Sunday, April 8, 2012

[VIDEO] #AmanKampus Buatkan Anak Yatim Menangis??



Sambungan daripada artikel INI


Dipetik dari blog Double-Y :

"Masyarakat hanya ingat kami pada bulan Ramadhan sahaja, selepas itu masyarakat mula lupakan kita..." - penghuni Rumah Harapan Puteri dan Puteri (YAATIM)

Kata-kata ini diluahkan kepada saya oleh salah seorang penghuni asrama anak-anak yatim Rumah Harapan Putera & Puteri yang terletak di Taman Sabariah, Pengkalan Chepa Kelantan.
Jawapan yang jujur ini diluahkan apabila saya sempat bertanyakan kepada mereka ketika melawat anak-anak yatim di rumah berkenaan bersama mahasiswa Jelajah Aman Kampus. 
Mendengar kata-kata ini membuatkan saya terkedu serta sebak dan terfikir sejenak tentang apa yang dinyatakan oleh adik perempuan yang telah menetap di asrama tersebut selama 4 tahun. Jika difikirkan kembali memang ada kebenaran dengan apa yang diluahkan olehnya. 
Kita dapat melihat dengan jelas 'keghairahan' orang-orang kaya, syarikat-syarikat korporat meraikan anak-anak yatim di hotel bertaraf 5 bintang setiap kali tiba bulan Ramadhan. Tetapi selepas itu kita seolah-olah terlupa untuk meraikan dan menggembirakan mereka.

Selanjutnya klik [SINI]

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive