Sunday, September 22, 2013

#PemilihanUMNO: CALON EXCO NO. 46 PERLUKAN PELUANG DEMI MEMARTABATKAN DESTINI ANAK BANGSA!!


Tak sangka satu lagi kejutan dibuat dalam kehangatan Pemilihan UMNO kali ini. Seperti yang kita tahu, Naib Presiden Himpunan Siswazah Kelantan (HIMSAK) telah disahkan bertanding bagi jawatan ini, namun disaat-saat akhir, hari ini (Deadline penghantaran borang calon), Presiden HIMSAK, Saudara Faizal bin Daud telah hantarkan borang bagi bertanding kerusi yang sama.

Saudara Faizal telah tersenarai sebagai Calon EXCO Pemuda no. 46. Memang sangat padan dan 'comel' apabila dua kombinasi no. yang cantik, iaitu no. 46 dan no. 62 (Saudara Ariff Hakimi Haji Zulkifli) sama-sama bersaing demi memperjuangkan niat yang yang positif (seperti yang saya nyatakan sebelum ini, klik SINI).

Secara peribadi, saya berharap mereka berdua diberi peluang dan kepercayaan untuk menggalas tugas EXCO Pemuda. Semoga 'jasa' yang mereka sama-sama usahakan sebelum ini dalam GDAB dibalas. GOOD LUCK!!!

UNTUK LEBIH LANJUT, BACA DIBAWAH:


Selain Ariff Hakimi yang juga Naib Presiden Himpunan Siswazah Kelantan (HIMSAK) iaitu calon exco pemuda bernombor 62. Presiden Himpunan Siswazah Kelantan iaitu Sdr. Faizal Daud turut bertanding merebut jawatan exco pemuda menjelang pemilihan Oktober nanti.

Kedua-dua calon kelahiran Kelantan ini merupakan individu yang aktif bergerak melalui HIMSAK dan juga Gerakan Destini Anak Bangsa (GDAB). Penulis dimaklumkan Faizal Daud menawarkan diri pada saat akhir setelah mendapatkan pandangan daripada penaung HIMSAK sendiri iaitu Dato Seri Mustapha Mohamed serta Ketua Pemuda UMNO Kelantan Anuar Safian.

Menurut Faizal Daud, tujuan dia turut bersama Naib Presiden HIMSAK Ariff Hakimi bertanding merebut jawatan exco pemuda adalah kerana mahu mendekati golongan muda dan mahasiswa supaya mereka sayang pada UMNO.

Jika ditakdirkan menang dalam pertandingan ini, golongan mahasiswa mampu didekati melalui platform politik berbanding sebelum ini di mana golongan mahasiswa didekati melalui NGO, malah ada yang tidak berani membawa nama parti politik setiap kali berhadapan dengan kumpulan mahasiswa



Selepas ini penulis akan perincikan gerak kerja di peringkat akar umbi yang telah dilakukan oleh kedua-dua calon exco pemuda UMNO Malaysia dari Kelantan.

Dua nombor penting buat pemuda akar umbi di Kelantan menjelang Pemilihan Agung UMNO 2013 iaitu No.46 dan No.62...

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive