Sunday, March 10, 2013

#TukarKelantan: PANAS BERAPI!! MAK NYAH SEBAGAI GRO DI KARAOKE HARAM?


Alamak! Apa sudah jadi dengan negeri Islam ni? Seperti mana yang kita tahu, di Kelantan ini setiap signboard wajib ditulis dalam tulisan jawi dan beratus-ratus masjid didirikan (warna hijau-putih) sebagai lambang kemegahan Islam disini. Selain itu, tidak ketinggalan juga ibu negerinya, Kota Bharu diberi nama khas iaitu Bandaraya Islam, TETAPI tak sangka pula disini terselit puak Mak Nyah untuk habuan lelaki hidung belang di pusat karaoke? Mengapa berselindung disebalik motto 'Membangun Bersama Islam' tetapi tidak dapat tangani hal sebegini rupa? Nampaknya memang salahlah apa yang diwar-warkan di media perdana (Harakah & Suara Keadilan) dan setiap pelusuk kampung bahawa negeri Kelantan ini adalah negeri yang sifar maksiat. Ternyata, PAS di Kelantan ambil sikap sambil lewa dengan apa yang terjadi di sekeliling mereka.

Apa-apa pun, sebelum cerita panjang, kita layan video dulu:


Lokasi: Pantai Cahaya Bulan, Kota Bharu, Kelantan
Jarak Dari Rumah MB Kelantan: Lebih Kurang 7KM SAHAJA?

Persoalan untuk MPKB dan Nik Aziz:
  • Apakah yang dibuat oleh Nik Aziz dan sekutunya? 
  • Kenapa ini semua berlaku walaupun sudah 23 tahun memerintah Kelantan? 
  • Apakah benar sangkaan aku bahawa Majlis Perbandaran Kota Bharu (MPKB) terima sogokan wang setiap bulan? 
Walau apa pun terjadi, MPKB dan Nik Aziz perlu tampil berikan penjelasan tentang persoalan diatas.

Sebelum ini Nik Aziz terkejut beruk setelah dikejutkan dengan  pendedahan oleh blog Tukar-Kelate bahawa terdapat karaoke haram yang 'menghidangkan' tarian gerudi ala Inul oleh wanita seksi aktif beroperasi.. Jom kita tonton pendedahan-pendedahan berikut dibawah:

Pendedahan pertama:



Lokasi: Kampung Pulau Melaka, Kota Bharu, Kelantan (Mukim Rumah Nik Aziz)
Jarak Dari Rumah MB Kelantan: 600 meter SAHAJA?


Pendedahan Kedua:


Lokasi: Panji, Kota Bharu, Kelantan
Jarak Dari Rumah MB Kelantan: 2.6 KM SAHAJA?

Snap Shot Dari Google Map:



Ini pula screenshot kenyataan dari akhbar UTUSAN tentang pendedahan tersebut:

http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130228/po_16/Kedai-makan-tukar-jadi-'tarian-punggung'-600m-dari-rumah-Nik-Aziz

Kenyataan blog Tukar Kelate tentang pendedahan ketiga ini:

"Marah dengan tajuk kami? 
Marah atau tidak itulah hakikatnya, jika dulu PAS kerap melaungkan slogan 'Membangun Bersama Islam' di mana Nik Aziz Nik Mat setiap hari mendabik dada kononnya negeri yang ditadbir olehnya selama 23 tahun lebih Islamik jika dibandingkan negeri-negeri lain. 
Disebabkan Tok Guru enggan menunaikan hasrat kami iaitu mendoakan 'pecah perut' ke atas penceroboh Sulu di Lahad Datu, kami terpaksa pecahkan rakaman ketiga kami yang dirakam di Pantai Cahaya Bulan iaitu hanya 11.5 kilometer dari Kota Bharu. 
Aksi melibatkan perlakuan maksiat malah lebih menjijikkan ia adalah aksi lelaki yang menyerupai wanita. 
Rakaman video di atas adalah aksi yang dirakam dalam sebuah resort di mana pihak penganjur secara terbuka menganjurkan acara pertandingan Ratu Cantik melibatkan 'Mak Nyah', lebih hebat ia setiap minggu diadakan. Selain itu ia turut diselitkan dengan acara nyanyian serta pergaulan bebas melibatkan wanita dan lelaki. 
Lebih memalukan lelaki bergaul sesama lelaki. 

Tak perlu kata apa-apa lagi, kita sebagai rakyat kena bijak memilih. Dah 23 tahun PAS memerintah Kelantan, tapi tiada apa-apa perubahan pada kendaliannya. Sejujurnya saya juga seorang yang mencari nafkah di Kelantan, dan saya nak TUKAR!!


Bo La Weii PAS!! Bo La Weii Nik Aziz!! 


No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive