Thursday, May 22, 2014

#PRKTelukIntan: KALAU DYANA MENANG BUKAN DIA BOLEH JADI MENTERI! RAKYAT SUSAH KIT SIANG SENANG!

SAMBUNGAN TAJUK..
KALAU MAH SIEW KEONG MENANG PULAK, DIA BOLEH JADI MENTERI! RAKYAT SENANG, MASALAH KURANG!!!


Saya amat tidak bersetuju dengan laporan yang disiarkan portal Malaysiakini hari ini bertajuk 'KJ, awak dulu pun tiada pengalaman':

Sewaktu Khairy Jamaluddin galak mengkritik Dyana Sofya Mohd Daud sebagai calon DAP tanpa pengalaman, ketua pemuda Umno itu perlu sedar yang beliau juga muka baru sewaktu dilantik sebagai menteri. 
Kenyataan itu dibuat secara bersama oleh MP Kulai, Teo Nie Ching dan ADUN Bukit Gasing R Rajiv. 
"Sebelum beliau menjadi menteri beliau dan sukan pada tahun 2013, Khairy juga tiada pengalaman untuk berkhidmat sebagai menteri. 
"Adakah ia bermakna perdana menteri kita, Datuk Seri Najib Abdul Razak tersilap langkah apabila menamakan beliau sebagai menteri kabinet?" soal mereka dalam satu kenyataan bersama. 
Menurut mereka, Khairy kini sudah menjadi menteri selama setahun. 
"Jika beliau rasa prestasinya memberangsangkan, apa yang membuatkan beliau merasakan Dyana tidak mampu melakukan perkara sama jika diberi mandat untuk berkhidmat?" kata mereka lagi. 
Semalam, Khairy dilapor sebagai berkata yang calon BN, Datuk Mah Siew Keong adalah lebih berpengalaman dan presiden Gerakan itu akan mempunyai akses kepada dana persekutuan jika beliau menang di Teluk Intan. [...]

Berdasarkan apa yang dipersoalkan oleh wakil MP Kulai dan Adun Bukit Gasing tersebut amatlah dangkal dan tidak matang!! Mengapa Mereka mempertikaikan pengalaman, tetapi mengapa mereka tidak pertikaikan pendidikan dan jawatan politik?

Sedangkan ciri-ciri untuk menjadi menteri bukanlah hanya pengalaman semata-mata!!

ULASAN:

Jika hendak dibandingkan pendidikan yang dimiliki oleh KJ dan Dyana, jauh berjuta kilometer kelayakan yang dimiliki KJ.


Kalau nak ikutkan dalam gred dalam sistem penjawat awam, dengan kelayakan sebegitu, dah sama level gred menteri dah.

Bukan macam yang bawah ni..


dah la tak sedar diri level pendidikan dia lagi rendah, jawatan politik pun setakat SUPOL jer. KJ tu ok gak sebab dia ADUN dan Ketua Pemuda UMNO Malaysia. 


Sama lah macam Calon BN PRK Teluk Intan ni... Dia pernah jadi ADUN dan sudah lama berkecimpung dalam politik. Sebab tu tak teragak-agak untuk dilantik menteri sekiranya menang. 



Kalau orang Teluk Intan tak mahu bakal menteri jadi MP diorang, samalah macam buang jongkong emas ke laut. Sebab jika apa-apa permasalahan senang mudah untuk didengari atasan, kerana punyai saluran singkat ke kabinet.

NAK KER MP YANG BERUCAP 100% BACA SKRIP MACAM NI? HAHAHAHA!

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive