Monday, May 19, 2014

#PRKTelukIntan: PAS CIPTA REKOD SEBAGAI PARTI ISLAM YANG SOKONG PENENTANG HUDUD!! @dyanasmd

PAS menyatakan pendirian untuk memberi sokongan sepenuhnya kepada DAP bagi memastikan parti itu memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan pada 31 Mei nanti. - HARAKAH DAILY (19 Mei 2014)

Mana janji PAS mahu perjuangkan hudud? Inikah yang dinamakan parti ISLAM??

Nampak sangat tidak ikhlas untuk melaksanakan hukum Allah ni! Jangan hanya pandai berlakon sahaja. 


Belum sampai 3 hari selepas nama Dyana Sofya diumumkan oleh Lim Kit Siang sebagai calon DAP PRK Teluk Intan, Dyana awal-awal lagi sudah menyatakan hasratnya untuk MENENTANG HUDUD!! 

JOM BACA KOLEKSI HUDUD PAS DI HARAKAH [SINI]


PELIK JUGA, KENAPA PAS MASIH SOKONG DYANA SOFYA? BUKANKAH PAS DAH DECLARE AKAN PERJUANGKAN HUDUD? HAHA! NAMPAK TAK PERMAINAN DISITU?

WAYANG APA NI?
Baca sini untuk lebih lanjut: Undi menentang Hudud sekiranya menang PRK Teluk Intan - Dyana Sofya


Semalam laman berita Astro Awani melaporkan sebab mengapa DAP mencalonkan Dyana di Teluk Intan, saya percaya HUDUD juga adalah terkandung dalam modus operandi mereka.

BACA PETIKAN BERITA DIBAWAH PULA:
Kenapa DAP Calonkan Dyana Sofya?
Pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang lalu, DAP memenangi kerusi tersebut melalui calonnya, Seah Leong Peng mengalahkan calon Barisan Nasional, Datuk Mah Siew Keong dan calon bebas K. Moralingam dengan majoriti 7,313 undi. 
Leong Peng meninggal dunia pada 1 Mei lalu akibat penyakit barah.
Teluk Intan merupakan kawasan majoriti pengundi Cina tetapi mempunyai saiz pengundi Melayu yang besar. Kawasan parlimen itu terdiri daripada 42 peratus pengundi Cina, 38 peratus Melayu dan 19 peratus India. 
Di kawasan majoriti pengundinya adalah kaum Cina, DAP mengenepikan bekas ketua penerangan pilihan rayanya, Hew Kuan Yau dan memilih seorang gadis Melayu yang sangat muda, Dyana Sofya. 
Kenapa Dyana Sofya? Soalan yang lebih tepat lagi: Kenapa calon Melayu dipilih untuk kawasan majoriti pengundinya Cina? Apakah DAP telah ketandusan calon Cina untuk dipertaruhkan? Ya benar, Dyana Sofya yang berasal dari Ipoh itu berkelulusan Sarjana Muda Undang-undang. Dia lulusan Universiti Teknologi Mara (UiTM). Dia muda tetapi menunjukkan bakat untuk maju -- bijak, ternampak matang dan pandai berhujah. 
Dyana Sofya juga diakui ramai, termasuk di kalangan ahli-ahli UMNO, sebagai seorang gadis Melayu yang comel. Tetapi bukan faktor bijak dan comel semata-mata yang menjadi perkiraan DAP, sebaliknya parti yang selalu dilabelkan sebagai "anti Melayu" dan kononnya "membawa fahaman Komunis" itu menyedari bahawa mereka perlu memenangi undi orang Melayu. 
(Nota: DAP sebuah parti yang membuka keahliannya kepada semua kaum, berfahaman demokrat sosialis, percaya kepada kesamarataan antara semua kaum dan memperjuangkan sebuah Malaysia untuk semua rakyat Malaysia.)


 
DAP menyedari bahawa kaum Melayu adalah majoriti di negara ini dan mahu tidak mahu, mereka perlu mendekati pengundi Melayu, perlu memenangi hati pengundi Melayu. Usaha ini bukan hanya untuk Teluk Intan, tidak, DAP tidak hanya fikir Teluk Intan, tetapi mereka memikirkan dan merangka strategi untuk PRU14. 
Parti yang dilabel oleh banyak orang Melayu sebagai "anti Melayu" dan "membawa fahaman Komunis" itu sedar bahawa mereka perlu memenangi hati pengundi Melayu dalam PRU14 akan datang. DAP sangat tegas menolak pelaksanaan Enakmen Kanun Jenayah Syariah yang mengandungi hukum hudud di Kelantan. Kerana menolak secara total hukum hudud, DAP bukan hanya dianggap parti yang "membawa fahaman Komunis" tetapi juga dianggap sebagai anti Islam. 
Kerana bertegas menolak hudud, maka DAP dianggap anti Islam dan anti Melayu kerana di negara ini Melayu itu Islam -- biarpun berbuih mulut pemimpin DAP menjelaskan mereka menolak hudud kerana ia tidak mengikut Perlembagaan Persekutuan, bukan sebab anti Islam atau anti Melayu.
Atas faktor itu iaitu faktor agama, orang Melayu menolak DAP dan kerana menyedari Melayu adalah majorti, maka DAP perlu berusaha mencari jalan untuk terus dekat dengan orang Melayu. Maka kali ini, Dyana Sofya, gadis Melayu lulusan UiTM dipilih sebagai calon. 
Selain faktor Melayu, DAP juga menyedari menjelang PRU14, golongan muda merupakan majoriti di negara ini. Ada dua kelompok majoriti yang perlu ia hadapi: Melayu dan orang muda. Dyana Sofya berusia 27 tahun, selain diakui comel, dia juga masih muda. Bagi generasi muda, selain PKR, kini DAP dilihat sebagai parti yang memberi ruang dan peluang kepada golongan muda untuk bertanding dalam pilihan raya. 
Parti politik yang membuka seluas-luasnya ruang dan peluang kepada orang muda akan mudah lebih dekat dengan golongan muda. Parti ini juga akan dilihat 'cool' kerana yang sudah veteran tidak hanya melihat bahawa hanya yang sudah berusia layak untuk bergelar wakil rakyat tetapi anak muda juga berpeluang menjadi Yang Berhormat yang akan berkhidmat. 
Jadi, 'Projek Dyana Sofya' bukan semata-mata untuk Teluk Intan tetapi ia adalah usaha DAP mendekati golongan muda. Parti yang sering dilabel dengan bermacam-macam yang negatif ini mahu dilihat 'cool' dan memberi peluang kepada golongan muda. Bakat anak muda yang ada perlu digunakan sebaik mungkin bukan dicantas sehingga hilang dari radar politik negara. 
Usaha memenangi golongan muda ini perlu segera dicontohi oleh UMNO dan juga rakan DAP dalam Pakatan Rakyat, PAS. Dua parti yang mewakili orang Melayu ini berusaha gigih mendekati anak muda tetapi dilihat tidak memberi peluang kepada golongan tersebut. 
Dyana Sofya simbol usaha DAP mendekati orang Melayu dan golongan muda. Tetapi 'Projek Dyana Sofya' ini bukan projek Teluk Intan semata-mata sebaliknya ia strategi untuk menghadapi PRU14. - SUMBER
SEBELUM SOKONG, KENAL-KENAL LA DULU DENGAN CALON.... JANGAN HANYA TAU PEKIK "HIDUP, HIDUP!!" SAJA...

NI DIA PROFIL CALON.. 
LATAR BELAKANG BIODATA DYANA SOFYA MOHD DAUD SETIAUSAHA POLITIK PEMIMPIN DAP LIM KIT SIANG – MEMPERJUANGKAN HAK BUKAN MELAYU GRADUAN UiTM 
Nama sebenar, Dyana Sofya Mohd Daud. Anak muda ini merupakan Setiausaha Politik Pemimpin DAP Lim Kit Siang yang telah diperkenalkan dalam satu sidang media di Perak pada Januari 2012. Dyana Sofya pada ketika itu turut diperkenalkan bersama seorang lagi graduan jururusan undang-undang dari UiTM iaitu Fairuz Azhan Amirruddin. 
Biodata Dyana Sofya Mohd Daud
Dyana menyertai DAP pada 2012 dan kemudiannya membantu kempen Kit Siang di Gelang Patah semasa pilihan raya umum (PRU) ke-13 lalu. Beliau diperkenalkan sebagai setiausaha politik baru Kit Siang ketika Konvensyen DAP selepas PRU 13. Ahli politik berusia 27 tahun itu berasal dari Ipoh itu kini beroperasi dari Gelang Patah. 
Kelantangan Dyana Sofya Mohd Daud
Mengimbau kembali pengalamannya di UiTM, Dyana kini berpendirian satu institusi pengajian tinggi awam seperti UiTM perlu diwujudkan untuk orang bukan Melayu. 
Dyana kesal melihat sebahagian rakan-rakan bukan Melayunya, baik yang mendapat keputusan peperiksaan cemerlang atau pun tidak, dinafikan peluang melanjutkan pelajaran ke institut pengajian tinggi awam. 
“Golongan bukan Melayu perlu ada peluang sama seperti orang Melayu. Sebuah institusi pengajian tinggi yang menerima kemasukan golongan bukan Melayu dan pada masa yang sama mereka hanya perlu membayar yuran yang sama seperti yang kita bayar di UiTM. – Dyana Sofya 
Dyana Sofya Dituduh Sebagai Pengkhianat Bangsa
Tindakan Dyana yang memperjuangkan hak bukan bumiputera dan memilih untuk bersama DAP telah mengundang pelbagai pandangan negatif dari sesetengah pihak dan beranggapan Dyana merupakan pengkhianat bangsa. Namun dari sudut positifnya, Dyana dilihat mampu memecahkan tembok yang dibina andata orang melayu dan bangsa cina berikutan Dyana Sofya kini merupakan seorang berjawatan tinggi dalam DAP.  
SELANJUTNYA

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive