Tuesday, August 6, 2013

KERJASAMA DATUK PI BUKTIKAN UMNO KELANTAN BUKAN KAKI LIPAT!!


Sebelum apa-apa pun saya ucapkan terima kasih kepada Dato Hanafi Mamat, Bendahari UMNO Kelantan kerana sudi campur tangan dalam isu ini walaupun dalam keadaan tidak sihat, semoga cepat sembuh. Seperti apa yang dijelaskan oleh GELOMBANG KICK, memang benar nahawa individu bernama Eizwan Abdullah telah menerima sebanyak RM30,000, iaitu mendapat secara (RM15,000X2):

RM15,000 pertama sebelum Hari Penamaan Calon dan RM15,000 kedua selepas Hari Penamaan Calon.

Penjelasan ini saya telah dengar sendiri daripada pihak Bendahari UMNO Kelantan. Untuk memastikan kami tidak salah fakta, saya telah bertanya sebanyak 3X ''Duit itu sudah sampai ke tangan Eizwan atau tak?''. Jawapannya YA.

Sejak hari penamaan calon, rasanya ''Blogger-blogger Teraniaya'' ini hanya mendapat tidak sampai rm500 setiap seorang, itupun wang saguhati daripada Agensi (dirahsiakan). Jika dicongak secara kasar sekalipun, RM500X5 baru RM2,500. Apakah yang telah terjadi dengan bali lagi RM27500??

Kami tidak laparkan wang itu sebenarnya, cuma kami mahu tuntut hak, kami juga punyai tanggungan dan bayaran yang perlu dijelaskan. Tambah-tambah Syawal lagi 2 hari je lagi ni.... Renug-renugkan....

Semoga Allah tunjukkan jalan kebenaran. Amin....

Dato' Hanafi Mamat

RUJUK ENTRI YANG DIPETIK DARI BLOG GELOMBANG KICK UNTUK GAMBARAN LEBIH JELAS:



Penyonglap Sebenar Jentera Siber BN Kelantan Terbongkar, Terima Kasih Datuk Pi
Isu penyonglapan wang peruntukkan jentera siber BN Kelantan pada PRU 13 lalu mencapai kata sepakat untuk didedahkan oleh beberapa blogger seperti Tenteramaya, KakirayauKB, KelateToday danTukarkelate akhirnya mendapat gambaran kedudukannya yang sebenar daripada Badan Perhubungan Umno Kelantan apabila mendapat campurtangan daripada Bendahari Umno negeri tersebut, Datuk Hanafi Mamat beberapa hari lalu sebelum pihaknya menghubungi wakil team Kelantan Cyber Warriors. 
Seperti yang diperkatakan sebelum ini, kecaknaan beliau memandang isu penganiayaan terhadap jentera Umno ini sebagai satu isu yang serius dan perlu ditangani telah beliau buktikan dalam tempoh kurang dari tiga hari. 
Selaku seorang pemimpin yang bertanggungjawab, kesibukkan beliau menguruskan permasalahan rakyat serta membantu golongan memerlukan dibulan yang mulia ini tidak menjadikan alasan kepada beliau untuk membiarkan jentera yang sedikit sebanyak membantu BN dianiaya tanpa pembelaan. Lantas beliau mengambil tanggungjawab itu dan sedaya upaya berusaha dalam menyelesaikannya. 
SETERUSNYA

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive