Tuesday, February 11, 2014

#SkandalGoldsino: DEDAH! TERESA KOK SELEWENG RM1 BILLION PROJEK SOLAR PHOTOVALTAIC POWER PLAN!!


Agak menyedihkan bagi Teresa Cock kerana bertalu-talu dihentam. Mula-mula dia dihentam kerana kebodohannya menyiarkan video Onederful Malaysia, dimana ianya dikatakan menghina Melayu. Dibawah, saya siarkan kembali jawapan kepada video Onederful Malaysia versi original:




Tidak cukup dengan itu, kini dia dikaitkan pula dengan skandal tanah GOLDSINO benilai hampir 1 billion dibawah ini adalah sedikit sebanyak pencerahan:

  • Yayasan Selangor yang memiliki 2 bidang tanah di kawasan Dengkil dan juga Hulu Selangor dimana keluasan bagi kawasan kedua dua tempat ini lebih kurang 40 ke 50 ekar.
  • Pada tahun 2011, syarikat yang berpengakalan di China ini dikatakan telah menghantar surat permohonan untuk membina loji kuasa solar Photovaltaic.
  • Goldsino dikatakan telah berminat untuk memajak kedua dua tanah ini dengan nilai lebih kurang RM 1 Billion.
  • Untuk makluman pembaca sekalian, kedua dua tanah ini sebenarnya sudah didirikan dengan bangunan dimana dua buah pusat latihan khidmat negara di kawasan Kuala Kubu dan juga sebuah sekolah agama di Dengkil.

Pendedahan tersebut didapati di blog THE DAP INSIDER bertajuk:

Chapter 1 : DEVIL IN DISGUISED - WHO IS TERESA KOK.
Selangor Foundation known as Yayasan Selangor owned 2 piece of land in Dengkil under Sepang district and Kuala Kubu Bahru under Hulu Selangor district. Land in Dengkil , PT. 39693 with size of 15.17 acre were rented to private religious school with RM25k/month renting fee. Land in Kuala Kubu Bahru, PT. 521 rented to PLKN (Pusat Latihan Khidmat Negara) consist of 2 camps on it with renting fee of RM700k which is the highest contributor/income to Yayasan Selangor. Both land total size approximately 40 to 50 acres.
On 14th. December 2011, Yayasan Selangor received a Letter of Intent from Goldsino Investment Development Limited which based in Zhuhai China to start a Solar Photovaltaic Power Plant project on both mentioned land. Proposal to lease it out for 25 years and this project estimated worth up to RM 1 billion. On the first meeting, 2 representatives from Goldsino Investment Development Limited were present and mentioned that they knew Teresa KOK.
The interesting fact stated in the Letter of Intent from Goldsino Investment Development Limited to Yayasan Selangor “We would to express our sincere appreciation to Yayasan Selangor for inviting us to participating for the above project” showing that earlier discussion has been made between Teresa KOK with representatives from Goldsino Investment Development Limited (referring to KOK Chee Keong, Director of Goldsino Investment Development Limited [Malaysia] ). - THE DAP INSIDER

Kepada pembaca kurang mahir bahasa inggeris, boleh baca terjemahan dibawah ini, dari Kedah Ke KL:


Yayasan Selangor memiliki 2 sebidang tanah di Dengkil di bawah daerah Sepang dan Kuala Kubu Bahru di bawah daerah Hulu Selangor. Tanah di Dengkil, PT. 39693 dengan saiz 15.17 ekar disewa kepada sekolah agama swasta dengan yuran RM25k/sebulan. Tanah di Kuala Kubu Bahru, PT. 521 disewakan kepada PLKN ( Pusat Latihan Khidmat Negara ) terdiri daripada 2 kem di atasnya dengan bayaran sebanyak RM700k yang merupakan penyumbang / pendapatan untuk Yayasan Selangor. Kedua-dua tanah itu saiznya kira-kira 40 hingga 50 ekar.
Pada 14 . Disember 2011, Yayasan Selangor telah menerima Surat daripada Goldsino Investment Development Limited yang berpangkalan di Zhuhai China untuk memulakan projek solar Photovaltaic Loji Kuasa tersebut. Cadangan untuk memajakkan tanah itu keluar selama 25 tahun dan projek ini dianggarkan bernilai sehingga RM 1 bilion. Pada mesyuarat pertama , 2 wakil dari Goldsino Investment Development Limited hadir dan menyebut bahawa mereka kenal dengan Teresa KOK .

 



Fakta yang menarik dinyatakan di dalam Surat daripada Goldsino kepada Yayasan Selangor ianya berbunyi begini "kami ingin merakamkan penghargaan tulus ikhlas kepada Yayasan Selangor kerana menjemput kami untuk mengambil bahagian bagi projek di atas" menunjukkan bahawa perbincangan awal telah dibuat antara Teresa KOK dengan wakil-wakil dari Investment Development Limited (merujuk kepada KOK Chee Keong , Pengarah Goldsino Investment Development Limited [Malaysia ]).
Pada 19 Disember 2011, Hafidah Haron, Pemangku Aset Kanan dan Pengurus Pembangunan di Yayasan Selangor mengeluarkan memo dengan profil Goldsino Investment Development Limited kepada Pegawai Undang-Undang Yayasan Selangor untuk menjalankan " yang menjalankan syarikat ". Pada 22 Disember 2011, Yayasan Selangor yang mengeluarkan "Surat" (LOI ) untuk Goldsino Investment Development Limited ditandatangani oleh Raja Amir Shah, Timbalan Pengurus Besar yang dilantik oleh Dato 'Seri Anwar Ibrahim dan Tan Sri Khalid Ibrahim.
Pada 27 Disember 2011 di Yayasan Selangor mempunyai pertemuan dengan Goldsino Investment Development Limited di dalam bilik mesyuarat di Menara Yayasan Selangor. 8 pegawai terlibat iaitu Yayasan Selangor dan KOK Chee Keong membentangkan Goldsino Investment Development Limited. Memorandum Persefahaman ( MOU) telah dibincangkan dalam menguruskan isu-isu yang berkaitan dengan Tenaga Nasional Berhad (TNB ).

Pembaca juga boleh rujuk dihalaman dibawah untuk keterangan lebih lanjut:

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive