Wednesday, December 4, 2013

#PAU2013: LAMAN MEDIA YANG KONDUSIF DISEDIAKAN UNTUK BLOGGERS & PRESS BEKERJA @ahmadmaslan @tunfaisal

Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan berharap wakil-wakil media daripada dalam dan luar negara yang berkampung sepanjang Perhimpunan Agung UMNO 2013 dapat memberikan maklumat yang berguna dan terbaik untuk rakyat.



Berucap ketika merasmikan Laman Media pagi tadi, beliau turut melahirkan penghargaan kepada seluruh warga media yang melaporkan bahan berita serta maklumat sepanjang perhimpunan berkenaan.


“Segala yang dipaparkan tentunya memberi informasi kepada rakyat di luar sana untuk mengetahui senario sepanjang Perhimpunan Agung UMNO ini. Peranan media cukup penting.

“Seperti yang saya selalu sebutkan… MA (Media alternatif), MB (Media bersemuka), MC (media cetak), MD (media digital), dan ME (media elektronik)… Ini semua memainkan peranan penting dan saya rakamkan penghargaan serta ucapan terima kasih,“ katanya.


Sebanyak 1,724 petugas media dari 118 agensi media tempatan dan antarabangsa, media baharu termasuk blogger membuat liputan sepanjang perhimpunan itu yang akan berakhir Sabtu ini.

Laman Media diwujudkan di aras dua PWTC dan pelbagai kemudahan disediakan dalam usaha memastikan kelancaran petugas media melaksanakan tugas masing-masing.

Sejurus gimik perasmian, Datuk Ahmad Maslan turut melawat laman media yang menempatkan seluruh warga media. Turut serta Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Ahmad Shabery Cheek.

Seramai 5,726 anggota perwakilan UMNO dari seluruh negara dijadual menghadiri perhimpunan agung parti itu dan daripada jumlah itu, 2,759 hadir untuk perhimpunan agung, manakala perhimpunan pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri masing-masing akan disertai 989 anggota perwakilan.


Sebanyak 101 wakil 32 parti dari 28 negara juga telah mengesahkan kehadiran dan sebanyak 80 anggota perwakilan dari 73 Kelab UMNO Luar Negara dan tujuh badan perhubungan negara juga akan hadir.

Pada sebelah petang ini akan diadakan taklimat Presiden, perasmian sayap pada sebelah malam dan esok adalah hari perhimpunan sayap UMNO. Presiden parti, Datuk Seri Najib akan menyampaikan ucapan dasar pada Khamis. - MediaUMNO

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive