Saturday, January 25, 2014

TERLANJUR: KENAPA PEMBANGKANG BOLEH BUAT RUMAH PEMULIHAN TETAPI KERAJAAN TAK BOLEH?


Adakah anda masih ingat tentang apa yang dilakukan DS Rosmah, isteri kepada Perdana Menteri pada 1 Oktober 2010? Saya percaya, mungkin majoriti daripada anda tidak ingat kan?

Menurut sumber blog rakan, Gelombang Kick:

Pada 1 Oktober 2010, Rosmah dilaporkan akan melawat "Centre of Integrated Family Welfare" di Brussels, Belgium mengiringi Datuk Seri Najib Tun Razak, yang mengetuai delegasi Malaysia ke Sidang Kemuncak Mesyuarat Asia-Eropah (ASEM) Kelapan di Brussels selama dua hari.
Rosmah berkata, "Satu pendekatan saintifik dan sistematik perlu dicontohi dari negara-negara lain bagi menubuhkan pusat seperti ini di Malaysia," katanya.

Bagaimanapun menurut Rosmah, ianya terpulang kepada kerajaan sama ada untuk menubuhkan pusat itu, namun pusat itu amat diperlukan bagi melindungi remaja serta anak mereka supaya disemai dengan benih perpaduan, jati diri, akhlak mulia dan nilai agama tinggi.

"Sekiranya dapat ditubuhkan, kita perlu mengolahkan pendekatan itu mengikut budaya dan pemikiran negara kita," katanya.

Rosmah juga meminta agar keutamaan diberikan dari segi mengasuh, mendidik dan membimbing kanak-kanak sejak kecil supaya mereka menjadi individu yang sempurna apabila dewasa kelak.
Begitu juga dengan Sekolah Harapan Ali Rustam yang dikritik rakus pihak pembangkang

Dengan ikhlas hati saya nyatakan bahawa saya sokong dan puji dengan langkah yang dibuat oleh kerajaan Selangor ini..

TETAPI

Bukan niat saya mahu mempertikai usaha murni ini. Tengoklah sendiri apa yang dilakukan pihak pembangkang ketika 'adik beradik' pihak kerajaan mahu melakukan benda yang sama satu tahun lepas? Semuanya mengkritik hebat dan penuh tentangan. Ada yang mengatakan bahawa usaha itu tidak berasas. HAHAHA!

Apa yang menariknya ialah siap ada golongan pemimpin mereka yang keluarkan dalil demi merosakkan imej kerajaan. Patutkah ini berlaku?


Ternyata penubuhan RPA ini adalah retorik politik pembangkang semata-mata kerana jika benar pembangkang ini murni dan mahu membantu golongan remaja terlanjur ini. SUDAH TENTU MEREKA AKAN MENYOKONG PENUH USAHA TERSEBUT TANPA MENGIRA IDEOLOGI POLITIK!




Ketika Ali Rustam mencadangkan supaya golongan remaja kahwin awal, pembangkang kata ianya akan menyebabkan penceraian akibat ketidakmatangan pemikiran mereka. Bagaimana pula di Kelantan? Sedangkan golongan 'educated' seperti Nurul Izzah Anwar pun boleh bercerai kan? Ini semua ketentuan Allah.

Ternyata pembangkang ini adalah golongan yang RETORIKA!!!

*Nota: Al-Fatihah kepada Tuan Guru Haji Harun Taib, Ketua Dewan Ulamak PAS yang baru meninggal dunia lewat malam semalam. Semoga Arwah ditempatkan dengan golongan beriman.

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive