Wednesday, May 2, 2012

#Bersih : Sampai Bila Peguam Negara Mahu Jadi Alat Pembangkang???


Aku mohon Peguam Negara, si Gani Patail membuat tindakan dengan kadar segera!! Jangan jadi tiket untuk pembangkang lepaskan diri dari kesalahan.. Banyak kesalahan telah dilakukan oleh peserta Bersih 3.0 baru-baru ini... Bukannya hanya sekadar peserta sahaja, bahkan rusuhan tersebut juga telah dimulasuarakan oleh pemimpin mereka sendiri, Azmin Ali dan Anwar Ibrahim. Berikut adalah video bukti :


Disini pula aku tayangkan balik luahan pendapat blogger tersohor pro-pembangkang (Ameno World) yang menceritakan semula kejadian ketika rusuhan di Dataran Merdeka :
Konspirasi serangan dataran merdeka terdedah.
Bersih neh under sapa? 
Ambiga dan kali neh kita ada A.Samad Said. Dengar citer a.samad said terduduk di satu sudut dengan wajah yang sayu dan bagitau dia kepenatan ketika berdemo. Betul ke itu hal sebenarnya? 
Kalaupun ada orang yang layak memberikan arahan untuk langgar penghadang, orang itu hanya ambiga atau a.samad said ataupun kedua2 insan neh. Tiada orang lain berhak. Apatah lagi ambiga dah keluarkan arahan kita takan langgar sekatan polis. 
Angah kbsb, better ko delete kembali memori wassap kita tadi. Aku dah menyesal sekarang. Menyesal habis.
Nak salahkan sb yang rempuh dataran merdeka? Betul ka sb yang pergi memandai2 rempuh? Lue salahkan dulu sapa yang bagi arahan. Patutla member2 gua dah bagi hint.. kalau taktau jangan cakap der.. gua pun pelik gak. Tatau apa? 
Perhimpunan neh sepatutnya perhimpunan aman. Tapi ada orang otak senget menjadikan ia huru hara. Ambiga, kali neh saya bersetuju marilah kita bersama2 mempertimbangkan semula dengan siapa kita bersama. 
Seterusnya klik [SINI]
TAK CUKUP LAGI?

Ini pula analisa isyarat tangan Anwar Ibrahim ihsan daripada blogger ANGIN PERUBAHAN :





Lelaki bernombor 4 ini sudah ditahan, adakah ianya mampu untuk memeterai kebenaran???


Dipetik dari blog POLITIK HARIAN :

Rusuhan BERSIH 3.0: Anwar Tersenyum Melihat R Thangam Di Tahan
Penahanan R Thangam tengah malam semalam dalam satu operasi yang dilaksanakan oleh pihak polis bukanlah bukti satu gambaran jelas penglibatan PKR sebagai dalang utama kekecohan semasa demonstrasi tempohari. 
Walaupun R Thangam adalah Ketua Cabang PKR Rasah, tidak mustahil tindakan mencabar arahan mahkamah yang dilakukannya itu adalah inisiatif sendiri sekalipun dalam salah satu rakaman video menunjukkan R Thangam adalah antara individu yang awal sekali mengalih penghadang jalan selepas menerima greenlight dari Azmin Ali dan Anwar Ibrahim. 
Berdasarkan rakaman tersebut, selepas penghadang dialihkan ia kemudiannya diikuti dengan serbuan beramai-ramai oleh peserta Bersih 3.0 ke kawasan Dataran Merdeka yang akhirnya mendorong pihak polis berundur dan FRU mula mengambil alih dengan melancarkan langkah penguatkuasaan menghalang serbuan tersebut. 
Seterusnya klik [SINI]

Disini pulak ada bukti mahasiswa pro-pembangkang, Khali Mohd Ismath yang mahukan semua polis dibunuh :

Kata-kata ugutan yang dikeluarkan oleh :

Nama : Khalid Mohd.Ismath
Jurusan : Tahun 2 pengajian undang-undang di UiTM Shah Alam
Umur : 22 tahun
Asal : Kampung Raja Uda, Pelabuhan Klang
Jawatan : Naib Pengerusi Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen (Kami)



korang nak tau apa yang si mamat syiah nie cakap??

"Saya setuju jika semua polis dibunuh. Kerana begini caranya mereka melayan rakyat. Jadi setiap kali demo, tidak ada rundingan dengan polis lagi. Lawan tetap lawan" 

Seterusnya klik [SINI]


Masih tidak cukupkah dengan apa yang diberi? Sebagai Peguam Negara, sila bangun tegakkan kebenaran.. Jangan lena dibuai mimpi.....


No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive