Monday, October 14, 2013

SIAPA KATA @Zahid_Hamidi SAMSENG?


Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi menempelak pihak-pihak yang mempertikai tugasnya sehingga menggelar beliau samseng berikutan tindakan tegas terhadap kumpulan kongsi gelap.

Menurut beliau, tindakan itu dilakukannya semata-mata untuk menjaga dan menegakkan hak asasi rakyat negara ini.

"Saya bukannya 'samseng' cuma tegas, kerja betul dan berani dalam melaksanakan tanggungjawab saya.

"Saya perlu menegakkan hak asasi manusia. Anggota polis yang kena tembak misalnya tiada siapa (pembangkang) yang membela keluarga itu, sebaliknya penjenayah pula disokong oleh mereka," katanya.

Beliau berucap dalam majlis penyerahan sebanyak 58 ekor lembu korban sempena Hari Raya Aidiladha bagi Parlimen Bagan Datoh di pejabat Pertubuhan Peladang Kawasan (PPK), di sini semalam.

Dalam perkembangan lain, Ahmad Zahid berkata, beliau sudah mengarahkan sebuah pasukan khas dari Bukit Aman memantau aktiviti perjudian dan pelacuran di kawasan Bagan Datoh dan Simpang Empat.

Jelas beliau, tindakan itu bagi mengekang penglibatan masyarakat Melayu dalam gejala negatif tersebut.

"Saya akui di Simpang Empat memang ada tempat berjudi dan pelacuran dan yang menjadi 'babu' (pembantu) orang Melayu beragama Islam.

"Saya tidak boleh berkompromi dengan anak-anak kita yang beragama Islam ini yang membantu kongsi gelap melalui aktiviti tersebut. Perkara ini harus diatasi," katanya.

Sehubungan itu, beliau menggesa rakyat terus memberi kepercayaan dan sokongan penuh kepada polis untuk melaksanakan tugas mengekang aktiviti jenayah tersebut. - UTUSAN

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive