Saturday, December 21, 2013

NGA KOR MING TERJERAT DENGAN KEBODOHAN DIRI SENDIRI... PADAN MUKA!!

INGATKAN HEBAT SANGAT, RUPANYA KANTOI DENGAN KEBODOHAN DIRI SENDIRI.. 

BACA..........

Blogger SyedOutsideTheBox telah menerangkan semula secara terperinci mengenai pendedahan oleh blog MyMassa mengenai kenaikan harga tol dan situasi ketika Ahli Parlimen Taiping, Nga Kor Meng telah 'CHECKMATE' dengan soalan oleh wartawan sewaktu sidang media dijalankan. Baca entri menarik berikut dibawah:

MyMassa has made a scoop. They have highlighted that the bulk of the toll roads in the country were approved when Anwar Ibrahim was Finance Minister and/or Deputy Prime Minister (from 1993 onwards). Here is a graphic from MyMassa:


The Spanco concession was approved also during the time when Anwar was Finance Minister and Deputy Prime Minister.
Kor Ming terkejut terima soalan 'cepu mas' wartawan
  • Ketua Pemuda DAP Perak, Nga Kor Ming menerima 'kejutan' di sidang medianya sendiri, melibatkan perjanjian kontrak penyewaan kereta rasmi kerajaan, semalam.
  • Beliau sebelum itu meminta kerajaan mengkaji semula pemberiaankontrak bernilai RM200,000 untuk tempoh 25 tahun dengan sebuah syarikat dan ingin tahu kenapa kontrak yang dilakukan tanpa tender terbuka.
  • Kor Ming mendakwa kos penyelenggaraan sebuah kereta terbabit dianggarkan sehingga RM18,000 untuk tempoh setahun dan memyifatkannya 'amat tidak masuk akal.'
  • Seorang wartawan kemudian bertanya Kor Ming siapakah Menteri Kewangan pada tahun 1994 dan kenapa itu masih diteruskan.
  • Apabila Kor Ming tidak menjawab soalan itu, segera wartawan itu berkata Menteri Kewangan ketika itu ialah Datuk Seri Anwar Ibrahim,Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) sekarang dan Anwar perlu memberi penjelasan.
  • Terkejut dengan kenyataan wartawan itu, Kor Ming berkata siasatan harus dilakukan terhadap kontrak itu dan semua pihak termasuk yang terlibat, termasuk Anwar mesti disiasat.

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive