Saturday, July 20, 2013

#PRKKualaBesut: PENCERAMAH IMPORT TAKTIK LAPUK PAS BURUKKAN UMNO SAMARKAN MATA ORANG KAMPUNG!


Nampaknya PAS yang semakin tertekan dengan reaksi pengundi di DUN Kuala Besut yang memberi reaksi positif kepada BN menggunakan 'taktik lapuk' mereka iaitu dengan menjemput 'otai' PAS iaitu Nik Aziz untuk memberi ceramah di sekitar Kuala Besut ini.

Nik Aziz yang tak lain tak bukan hanya tahu untuk menghentam kerajaan pusat sahaja dalam ceramahnya. Ini kerana beliau ingin rakyat rasa berdendam dengan kerajaan pusat sepertimana beliau berdendam dengan kerajaan pusat.

My Media Lab

PRK kuala besut menyaksikan kempen dan gerakan kerja kedua dua pihak yg perlahan, disebabkan Bulan ramadhan gerakan Kempen berjalan dalam keadaan aman dan teratur dan tiada lagi perkara yg buruk berlaku..

Pendekatan Kempen yg digunakan oleh PAS seperti biasa yg mereka lakukan iaitu dengan berkempen berceramah di sekitar DUN Kuala Besut dengan memanggil penceramah luar untuk membantu jentera parti mereka dan seperti biasa ceramah mereka tidak lain hanya menhentam kerajaan Pusat.

Walaupun gerakan mereka berceramah, jarang melihat Calon PAS yakni Cek Long sendiri berucap dikhayalak ramai mungkin disebabkan calon PAS ini gugup bila bercakap dan akan bercakap merapu, walaupun dia disoal oleh pihak wartawan tiada jawapan yg akan diberikan ini kerana beliau telah diberi arahan untuk menutup mulut dari mengeluarkan sebarang kenyataan kepada wartawan.

Di Kampung Beris Pak Abu Semalam Pas telah menurunkan Nik Aziz Mursyidul Am PAS, IK KOL bersara TUDM hj Mohd Nazari dan Calon PAS sendiri yakni Cek Long yg mana telah menarik lebih kurang dlam 1000 – 1200 orng penyokong PAS yg hadir untuk mendengar amanat yg cuba diberikan.

Rata rata yg hadir untuk mendengar ceramah tersebut adalah orng dari luar dan hanya segelintir sahaja rakyat tempatan. kelihatan anak anak muda Kuala Besut sedang sibuk bermain FUTSAL dari menghadiri ceramah PAS..

PAS bergitu terdesak untuk menang sampai kan terpaksa menurunkan IKON mereka yakni N. Ajis walaupun dalam keadaan uzur dan keletihan dia diangkut seperti MAYAT HIDUP ke hulu hilir untuk membantu Kempen di PRK Kuala Besut.

Dalam keadaan Uzur N. Ajis hanya boleh berdiri berucap selama 15 minit sahaja, dan isi isi ceramah N. Ajis seperti biasa hanya menyalahkan kerajaan pusat dan dia sahaja yg betul.

Amanat N. Ajis semalam dia berang kerana dituduh selama 22 thn pemerintahan dia tiada satu pun masjid yg didirikan dikelantan, dan mengambil cth dari Nabi SAW yg mana dalam kenyataan beliau “selama 30 thn Nabi SAW memerintah madinah hanya satu sahaja Masjid yg dibina di madinah iaitu Masjid Nabawi”..

Dan antara lain di dalam ucapan N. Ajis mengatakan bagaimana UMNO hendak memperjuangkan nasib orng melayu sedangkan UMNO itu sendiri adalah perkataan English iaitu United Malay National Organization sampai tergulung gulung lidah N. Ajis tidak dapat menyebutnya.

Pekara lain dari kenyataan nik aziz ialah kerajaan sekarang menolak ISLE dan semua yg kerajaan buat semua salah dan hanya dia sahaja yg betul. Agak sedikit pelik kerana tiada Hudud di dalam ceramah ceramah PAS, adalah meraka sudah diberi amaran oleh pihak DAP?

PAS yg hanya menjadi BARUA dan sanggup mengadaikan AGAMA, BANGSA DAN NEGARA kepada kapir lanatullah DAP yg terang terang telah menolak dan menghina ISLAM dan Bangsa Melayu di negara ini.

Oleh itu kita seharusnya pandai untuk membuat pilihan dan melihat sendiri kejayaan yg telah dibuat oleh pemimpin UMNO sekarang dan yg lepas yg mana telah berjaya terbukti dalam membangunkan negara ini dan menjaga keamanan walaupun rakyatnya yg berbilang bangsa dan agama..

Bukan hanya mendengar Ceramah yg mana mereka sahaja betul (PAS) yg orng lain semua salah, sedangkan sudah jelas yg mereka adalah Golongan yg menolak islam dan tunduk kepada Kapir DAP. Sehinggakan Kerajaan ISLE mereka ditukaq kepada kerajaan Kebajikan dan Hudud Mereka hanya hanya boleh dilaksana apabila DAP memberi keizinan. - KAKI RAYAU KB

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive