Friday, November 15, 2013

TERBARU! WARGANEGARA CINA MATI DITEMBAK DI SABAH!

Berikut adalah salinan report:

Pada 15/11/3 jam l/kurang 0100hrs,  semasa berada di restoran resort mandur pom-pom resort bernama Leonardo, b/bugis terdengar bunyi tembakan. Selepas itu mandur tersebut terus pergi ke kem PGA maklumkan perkara tersebut.

2. Pada jam l/kurang 0105 hrs, seramai 15 anggota pga yg diketuai oleh sjn Mokthar sampai di tempat kejadian. Semasa di tempat kejadian sjn moktar ternampak satu lubang. Selepas buat pemeriksaan didapati ada 1 mayat lelaki terbaring berdekatan pintu. Sjn moktar kemudian maklumkan kejadian itu ke pos mataking dan mabul.

4. Hasil siasatan awal ditempat kejadian iaitu sebuah resort water villa 2 didapati ada satu mayat lelaki bernama Lin Min Hsu, 57thn warganegara cina. Pada mayat tersebut terdapat 2 kesan tembakan pada dada dan rusuk sebelah kiri. Terdapat 4 kelongsong peluru 1 jenis 5.56mm dan 3 jenis 6.62mm. Hasil siasatan awal juga didapati didalam resort tersebut didiami oleh sepasang suami isteri iaitu mangsa dan isteri mangsa bernama An Wei Chang, 58 thn warganegara cina. Kedua mereka mula menginap di pom-pom resort pada 12/11/13 dan dijangka keluar 20/11/13. Dipercayai isteri kepada simati telah dibawa lari oleh saspek dlm kejadian ini. Anggota pga ada mendengar bunyi enjin pam bot beredar dari hadapan resort menuju kearah pulau mataking.

jarak tempat kejadian ke pantai l/kurang 800 meter. Jarak pos pga dgn tempat lejadian l/kurang 1km. kedalaman air semasa kejadian l/kurang 1 meter. Pelancong yang menginap di resort tersebut buat masa sekarang seramai 48 org.Water villa terdapat 6 bilik diresort tersebut pada kejadian tersebut 3 bilik perpenghuni termasuk bilik mangsa.

Butir mangsa mati:-

Li-Min Hsu no pasport 303622261 pasport republic of china

Butir mangsa dicolek:-
An-Wei Chang no paaport 305097177 pasport republic of china.

Kesahihan berita ini belum dipastikan lagi.

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive