Wednesday, April 23, 2014

@cmlimguaneng KATA PIHAK @PDRMsia MAKAN GAJI BUTA, ATAU DIA YANG BUTA? @KBAB51


Saya menentang keras kenyataan dari DAP Pulau Pinang dengan kenyataan yang dinyatakan ini. Semua orang tahu akan tanggungjawab sebagai seorang polis, bukan mudah untuk memikul tangggungjawab tersebut kan?

Saya perhatikan, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng cuba mengambil kesempatan memburukkan imej PDRM dengan cara menaburkan fitnah. Pada mulanya, dia mengatakan bahawa phak Polis Kontinjen Pulau Pinang tidak menempatkan anggota semasa perarakan mayat mendiang Karpal di Georgetown. 

Sedangkan, Ketua Polis Pulau Pinang sendiri telah akui bahawa lebih 50 pegawai dan anggota ditugaskan sepanjang 4 hari tempoh penghormatan terhadap mayat mendiang Karpal. 


Tambahan, Gobind Singh Deo (anak mendiang Karpal) sendiri ucapkan terima kasih pada PDRM melalui laman Twitternya:
Setelah selesai semua atucara, saya ingatkan sudah reda, tengok-tengok rupanya LGE memperlekeh pihak PDRM dengan mengatakan bahawa Polis di Kontinjen pemerintahannya makan gaji buta? Ini adalah KURANG AJAR!

Untuk lebih lanjut sila rujuk artikel yang dilaporkan oleh portal UtaraNews ini:
Keangkuhan pemimpin DAP P.Pinang yang diketuai oleh Lim Guan Eng semakin terserlah apabila beliau mula mempersoalkan kredibiliti pihak Polis dalam memberi layanan kepada mendiang Karpal Singh. 
Guan Eng dalam satu kenyataan kepada media telah menempelak pihak PDRM kerana tidak mengiringi dan membantu kelancaran acara penghormatan terakhir Karpal Singh di Dewan Sri Pinang sehingga menyebabkan ketidak puasan hati beberapa pihak. 
Guan Eng dilihat cuba menuduh pihak Polis mengamalkan sikap pilih kasih dan tidak membuat kerja sambil menegaskan bahawa pihaknya akan melakukan siasatan terperinci dalam hal ini sambil memohon maaf kepada hadirin yang tidak sempat memberi penghormatan terakhir kepada Karpal susulan tindakan pihak Polis yang tidak memberi kerjasama. 
"Kami ingin meminta maaf kepada orang ramai yang datang dari jauh dan dekat, tetapi tidak berpeluang untuk memberikan penghormatan terakhir kepada Karpal". “Kami berharap orang ramai dapat memaafkan(Polis) dan mengabaikan sebarang masalah yang timbul semasa pengebumian itu,” ujar Guan Eng. 
Tindakan Guan Eng ini boleh diibaratkan umpama 'menjilat ludah' sendiri. Pihak pembangkang khususnya DAP sebelum ini sering menghina dan memperlekehkan pihak Polis dengan pelbagai tohmahan dan menganggap sebagai anjing kerajaan tetapi bila berkaitan kepentingan mereka, tahu pula untuk merayu bantuan Polis. 
Dalam sidang media itu, Guan Eng turut memuji penyokong yang turun memberi penghormatan dan turut berkata bahawa pengebumian Karpal yang diadakan secara besar-besaran itu merupakan satu sejarah besar di bawah pentadbirannya. 
“Pengiringan 3,000 penunggang motosikal, yang sebahagian besar terdiri daripada golongan yang bekerja, pasti sangat bermakna bagi Karpal dan keluarganya". “Pengkebumian oleh kerajaan Pulau Pinang ini mungkin yang terbesar di dalam sejarah Pulau Pinang kerana rakyat Pulau Pinang dan Malaysia bersama melakukannya", tambah Guan Eng lagi 

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive