Wednesday, April 9, 2014

KANTOI! @tianchua & @SivarasaRasiah BERGABUNG SONGLAP DANA PARTI RM100 JUTA UNTUK BANTU @AzminAli


Tak sangka betul, wayang yang dimainkan Tian Chua menjadi. Sebelum ini mati-mati disangkakan bahawa SUARAM menajanya untuk jatuhkan Azmin, sedangkan sebaliknya. Hakikatnya, Tian Chua dan Sivarasa telah seleweng wang parti hasil dana dari SUARAM sebanyak RM100 Juta!! Banyak tu..

Tian Chua dikatakan sudah bergabung dengan Team Azmin/Anwar untuk membantu menempatkan Azmin sebagai Timbalan Presiden. Mungkinkah dana 100 juta tersebut akan digunakan dalam kempen Azmin? Disebabkan itu juga, Tian Chua kemungkinan besar menarik diri dari persaingan timbalan presiden.

Kemunculan Saifudin juga sebenarnya mahu membantu Azmin untuk mengalahkan Khalid. Bila terjadi pelanggaran diantara Saifudin dan Khalid, maka Azmin boleh berkempen dan mencapai cita-citanya menjadi Menteri Besar Selangor.

Sebenarnya Anwar sudah pun menjanjikan kerusi MB Selangor pada Azmin, itu pun jika beliau berjaya menjadi Timbalan Presiden PKR. Atas alasan tersebut, Azmin mengunakan segala-gala yang beliau ada untuk pastikan beliau menang pada kali ini.

Untuk lebih spesifik sila RUJUK SINI

Manakala ini adalah petikan entri saya sebelum ini: 

Kenapa SUARAM pilih TIAN CHUA?

Ini adalah kerana Tian Chua adalah merupakan jentera kuat SUARAM yang paling 'cemerlang'.


Cemerlang dari sudut apa? 

Sambung baca dibawah...




Memetik semula penulisan dari blog Double-Y:
SUARAM mahu Tian Chua memenangi jawatan Timbalan Presiden PKR kerana keupayaan yang dimiliki oleh Tian Chua dalam menghasut dan mencetuskan kebencian di kalangan rakyat. 
Tian Chua antara peranan penting yang membantu SUARAM dalam memfitnah kerajaan konon terdapat perbicaraan di Mahkamah Perancis berkaitan pembelian Scorpene.  
Malah SUARAM dikatakan akan membantu dan membiayai sepenuhnya kempen Tian Chua sepanjang pemilihan PKR 2014 yang bermula 25 April hingga 11 Mei 2014.  
Nampaknya selain perlu melepasi halangan yang dibina dari kem Khalid Ibrahim, Azmin Ali terpaksa berhempas pulas merobohkan tembok yang dibina oleh Tian Chua dengan bantuan SUARAM yang dibiayai oleh Open Society Institute (OSI) yang diasaskan oleh Soros.  
Selanjutnya
DAH LAMA BUAT KERJA NI KER?

Untuk pengetahuan anda, menurut sumber dalaman PKR, salah satu 'tugasan' Tian Chua sebelum ini adalah Isu Lahad Datu.

Menurut My Massa dalam artikelnya bertajuk 'Video Kronologi Penglibatan Pembangkang Dalam Insiden Lahad Datu?' :
"Pada 7 Mac 2013, bekas pengasas PKR mendedahkan bahawa insiden di Lahad Datu dibiayai oleh Suaram" [...]

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive