Thursday, May 24, 2012

#JDAB2012 : WAJIB BACA!! WALKABOUT @JelajahDestini DI PAHANG DAN JADUAL DI MELAKA!! ESOK HARI TERAKHIR MDAB?? Cc @datosahol @NajibRazak @mohd_ali_rustam @SaifuddinAbd


Tadi Jelajah Destini Anak Bangsa baru sahaja selesai 'menerjah' negeri Pahang. Walkabout ialah sebuah program santai iaitu 'ronda' sambil mengedarkan risalah agar lebih ramai sasaran baru baru dapat dikenalpasti selain untuk memberi pendekatan dan penerangan kepada masyarakat tentang program MDAB ini. Berikut adalah kronologi program pada hari ini :

Skuad JDAB telah bertolak ke UiTM Kampus Kuantan untuk menyambut sukarelawan dan telah pergi ke daerah-daerah berikut untuk program walkabout :

KUANTAN - PEKAN - TEMERLOH - BERA - MELAKA

KUANTAN : Sekitar Pasar Besar Kuantan. Disini hampir 100 sasaran baru dikenalpasti dan terdapat hampir 20 rayuan telah diterima. 

 

PEKAN : Bertapak di Wisma UMNO Pekan, yakni Parlimen PM kita, DS Najib Razak. Disini Setiausaha UMNO bahagian telah hadir. Skuad telah disambut baik oleh warga Pekan dan telah berlegar di Bandar Kuantan. Sebanyak hampir 250 sasaran baru telah dikenal pasti.




TEMERLOH : Walkabout diadakan sekitar Terminal Bas Temerloh. Hampir 300 sasaran baru dikenalpasti. Disini, masih ada lagi penduduk setempat yang hadir untuk mengemukakan rayuan. En Faizal Daud (Pengerusi MDAB) dan EN Aizuddin Datuk Mohd Ghazali (Pegawai Khas Dato Sahol Hamid) telah menerima hampir 20 lagi rayuan disini.



BERA : Sekitar Dataran Bera selama hampir 2 jam, kerana ramai yang terlepas di Kuantan, Pekan, Temerloh dan Bentong telah hadir disini untuk membuat rayuan di sini. Sambutan hangat oleh masyarakat setempat. Menurut info, disini sebanyak 110 rayuan telah diterima dan 300 lagi sasaran baru telah dikenalpasti.


Gambar Hiasan
Setelah selesai, skuad JDAB telah berangkat ke Melaka pada pukul 5.30 petang untuk bermalam di UiTM Lendu sebelum menyambung jelajahan mereka sekitar negeri bersejarah ini esok (24/5/2012). Jangan lupa esok sebuah program khas bersama Ketua Menteri Melaka, DS Hj Mohd Ali bin Mohd Rustam (gambar) akan diadakan sebagai penutup Jelajah Destini Anak Bangsa 1 Malaysia bagi peringkat semenanjung. Selepas ini JDAB akan ke Sabah dan Sarawak pula. Siapa yang nak masuk UiTM ayuh sertai kami disana!! Pihak JDAB sentiasa mengalu-alukan kedatangan semua. Video akan menyusul kemudian. Dalam proses 'editing'. Berikut adalah jadual sepanjang jelajahan esok :

Dato' Seri Mohd Ali Bin Mohd Rustam
Jadual Jelajah Destini Anak Bangsa (JDAB) di Melaka (24/5/2012)
  • 8.00 Pagi : Masjid Tanah
  • 9.00 Pagi : Rembia
  • 10.30 Pagi : Melaka Sentral
  • 2.30 Tengahari : Dewan Dato Demang Hussin, Bukit Katil (Bersama DS Ali Rustam)


Untuk maklumat lanjut sila layari blog rasmi JDAB [klik!] atau follow Twitter @JelajahDestini dan follow hashtags #JDAB2012 untuk update terkini.

P/S : Program ini dapat membuka mata masyarakat tentang keprihatinan kerajaan terhadap golongan miskin yang tercicir supaya dapat melanjutkan pelajaran ke peringkat universiti. Jika nak dibandingkan dengan 'belah sana', mereka mahu membebankan dan mengsisihkan golongan kurang berkemampuan ini secara 'jalan gelap' dengan pemansuhan PTPTN dan mahu menjatuhkan bangsa kita secara terancang. 

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive