Friday, May 9, 2014

@tianchua KATA @PDRMsia TINDAS KAUM CINA. LU MASIH BEBAS TU APA CER PULAK?


RASIS!!!

Itu sahaja ungkapan yang paling sesuai untuk saya labelkan terhadap Tian Chua. Dia tidak habis-habis burukkan imej pasukan keselamatan nombor satu dinegara kita, iaitu Polis Diraja Malaysia. Melalui kenyataan Tian Chua seperti gambar diatas, ternyata saya tidak setuju sama sekali.

Sejak bila pihak PDRM menindas kaum cina? Wahai Tian Chua, adakah hanya kaum cina sahaja didalam senarai tangkapan/proklam Polis Diraja Malaysia? You pernah tidur di lokap, takkan you tak nampak terdapat kaum lain bersama you?

Apa guna Akta Polis 1967 (PERUNDANGAN & BIDANG KUASA POLIS) dibuat jika semua tugasan yang dilaksanakan mereka dikecam sebegitu?


Oh ya, mungkin Tian Chua tidak tahu bahawa buat pertama kali dalam sejarah sepanjang lebih 200 tahun penubuhan polis di Malaysia, ekesesais pengambilan polis khas untuk KAUM CINA dibuka (rujuk SINI). Pengambilan ini juga telah mencetuskan kontroversi kerana syarat perlantikan yang dikenakan terlalu longgar & gaji yang ditawarkan pula lebih tinggi.

ADAKAH ITU DINAMAKAN PENINDASAN? SIAPA YANG TERTINDAS? ATAU TIAN CHUA YANG SENGAJA MENINDAS?









SIAPA YANG ZALIM & DIZALIMI SEBENARNYA? JOM KITA TENGOK:

Apa yang menariknya, apabila rancangannya untuk menggulingkan melalui platform PDRM telah gagal, Tian Chua mula menghasut rakyat dengan menyalahkan polis & PM Najib kerana memenjarakan Anwar.


Termasuklah dengan memburukkan nama KPN:


P/S: CAKAP KAT POLIS KONON, PADAHAL DIA SENDIRI PENJENAYAH....

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive