Thursday, August 1, 2013

PART 2: PEMBONGKARAN MODUS OPERANDI LICIK JOGHO MALAYSIA DAN $$$


Seperti entri PART 1 sebelum ini, [KLIK]

Untuk pengetahuan anda, mangsa-mangsa kepada Ketua Jentera Siber Kelantan A.K.A Jogho Malaysia sudah lama menunggu masa untuk bangkit menuntut hak mereka. Ini kerana mereka sudah jemu menunggu respon dari dia. Sudah hampir 4 bulan masa diberi

TAPI, pernahkah dia angkat panggilan telefon atau balas sms/Whatsapp daripada mangsa-mangsa yang sudah tersepit tersebut? Dah la komen-komen di Facebook semuanya didelete, akaun FB pun di'block'. Kalau dia berada di pihak yang BENAR, kenapa takut sangat nak berdepan dengan kami untuk jelaskan apa yang kami bangkitkan sebelum ini?

Tak perlu rasanya nak hantar wakil untuk pesan pada 'bro' kami di KL tu supaya hentikan entri. Walaupun dia dah call marahkan aku semalam suruh hentikan entri, tapi sorry. Ini hal periuk nasi dan hak orang teraniaya. Kami ada hak untuk suarakan apa yang kami patut suarakan. Orang luar dilarang masuk campur sama sekali.

Kalau ikutkan, benda ni memang tak patut dibesarkan, tapi sikap dia yang buatkan kami TERPAKSA lakukan sebegini. Lumrahnya, siapa dia pada kami untuk jatuhkan dia, sememangnya tiada apa-apa jawatan penting untuk kami jatuhkan pun. Melainkan dia bakal MB Kelantan atau Bakal pengganti EXCO Kesenian, Jamawi Jaafar.

●Adakah salah kami menuntut hak kami? ●Adakah disebabkan 'penuntutan hak' kami ini, ada 2, 3 kerat pengikut setia dia yang tidak tahu pokok pangkal cerita sanggup sakiti kami, adakah anda yg mengatakan aku ni kawan suatu ketika dulu sanggup aniaya kawan sendiri disebabkan $$$$?

Baiklah, aku akan cerita pangkalnya dulu. Kita mulakan dengan pembayang. Baca dibawah:

CONTOH:

Bayangkan anda ialah seorang peniaga pasar malam-------> 
  • (Jumlah MODAL + UNTUNG jual beli) + (Senarai barang + jumlah barang rosak) = ???
Kami cuma nak tahu jumlah ??? tu jer. Susah ker?? Yang menjadi persoalan dan isu disini, kami tak dapat langsung jumlah ??? tersebut!! Hampir 100% jumlah ??? masuk poket dia. Mana hak kami??

Ini juga merupakan sebab musabab utama kenapa dia sudah jadi 'halimunan' dalam barisan perhubungan UMNO Kelantan. 

KENAPA??

Peruntukan yang sepatutnya diberikan kepada JENTERA SIBER telah disalahgunakannya untuk meraih populariti dirinya sendiri kerana difahamkan dia bakal bertanding dalam pemilihan UMNO yang bakal menjelang nanti.

Kami sudah ada hitam putih sebagai statut untuk membuktikan bahawa kami benar kerana kami sudahpun bersemuka dengan 'penyumbang' dana tersebut untuk kepastian. Actualky, kami bukan jenis sondol macam kerbau rodeo sebab kami tahu dia seorang yang licik dan pantang tengok $$$.

PEMBONGKARAN MODUS OPERANDI:

Susah dan boleh tergeliat lidah kalau nak explainkan satu persatu. So, aku bagi summary dulu. Macam ni...

1) Wang peruntukan yang sepatutnya diberikan kepada 'pihak yang patut' telah di'swing' kepada pihak lain semata-mata untuk mendapatkan mileage politik murahan. Padahal, 'pihak yang patut' tersebut sanggup berkampung di Warroom untuk menjalankan tugasan yang diamanahkannya. Sebelum itu, mereka dijanjikan elaun harian sebanyak ****. Tapi, hingga ke hari ini, mana? Disebabkan itu, atas sebab nak jaga nama BNYCT dan KELATE CUBERWARRIORS, aku pulak terpaksa overlap loan dengan bank sebab nak bayar gaji kawan-kawan yang senasib. Hish!

Satu lagi, kenapa la dia nak control semua peruntukan sampaikan salah seorang blogger, iaitu KELATE TODAY hanya dapat sejumlah amaun yang hanya cukup-cukup untuk membeli tiket bas untuk pulang ke kampung halamannya di Johor Bharu. Patut ke macam tu? Berbaloi ke?

2) Sejumlah wang peruntukan yang telah dapat sebanyak ** telah dibelanjakan untuk membeli gadget tambahan (laptop, printer?) dan telah habis sebanyak %%. Aku tak kisah kalau nak beli benda yang berguna tapi apa yang peliknya, jumlah %% dia tak declarekan pada 'penyumbang' dan mana menghilang semua gadget-gadget tersebut sebaik tamatnya tarikh pilihanraya umum? Tidakkah itu semua hak 'penyumbang' dan perlu dikumpulkan untuk diserahkan semula. Takkan pisang berbuah dua kali? Benda yang sama pernah terjadi semasa PRN Sarawak lepas. (Sumber dalaman).

SAMBUNGAN PART III MENYUSUL.

P/S: Ini bukan amaran atau ugutan, sebelum muka awak terpampang dilaman-laman blog dan permanent menjadi maklumat di Google, Disyorkan supaya awak tampil beri penjelasan dan buktikan bahawa awak itu tak bersalah supaya semua Cybertroopers dan barisan pemimpin Kelantan tahu siapakah E***** A******* dan siapa berada dilandasan betul. 

Ini bukan cakap kosong dan ini bukan olok-olok seperti dialog percakapan dia. SATU saja kami mohon, sila tampil dan jelaskan satu persatu apa yang patut dijelaskan.

 ENTRI BERKAIT: GELOMBANG KICK & KAKIRAYAUKB

1 comment:

Anonymous said...

emmmm... bongkar sampai dia mengaku bro... org macam ni yg rosakkan BN dan UMNO... aku rasa dia dah jual sume gajet2 tu pastu dia gi holiday kat austrolia... muka macam CINA perangai pon penipu macam CINA... jahanam punya orang... wat smayang Hajat kasi BuncitPerot baru dia tau !!

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive