Saturday, February 8, 2014

[Analisis] KLOUT SCORE PEMIMPIN BN VS PR.. SIAPA LEBIH #SyokSendiri?


Setelah meneliti dan membuat perbandingan Klout Score pemimpin Barisan Nasional VS Pakatan Rakyat, ternyata pemimpin BN GAGAL dan SYOK SENDIRI. Bukan niat saya mahu balun pemimpin BN, tapi demi kebaikan parti. Kalau tak diketuk, tak bergerak mereka ini. Kenapa saya cakap mereka SYOK SENDIRI? Baca dibawah:
SUMBER: 
Ramai yang tidak perasan bahawa, dalam perbualan menggunakan kedua-dua hashtag, pemimpin UMNO dan BN sebenarnya TIDAK KELIHATAN, TIADA KEHADIRAN DAN DISENGAGED dari kedua-dua hashtag tersebut. Sedangkan Pemimpin PR, ada presence, visible, memberi kesan/input dan ENGAGE dalam perbualan menggunakan kedua-dua hashtag tersebut. 
Entah apalah sebabnya pemimpin UMNO/BN disengaged dan memisahkan diri dari kedua-dua perbualan tersebut, saya pun tidak pasti. Mungkin :- 
  • 1. tidak berminat
  • 2. pandang remeh
  • 3. terlalu sibuk dengan perkara lain
  • 4. pegawai media sosial malas dan tidak beri nasihat, atau
  • 5. SYOK SENDIRI
Bagaimana pula dengan analisis Hashtag melalui Hashtracking? Tiada langsung muka pemimpin BN dilaman Twitter, sedangkan Pilihanraya N.25 Kajang bakal berlangsung tak lama lagi. Ingin saya katakan sekali lagi disini, PEMIMPIN BN GAGAL DALAM MEDIA SOSIAL
Analisis hashtag #PRKKajang pada 6 Februari 2014 - TIADA pemimpin UMNO/BN. Tiada juga pemimpin PR kerana ramai yang memberi tumpuan kepada #Kajang.

Analisis hashtag #PRKKajang pada 7 Februari 2014 - Masih TIADA pemimpin UMNO/BN. Tetapi ada pemimpin PR.
Analisis hashtag #Kajang pada 6 Februari 2014 - Ramai pemimpin PR. TIADA pemimpin UMNO/BN. 
Analisis hashtag #Kajang pada 7 Februari 2014 - TETAP TIADA pemimpin UMNO/BN
Now, saya akan tunjukkan perbandingan Klout Score untuk Pemimpin BN VS Pakatan Pula: 

Ketua Penerangan UMNO - BOLEH TAHAN

Pengerusi Biro Media Sosial Pergerakan Pemuda UMNO - NYARIS 

Ketua Pemuda UMNO/Menteri KBS - AGAK BAIK

Menteri SKMM- NYARIS

Bagaimana pula dengan pemimpin pembangkang? Dikalangan semua pemimpin BN VS PR, Tian Chua mendapat tempat tertinggi, dengan 79 points. Hurm Kenapa ya Klout Score mereka lebih tinggi? Adakah kerana MEDIA SOSIAL TIDAK MEMBANTU KEPIMPINAN BN? Maka, ambil lah langkah inisiatif cepat untuk menangani masalah ini. So, siapa lebih Syok Sendiri?





Jangan pula pergi bercuti dimasa semua berpenat lelah mempertahankan hak (melayu) berkaitan isu video Malai Sii Teresa Kok. 

TERBAIK LAH YOU!!

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive