Thursday, March 14, 2013

#PrayForSabah [VIDEO] : Ketibaan Jenazah Anggota ATM Di Kota Bharu. Nik Aziz Tarik Muka?


Al-fatihah buat dua perwira negara anak Kelantan yang terkorban dalam insiden di Lahad Datu yang selamat dikebumikan di kampung halaman mereka petang tadi.

Penulis yang turut menunggu ketibaan jenzah turut berasa sebak tatkala melihat raut wajah ibu Allahyarham Koperal Ahmad Hurairah dan Allahyarham Koperal Ahmad Farhan yang memeluk erat keranda anak mereka.

Namun agak malang apabila ada sesetengah pihak yang cuba mencari 'political milage' di atas ketibaan jenazah dua perwira negara siang tadi.

Penulis melihat dan mendengar bagaimana bangang seorang exco yang menyebut "kalu doh jahat, jahat situlah" gara-gara pihak tentera tidak memberikan kebenaran kepada Nik Aziz melakukan solat jenazah di lapangan terbang.

Sebaliknya pihak tentera memaklumkan bahawa solat jenazah hanya akan dilakukan sekali sahaja iaitu di rumah Allahyarham, tapi dek kerana bodoh dan ingin mengambil 'political milage' ADUN PAS ini menyindir kononnya kerajaan sengaja menghalang mereka.

Lebih malang tatkala orang ramai berdiri dan Tok Pa sendiri berdiri dan bersalaman dengan semua anggota tentera sambil menunggu ketibaan jenazah, Menteri Besar Kelantan lebih selesa duduk di dalam kereta dan tidak turun bermesra bersama keluarga Allahyarham.

Betullah orang kata Nik Aziz ni sombong nak mampos!

Maaf terlalu bengang bila ada pihak terlalu ingin political milage tidak kira tempat! -TUKAR KELATE

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive