Tuesday, March 19, 2013

#TukarKelantan: PAS KELANTAN TAK BERI KESELESAAN KEPADA RAKYATNYA!!!


Nampak sangat yang rakyat Kelantan ni hidup dalam keadaan tidak selesa dalam pemerintahan PAS. Sorry to say, saya pun tinggal di Kelantan dan saya sendiri rasai apa yang terjadi. Seperti apa yang ditawarkan oleh kerajaan pusat semasa Lawatan PM minggu lepas, iaitu Projek Perumahan Rakyat (PPR) sangat memberi impak yang berkesan terhadap rakyat setempat apabila borang yang diedarkan 'licin' sekelip mata sahaja. Ternyata mereka mahukan perubahan. Sila  baca kenyataan dibawah:


KOTA BHARU - Sebanyak 20,000 borang permohonan Projek Perumahan Rakyat (PPR) Kota Bharu habis diedarkan dalam masa beberapa minit sahaja, membuktikan rakyat negeri ini amat memerlukan kemudahan itu untuk keselesaan keluarga masing-masing. 
Jumlah tersebut adalah sebahagian daripada borang yang telah diedarkan selepas Majlis Pecah Tanah projek itu oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di Wakaf Mek Zainab dekat sini semalam. 
Pada majlis itu, Perdana Menteri mengumumkan rumah tersebut berkeluasan 213 meter persegi dengan tiga bilik tidur dan dua bilik air yang dibina dengan kos kira-kira RM160,000 seunit itu hanya akan dijual pada harga RM35,000 seunit selepas kerajaan memberi subsidi sebanyak RM125,000. 
Kemudahan rumah rakyat mampu milik sememangnya menjadi idaman hampir seluruh rakyat ini sejak puluhan tahun lalu, tetapi tidak kesampaian apabila kemudahan itu tidak pernah disediakan oleh kerajaan negeri meskipun diberi mandat memerintah selama 22 tahun. 
Sambungan..

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive