Friday, August 30, 2013

#TandaPutera: ANTARA CONTOH SABOTAJ DAN KETIDAKMATANGAN PRO-PEMBANGKANG!!!

Aku terjumpa entri ini semasa aku tengah 'menggoogle' pasal filem patriotik paling kontroversi abad ini, TANDA PUTERA. Sumpah memang lawak dan timbul juga rasa marah kerana mereka seolah-olah menghina dan merendahkan kualiti filem tempatan. Ini semua adalah hasil nukilan dari page facebook pro-pembangkang yang mempunyai ramai 'likers' iaitu The future of Sabah/Sarawak and the Federation of Malaysia. Page ini juga menyampaikan mesej berunsur hasutan. Rasanya SKMM kena siasat dan ambil tindakan kepada admin-admin page ini.

Actually, lantak pi la dengan Proton Saga dan CCTV tu. Dah nama pun LAKONAN, tak semestinya 'prop' sekeliling akan dihasilkan pengarahnya 100% real. Kenapa tak update status "MANA LIM KIT SIANG MASA DARURAT NI? UMNO KATA DIA ANTARA DALANG YANG TERLIBAT?".

Jom kita tengok:



PEWARIS ANAK BANGSA: 
Kasihan sungguh budak-budak PR ni.. bagai nak rak bos DAP nak bantah siap keluarkan larangan tayangan Tanda Putera di panggung. Konon menimbulkan provokasi.... 
Sekali tengok di FB.. bagai nak rak budak-budak PR dok kutuk kesilapan teknikal semasa penggambaran filem tersebut. 
Apa iQ budak-budak PR hanya kerana semasa berlaku perarakan terakam sama PROTON SAGA dah dikaitkan sebagai provok dan propaganda penipuan? Atau kelihatan CCTV semasa babak orang berlari dah dijadikan kritikan sebagai penipuan? 
Semua tu hanya masalah teknikal.. mungkin pihak produksi terlepas pandang dalam peralatan yang sudah pasti tahun 1969 belum wujud lagi. Seharusnya kelemahan teknikal ini boleh dimaafkan kerana ia tak melibatkan perubahan jalan cerita mengikut sejarah sebenar. 
Seterusnya


APA KATA KITA LAKONKAN SEMULA HIMPUNAN BERSIH DAN TUNJUKKAN SEMULA BAGAIMANA SIKAP ANDA KETIKA ITU? ADAKAH MACAM BERUK ATAU CIPANZEE???

KALAU NAK TAHU, INILAH SEBAB UTAMA KENAPA MATAPELAJARAN SEJARAH DIWAJIBKAN DALAM SYLLABUS SEKOLAH RENDAH DAN MENENGAH!!! 

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive