Wednesday, November 20, 2013

LAPORAN @kdnputrajaya: RAKYAT MALAYSIA DIDAPATI TERLIBAT DENGAN GERAKAN PENGGANAS!! @Zahid_Hamidi

APAKAH ZERKALA?

Daripada sumber yang didapati,  Zerkala organisasi pengganas antarabangsa yang berpengkalan di Russia dan kini mempunyai ramai ahli yang aktif di seluruh dunia. Organisasi ini mula diasaskan sejak tahun 1990 lagi. 

Apa yang mengejutkan ialah terdapat dikalangan ahlinya adalah berwarganegara Malaysia. Ini adalah hasil unit perisikan PDRM dan INTERPOL. Sekalung tahniah diucapkan kepada pihak berkenaan.

Laporan Kementerian Dalam Negeri mengenai organisasi pengganas antarabangsa tersebut:

Sila kilik gambar untuk paparan lebih besar

Organisasi ini menggunakan JIHAD sebagai prinsip perjuangan bagi mengaburkan pandangan umum, sebaliknya mereka mengamalkan dasar KAPITALISME, iaitu dasar yang terpesong jauh daripada JIHAD.

Menurut terjemahan WIKIPEDIA:

KAPITALISME - merupakan sistem ekonomi dan sosial yang cenderung ke arah pengumpulan kekayaan oleh individu tanpa gangguan kerajaan dan bermatlamatkan keuntungan. Takrif individu di sini tidak semestinya merujuk kepada orang perseorangan tetapi juga termasuk sekumpulan individu seperti syarikat. Sistem ekonomi kapitalis digerakkan oleh kuasa pasaran dalam menentukan pengeluaran, kos, penetapan harga barang dan perkhidmatan, pelaburan dan pendapatan. Pengkritik sistem kapitalis berpendapat sistem ini mewujudkan jurang perbezaan yang ketara antara yang kaya dengan yang miskin. Sistem yang bertentangan dengan ideologi ini ialah komunisme dan sosialisme.

P/S: Atas dasar ISLAMIK, kita patut menentang organisasi sebegini sekeras-kerasnya. 

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive