapi dalam meeting blogger UMB dgn Tun Faisal pd bulan yang lalu 30 April 2012... Tun Faisal nak merekrut team cybertrooper baru... Persoalan skrg, kenapa perlu rekrut team baru, ssgkan cybertrooper kita ramai... Persoalan kedua... Jika nak rekrut cybertrooper baru, sudah tentu kena keluarkan duit... Maka sudah tentu sudah ada budget disediakan utk rekrut cybertrooper baru... Pertanyaan aku kpd Tentera Maya... Betul atau tidak... Tun Faisal ada buat meeting pada 30 April yg lepas... Dlm meeting tu ada blogger IPS dan blogger Double Y... Tak perlu nafikan lagi laa...

Kedua... Kenapa korang dok bela blogger gila APA tu?? Sedangkan Tun Faisal sendiri kata Azmi tu bukan bawah UMB... Kenapa Blogger UMB dok sibuk backup Azmi tu??

Aku kata Azmi tu blogger gila sebab apa... Sebab dia dok hentam DS Najib tak tentu pasal, dok hentam Pak Lah... walaupun zaman Pak Lah dah berlalu... Blogger jenis apa ni?? Meroyan tak habis-habis...

Lepas aku kaji betul-betul... Aku tanya Papa Gomo, aku tanya Azmy Awang, aku tanya cybertrooper Nadi Rakyat yang lain... Barulah aku faham hakikat sebenar... UMB cuba tutup isu peruntukan (budget) untuk blogger yang kemudian UMB pelahap sorang-2... Maka dgn itu, Team UMB serang Papa Gomo...

Sebenarnya di belakang Papa Gomo ada ramai blogger jalanan yang tidak bertuan... Termasuklah blogger di bawah team Nadi Rakyat...

Sudah-sudah la meroyan weh...

eXception said...

Satu lagi aku lupa nak ckp, punca Papa Gomo bg flying kiss kat muka Azmi tu pasal Azmi si blogger gila tu siarkan gambar kereta dan rumah Papa Gomo... Siapa tak marah!! Kau tentu tak sedar, sejak pendedahan klip video Anwar tu, Papa Gomo sentiasa menjadi target pencacai PR... Apa akan jd pada anak bini dia nanti jika masa Gomo xde kat rumah, tetiba pencacai PR dtg buat kacau?? Apa akan jd jika kereta Gomo dipecahkan org?? dibakar?? dicuri?? Pernah kau fikir?? Tumbuk Gomo, tumbuk bertempat... Gila Azmi... Gila tak bertempat...

6803man sarawak said...

Skarang uncle seekers lg top dri p.p.gomol

Anonymous said...

malu lah wey...
suruh pengganas memerintah negara..
umno dgn ko sama je lembu mcm papa gomo tuh...
hahahaha..
kalu dah lembu lembu lah jugak...
ni msti gay papa gomo...

Anonymous said...

Tanda laknat allah telah melanda para pemfitnah mampos lah kau org semua bloggers umnoo

Anonymous said...

tua kalau tak berakal gitu lah jadinye ,

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive