Thursday, January 2, 2014

#TanyaIbdil: SUDAH TIBA MASA @ibdil UNDUR DIRI SEBELUM DIUNDURKAN!!

Ibdillah Ishak - Jelas terpampang bahawa seorang Exco merangkap Pengerusi Biro Media Baru bagi Ejen Pendesak (Pergerakan Pemuda) bagi parti keramat Melayu - UMNO, adalah seorang yang bodoh sombong, malas, pemalas, tidak bertanggungjawab dan yang paling mengecewakan ialah - TIDAK LAYAK JADI PEMIMPIN

Daripada apa yang saya dapat kesan melalui 'updates' di akaun Instagram dan Twitter (Facebook - mungkin 'on the way' sebab dah dekat DUA MINGGU dia masih tidak approve friend request yang saya hantarkan). Saya lihat Ibdil ini adalah individu yang sentiasa merasakan dirinya macho dan masih khayal dibuai dengan 'Lifestyle' yang dia amalkan, 

Apa yang saya boleh tekankan disini ialah Ibdil adalah individu yang TIDAK BERTANGGUNGJAWAB DENGAN TANGGUNGJAWAB YANG DIAMANAHKAN DAN SUDAH TIBA MASA DIA BERUNDUR SEBELUM DIUNDURKAN.

Desas desus ada mengatakan bahawa Ibdil telah pun menerima 'Bad-Signal' oleh 'Chief' Pemuda UMNO, iaitu YBhg Khairy Jamaluddin disebabkan kegagalannya melaksanakan tugas, sekaligus daripada apa yang dibuatnya ini telah menghilangkan bisa pejuang media maya Pro-UMNO. Setuju?

Saya pelik dan tertanya, kemana Ibdil pergi ketika puak pembangkang sedang berhimpun untuk 'menggulingkan' kerajaan? Adakah dirumah? Diluar negara? atau sedang asyik menghisap cigar lagi? 

Saya tak henti 'monitor' hashtags #GulingKerajaan di Twitter, namun sangat mengecewakan kerana tiada walau SATU pun tweet daripadanya. Ini adalah sangat memalukan!! 

P/S: Jom baca baik punya cerita daripada kawan aku...

DOUBLE-Y: 
Misteri kehilangan Pengerusi Biro Media Baru Ibdillilah Ishak pada malam menjelang Tahun Baru 2014 iaitu malam puak haram jadah PR berhimpun konon mahu gulingkan kerajaan telah menimbulkan pelbagai persoalan kepada penggiat dan aktivis media sosial pro UMNO. 

Malah tarikh akhir kemaskini akaun Twitter dan Instagram milik Ibdil seminggu yang lalu turut memperlihatkan tiada sebarang maklumat atau informasi yang boleh digunakan oleh aktivis media sosial pro BN untuk mempertahankan kerajaan pimpinan DS Najib Tun Razak.

Selain itu, Ibdil juga telah 'diperjelaskan' mengenai tugas/tanggungjawabnya selaku Pengerusi Biro Media Baru Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia oleh rakan saya tersebut. 

Petikan artikel:

Selaku Pengerusi, Ibdil sepatutnya malu kerana kebanyakkan kemaskini mengenai Himpunan Turun diperolehi daripada pengendali-pengendali portal dan juga rakan bloggers serta facebookers yang turun membuat liputan atas dasar sayang kepada BN. 
Di mana maruah Pengerusi Biro Media Baru apabila tiada seorang pun para sukarelawan yang turun membuat liputan malam tadi mewakili Biro Media Baru Pemuda UMNO?

Jika Ibdil tidak mengambil langkah drastik merangka hala tuju Biro Media Baru dalam masa terdekat dengan mengadakan pertemuan bersama setiap kumpulan aktivis media sosial pro BN, tidak mustahil situasi perang siber bakal menyaksikan jentera BN kembali ketinggalan. 
Kegagalan Ibdil menggerakkan Biro Media Baru di saat kerajaan pimpinan PM DS Najib Tun Razak dianggap perkara yang memalukan institusi pemuda serta barisan kepimpinan dalam Pemuda UMNO Malaysia yang diketuai oleh YB Khairy Jamaluddin. 
Sepatutnya Ibdil membuktikan kemampuannya selaku Pengerusi BMB dengan menjadikan Himpunan Guling/TURUN malam tadi sebagai 'tasking' pertama untuk Biro Media Baru Pemuda UMNO pusat di bawah pimpinannya.

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive