Thursday, April 12, 2012

Perlu Ke Demo #PTPTN? Disini Ada Ulasannya!!

PTPTN ialah satu pinjaman daripada sebuah PERBADANAN, iaitu pinjaman yang BUKAN DIPAKSA dan PELAJAR BERHAK MEMILIH sama ada mahu pinjam atau tidak ataupun mahu gunakan alternatif lain seperti MARA. So, pinjaman perlulah dibayar. Itu hukum alam, kenapa nak melawan? Simple kan?





Interest?? Tu biasalah kawan... Kalau takda interest.. Macam mana GLC ni nak hidup? Alaaaa, keuntungan yang diorang ni pun bukannya diguna pakai untuk buat benda yang tak sepatutnya. Duit ini semua dibuat sebagai 'rolling modal' supaya ganerasi akan datang tak terkecuali untuk mendapat manfaat daripada pinjaman yang sama. Kalau taknak interest, siapa2 yang ada buat loan bank, atau mana-mana agensi pinjaman, kenapa tak pergi buat demo minta mansuhkan pinjaman korang tu? Ada beran? Kenapa PTPTN juga yang dibantah?

Ingatlah.. setiap semester, bilangan pelajar yang mendaftar masuk ke universiti tak pernah berkurang.. Golongan cerdik pandai dah bertambah dari semasa ke semasa.. Fikirkan balik, kalau PTPTN ni dimansuhkan dan setiap mahasiswa diberi pendidikan percuma... Apa yang akan jadi? Adakah ekonomi Malaysia akan bertambah kukuh? Renung-renungkan...........

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive