Friday, April 12, 2013

#PRU13: [VIDEO] KEJAM!! #RejimPAS SANGGUP SITA SEKOLAH PONDOK SEBAB DAPAT BANTUAN BN!! CELAKO!! #TukarKelantan #BoLaWeii


Alamak, PAS Kelantan buat hal lagi? Seriously kali ini memang melampau dan boleh dkategorikan sebagai BODOH!! PAS Kelantan telah sekat hak pendidikan sekolah pondok di Tumpat pulak. Apa nak jadi la PAS ni. Tak sangka Madrasah Al-Najmiah di Pondok Geting, Tumpat ini DISITA oleh REJIM PAS NAUNGAN NIK AZIZ semata-mata KERANA MADRASAH INI TELAH MENDAPAT DANA BANTUAN SEBANYAK RM 2 JUTA OLEH KERAJAAN PUSAT SEMASA LAWATAN TPM KESANA TAHUN LEPAS.

Nak dipendekkan cerita.. Ni kronologinya:
  1. Sejak azali, Tuan Madrasah ni (Ustaz Abdullah Sa'amah) penyokong PAS. Hampir 30 tahun dah madrasah ni bertapak kat bumi Kelate ni.
  2. Sebelum ini, Kerajaan PAS Kelantan tak pernah 'kacau' dia langsung walaupun ada binaan di madrasah ini didirikan tanpa geran.
  3. Sejak Ustaz ini declare sebagai penyokong BN dan dapat dana sebanyak RM2 Juta dari Kerajaan Pusat tahun lepas, madrasah ini sering disaman tanpa sebab dan yang terbaru bangunan 4 tingkat yang sedang dalam pembinaan (Hasil Dana Bantuan BN) DISITA!!
Yang peliknya, banyak pusat karaoke haram masih beroperasi, kenapa tak sita? 


Konklusi: REJIM PAS KEJAM TAHAP BANGANG, BUTA PERUT, TAK FIKIR MASA DEPAN PENDUDUK.

Berhubung tindakan Majlis Bandaran Tumpat yang menyita sekolah pondok tempoh hari, kami bertindak melawat Tok Ayah Haji Lah untuk mendapatkan kepastikan kes tersebut. 
Memang benar, bangunan sekolah pondok yang dibina untuk anak-anak Islam mendalami ilmu agama telah disita hanya kerana mengkritik Islam palsu yang dibawa oleh PAS. 
Penulis berasa hairan, kenapa sekolah pondok yang dipilih untuk disita tetapi port-port karaoke dibiarkan terus beroperasi walaupun pelbagai pendedahan dibuat oleh media massa. Bagi mendapatkan kepastikan sebaik sahaja pulang dari Tumpat. 
Kami cuba melawat karaoke yang didedahkan sebelum ini, kerana pada hari pendedahan blog ini tempoh hari, pusat tersebut ditutup. Anehnya kunjungi kami kelmarin mendapati ia masih beroperasi tanpa sebarang tindakan. 
Macam yang penulis katakan sebelum ini, asalkan kita sokong PAS bukan sahaja karaoke, pusat pelacuran pun PAS akan halalkan. 
Tengoklah gelagat pak lebai PAS yang syok menyanyi. 
SETERUSNYA

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive