Sunday, May 18, 2014

KENAIKAN TARIF @Tenaga_Nasional: BENARKAH BAHAWA @bharianmy CUBA 'BUNUH' PM @NajibRazak?

Berkait entri sebelum ini (SINI)

Saya amat kesal dengann berita yang dilaporkan oleh Berita Harian (BH) kerana telah melaporkan berita yang tidak sahih dan seolah-olah mahu 'membunuh' DS Najib dalam isu kenaikan tarif elektrik yang diumumkan TNB. Saya difahamkan BH telah memutarbelitkan kenyataan DS Najib, dan ini sama sekali telah mencemarkan imej dan kreadibiliti DS Najib sebagai Ketua Kerajaan.

PERSOALAN UTAMA: WAJAR ATAU TIDAK?

*Rujuk FAQ Tarif Elektrik - SINI

FYI, Saya juga turut meluahkan ketidakpuashatian saya berkenaan isu tersebut, dan cuba menerangkan perkara yang sebenar:


BH tidak sepatutnya melaporkan perkara yang sahih seperti itu! Mana professionalisme mereka sebagai syarikat akhbar tersohor dinegara ini Sila bandingkan dengan apa yang dilaporkan UTUSAN (sini). Ini adalah kenyataan sebenar PM.


Saya memuji mereka kerana telah melaporkan perkara yang sebenar, iaitu KENYATAAN DS NAJIB BERKENAAN ISU KENAIKAN TARIF ELEKTRIK ini. 


Memetik entri saya sebelum ini:
Ni la contoh GLC yang pentingkan kepentingan dan keuntungan sendiri tanpa fikirkan 'bala' yang ditanggung oleh pihak lain. Adalah sangat tidak relevan kerana TNB mahu menaikkan taarif elektrik lagi, kerana mereka punyai keuntungan berbillion, bukannya kerugian!! 

Bila rakyat sudah melenting, siapa yang kena jawab? Kerajaan kan? Walhal, Staff TNB yang lain 'mark-up' bonus gila-gila setiap tahun, dan CEO TNB pula hanya goyang kaki menikmati gaji tahunan melebihi RM1.5 juta. 
SILA TUKAR CEO TNB!!  

[...]

DISEBABKAN BERITA ITU, LIHAT SENDIRI.. APAKAH BALA YANG NAJIB TANGGUNG?? SEPATUTNYA BH PERLU LAPORKAN KENYATAAN DARI CEO TNB!!


GAMBAR HIASAN.. HAHAHA

SERANGAN YANG DITERIMA NAJIB NI SIAPA NAK TANGGUNG? SAYA TAK NAMPAK PUN PERMOHONAN MAAF DARI BH DIATAS ARTIKEL TERSEBUT... TETAPI BH TELAH MEMADAM ARTIKEL BERKENAAN!!! INI ADALAH BODOH!!

*Selain itu, boleh juga rujuk --> KJ: TNB jangan fikir untung semata


Antara serangan yang diterima DS Najib



THE TRUTH..


P/S: MORON + MORON = MORRRRRRROOOONNNN

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive