Wednesday, May 16, 2012

Arus Politik DAP : RM50,000 Untuk Melayu?? Lu Pergi Letak Jawatan Lagi Baguslah LGE!!

Tahniah diucapkan kepada Tunku Abdul Aziz dalam membuat keputusan yang tepat untuk keluar dari DAP.

Tunku Abdul Aziz dikenali sebagai seorang yang bermaruah, bijaksana dan memegang kepada prinsip yang kuat, sesuatu yang tidak dapat dilihat dalam kalangan pemimpin-pemimpin lain. Keadaan sekarang seperti duit mampu membeli segala-galanya. Namun, Tunku Aziz telah membuktikan bahawa ia adalah tidak benar sama sekali.

Diatas reputasinya yang kuat, adalah agak sukar bagi kita untuk percaya jika Tunku Aziz mudah terpedaya dengan taktik kotor DAP.

Mungkin terdapat kebenaran disebalik kata dimana seorang yang bijaksana tidak mungkin akan jatuh begitu sahaja, tetapi jika mereka jatuh, mereka akan jatuh teruk. Mereka tidak selalu membuat kesalahan, tetapi mereka mungkin selalu membuat kesalahan yang amat besar.

Tun Dr. Mahathir contohnya, beliau telah banyak berjasa kepada negara dan juga dunia. Namun, kesilapan beliau dalam memilih Anwar dan kemudiannya Pak Lah sudah cukup untuk memusnahkan segala kejayaan yang dikecapi.

Keputusan Tengku Aziz untuk keluar dari DAP bukanlah soal kesalahan seseorang dalam politik. Tetapi, ia merupakan satu peluang buat rakyat untuk memahami budaya DAP dan juga pimpinanya.

DAP mungkin menggelar parti mereka sebagai Democratic Action Party, tetapi sebenarnya mereka patut digelar Dictatorial Action Party. Mereka telah dilabel sebagai chauvinis, rasis, angkuh dan juga komunis terutamanya kepada kaum Melayu. Namun, mereka mengabaikan segala fakta tersebut dan menyatakan bahawa ianya adalah sesuatu yang adil dan terbuka untuk semua.

Jadi, tidak sukar bagi kita untuk melihat kebenaran terhadap setiap label yang diberikan kepada mereka. DAP telah terang-terang menyatakan bahawa mereka membangkang apa jua perkara yang melibatkan Melayu. Mereka membantah terhadap penggunaan perkataan kawi di papan-papan tanda, mereka enggan memakai pakaian rasmi di Dewan Rakyat, mereka berkeras untuk melepaskan seorang kanak-kanak yang ditahan polis kerana dia diajar untuk menjadi Cina tetapi mereka terus mendiamkan diri apabila mengetahui bahawa kanak-kanak tersebut adalah Melayu.

DAP adalah parti yang membuat kecoh terhadap azan subuh, dan mereka sering tidak menghormati raja-raja Melayu seperti mereka tidak berkuasa. Bagi rakyat, DAP sering berkerja keras dalam memastikan setiap sekolah dibahagikan mengikut bangsa masing-masing.

Tunku Aziz pada mulanya menyertai DAP dengan harapan untuk membasmi budaya rasuah, untuk membina sistem pentadbiran di Malaysia yang seimbang dan untuk membawa budaya integriti. Tetapi setelah beberapa tahun bergelumang dalam dunia DAP, beliau berkata,"Saya rasakan bahawa saya naif dalam mengharapkan bahawa DAP mempraktikkan apa yang saya mahukan."

"Memang tidak boleh dinafikan bahawa ada antara mereka yang baik dimana mereka menjalankan tugas dengan penuh beretika. Namun, ada juga antara mereka yang sering melanggar undang-undang. Jika keadaan ini perterusan, rakyat akan mula mempersoalkan keadaan ini, adakah mereka boleh dipercayai dalam memegang tanggungjawab yang besar?"

BN mungkin tidak sebersih mana kerana ada juga orang-orang yang jahat. Namun, BN telah membuktikan bahawa parti ini cukup terbuka dan mereka mampu membawa Malaysia dalam arus kemajuan. Jika BN mengamalkan rasuah sepertimana yang dituduh oleh DAP, Malaysia tidak mungkin akan menjadi negara yang aman.

Dalam satu temuramah bersama akhbar Star hari ini, Tunku Abdul Aziz mendedahkan segala kerja kotor yang diamalkan oleh DAP. Beliau juga sempat memberitahu bagaimana DAP mengamalkan sikap 'double standard' terhadap penjaja-penjaja dimana penyokong DAP tidak langsung disentuh.

Jadi, secara kesimpulannya, tindakan BERSIH yang melanggar undang-undang adalah antara sebab mengapa Tunku Aziz menjadi tidak selesa dengan DAP, selain daripada keadaan dimana DAP tidak pernah mengamalkan integriti. Tetapi, keadaan yang paling teruk adalah apabila Guan Eng menawarkan beliau kedudukan di DAP dan juga RM50,000.

Keadaan tersebut menunjukkan bahawa DAP adalah parti yang mengamalkan rasuah dan mereka rasakan bahawa mereka mampu memberi memberi rasuah kepada sesiapa saja termasuk Tengku Aziz. Jadi, tindakan untuk keluar parti adalah keputusan yang terbaik boleh dilakukan oleh Tengku Aziz.

Guan Eng mungkin masih boleh cuba untuk menyelesaikan masalah ini. Namun, dia agak terlambat. Rakyat sudah tahu bahawa Guan Eng cuba untuk memberi rasuah kepada Tengku Aziz. Itulah Guan Eng, seorang diktator yang dilahirkan untuk menjadi chauvinis dan juga rasis. - Politik Harian

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive