Thursday, October 10, 2013

#PemilihanUMNO: KENAPA PERLU PINGGIRKAN CALON EXCO NO.46 DAN NO.62??


Menjelang 12 Oktober 2013 yang hanya tinggal dua hari saja lagi sebelum 75,000 perwakilan pemuda membuat pilihan untuk memilih pucuk pimpinan tertinggi bagi pergerakan pemuda untuk sessi 2013-2016.

Selain jawatan nombor satu dan nombor dua dalam pergerakan pemuda antara yang menarik untuk diperhatikan ialah pertandingan merebut jawatan Exco Pemuda UMNO Malaysia melibatkan 75 calon yang bertanding.

Malah sudah ada pihak yang membuat analisis dengan mengeluarkan senarai calon pilihan mereka. Selebihnya masih berkira-kira siapa yang mahu dipilih sebagai 20 orang exco pemuda bagi 2013-2016.

Siapa yang terbaik, siapa yang mempunyai kekuatan di bahagian, siapa yang aktif di bahagian serta yang mana satu calon yang benar-benar bekerja di peringkat akar umbi dalam membantu parti semasa sehingga selepas PRU13.

Bagi negeri Kelantan yang ketengahkan tiga orang calon, dua orang lagi merupakan pemuda yang buat kerja, mempunyai kekuatan di bahagian namun malangnya mereka kurang popular berbanding calon-calon exco yang lain.

Disebabkan mereka tidak begitu popular, bimbang para perwakilan salah membuat penilaian terpaksalah saya perincikan satu-persatu mengenai mereka.

Faizal Daud calon No.46 - Siapa mamat bernama Faizal Daud, hebat sangatkah sehingga saya merayu kepada perwakilan memberikan peluang kepada dia sebagai Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia?
Calon NO.46 Faizal Bin Daud

Nak kata hebat itu tidak hebat mana, Faizal Daud atau lebih mesra dengan nama Abe Ja ini merupakan Presiden Himpunan Siswazah Kelantan (HIMSAK) yang menaungi dan menjaga kebajikan 12,000 anak-anak Kelantan di pusat pengajian tinggi.

Selain itu dia juga merupakan Ketua Cawangan UMNO Gual di bawah Bahagian Rantau Panjang. Jika Faizal Daud tiada kekuatan di cawangan/bahagian mana mungkin dia mampu memenangi jawatan Ketua Cawangan?

Saya ulangi 12,000 anak-anak Kelantan yang belajar di pusat pengajian tinggi iaitu kumpulan sasaran dalam kpi Ketua Pemuda bagi program pengkaderan untuk melahirkan lebih ramai pemimpin muda.
Abe Ja menandatangani slip keputusan SPM
bagi mengikuti pengajian Pra Diploma di UiTM

Abe Ja juga merupakan penggerak kepada program Jelajah Destini Anak Bangsa sebelum PM DS Najib Tun Razak bersetuju menubuhkan Yayasan Destini Anak Bangsa (YDAB) melalui program ini, ia telah membantu lebih 10,000 anak-anak orang susah melanjutkan pengajian ke peringkat yang lebih tinggi.
Pelajar kurang upaya ini antara 10,000 lepasan SPM yang kini melanjutkan 
pengajian di UiTM. Abe Ja bersama Dato Aizuddin JDAB2012 Terengganu


"Yus beritahu kepada mak cik (tudung hitam) Abe Ja urus anak mak cik buleh masuk U, jgn risau!" - kata Abe Ja kepada saya dalam program JDAB2012.

Abe Ja juga mewujudkan tabung RM50 sebulan kepada 40 anak orang miskin di Kelantan. Mungkin bagi orang biasa jumlah tersebut tidaklah sebesar mana, namun buat 40 pelajar miskin di Kelantan ia adalah satu rahmat buat mereka. Berapa ramai dari 75 orang calon exco yang bertanding ada latar belakang seperti Abe Ja?
Abe Ja - JDAB2012 Uptown Wangsa Maju

Berbaki dua hari lagi kenapa kita tidak berikan ruang dan peluang kepada individu yang memperjuangkan isu pendidikan kepada bangsa kita membarisi senarai 20 Exco Pemuda UMNO Malaysia bagi sessi 2013-2016?

Sumber http://yuseriyusoff.blogspot.com/2013/10/pemilihanumno-analisis-calon-exco.html

P/S: Sorry.. Artikel copy paste je. Sibuk sikit sekarang

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive