Wednesday, December 4, 2013

#PAU2013: AMANAT TIMBALAN PRESIDEN DIHORMATI, #TransformasiPuteri BAKAL BERI IMPAK KEPADA BELIA @ZahidaZarik


Amanat Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin semasa berucap pada perasmian serentak pergerakan sayap malam tadi yang menjurus kepada pendekatan Puteri UMNO untuk memberikan fokus pada golongan muda akan disahut menerusi gerak kerja yang lebih agresif selepas ini.

Ketua Puteri UMNO Negeri Perak, Salbiah Mohamed berkata, pendekatan dan transformasi perlu dibuat oleh Puteri UMNO untuk memastikan golongan muda meyakini bahawa UMNO dan BN adalah landasan yang tepat yang benar-benar akan memastikan kebajikan, hak-hak Melayu dan Bumiputera diperjuangkan.

“Tidak ada parti lain yang konsisten kejayaan menerajui negara dan parti melainkan UMNO dan BN. Jadi selaku ahli Puteri, kita terpanggil untuk menyahut cabaran Timbalan Presiden UMNO untuk memastikan lebih ramai lagi golongan orang muda dan juga golongan profesional untuk sama-sama memberikan sokongan kepada UMNO dan BN.,

“Pada masa yang sama kita juga akan pastikan parti keramat UMNO ini terus dapat menerajui serta mengekalkan dasar perjuangan kita untuk memartabatkan agama, memperkasakan Melayu dan Bumiputera,” ujarnya yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Temenggor, Perak.

Sementara itu, EXCO Pergerakan Puteri UMNO, Norrul Huda Marsidin berkata, Puteri UMNO berjaya meningkatkan jumlah keahlian Puteri tetapi pada masa sama masih berjuang untuk mendapatkan sokongan daripada kumpulan profesional muda.

“Puteri perlu mencari formula untuk memastikan profesional muda ini mampu bergiat aktif dalam pergerakan dan pada masa sama meneruskan kecemerlangan dalam kerjaya masing-masing. Kita perlukan orang muda daripada pelbagai latar belakang dan semua bidang untuk memantapkan Puteri”, ujarnya. - MediaUMNO

RUJUKAN: 

INFOGRAFIK PETIKAN UCAPAN TIMBALAN PRESIDEN UMNO

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive