Saturday, May 31, 2014

#PRKTelukIntan: "@limkitsiang, YOUR GAME IS OVER DUDE!! TAHNIAH BN! TAHNIAH DATUK MAH SIEW KEONG!!"


Saya percaya, DAP pasti sudah jangka akan keputusan PRK Teluk Intan hari ini, dimana kemenangan berpihak kepada Barisan Nasional dengan majoriti 238. Tahniah saya ucapkan kepada Datuk Mah Siew Keong diatas kemenangan ini.


Pengerusi DAP, Lim Kit Siang (LKS) sebenarnya sudah tahu akan perkara ini kerana menyedari bahawa permainannya untuk menguasai Parlimen P.76 Teluk Intan dengan meletakkan calon boneka Dyana Sofya KANTOI!! Jika anda semua perasan, sejak semalam lagi dia sudah mula berhenti berkempen untuk Dyana.


Jika dilihat dimedia sosial, LKS bertalu-talu dihentam dan dikritik. Amaran awal juga sudah diberikan kepadanya. Antara yang menarik ialah tweet dari akaun Twitter Presiden Pertubuhan Minda Sosial dan Prihatin (PMSP), Ramesh Rao Krishnan Naidu:

"LIM KIT SIANG, YOUR GAME IS OVER DUDE!!"



Ternyata penduduk Teluk Intan tidak bodoh dan sudah serik diperbodohkan dibawah pemerintahan DAP!!

Friday, May 23, 2014

#PRKTelukIntan: DYANA SOFYA TAK HARGAI BANGSA SENDIRI


SOALAN UNTUK DYANA SOFYA:

"Before this, you have explain why you joined DAP.. but in your personal opinion, what are the weaknesses in PAS and PKR that made you chose to join DAP and not the other two?"

MENDAPAT RESPON NEGATIF DI MEDIA SOSIAL:


Thursday, May 22, 2014

#PRKTelukIntan: KALAU DYANA MENANG BUKAN DIA BOLEH JADI MENTERI! RAKYAT SUSAH KIT SIANG SENANG!

SAMBUNGAN TAJUK..
KALAU MAH SIEW KEONG MENANG PULAK, DIA BOLEH JADI MENTERI! RAKYAT SENANG, MASALAH KURANG!!!


Saya amat tidak bersetuju dengan laporan yang disiarkan portal Malaysiakini hari ini bertajuk 'KJ, awak dulu pun tiada pengalaman':

Sewaktu Khairy Jamaluddin galak mengkritik Dyana Sofya Mohd Daud sebagai calon DAP tanpa pengalaman, ketua pemuda Umno itu perlu sedar yang beliau juga muka baru sewaktu dilantik sebagai menteri. 
Kenyataan itu dibuat secara bersama oleh MP Kulai, Teo Nie Ching dan ADUN Bukit Gasing R Rajiv. 
"Sebelum beliau menjadi menteri beliau dan sukan pada tahun 2013, Khairy juga tiada pengalaman untuk berkhidmat sebagai menteri. 
"Adakah ia bermakna perdana menteri kita, Datuk Seri Najib Abdul Razak tersilap langkah apabila menamakan beliau sebagai menteri kabinet?" soal mereka dalam satu kenyataan bersama. 
Menurut mereka, Khairy kini sudah menjadi menteri selama setahun. 
"Jika beliau rasa prestasinya memberangsangkan, apa yang membuatkan beliau merasakan Dyana tidak mampu melakukan perkara sama jika diberi mandat untuk berkhidmat?" kata mereka lagi. 
Semalam, Khairy dilapor sebagai berkata yang calon BN, Datuk Mah Siew Keong adalah lebih berpengalaman dan presiden Gerakan itu akan mempunyai akses kepada dana persekutuan jika beliau menang di Teluk Intan. [...]

Berdasarkan apa yang dipersoalkan oleh wakil MP Kulai dan Adun Bukit Gasing tersebut amatlah dangkal dan tidak matang!! Mengapa Mereka mempertikaikan pengalaman, tetapi mengapa mereka tidak pertikaikan pendidikan dan jawatan politik?

Sedangkan ciri-ciri untuk menjadi menteri bukanlah hanya pengalaman semata-mata!!

ULASAN:

Jika hendak dibandingkan pendidikan yang dimiliki oleh KJ dan Dyana, jauh berjuta kilometer kelayakan yang dimiliki KJ.


Kalau nak ikutkan dalam gred dalam sistem penjawat awam, dengan kelayakan sebegitu, dah sama level gred menteri dah.

Bukan macam yang bawah ni..


dah la tak sedar diri level pendidikan dia lagi rendah, jawatan politik pun setakat SUPOL jer. KJ tu ok gak sebab dia ADUN dan Ketua Pemuda UMNO Malaysia. 


Sama lah macam Calon BN PRK Teluk Intan ni... Dia pernah jadi ADUN dan sudah lama berkecimpung dalam politik. Sebab tu tak teragak-agak untuk dilantik menteri sekiranya menang. 



Kalau orang Teluk Intan tak mahu bakal menteri jadi MP diorang, samalah macam buang jongkong emas ke laut. Sebab jika apa-apa permasalahan senang mudah untuk didengari atasan, kerana punyai saluran singkat ke kabinet.

NAK KER MP YANG BERUCAP 100% BACA SKRIP MACAM NI? HAHAHAHA!

Wednesday, May 21, 2014

[VIDEO]: HOT! @anwaribrahim LABELKAN PENYOKONGNYA YANG TURUN BERDEMO ADALAH PENGKHIANAT!!


Kesian penyokong Anwar yang turun demo sampai gaduh-gaduh n abaikan anak bini kat rumah sebelum ni.

BANYAK LAGI GAMBAR 'PENGKHIANAT' di SharpShooter
Kesudahannya, mereka telah dilabelkan sebagai pengkhianat. Masih lagi nak sokong si peliwat yang takut masuk penjara ni ke wahai penyokong pakatan?


Petikan dari channel Youtube amenorld:
Anwar Ibrahim keluar berhadapan dengan pendemo2 yang protes mengenai pemilihan PKR di hadapan HQ PKR di Tropicana dan memberitahu kepada pendemo2 agar hentikan demo kerana PKR sedang berusaha melakukan siasatan terhadap semua aduan2 yang timbul. 
Video ini disebarkan oleh salah seorang revolusioner dalam PKR. Tuan Ally. 
Rujukan : EMBED POST DIBAWAH


#PRKTelukIntan: HOT!! PENDEDAHAN MENGAPA DYANA SOFYA KECUT PERUT BILA DITANYA PASAL TUNKU AZIZ!!


Ternyata calon DAP, PRK P76 Teluk Intan, Dyana Sofya hanyalah boneka terhadap Lim Kit Siang semata-semata. Saya tidak nampak akan ciri-ciri yang berkaliber untuk dia menjaga rakyat Teluk Intan sekiranya menang dalam PRK parlimen tersebut.

KENAPA BEKAS NAIB PENGERUSI DAP, TUNKU ABDUL AZIZ IBRAHIM KELUAR PARTI? 

Itulah soalan yang diajukan pemberita kepada Dyana, tetapi LKS yang tolong jawabkan? Siap rampas mic lagi!!

Sejurus ditanya soalan tersebut, Dyana tergagap dan air mukanya terus berubah!! Kalau orang yang buat benda betul, takkan kecut perut sampai macam tu!!

VIDEO:


Berikut adalah laporannya:
Calon DAP yang bertanding pada PIlihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan, Dyana Sofya diibaratkan boneka kepada Penasihat parti, Lim Kit Siang untuk memancing undi selepas beliau gagal menjawab soalan yang ditujukan oleh wartawan kepada beliau. 
Ianya susulan daripada soalan dari seorang wartawan Astro Awan kepada Dyana Sofya berhubung perkara itu dan seterusnya memberi pandangan mengenai tindakan beberapa pemimpin Melayu DAP termasuk Tunku Abdul Aziz Ibrahim yang bertindak keluar parti sebelum ini.
Lim Kit Siang yang menyedari bahawa Dyana tidak akan mampu menjawab soalan tersebut terus bertindak mengambil mikrofon dari calon DAP itu untuk menjawab bagi mempertahankannya. 
"Isu yang melibatkan itu merupakan perkara lama dan ia patut dilupakan kerana kita akan menghadapi pilihan raya dan banyak perkara yang perlu kita lakukan jadi kita letak tepi mengenai isu tersebut," katanya kepada pemberita. 
Kit Siang kemudian dilihat cuba menamatkan sesi sidang media dengan menawarkan soalan terakhir kepada wartawan. 
Sementara itu, Dyana kelihatan tersenyum bagi melindungi kegelisahan akibat tidak dapat menjawab soalan tersebut. 
Tunku Aziz sebelum ini pernah mendedahkan bagaimana DAP menggunakan orang melayu sebagai senjata strategik, untuk melemahkan kuasa dan secara sistematik, sebagai minoriti menguasai majoriti Melayu-Islam atas bumi yang asalnya milik dan ibu pertiwi orang Melayu. 
Tunku Aziz juga pernah ditawarkan sebanyak RM50 ribu bagi mengunci mulut supaya tidak mendedahkan dalaman parti DAP apabila beliau bertindak keluar daripada DAP. - RAKYATNEWS
'VIRAL POST' DI FACEBOOK:



DASAR TAK SEDAR DIRI
Ini dia jawapan yang patut rakyat Teluk Intan tahu!!!!

AIDCNews – 23/03/13 
Tunku Abdul Aziz Ibrahim, menyertai DAP pada Ogos 2008, selepas itu beliau dilantik menjadi Naib Presiden DAP dan diberi jawatan senator oleh kerajaan Pulau Pinang. 
Beliau dilantik Senator pada 2009, tetapi DAP tidak menyambung perkhidmatannya dipercayai akibat bantahan terbukanya terhadap perhimpunan BERSIH 3.0. 
Pada Mei 2012, Tunku Aziz membuat keputusan meletakkan jawatannya dan keluar dari parti yang disertai kiran empat tahun itu. 
Ikutilah ceramah penerangan beliau di Sepang, 15 Februari 2013 menceritakan suka duka bersama parti cauvanis Cina itu. 

TRANSKRIP 
Ramai orang tanya, kenapa saya seorang Melayu masuk DAP? 
Kawan saya, Datuk Zuraidah, hantar sms kepada saya, dalam bahasa Inggeris. Dia kata, “dah hilang fikiran ke (masuk DAP) ?.” 
Masa saya masuk DAP dulu, saya bukan muda, (ketika itu) saya sudah berumur 74 tahun. Jadi, ramai orang hairan, bertanya, kenapa baru nak masuk parti politik? 
Sebab masuk DAP 
Saya masuk DAP ni, bukan kerana saya nak jadi ahli politik. Tetapi kerana Lim Kit Siang, seorang yang saya kenal, jemput saya masuk DAP. Dia kata, DAP ini adalah satu parti yang tidak ada rasuah. Itu kononnya. Tetapi, (bila) orang yang dah masuk (DAP), yang keluar itu, (mereka) sudah tahu (benarkah tiada rasuah). 
Saya sudah lama jadi aktivis, nak mengurangkan rasuah di dalam negara kita, kerana saya sangat sayang negara saya.
Kalaulah betul saya ada cadangan nak jadi seorang ahli politik, saya sudah masuk UMNO semasa saya keluar dari universiti, semasa saya balik dari luar negara (dulu). 
Seorang guru saya di Alor Setar, (Tan Sri) Hanafiah Hussain, dia jadi MP Yan, Kedah. Dia kata, Tunku mari masuk UMNO. Saya kata, tentang politik ini memang suka kerana masa di universiti dulu saya belajar tentang sains politik. Dia kata, belajar politik itu tidak sama dengan jadi ahli politik. Jadi, saya tak fikirlah saya ini boleh jadi seorang ahli politik. 
Di dalam DAP, dia (Kit Siang) kata dia (akan) beri kepada saya satu platform. Katanya satu platform yang awak boleh teruskan kerja anti-kourpsi. Saya bertanya kepadanya, sebab masa dulu saya ada platform, saya Presiden Transparency International Malaysia dan juga Naib Presiden Transparency Worlwide. 
Bila saya dah letak jawatan itu (Transparency International), saya sudah tidak ada lagi platform. Jadi, bila dia (Kit Siang) kata, “Okay, awak ada platform” , (maka) saya terima lah (masuk DAP). Bukanlah bererti saya minta pangkat ke apa dengan DAP, tidak. 
Bila saya mula-mula masuk DAP (Ogos 2008), dalam masa dua hari, (saya) diberi jawatan Naib Pengerusi DAP. Lepas tu, tak lama selepas itu, dilantik jadi seorang Senator.Senator DAP pertama dari Pulau Pinang.
Pujukan Kit Siang & Guan Eng 
Tetapi, bila saya masuk DAP dalam dua bulan sahaja, saya mula berfikir, saya masuk parti tak betul ini. Jadi, saya tulis surat kepada Karpal Singh (Pengerusi DAP). Saya kata, saya nak letak jawatan lah. Dalam DAP ini, kalau kita tulis surat, tak kira pangkat kita pangkat bawah, pangkat atas, mereka tak jawab surat kita. 
Kemudian, setahun lepas itu (2009), sekali lagi. saya tulis surat kepada Kit Siang (Penasihat DAP). Selepas itu, Kit Siang dan Guan Eng datang berjumpa saya. mereka pujuk saya, ‘Tolonglah, kalau Tunku keluar DAP akan banyak masalah’. 
Saya ingat, kita (saya dengan Kit Siang) ini kawan lama, oklah saya tak jadi keluar. Namun, saya lihat perkara yang dibuat dalam DAP adalah perkara yang saya tak boleh terima. Kita kena ada prinsip. 
Dalam DAP ini, masa bercakap cukup pandai. Kata tak ada rasuah, tapi rasuah dalam DAP ini, macam Encik Jafrei (Nordin), dia buat satu press conference di Pulau Pinang, cerita semua. 
Agenda rahsia 
Kononnya DAP ini satu parti multiracial (berbilang kaum). Tetapi cuba kita tengok, kalau mereka nak berbincang tentang polisi, mereka bersama-sama mereka sahaja. Yang kita ini (Melayu) hanya pelaksana keputusan umum, tetapi tentang agenda rahsia memang dia setuju. Dia tak kata dia setuju tapi kita fahamlah dia setuju. 
Kita tengoklah orang Melayu, orang India dalam DAP, semua diketepikan.
Baru-baru ini, konvensyen DAP di Pulau Pinang, nak melantik CEC, jawatan paling tinggi dalam parti. Lapan calon Melayu (masuk bertanding), seorang pun tak terpilih, tak dilantik. 
Maknanya, kepimpinan tertinggi DAP tak boleh terima (Melayu). Jadi, nak tunjuk juga DAP ini satu parti berbilang kaum, dia kata dia buat silap semasa proses pemilihan itu. 
Jadi, budak nama Zairil, dia kata Zairil ni orang Melayu tetapi Zairil ni bukan orang Melayu. Zairil ni nama betul dia.. (Christopher Howard Lim).. Dia (Zairil) jadi anak angkat kepada Tan Sri Khir Johari. Khir Johari ni biasa dengan saya. Dia guru saya dulu di kolej. Saya kenal dia. 
Kalau keturunan keluarga Zairil, bapa Cina, emak Cina, macam mana anak dia jadi Melayu ? Kalau dah masuk Islam tu, kita boleh terima dia sebagai seorang 
Islam tetapi jangan kata pula ini orang Melayu.
Kalau tak bersetuju, habis.. 
Dalam DAP ini, kalau kita tak bersetuju, habis. Saya masa masuk itu, ada seorang yang lama dengan DAP, saya tak boleh nak sebut nama dia, di Taiping.  
Dia kata, dalam DAP ini awak tidak boleh kritik Kit Siang dan Guan Eng. Jika awak kritik, cita-cita politik awak akan tamat. Maknanya, janganlah kita nak kata tak bersetuju. 
Tapi saya, bukanlah saya nak minta sedekah dengan mereka ini. Mereka yang pelawa saya. Jadi, kalau benda tu tak betul, saya kata tak betul. Kalau benda itu betul, okay betul. 
Sungguhpun saya dalam pembangkang, tetapi apa yang YAB Perdana Menteri lakukan itu, saya kata, kita kena sokong program transformasinya. Ini adalah satu program yang baik dan akan memberi banyak manfaat kepada rakyat Malaysia, (saya) sokong. Mereka cukup marah dengan saya. 
Kalau saya sebut 1Malaysia pun marah, sampai begitu.. Jadi, (DAP) ini satu parti yang khianat. mereka tanam sentimen benci, bukan satu parti yang macam 1Malaysia, tidak. 
Kalau tengok dia punya cara mereka menulis di siber, baru kita tahu bahawa parti ini (DAP) satu parti yang tak boleh halang kerana mereka bukan peduli, kalau melanggar undang-undang. Sungguh pun mereka ini semua pembuat undang-undang, ahli parlimen. 
Taja Demonstrasi jalanan 
Saya keluar dari DAP semasa saya jadi Senator. Dalam Senat saya bangun dan saya kata, saya tak bersetuju dengan apa yang Bersih akan buat iaitu street demonstration (demonstrasi jalanan). DAP hantar banyak duit kepada semua, beratus-ratus, boleh kata beribu-ribu orang rakyat Malaysia, suruh mereka keluar hari itu, buat satu demonstrasi jalanan. 
Jadi, saya kata, ini saya tak boleh sokong. Saya memang sokong pemilihan yang adil dan bersih. Siapa tak sokong, semua rakyat sokong. Tetapi saya tak boleh sokong kalau Datuk Ambiga mahu melanggar undang-undang. 
Kerajaan dah kata, jalan Dataran Merdeka itu satu kawasan larangan. Maknanya kita tak boleh nak masuk ke situ. Tapi mereka dah masuk juga, mereka tak peduli. 
Jadi berlaku konfrantasi saya dengan Lim Guan Eng. Saya kata, memang saya tak boleh sokong. Saya tak boleh bersetuju. Dia kata, orang lain semua setuju, kenapa Tunku tak boleh setuju. Saya kata, dia nak bersetuju dia setujulah tapi saya tak boleh nak terima ini (kerana) nak memecahkan dan melanggar undang-undang. 
Kalau satu undang-undang itu yang tak baiklah katanya, kita ada kaedah dalam sistem kita. Sistem demokrasi dalam parlimen. Kita nak ubah, nak alih, kita mesti melalui Parlimen. 
Civil disobedience 
Jadi, dia (Guan Eng) ingat dia pandai. Dia kata semula kepada saya. Dia kata, ini bukan nak pecah undang-undang, ini hanya ‘civil disobedience‘ (penentangan masyarakat awam tanpa keganasan).
Ini Lim Guan Eng dia ingat dia pandai. Tetapi bagi saya, budak ini cukup bodoh. Dia tak faham apa itucivil disobedience 
Civil disobedience ini adalah satu konsep, bukan konsep baru, tetapi konsep lama. Di Eropah dulu. berpuluh-puluh tahun dulu sebelum Mathma Ghandi (di India). Tetapi Ghandi, dia buat civil disobedientkerana apa ? kerana dia nak halau orang Inggeris keluar dari India. 
Jadi, saya tanya Guan Eng, “Di Malaysia, siapa yang awak nak tendang keluar? Kita adalah negara merdeka. Siapa yang awak nak tendang keluar ? 
Oh dia (Guan Eng) kata di Southern Amerika Syarikat (AS), Martin Luther (orang kulit hitam) kata, mengikut Guan Eng, kalau undang-undang itu zalim, kita tak payah ikut undang-undang itu. Itu pun satu orang, saya kira otak yang dah beku. 
Di Southern AS, orang kulit hitam , tidak ada apa-apa hak, no right. Nak naik bas pun tak boleh bersama-sama dengan orang putih. Kalau ada pun pendaftaran perhimpunan, orang kulit hitam ini, bukan sebahagian daripada sistem mereka. 
Kalau begitu (keadaannya) saya pun bersetuju (jika menentang), tetapi di Malaysia ini, mana ada kita kata, bas ini untuk orang Melayu, bas ini untuk orang Cina, bas ini untuk orang India…tidak, semua sekali (boleh naik). Yang ada dibuat itu asing itu keretapi. Yang ini gerabak untuk perempuan sahaja.
Perjumpaan empat mata 
Lim Kit Siang datang ke rumah (saya) dua kali. Dua kali.
Dia kata, Anwar dan pemimpin-pemimpin pakatan lain marah dengan apa yang saya kata itu, (iaitu) saya tak bersetuju dengan Bersih. 
Jadi, saya kata kepada dia.. “Kit Siang, saya bukan masuk PKR, saya masuk DAP. Patutnya DAP “.. Ini point penting, dengar betul-betul, “DAP namanya Democratic Action Party“. Tapi demokrasi ini bukan demokrasi yang kita faham. 
Dia kata, mereka tak bersetujulah apa yang Tunku kata itu. Saya kata okaylah. 
Dia kata, “giliran anda disambung kontrak tidak lama lagi,”. Bila dia kata begitu, saya berasa marah. 
Saya kata kepada Kit Siang..Jika kemasukan saya dalam DAP menimbulkan masalah, apabila awak jumpa Guan Eng esok, awak habiskan, jangan sambung jawatan (senator) saya lagi, saya tak mahu. 
Tetapi apabila Guan Eng buat pengumuman kononnya, dia kata, saya ‘menyerang’ dia, tetapi dia tak kata saya menyerang dia sebab dia nak melanggar undang-undang. 
Jadi, yang undang-undang itu disorokkan. Diberitahu kepada semua orang bahawa saya menentang, menentang pilihanraya yang adil dan bebas. Itu 
kejahatan dia. Saya tak boleh jadi ahli parti yang begini, tipu menipu, macam-macam. 
Malaysia Spring 
Lagipun, dalam DAP, mereka bukan kira apa akan jadi kepada negara kita ini. Mereka kata, kami harap akan berlaku satu lagi Arab Spring (di Malaysia). 
Seorang lagi, lelaki senior, dia kata, “saya harap demonstrasi ini (BERSIH) adalah permulaan untuk Malaysia Spring”. Maknanya, mereka tak peduli. Mereka tak peduli apa akan jadi kepada negara. 
Saya sudah kata saya menentang demonstrasi jalanan. Kita tengok dengan mata sendiri dan baca. Semua demontrasi jalanan ini, mula-mula secara aman.  
Tipu lah kalau kata emonstrasi kononnya aman. Mana ada penganjur demonstrasi ini kata “demontrasi untuk keganasan, tidak. Dia akan kata ‘sangat aman’. Tetapi tengok apa jadi. 
Apa yang saya kata tu bukanlah bererti saya pandai, tetapi dah orang tua, memang ada pengalaman sikit. Apa yang akan (diramalkan), terjadi. 
Jadi, bila dah jadi begitu, siapa yang lari dulu…Anwar Ibrahim. Anwar Ibrahim dan pembantunya itu lompat atas trak, lari keluar. Yang tinggal di situ Datuk Ambiga. 
Datuk Ambiga menangis, minta maaf itu ini tapi dia sungguhpun seorang peguam tetapi bodoh juga kerana membenarkan Anwar, Kit Siang dan Guan Eng sabotaj demonstrasi anjurannya itu. Maknanya, ahli-ahli politik telah berjaya memanipulasi demonstrasi itu. 
Apa respon mereka, apa yang mereka kata, “Oh ini (kerja) polis. Polis masukkan orang dia dalam tu buat kacau”. 
Macam saya juga bila sudah keluar parti, apa mereka kata, “saya dah dibeli”. 
Dibeli oleh UMNO dan dibayar oleh MCA. MCA banyak duit daripada UMNO. UMNO beli MCA bayar. 
Masa kita masuk dulu, lagi kita kritik UMNO, wah kita hero, tetapi jika anda tidak bersetuju (dengan parti sendiri), habis cerita. Inilah DAP. 
Masa depan Melayu 
Saya dalam DAP dekat empat tahun dan hampir dapat banyaklah pengalaman, tengok apa dia buat betul (dan) tak betul. Kita khususkan kepada orang Melayu, kita ambil contoh Pulau Pinang. 
Kalau ikut Guan Eng semasa tahun 2008, dia kata, “Sekarang DAP akan buat satu program nak naikkan hak orang Melayu di Penang.” Tetapi masa sekarang, apa yang jadi. Apa pun tak jadi. 
Jadi, janganlah sekali-kali kita percaya, janganlah harap, sungguh pun dia kata parti berbilang kaum. Parti ini (DAP) adalah satu parti chauvinis. 
Kawan-kawan saya dari DAP dulu, mereka faham. Kerana pandangan mereka sama dengan kita di sini iaitu perkara yang paling penting adalah negara. Bukan untuk diri sendiri tetapi untuk anak cucu dan untuk semua rakyat Malaysia. 
BN sudah memerintah kita dah berpuluh tahun, lebih daripada 50 tahun. Dalam masa ini kita tengok, negara kita cukup maju, rakyat kita boleh hidup dan kerjasama walaupun kadang-kadang ada tak setuju. 
Masa British dulu, masa kita baru-baru merdeka dulu, orang Malaya masa itu apa pun tak ada. Kita tengok sekarang ini, bukanlah saya nak kata apa yang BN buat ini semuanya betul. Banyak juga yang tak betul tetapi kalau yang tak betul tu saya sendiri selalu kritik dia dalam majalah-majalah atau dalam surat khabar. Tetapi kalau perkara yang betul, patut kita kata bagus, patut kita sokong. 
Saya pergi mana-mana pun saya kata, ini janganlah dengar parti pembangkang kata, “kita semua kena ubah.” Nak ubah apa kalau benda tu tak rosak, kita nak ubah apa. Jadi, dia kata ubah..ubah. Kita tak boleh ikut apa yang dikatakan oleh parti pembangkang. 
Janji banyaklah. Kalau kita dengar Anwar Ibrahim, janji dia semua boleh buat tetapi kita tengok rekod dia. Janji itu hanya tinggal janji.
P/S: SEBARKAN!!! 


Monday, May 19, 2014

#PRKTelukIntan: PAS CIPTA REKOD SEBAGAI PARTI ISLAM YANG SOKONG PENENTANG HUDUD!! @dyanasmd

PAS menyatakan pendirian untuk memberi sokongan sepenuhnya kepada DAP bagi memastikan parti itu memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan pada 31 Mei nanti. - HARAKAH DAILY (19 Mei 2014)

Mana janji PAS mahu perjuangkan hudud? Inikah yang dinamakan parti ISLAM??

Nampak sangat tidak ikhlas untuk melaksanakan hukum Allah ni! Jangan hanya pandai berlakon sahaja. 


Belum sampai 3 hari selepas nama Dyana Sofya diumumkan oleh Lim Kit Siang sebagai calon DAP PRK Teluk Intan, Dyana awal-awal lagi sudah menyatakan hasratnya untuk MENENTANG HUDUD!! 

JOM BACA KOLEKSI HUDUD PAS DI HARAKAH [SINI]


PELIK JUGA, KENAPA PAS MASIH SOKONG DYANA SOFYA? BUKANKAH PAS DAH DECLARE AKAN PERJUANGKAN HUDUD? HAHA! NAMPAK TAK PERMAINAN DISITU?

WAYANG APA NI?
Baca sini untuk lebih lanjut: Undi menentang Hudud sekiranya menang PRK Teluk Intan - Dyana Sofya


Semalam laman berita Astro Awani melaporkan sebab mengapa DAP mencalonkan Dyana di Teluk Intan, saya percaya HUDUD juga adalah terkandung dalam modus operandi mereka.

BACA PETIKAN BERITA DIBAWAH PULA:
Kenapa DAP Calonkan Dyana Sofya?
Pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang lalu, DAP memenangi kerusi tersebut melalui calonnya, Seah Leong Peng mengalahkan calon Barisan Nasional, Datuk Mah Siew Keong dan calon bebas K. Moralingam dengan majoriti 7,313 undi. 
Leong Peng meninggal dunia pada 1 Mei lalu akibat penyakit barah.
Teluk Intan merupakan kawasan majoriti pengundi Cina tetapi mempunyai saiz pengundi Melayu yang besar. Kawasan parlimen itu terdiri daripada 42 peratus pengundi Cina, 38 peratus Melayu dan 19 peratus India. 
Di kawasan majoriti pengundinya adalah kaum Cina, DAP mengenepikan bekas ketua penerangan pilihan rayanya, Hew Kuan Yau dan memilih seorang gadis Melayu yang sangat muda, Dyana Sofya. 
Kenapa Dyana Sofya? Soalan yang lebih tepat lagi: Kenapa calon Melayu dipilih untuk kawasan majoriti pengundinya Cina? Apakah DAP telah ketandusan calon Cina untuk dipertaruhkan? Ya benar, Dyana Sofya yang berasal dari Ipoh itu berkelulusan Sarjana Muda Undang-undang. Dia lulusan Universiti Teknologi Mara (UiTM). Dia muda tetapi menunjukkan bakat untuk maju -- bijak, ternampak matang dan pandai berhujah. 
Dyana Sofya juga diakui ramai, termasuk di kalangan ahli-ahli UMNO, sebagai seorang gadis Melayu yang comel. Tetapi bukan faktor bijak dan comel semata-mata yang menjadi perkiraan DAP, sebaliknya parti yang selalu dilabelkan sebagai "anti Melayu" dan kononnya "membawa fahaman Komunis" itu menyedari bahawa mereka perlu memenangi undi orang Melayu. 
(Nota: DAP sebuah parti yang membuka keahliannya kepada semua kaum, berfahaman demokrat sosialis, percaya kepada kesamarataan antara semua kaum dan memperjuangkan sebuah Malaysia untuk semua rakyat Malaysia.)


 
DAP menyedari bahawa kaum Melayu adalah majoriti di negara ini dan mahu tidak mahu, mereka perlu mendekati pengundi Melayu, perlu memenangi hati pengundi Melayu. Usaha ini bukan hanya untuk Teluk Intan, tidak, DAP tidak hanya fikir Teluk Intan, tetapi mereka memikirkan dan merangka strategi untuk PRU14. 
Parti yang dilabel oleh banyak orang Melayu sebagai "anti Melayu" dan "membawa fahaman Komunis" itu sedar bahawa mereka perlu memenangi hati pengundi Melayu dalam PRU14 akan datang. DAP sangat tegas menolak pelaksanaan Enakmen Kanun Jenayah Syariah yang mengandungi hukum hudud di Kelantan. Kerana menolak secara total hukum hudud, DAP bukan hanya dianggap parti yang "membawa fahaman Komunis" tetapi juga dianggap sebagai anti Islam. 
Kerana bertegas menolak hudud, maka DAP dianggap anti Islam dan anti Melayu kerana di negara ini Melayu itu Islam -- biarpun berbuih mulut pemimpin DAP menjelaskan mereka menolak hudud kerana ia tidak mengikut Perlembagaan Persekutuan, bukan sebab anti Islam atau anti Melayu.
Atas faktor itu iaitu faktor agama, orang Melayu menolak DAP dan kerana menyedari Melayu adalah majorti, maka DAP perlu berusaha mencari jalan untuk terus dekat dengan orang Melayu. Maka kali ini, Dyana Sofya, gadis Melayu lulusan UiTM dipilih sebagai calon. 
Selain faktor Melayu, DAP juga menyedari menjelang PRU14, golongan muda merupakan majoriti di negara ini. Ada dua kelompok majoriti yang perlu ia hadapi: Melayu dan orang muda. Dyana Sofya berusia 27 tahun, selain diakui comel, dia juga masih muda. Bagi generasi muda, selain PKR, kini DAP dilihat sebagai parti yang memberi ruang dan peluang kepada golongan muda untuk bertanding dalam pilihan raya. 
Parti politik yang membuka seluas-luasnya ruang dan peluang kepada orang muda akan mudah lebih dekat dengan golongan muda. Parti ini juga akan dilihat 'cool' kerana yang sudah veteran tidak hanya melihat bahawa hanya yang sudah berusia layak untuk bergelar wakil rakyat tetapi anak muda juga berpeluang menjadi Yang Berhormat yang akan berkhidmat. 
Jadi, 'Projek Dyana Sofya' bukan semata-mata untuk Teluk Intan tetapi ia adalah usaha DAP mendekati golongan muda. Parti yang sering dilabel dengan bermacam-macam yang negatif ini mahu dilihat 'cool' dan memberi peluang kepada golongan muda. Bakat anak muda yang ada perlu digunakan sebaik mungkin bukan dicantas sehingga hilang dari radar politik negara. 
Usaha memenangi golongan muda ini perlu segera dicontohi oleh UMNO dan juga rakan DAP dalam Pakatan Rakyat, PAS. Dua parti yang mewakili orang Melayu ini berusaha gigih mendekati anak muda tetapi dilihat tidak memberi peluang kepada golongan tersebut. 
Dyana Sofya simbol usaha DAP mendekati orang Melayu dan golongan muda. Tetapi 'Projek Dyana Sofya' ini bukan projek Teluk Intan semata-mata sebaliknya ia strategi untuk menghadapi PRU14. - SUMBER
SEBELUM SOKONG, KENAL-KENAL LA DULU DENGAN CALON.... JANGAN HANYA TAU PEKIK "HIDUP, HIDUP!!" SAJA...

NI DIA PROFIL CALON.. 
LATAR BELAKANG BIODATA DYANA SOFYA MOHD DAUD SETIAUSAHA POLITIK PEMIMPIN DAP LIM KIT SIANG – MEMPERJUANGKAN HAK BUKAN MELAYU GRADUAN UiTM 
Nama sebenar, Dyana Sofya Mohd Daud. Anak muda ini merupakan Setiausaha Politik Pemimpin DAP Lim Kit Siang yang telah diperkenalkan dalam satu sidang media di Perak pada Januari 2012. Dyana Sofya pada ketika itu turut diperkenalkan bersama seorang lagi graduan jururusan undang-undang dari UiTM iaitu Fairuz Azhan Amirruddin. 
Biodata Dyana Sofya Mohd Daud
Dyana menyertai DAP pada 2012 dan kemudiannya membantu kempen Kit Siang di Gelang Patah semasa pilihan raya umum (PRU) ke-13 lalu. Beliau diperkenalkan sebagai setiausaha politik baru Kit Siang ketika Konvensyen DAP selepas PRU 13. Ahli politik berusia 27 tahun itu berasal dari Ipoh itu kini beroperasi dari Gelang Patah. 
Kelantangan Dyana Sofya Mohd Daud
Mengimbau kembali pengalamannya di UiTM, Dyana kini berpendirian satu institusi pengajian tinggi awam seperti UiTM perlu diwujudkan untuk orang bukan Melayu. 
Dyana kesal melihat sebahagian rakan-rakan bukan Melayunya, baik yang mendapat keputusan peperiksaan cemerlang atau pun tidak, dinafikan peluang melanjutkan pelajaran ke institut pengajian tinggi awam. 
“Golongan bukan Melayu perlu ada peluang sama seperti orang Melayu. Sebuah institusi pengajian tinggi yang menerima kemasukan golongan bukan Melayu dan pada masa yang sama mereka hanya perlu membayar yuran yang sama seperti yang kita bayar di UiTM. – Dyana Sofya 
Dyana Sofya Dituduh Sebagai Pengkhianat Bangsa
Tindakan Dyana yang memperjuangkan hak bukan bumiputera dan memilih untuk bersama DAP telah mengundang pelbagai pandangan negatif dari sesetengah pihak dan beranggapan Dyana merupakan pengkhianat bangsa. Namun dari sudut positifnya, Dyana dilihat mampu memecahkan tembok yang dibina andata orang melayu dan bangsa cina berikutan Dyana Sofya kini merupakan seorang berjawatan tinggi dalam DAP.  
SELANJUTNYA

Sunday, May 18, 2014

KENAIKAN TARIF @Tenaga_Nasional: BENARKAH BAHAWA @bharianmy CUBA 'BUNUH' PM @NajibRazak?

Berkait entri sebelum ini (SINI)

Saya amat kesal dengann berita yang dilaporkan oleh Berita Harian (BH) kerana telah melaporkan berita yang tidak sahih dan seolah-olah mahu 'membunuh' DS Najib dalam isu kenaikan tarif elektrik yang diumumkan TNB. Saya difahamkan BH telah memutarbelitkan kenyataan DS Najib, dan ini sama sekali telah mencemarkan imej dan kreadibiliti DS Najib sebagai Ketua Kerajaan.

PERSOALAN UTAMA: WAJAR ATAU TIDAK?

*Rujuk FAQ Tarif Elektrik - SINI

FYI, Saya juga turut meluahkan ketidakpuashatian saya berkenaan isu tersebut, dan cuba menerangkan perkara yang sebenar:


BH tidak sepatutnya melaporkan perkara yang sahih seperti itu! Mana professionalisme mereka sebagai syarikat akhbar tersohor dinegara ini Sila bandingkan dengan apa yang dilaporkan UTUSAN (sini). Ini adalah kenyataan sebenar PM.


Saya memuji mereka kerana telah melaporkan perkara yang sebenar, iaitu KENYATAAN DS NAJIB BERKENAAN ISU KENAIKAN TARIF ELEKTRIK ini. 


Memetik entri saya sebelum ini:
Ni la contoh GLC yang pentingkan kepentingan dan keuntungan sendiri tanpa fikirkan 'bala' yang ditanggung oleh pihak lain. Adalah sangat tidak relevan kerana TNB mahu menaikkan taarif elektrik lagi, kerana mereka punyai keuntungan berbillion, bukannya kerugian!! 

Bila rakyat sudah melenting, siapa yang kena jawab? Kerajaan kan? Walhal, Staff TNB yang lain 'mark-up' bonus gila-gila setiap tahun, dan CEO TNB pula hanya goyang kaki menikmati gaji tahunan melebihi RM1.5 juta. 
SILA TUKAR CEO TNB!!  

[...]

DISEBABKAN BERITA ITU, LIHAT SENDIRI.. APAKAH BALA YANG NAJIB TANGGUNG?? SEPATUTNYA BH PERLU LAPORKAN KENYATAAN DARI CEO TNB!!


GAMBAR HIASAN.. HAHAHA

SERANGAN YANG DITERIMA NAJIB NI SIAPA NAK TANGGUNG? SAYA TAK NAMPAK PUN PERMOHONAN MAAF DARI BH DIATAS ARTIKEL TERSEBUT... TETAPI BH TELAH MEMADAM ARTIKEL BERKENAAN!!! INI ADALAH BODOH!!

*Selain itu, boleh juga rujuk --> KJ: TNB jangan fikir untung semata


Antara serangan yang diterima DS Najib



THE TRUTH..


P/S: MORON + MORON = MORRRRRRROOOONNNN

Saturday, May 17, 2014

#PRKTelukIntan: INFO!! PROFIL CALON BN (DATO MAH SIEW KIONG)


Berikut adalah profil calon BN di PRK Teluk Intan, cuma sebagai informasi pembaca:


Dato Mah Siew Kiong
  • 53 tahun. 
  • Berkeluarga.
  • Lahir di Teluk Intan.


PENDIDIKAN:
  • BSc London School of Economics 1981.
  • MBA City Uni London 1982.
  • LLB Uni of East London 1991.


LATAR BELAKANG POLITIK:
  • President Gerakan Oktober 2013.
  • Pernah jadi CWC, Ketua Pemuda, Naib Presiden & SU Agong Gerakan. 
  • Ketua Bhg Gerakan Teluk Intan sejak 2003.
  • ADUN Pasir Berdamar 1995.
  • MP Teluk Intan 1999-2008.
  • Timb Menteri MITI 2004-06.
  • Timb Menteri MOA 2006-08.
  • Berpengalaman, anak tempatan, layak & terbaik utk Teluk Intan. Sama2 kita bantu agar BN beroleh kejayaan.


SOURCE: WHATSAPP GROUP


PM @NajibRazak BENGANG SEBAB TNB TAMAK KERANA NAIKKAN TAARIF ELEKTRIK? SILA TUKAR CEO TNB!!

TENAGA NASIONAL BERHAD (TNB)

Ni la contoh GLC yang pentingkan kepentingan dan keuntungan sendiri tanpa fikirkan 'bala' yang ditanggung oleh pihak lain. Adalah sangat tidak relevan kerana TNB mahu menaikkan taarif elektrik lagi, kerana mereka punyai keuntungan berbillion, bukannya kerugian!!

Bila rakyat sudah melenting, siapa yang kena jawab? Kerajaan kan? Walhal, Staff TNB yang lain 'mark-up' bonus gila-gila setiap tahun, dan CEO TNB pula hanya goyang kaki menikmati gaji tahunan melebihi RM1.5 juta. 

SILA TUKAR CEO TNB!!



Datuk Seri Najib Tun Razak mahu mutu perkhidmatan Tenaga Nasional Berhad (TNB) khususnya dalam pembekalan tenaga elektrik kepada pengguna ditingkatkan dari semasa ke semasa, bersesuaian dengan kenaikan tarif elektrik sejak Januari lalu.

Malah Perdana Menteri melihat tiada maknanya tarif elektrik dinaikkan jika masih terdapat gangguan bekalan elektrik yang akhirnya akan mengakibatkan beliau selaku ketua kerajaan merasai bahang 'kemarahan' rakyat.


Oleh itu, katanya, TNB perlu komited terhadap enam bidang keberhasilan utama yang telah digariskan oleh syarikat milik kerajaan (GLC) berkenaan iaitu:

* Menambah baik hubungan dengan pihak kawal selia;
* Melangkaui kepuasan pelanggan;
* Mengurus kos dan operasi secara efisien;
* Meluaskan bisnes baharu;
* Mentransformasi organisasi;
* Memperkukuhkan Sabah Electricity Sdn. Bhd. (SESB).


"Apabila naik tarif, saya sendiri yang menerima bahangnya sebagai ketua kerajaan. Sebabnya, tiada siapa suka tarif elektrik naik. Tetapi jika tidak naik, TNB akan mengalami kerugian. Kalau rugi, kita terpaksa menggunakan wang rakyat untuk subsidi TNB. Bukan nak bebankan rakyat tetapi realitinya kita tiada pilihan.

"Kalau ambil duit rakyat dan beri kepada TNB, kita tak boleh buat pembangunan untuk rakyat. Sebab itu kalau naikkan tarif, mesti ada justifikasinya. Jika tak, TNB akan jadi organisasi defisit, saham jatuh, gaji tak boleh naik. Dan demikian, warga kerja TNB mempunyai tugas menjamin bekalan elektrik yang terbaik. Apa guna menaikkan tarif kalau masih terdapat gangguan sana sini," katanya.


Beliau berkata demikian ketika berucap di majlis perhimpunan warga kerja TNB sempena Hari Pekerja 2014 di Kompleks Sukan TNB di sini hari ini.

Yang turut hadir, Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Datuk Seri Dr. Maximus Ongkili dan timbalannya, Datuk Seri Mahdzir Khalid serta Pengerusi TNB, Tan Sri Leo Moggie.

Pada majlis itu, beliau melancarkan Pelan Transformasi 1TNB yang antara lain bermatlamat memperluaskan perkhidmatan TNB ke luar negara.

Najib dalam pada itu menerima kad keahlian 1TNB yang seterusnya menjadikan ‘keluarga’ besar TNB kini berjumlah 34,901 orang.

Beliau memberitahu, sebagai kerajaan, sudah pasti apa yang menjadi keutamaan adalah memastikan bekalan elektrik berada pada tahap terbaik bagi menambah keyakinan rakyat termasuk pelabur asing.

"Kepuasan kepada rakyat, sudah tentu (mendapat) bekalan elektrik kepada isi rumah pada setiap waktu, kepada industri, kalau putus bekalan elektrik ini akan menyebabkan ramai mengalami kerugian besar.

"Pelabur tak akan melabur jika bekalan elektrik tidak bagus. Pertumbuhan ekonomi akan terjejas. Nak kejar negara maju, mungkin tinggal impian jika tak pastikan asas iaitu bekalan elektrik yang terjamin. Kita mesti lakukan tambah baik," kata Perdana Menteri.

Sementara itu beliau berkata, TNB mampu mencapai ke tahap lebih tinggi dan menjadi 'juara' di peringkat global jika komited terhadap pelan transformasinya.

"Jangan lupa integriti. Tiada makna kalau tiada integriti. Kita akan sentiasa memberi perhatian kepada apa yang perlu menjamin TNB menjadi organisasi yang dapat memenuhi cita-cita korporat, nak jadi pembekal elektrik utama, juara serantau dan juara di peringkat global," tambahnya.

Friday, May 9, 2014

@tianchua KATA @PDRMsia TINDAS KAUM CINA. LU MASIH BEBAS TU APA CER PULAK?


RASIS!!!

Itu sahaja ungkapan yang paling sesuai untuk saya labelkan terhadap Tian Chua. Dia tidak habis-habis burukkan imej pasukan keselamatan nombor satu dinegara kita, iaitu Polis Diraja Malaysia. Melalui kenyataan Tian Chua seperti gambar diatas, ternyata saya tidak setuju sama sekali.

Sejak bila pihak PDRM menindas kaum cina? Wahai Tian Chua, adakah hanya kaum cina sahaja didalam senarai tangkapan/proklam Polis Diraja Malaysia? You pernah tidur di lokap, takkan you tak nampak terdapat kaum lain bersama you?

Apa guna Akta Polis 1967 (PERUNDANGAN & BIDANG KUASA POLIS) dibuat jika semua tugasan yang dilaksanakan mereka dikecam sebegitu?


Oh ya, mungkin Tian Chua tidak tahu bahawa buat pertama kali dalam sejarah sepanjang lebih 200 tahun penubuhan polis di Malaysia, ekesesais pengambilan polis khas untuk KAUM CINA dibuka (rujuk SINI). Pengambilan ini juga telah mencetuskan kontroversi kerana syarat perlantikan yang dikenakan terlalu longgar & gaji yang ditawarkan pula lebih tinggi.

ADAKAH ITU DINAMAKAN PENINDASAN? SIAPA YANG TERTINDAS? ATAU TIAN CHUA YANG SENGAJA MENINDAS?









SIAPA YANG ZALIM & DIZALIMI SEBENARNYA? JOM KITA TENGOK:

Apa yang menariknya, apabila rancangannya untuk menggulingkan melalui platform PDRM telah gagal, Tian Chua mula menghasut rakyat dengan menyalahkan polis & PM Najib kerana memenjarakan Anwar.


Termasuklah dengan memburukkan nama KPN:


P/S: CAKAP KAT POLIS KONON, PADAHAL DIA SENDIRI PENJENAYAH....

Wednesday, May 7, 2014

@tianchua LUAHKAN KEKECEWAAN TERHADAP @PDRMsia? TAK SEDAR KE DIRI TU PENGKHIANAT NEGARA!!!


Ahli Parlimen Batu, Tian Chua meluahkan kekecewaan beliau terhadap tindakan pihak polis dan menuduh pasukan keselamatan itu sebagai berat sebelah dalam menangani kes melibatkan isu jenayah.

Tian Chua menuduh pihak polis tidak memandang serius berhubung kejadian tembak melibatkan aktivis mahupun masyarakat yang tidak menyokong kerajaan Barisan Nasional (BN).


"Saya ingin mengatakan kekecewaan saya terhadap pihak polis apabila melibatkan orang awam atau aktivis-aktivis bukan kerajaan ia seolah-olah tidak di ambil serius. Tetapi apabila laporan polis dibuat oleh pihak yang menyebelahi kerajaan, siasatan akan diambil malah dakwaan di ambil secara cepat. Ini menunjukkan ada pilih kasihnya bila pihak polis menangani sesuatu kes," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita dalam satu sidang media bersama Pengerusi MyWatch R.Sri Sanjeevan di Restoran Media berhampiran Ibupejabat Parti Keadilan Rakyat (PKR). Hadir sama Ahli Parlimen Bayan Baru, Sim Tze Tzin.


Dalam masa sama Sanjeevan ketika menceritakan kronologi malang yang menimpa dirinya turut berharap agar pihak polis tidak lagi berdolak dalih ketika menjalankan siasatan.

"Saya ditembak 27 Julai tahun lalu dan berada dalam keadaan koma di hospital. Saya percaya ia kerana saya mendedahkan isu jenayah dan sindiket dadah yang didalangi seorang pegawai polis di Negeri Sembilan dan Melaka. Julai tahun lalu Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid berjanji untuk bekerjasama dengan MyWatch namun tiada sebarang tindakan di ambil.

"Dua hari lepas saya terima 3 butir peluru hidup 9mm di peti surat rumah saya di Bahau, saya bersyukur kerana tiada perkara malang berlaku, saya sudah membuat laporan polis dan berharap jangan berdolak dalih lagi.

"Jika kita lihat kejadian sebegini berlaku kepada angggota atau mereka yang menyebelahi BN atau kerajaan, tindakan segera di ambil. Kes tembak yang nyaris meragut nyawa saya tidak disiasat. Malah saya masih tak tahu siapa pegawai penyiasat dalam kes saya. Saya tidak tahu langsung perkembangan di dalam kes saya.

"Kalau nak bukti saya sudah beri bukti seorang pengedar dadah mengaku bahawa beliau mengedar dadah tetapi ia didalangi oleh seorang pegawai kanan polis di Negeri Sembilan, dia (pengedar dadah) mengaku dalam rakaman video yang disiarkan FMT tahun lalu," katanya.

Sementara Ahli Parlimen Bayan Baru Sim Tze Tzin pula membuat kesimpulan bahawa pasukan polis tidak menjalankan tugas dengan pantas.

"Ini adalah sesuatu yang tidak boleh diterima. Selepas 6 bulan ia masih dalam siasatan. Saya rasa kita boleh membuat kesimpulan bahawa polis menjalankan tugas dengan lembab sekali. Saya minta polis tidak beri alasan lagi dan buat tangkapan sekarang juga," katanya. - source

Tuesday, May 6, 2014

#PRKBukitGelugor & #PRKTelukIntan: PAS 'WAJIB' BERTANDING DEMI #Hudud!!!!


PAS HARUS GUNAKAN PELUANG INI SEBAIK MUNGKIN, BUKTIKAN KETELUSAN ANDA!!

Berdasarkan SUMBER:

PAS digesa bertanding di Bukit Gelugor dan Teluk Intan bagi menjelaskan kepada kaum Cina mengenai cadangan pelaksanaan hukum hudud sekaligus membuktikan PKR, DAP dan PAS sepakat di bawah satu bumbung Pakatan Rakyat (PR).


Presiden Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin, Ramesh Rao berkata, PAS perlu menggunakan peluang ini untuk melaksanakan agenda utama mereka dalam memperjuangkan Islam di Malaysia.

"Jadi saya minta Timbalan PAS Mohamad Sabu ambil peluang ini untuk bertanding di Bukit Gelugor dan jelaskankan kepada kaum Cina apa itu hudud.

"Ini adalah landasan terbaik untuk PAS membuktikan hudud boleh diterima oleh kaum Cina." katanya kepada pemberita di Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (ROS), hari ini.

Ramesh turut menggesa ahli ulama PAS perlu mengambil peluang dan kesempatan ini untuk menjelaskan hudud kepada rakyat dan ini adalah landasan terbaik kepada PAS membuktikannya.

Ramesh hadir ke ROS bagi menghantar surat meminta penjelasan mengenai status terkini parti DAP yang didakwanya masih belum diiktiraf ekoran kontroversi pada pemilihan Jawatankuasa eksekutif Pusat (CEC) sebelum ini.

Beliau kemudiannya mendesak agar ROS membuat kenyataan dan penjelasan terbuka terhadap status parti DAP sebelum penamaan calon Bukit Gelugor dan Teluk Intan bermula.

"Bolehkah mereka (DAP) bertanding di Bukit Gelugur dan Teluk Intan sebab surat (dari ROS) pada Disember tahun lalu jelas memberitahu DAP tidak boleh membuat sebarang keputusan atau menandatangani apa jua surat kerana Pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) tidak sah.

"Kita mahu pertandingan di Bukit Gelugur dan Teluk Intan secara sihat serta bersih dan ROS mesti jawab secara terbuka kepada rakyat," ujarnya.

Monday, May 5, 2014

[FOTO]; SEJARAH!! HUKUMAN PANCUNG DIJALANKAN SECARA TERBUKA DI CHINA!!

Ngeri.. Ini adalah salah satu gambar orang yang dihukum mati di China sewaktu era ke-19 lepas

HUKUMAN MATI adalah satu hukuman paling berat bagi sesiapa sahaja yang melakukan kesalahan berat/serius.

Jika kini hukuman mati dilaksanakan secara tertutup, namun tahukah anda bahawa hukuman mati pada awal abad ke-19 dilakukan secara terbuka di China?

Berdasarkan sumber dari FB, terdapat beberapa gambar yang diambil LIVE sewaktu hukuman mati dijalankan di China pada era ke-19 dahulu telah tersebar. Bukan niat nak buka aib Si Mati, tetapi sebagai iktibar & ilmu kepada kita semua. Jom sambung baca..

Tahukah anda apa jenis hukuman mati yang dijalankan pada era tersebut? 

Penggal kepala, jerutan leher dan kebuluran adalah antara kaedah pelaksanaan hukuman yang diterima dalam abad ke-19 China. Walaupun segelintir dari mereka terlepas dari dihukum mati, mereka tetap tidak akan terlepas untuk diseksa & kemudiannya akan dibiarkan kebuluran dengan kaki dan tangan diikat didalam bilik kurungan.

BERIKUT ADALAH FOTO-FOTONYA:









Gambar-gambar ini telah diambil semasa & secara langsung selepas Pemberontakan Boxer, yang merupakan masa yang amat ganas dan bergelora dalam sejarah Cina. Diseluruh negara pemberontak Boxer dan penjenayah telah dibunuh dihadapan umum sepenuhnya. Dan mayat-mayat mereka, atau sekurang-kurangnya bahagian-bahagian daripada mereka, telah dipaparkan sebagai amaran kepada orang lain.

Sama ada hukuman ini adalah kematian atau penderaan, terdapat jurugambar Barat seperti James Ricalton sekitar abad tersebut, bersedia untuk menangkap gambar hukuman. Juru- gambar James Ricalton mengambil banyak gambar pemberontakkan dan buku imej beliau telah diterbitkan pada tahun 1990.

Menurut editor Christopher J. Lucas, beliau (James Ricalton) "diiktiraf" secara meluas sebagai salah satu yang paling penting (sudah tentu yang paling popular) jurugambar pada masa itu.

Credit to IZAN YAHAYA FB

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive