Thursday, February 28, 2013

[VIDEO] : EKSLUSIF!! LAGI PORT DANGDUT SEKSI DIDEDAHKAN DI KELANTAN!! #TukarKelantan

JENG JENG JENG...


Semalam baru sahaja blog TUKAR KELATE dedahkan port dangdut seksi yang didatangi oleh golongan remaja untuk 'geli-geli' disana [KLIK]. Tetapi dalam pendedahan kedua ini agak berbeza sedikit kerana kali ini adalah pendedahan tentang satu port dangdut seksi untuk golongan vateran 'geli-geli' pula dan yang peliknya perbezaan jarak antara kedua-dua port ini tidak jauh, cuma 2KM sahaja. Agak hairan dan pelik, apa yang dibuat oleh MPKB? Apa yang Nik Aziz buat? MB apa macam ni? 'Premis panas' berdekatan dengan rumahnya sendiri pun tak boleh nak handle? Macam mana nak tadbir negeri? Ini baru di Kota Bharu, di daerah lain kita tak tahu lagi.... Nantikan episod seterusnya.....

TUKAR KELATE :
Rakaman 'Goyang Kucing Garong' semalam yang terletak di Jalan Long Sulaiman iaitu hanya 600 meter dari rumah Nik Aziz adalah sebahagian daripada kemaksiatan yang berlaku di negeri Kelantan.
Sebagaimana kami nyatakan semalam bahawa terdapat 17 karaoke ala disko secara terbuka ini adalah lokasi kedua yang terletak di Panji, Kota Bharu.


 

Lokasi yang dipaparkan di dalam video di atas pernah didedahkan oleh blogger 'kickdefella' sebelum ini, namun hasil tinjauan kami mendapati, ia masih beroperasi sehingga kini dan seolah-olah kebal dari tindakan undang-undang Islam yang diperkenalkan oleh kerajaan PAS Kelantan. 

Lebih memalukan di sebalik tuduhan kononnya negeri-negeri yang ditadbir oleh BN membenarkan maksiat berleluasa ekoran terdapat pusat-pusat hiburan. Kelantan nampaknya lebih advance berbanding negeri yang ditadbir oleh BN ini kerana pusat hiburan karaoke haram ini mampu beroperasi sehingga 4.00 pagi malah ada juga yang beroperasi 24 jam. 
Seterusnya ...

P/S : Agaknya lepas ni kat mana pulak ye? Tunggguuuu.........

Wednesday, February 27, 2013

Kenapa Kita Tak Perlu Kekalkan PAS Di Kelantan? Ini Jawapannya!! #TukarKelantan


Selepas sticker T (TUKAR) secara bertalu-talu diedarkan di Kelantan. Disebabkan rasa tercabar, sekarang ni sticker K (KEKAL) pula diedarkan. Takut atau mahu sabotaj?


Tapi kita tak perlu risau kerana ada kita 12 sebab teras kenapa kita tak perlu KEKAL PAS di Kelantan :
  • 1. Kenapa perlu KEKAL jika tadbir urus negeri tak mampu jana pendapatan?
  • 2. Kenapa perlu KEKAL jika kerajaan negeri bg 4 ribu hektar tanah ke DAP?
  • 3. Kenapa perlu KEKAL jika janji nak buat stadium tak mampu laksanakan?
  • 4. Kenapa perlu KEKAL jika lebuhraya Rakyat hanya tinggal batu asas?
  • 5. Kenapa perlu KEKAL jika Bandar Perikanan di Tok Bali tidak dpt dilaksanakan?
  • 6. Kenapa perlu KEKAL jika Projek Agro Tourism Pergau tinggal janji?
  • 7. Kenapa perlu KEKAL jika Bandar baru pengkalan kubur tinggal Janji?
  • 8. Kenapa perlu KEKAL jika projek Industri Petrokimia di Pantai Senok hanya kertas kerja?
  • 9. Kenapa perlu KEKAL jika air di Kelantan tidak bersih untuk rakyat?
  • 10. Kenapa perlu KEKAL jika peluang pekerjaan untuk orang muda tidak ada?
  • 11. Kenapa perlu KEKAL jika ramai orang miskin di kelantan kerajaan negeri tidak mampu nak bantu?
  • 12. Kenapa perlu KEKAL jika ramai Mahasiswa Kelantan bekerja di luar?
banyak lagi la nak senarai, jika ini hanya tinggal janji, Rakyat Kelantan tidak Perlu KEKAL kan pentadbiran negeri Kelantan sekarang. Rakyat perlukan perubahan bukan perlukan janji kosong. Rakyat Kelantan perlukan Pentadbiran yang hendak buat kerja bukan yang tahu kutuk pemimpin lain. Diharapkan rakyat Kelantan memilih pemimpin yang mampu bantu dan khidmat untuk rakyat bukan yang tahu mendoakan keburukan kepada orang lain.

#TukarKelantan : PAS Hanya Pandai Berjanji, Tapi BN Tunaikan. Tapi BN dikatakan Kejam Kenapa?


Sudah menjadi tradisi Pakatan Rakyat iaitu hanya pandai berjanji, tapi tak tunaikan. Dalam masa yang terdesak, mereka akan cuba cipta isu baru untuk bina jalan singkat untuk BN tunaikan. 

Meh baca bawah ni : 

Dari blog TUKAR KELATE 

Rakyat Kelantan pastinya tidak lupa akan janji-janji PAS untuk membina sebuah stadium baru di Bukit Merbau dan juga membina sebuah lebuhraya tanpa tol dari Kota Bharu ke Kuala Krai yang diberi nama Lebuhraya Rakyat.





Lebuhraya yang diumumkan oleh kerajaan PAS Kelantan bernilai RM1.9 billion, manakala stadium baru di Bukit Merbau bernilai RM159 juta.

Projek Lebuhraya Rakyat dikatakan akan dimulakan pada bulan Mei 2012 manakala projek stadium di Bukit Merbau dikatakan akan dimulakan pada bulan Mac 2012.

Kini, tahun 2012 sudah pun hampir dua bulan berlalu. Namun, tidak ada satu pun perkembangan kedua-dua projek tersebut.

Tatkala rakyat Kelantan semakin hari semakin sangsi dengan keseriusan kerajaan PAS Kelantan untuk melaksanakan janji-janji yang mereka taburkan, YAB Perdana Menteri, Dato Seri Najib Tun Razak baru-baru ini mengumumkan 7 janji untuk rakyat Kelantan, di mana dua daripadanya adalah membina sebuah stadium baru dan membina Lebuhraya Kota Bharu-Kuala Krai.

Tidak sampai sebulan pun janji itu diumumkan oleh YAB PM, sudah nampak ada perkembangan mengenai kedua-dua projek yang pernah dijanjikan PAS itu.

Baru-baru ini, selepas perbincangan dan rundingan dengan pihak kementerian mengenai stadium baru, Tan Sri Annuar Musa mengumumkan bahawa kerajaan telah meluluskan dua padang bola "Astro Turf" yang setiap satunya bernilai hampir RM2 juta dan akan dibina pada tahun ini juga. Satu akan dibina di Panji dan satu lagi akan dibina di Ketereh. 


Asas Kuasa Politik Mahasiswa Adalah Pemansuhan AUKU : @tunfaisal


Transformasi politik yang dibawa kerajaan, antara lain meminda Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku) telah meningkatkan kuasa politik mahasiswa menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13), kata bekas aktivis mahasiswa, Tun Faisal Ismail Aziz hari ini.

Beliau berkata demikian pada Wacana Sinar Siri 17: Kuasa Politik Mahasiswa di sini.

Menurutnya, dengan pindaan yang dibuat menggambarkan keterbukaan kerajaan untuk memberi kesamarataan dalam sistem demokrasi kepada rakyat termasuk mahasiswa.

Beliau berkata, mahasiswa pada masa kini bebas untuk berpolitik secara terbuka, sekali gus mendapat peluang untuk menjadi calon pada pilihan raya umum ini.

Namun, Tun Faisal berkata, kebebasan yang diberikan perlu diiringi dengan panduan supaya tidak menimbulkan sebarang perkara tidak diingini.

"... kita bagi ruang untuk mereka bebas berpolitik, tapi perlu ada juga yang menjadi panduannya.

“Kita bagi kepercayaan kepada pelajar, ini menjadi medan terbuka kepada mahasiswa untuk memberi sokongan secara terbuka dan menjadi calon PRU13," katanya.

Pada 19 April tahun lepas, Dewan Rakyat meluluskan Rang Undang-Undang Universiti dan Kolej Universiti (Pindaan) 2012, yang membenarkan penuntut universiti terbabit dalam politik dan memegang jawatan dalam persatuan serta pertubuhan di luar kampus.

Mengulas lanjut, Tun Faisal yang juga pengasas media Umno berkata, tranformasi politik membabitkan pindaan Auku tidak menghalang kebebasan berpolitik, tetapi memberi panduan dan mengelakkan sifat partisan di kalangan pengajar serta mahasiswa di institut pengajian tinggi.

Tun Faisal juga berkata, parti politik boleh mengambil kesempatan terhadap mahasiswa untuk menjadikan mereka sebagai tonggak dalam pergerakkan parti pada PRU13.

"... transformasi tak menghalang pelajar berpolitik, tapi kita tak mahu ada budaya partisan dalam kampus termasuk pensyarah dan mahasiswa.

“Keterbukaan atau kebebasan ini juga akan memberi peluang kepada parti politik menjadikan mahasiswa sebagai tonggak utama mereka pada pilihan raya kali ini," katanya.

Selain Tun Faisal, barisan panel terdiri daripada Timbalan Presiden Majlis Belia Malaysia, Muammar Ghadafi; Pengarah Komunikasi PKR, Nik Nazmi Nik Ahmad; penganalisis politik, Prof Dr Azmi Hassan dan Presiden Gabungan Mahasiswa Islam (Gamis), Azan Safar. - SINAR

[VIDEO] #TukarKelantan : PENDEDAHAN EKSLUSIF! KARAOKE MENGGHAIRAHKAN DI MUKIM RUMAH NIK AZIZ!!!


PANAS!! Video ini didedahkan oleh blogger dari Kelantan iaitu blog TUKAR KELATE . Ia memang sesuatu yang mengejutkan apabila sesebuah negeri yang dilabelkan sebagai SERAMBI MEKAH mempunyai pusat karaoke yang menghalalkan pergaulan bebas dan punyai wanita yang menari keghairahan tanpa segan silu dikhalayak ramai. Menurut TUKAR KELATE juga, terdapat lebih daripada 17 buah pusat karaoke yang sedang aktif beroperasi dan tidak pernah dikenakan apa-apa tindakan sepanjang Rejim PAS naungan Nik Aziz memerintah. Apa diorang buat? Makan gaji buta atau terima suapan?


Artikel TUKAR KELATE :

'' Paparan video ini hanya sebahagian daripada maksiat yang berlaku di khayalak ramai, di mana sehingga kini ia masih berlaku tanpa dikenakan sebarang tindakan oleh penguatkuasa MPKB-BRI. Ini membuktikan bahawa slogan Membangun Bersama Islam yang dilaungkan oleh PAS adalah retorik politik semata-mata. 
Siapa kata maksiat tiada di Kelantan dan hanya terdapat di negeri diperintah oleh BN, rakaman video di bawah membuktikan bahawa maksiat berlaku di mana-mana termasuklah berdekatan dengan rumah Nik Aziz! ''

Untuk artikel penuh sila klik [SINI]

P/S  : Nak jaga keislaman kat negeri sendiri pun failed, macam mana nak tubuhkan negara islam?? Nik Aziz punya mulut sama-sama bau hancing macam Manifesto Pakatan Rakyat jugak. BO LA WEIII!!!

[VIDEO] #BR1M : Nik Aziz Kata Rakyatnya Haiwan!!!

Video ini mungkin akan menaikkan kemarahan semua orang. Nik Aziz patut minta maaf kepada rakyat jelata. Jom saksikan :


P/S  : Nik Aziz Jangan Buat Muka Kesian. You Patut Resign Selalu!!

Harapan Puak Ngok 'R' Punah Disebabkan Manifesto #ManifestoBukanJanji


Kesian puak-puak Ngok 'R' kerana tidak diiktiraf dalam manifesto terbaru Pakatan Rakyat y7ang baru dilancarkan kelmarin. Yang cuma ada hanyalah Sabah dan Sarawak. Ini jelas membuktikan bahawa mereka dah kalah dalam isu tuntutan royalti ini. Habislah puak-puak ni lepas ni, mesti malu punya nak buat koya kat kelate dah. Apa lagi, jom la kita sama-sama bergabung untuk TUKAR!

Dari blog TUN FAISAL :

Yang dalam manifesto pun, PR cilok tak tunaikan, inikan pulak yang tak tulis dalam manifesto macam Royalti Minyak Kelantan. Sesungguhnya PR memang tak mau tunai janji dan tak iktiraf puak-puak gerakan Royalti yang tergolek dog beriya-iya naik basikal.. heh, heh, heh.. bo la weiiii!



BO LA WEII NGOK 'R' TUNTUT ROYALTI!!!!!!!

Tuesday, February 26, 2013

SAH! MANIFESTO #PR ADALAH PEMBAWA BENCANA KEPADA MALAYSIA! #ManifestoBukanJanji


Manifesto Pakatan Rakyat (PR) yang dilancarkan pada Isnin bukanlah satu janji yang menjamin kesejahteraan dan kebajikan rakyat, sebaliknya semata-mata satu helah untuk meraih populariti di kalangan pengundi, kata beberapa tokoh pemikir.

Mereka berkata pada pilihan raya umum Mac 2008, parti pembangkang menabur pelbagai janji manis untuk meraih sokongan pengundi, bagaimanapun gagal melaksanakan janji populis itu walaupun berjaya menguasai beberapa negeri.

Malah mereka turut menyalahkan Barisan Nasional (BN) atas kegagalan untuk mengota janji itu, dan kini menjelang pilihan raya umum ke-13, sekali lagi gabungan DAP-PKR-PAS menabur janji manis untuk memancing undi.

Bagi Ahli Majlis Profesor Negara (MPN) Prof Datuk Dr Noor Azlan Ghazali manifesto PR tidak lebih sekadar menciplak apa yang telah, sedang dan bakal dilaksanakan kerajaan BN.

Ketua Kluster Ekonomi dan Pengurusan MPN itu berkata manifesto itu harus dilihat secara keseluruhan, serta mengambil kira konteks perekonomian untuk memajukan sebuah negara, dan bukan hanya kepentingan seorang individu.

"Memang menjadi matlamat mana-mana kerajaan untuk menjaga kesejahteraan dan kebajikan rakyat. Bagi saya, manifesto ini tidak ada apa-apa yang menarik dan tiada sebarang kejutan. Ini kerana apa yang diutarakan sebagai teras, sudahpun menjadi agenda utama dalam membantu kesejahteraan dan pembangunan ekonomi kerajaan BN," katanya kepada Bernama ketika dihubungi Isnin.

Pakatan pembangkang hari ini melancarkan sepuluh manifesto menjelang PRU-13 antaranya pendidikan percuma bermula dari prasekolah sehingga menara gading, kad keahlian DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan PAS yang boleh diguna pakai di mana-mana plaza tol untuk mendapat tol percuma dan bantuan perniagaan RM10,000 kepada setiap peniaga yang berdaftar dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia.

Dr Noor Azlan berkata manifesto seperti menyediakan peluang pekerjaan baharu untuk rakyat sebenarnya telah dikenal pasti di bawah Program Transformasi Ekonomi (ETP) kerajaan BN sejak tahun 2010, dan kerajaan BN sememangnya sentiasa fokus untuk meningkatkan ekonomi negara serta menjaga kesejahteraan rakyat.

"Manifesto pembangkang ini harus dilihat secara menyeluruh, kolektif dan komprehensif, kerana sehingga hari ini, mereka (pembangkang) tidak menyediakan cara-cara untuk melaksanakan janji-janji itu," katanya.

Dekan Kolej Undang-undang Kerajaan dan Pengajian Antarabangsa, Universiti Utara Malaysia Prof Madya Dr Martadar Mohamed berkata manifesto PR itu jelas menunjukkan kelemahan dan ketidakmampuan pembangkang untuk membuat kerja kerana tidak mampu menawarkan kepada rakyat lebih daripada apa yang dilakukan BN.

"Secara keseluruhannya apa yang kita lihat dalam manifesto pakatan rakyat ini kebanyakannya adalah hasil yang dilaksanakan kerajaan dan jika ada yang baharu pun ia sekadar dilihat dari persektif yang sangat kecil," katanya.

Beliau berkata isu pendidikan yang dibangkitkan pembangkang seperti memartabatkan bahasa Melayu, menjamin hak bahasa ibunda dan mempertingkat bahasa Inggeris telah lama diperjuangkan kerajaan BN.

Sementara itu, pakar ekonomi Prof Dr Barjoyai Bardai menyifatkan cadangan pembangkang menurunkan cukai eksais kereta secara berperingkat dengan tujuan menghapuskannya dalam tempoh lima tahun agar harga kereta lebih berdaya saing akan memberi kesan kepada pengeluaran kereta nasional.

Barjoyai, yang juga Pengarah Bersekutu Akademik dan Program Global Pengajian Sarjana Pentadbiran Perniagaan, Universiti Tun Abdul Razak berkata tindakan itu juga akan menyebabkan industri automotif negara menjadi kurang berdaya saing.

"Bila tak berdaya maju ia akan libatkan banyak kesan rantaian ke bawah termasuk mungkin menjejaskan lebih sejuta pekerja dalam sektor ini," katanya.

Pendapat Dr Barjoyai itu turut disokong Presiden Persatuan Automotif Malaysia Datuk Aishah Ahmad yang mempersoalkan kemampuan kerajaan PR untuk menjana hasil untuk mentadbir negara jika cukai eksais dihapuskan.

Aishah berkata pembangkang seharusnya memikirkan kesan baik dan buruk sesuatu cadangan sebelum melaksanakannya kerana jika tersilap akan menjejaskan sumber kewangan dan seterusnya membantutkan pertumbuhan ekonomi negara.

Bagi Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) Datuk Omar Osman, janji yang terkandung dalam manifesto pakatan pembangkang sebenarnya telahpun dilaksanakan kerajaan BN selama ini, termasuk gaji minimum, insentif percukaian, dan perumahan rakyat.

Mengenai janji mewujudkan caruman nasional RM500 sebulan sehingga pencen kepada semua penjawat awam, Omar berkata ini satu lagi janji kosong pembangkang.

"Jika dahulu mereka janji nak bagi elaun ibu tunggal dan bantuan kepada murid sebulan RM50 di Selangor pun sampai sekarang mereka tak tunai, macam mana nak beri RM500 sebulan kepada 1.4 juta penjawat awam negara ini? Ini semua perlu difikirkan semula oleh rakyat," katanya.

Presiden Pertubuhan Pemikir Muda Malaysia (PPMM) Mohd Rafiq Naizamohideen berkata jika pada PRU lepas, Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim ada menyatakan manifesto bukanlah janji dan tidak perlu ditepati, maka kali ini juga pastinya ia akan membawa nasib yang sama.

"Oleh itu, rakyat tidak perlu mempercayai manifesto kali ini bagi mengelak daripada tertipu seperti pengundi di Selangor, kerana pakatan pembangkang tidak akan bertanggungjawab terhadap manifesto yang mereka buat apabila berjaya menjadi kerajaan," katanya.

Pandangan Mohd Rafiq turut dikongsi presiden Jalur Tiga (JATI) Datuk Dr Hasan Mohamed Ali yang menyifatkan kalimat dalam manifesto itu tidak lebih daripada susunan ayat yang disalut 'gula-gula manis' untuk memikat hati rakyat.

"Bila sampai masanya mereka mencari seribu dalih memberi justifikasi mengapa manifesto tersebut tidak dapat dilaksanakan," katanya dalam satu kenyataan.

Ketua Kluster Politik, Keselamatan dan Hal Ehwal Antarabangsa Majlis Profesor Negara Prof Datuk Dr Mohamed Mustafa Ishak berkata manifesto adalah komitmen dan sebuah kontrak antara rakyat dan parti politik.

Oleh itu, katanya sesebuah parti tidak boleh menampilkan manifesto untuk menipu rakyat, memujuk dan memikat mereka untuk mengundi.

Katanya amat penting bagi parti politik untuk memahami bahawa apa jua yang ditampilkan dalam manifesto itu, mereka mesti bersedia mengotakannya serta menunaikan apa yang dijanjikan.

Sementara itu, Dekan Fakulti Pengajian Antarabangsa Universiti Utara Malaysia Dr Mohd Azizuddin Mohd Sani melontarkan persoalan yang penting: "Adakah PR mempunyai masa dan wang untuk melakukannya dalam tempoh lima tahun memegang kuasa?" - BERNAMA

DAP Declare Perjuangkan Islam????


Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib tidak terkejut apabila Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menegaskan bahawa parti itu juga berperanan dalam usaha menegakkan Islam di negara ini.

Namun beliau yang awalnya agak keberatan mengulas, dengan nada agak sinis berkata, adalah bagus sekiranya DAP menjadi sebuah parti yang tidak menghina Islam dan bukan anti-Islam.

Beliau turut 'menyambut baik' sekiranya DAP menjadi parti yang menegakkan Islam seperti mana dakwaan Guan Eng bahawa perkara itu termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan.

"Baguslah kalau begitu (DAP sebuah parti yang tidak menghina Islam dan bukan anti-Islam), bagi saya baguslah tu,'' katanya kepada Utusan Malaysia sebagai mengulas ucapan Guan Eng dalam konvensyen pakatan pembangkang yang berlangsung di Shah Alam, Selangor hari ini.

Pemimpin DAP itu yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang antara lain menyangkal dakwaan pihak-pihak tertentu yang menyatakan DAP menghina dan anti-Islam sedangkan parti itu menegakkan agama Islam seperti mana termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan.

Guan Eng sebelum ini pernah mengguris perasaan umat Islam di negara ini apabila mahu penggunaan kalimah Allah dibenarkan bagi agama lain.

Ditanya mengenai dakwaan Guan Eng bahawa DAP adalah sebuah parti yang memperjuang serta menegakkan Islam, Harun berkata: "Itu lagi bagus. Mungkin dia nak tukar agamalah tu."

Ketika diminta mengulas lebih lanjut mengenai kandungan ucapan Setiausaha Agung DAP itu termasuk mahukan Datuk Seri Anwar Ibrahim dilantik sebagai Perdana Menteri, Harun bagaimanapun enggan menjelaskan perkara itu.

"Maaflah, biarlah dulu. Saya tak dapat ulas lebih lanjut tentang perkara ini, sebab saya belum lagi terima dan dengar ucapannya," ujar beliau. - UTUSAN

Monday, February 25, 2013

[ARTIKEL KHAS] : UNTUKMU KELATE.........


Sepanjang 23 tahun berada di bawah pemerintahan PAS, kini kebanyakan rakyat kelantan kini telah mula bersuara dan bercerita tentang satu perubahan.berbagai isu telah tercetus dan menjadi bualan tidak kira
di mana - mana sahaja.setiap isu yang timbul telah diajukan kepada kerajaan negeri dibawah pimpinanTuan Guru Nik Aziz Nik Mat.namun ternyata mereka - mereka yang terlibat hampa dan kecewa kerana tiada jawapan dari pihak yang memerintah dan menguruskan hal ehwal negeri kelantan.

Rintihan dan tangisan rakyat pada kerajaan yang memerintah dengan berpandukan dan bersaskan ajaran Islam ini akhirnya telah di ketengahkan oleh beberapa pertubuhan badan bukan kerajaan NGO.satu persatu pendedahan telah di lakukan dengan banyak sekali bukti - bukti yang jelas lagi nyata.walaupun isu - isu yang berkaitan telah lama menjadi persoalan dan pertanyaan dari banyak pihak tetapi sehingga ke hari ini mereka bersikap seperti tiada apa - apa yang berlaku.yang lebih mengharukan adalah golongan- golongan penduduk yang tinggal jauh di kawasan pendalaman.janji hanya tinggal janji dan kini hidup mereka umpama merempat dan mengemis di tanah sendiri.apa yang PAS pernah ambil kira dari perkara ini.ada bagi bantuan

ke sebelum ni.jangan harap la wei.semakin di tindas ada laaa.yang kaya siapa... sendiri mau ingat la wei.

Ibarat pipi ditampar tak rasa sakit, tetapi dari kepala hingga ke kaki tubuh menggeletar menahan rasa.emuk rendam di dalam hati telah membakar dan menyemarakkan satu aura luar biasa di kalanganrakyat jelata terutamanya dari golongan remaja dan belia kelantan hari ini.gelombang merah kini menjadi nadi kebangkitan
rakyat yang benar-benar mahukan perubahan.

Tukar ! tukar ! kita tukaaaaaaaaaar!
Itulah laungngan dan sorakan semangat tukar kelantan yang di ketuai oleh Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed.

Aura sorakan gelombang merah pada tanggal 15.02.2013 di Bangunan Perhubungan Umno Kelantan masih menggegar dan membara di jiwa dan sanubari penulis bersama 10,000 orang yang hadir pada hari itu.

Semua ini terjadi oleh kerana kesombongan dan ketakburan orang Pas yang kononnya berilmu tinggi.
tinggi la sangat ilmu mereka ni hingga sanggup bersekongkol dengan PR dan DAP.harap je berilmu tinggi
tapi bodoh berbakul - bakul .sudahnya sekarang mereka tersepit dalam permainan politik kotor ciptaan
PR dan DAP.

INI PANTUN AKU BUAT PUAK-PUAK PEMIMPIN HIJAU PUTIH:

Tersusun kitab atas rak bertingkat
tok mampu beri pandai mengeji,
Agama islam mu jadikei alat,
Dengei saing hok tolok islam lu buleh bagi muko meiii.

Haiyaaaaaaaa!!! sikalang apa sulah jadi.

Poooorah!!! tara tau apa mau cakap la macha.

Takpoooo wak diyei sudoh. nati yo penak yo diye sendighie.

Inikah dia sifat dan keperibadian seorang yang bergelar ulama.bebas menetapkan
dan menjatuhkan.hukum mengikut kata hawa dan nafsu tanpa berfikir.come on la wei.. kapral singh
si tua cacat DAP kutuk islam tolak hudud.gapo yo mu duduk diye supo tikus napok kucing itei.
owh iam sorryyyyyyyy.lupa la wei hari tu dia orang celebrate birthday sama-sama.

Tapi bila dengan kerajaan Barisan Nasional semuanya tak betul.semuanya tak boleh.BN tak betul,BN kejam,BN amal rasuah dan BN bukan kerajaan islam yang baik.habis semua yang dah PR dan DAP buat
tu hapekejadahnya pula.bertindak biadap dan mempersendakan agama islam dan kedaulatan ikut sedap bahasa.bila ajak duduk berbincang buat tak indah.

NABI MUHAMMAD S.A.W penghulu kepada 25 nabi dan rasul ALLAH pun orang tua ni boleh
samakan dengan muhammad yang lahir di kala dunia makin hampir KIAMAT.begitu rendah dan hinanya
kalian tanpa rasa berdosa menidakkan qadak dan qadar yang telah di tetapkan oleh ALLAH S.W.T.
belum lagi yang entah berapa kali dah puak ni mohon doa pada ALLAH mintak binasakan saudara
seagama. wallauwei tinggi sungguh ilmu puak-puak ni.

Ok lah celita manyak pun tara guna maaa...itu tanah munya hat aaa sampai sikalang pun taler yawab lagi lei.u want to use hudud ka, over my dead body dulu la.amacam bai lu ada brani ka.kerajaan bagi BR1M
mu kate rakyat mu hok terima BR1M supo ayei itik.hok tebaru ado polok saing mu minto oghei pas hok doh
timo pitih BR1M dermo kei semuo ke parti mu.kerajaan ape korang ni. BN buat tuk bantu ringankan beban rakyat.tapi lu olang sinang-sinang angkat itu olang munya wang.cakap tak serupa bikin. BO LA WEI...

DI SINI AKU ADER BEBERAPA SOALAN BUAT ORANG-ORANG HEBAT NI:

Dalam masa 20 tahun PAS memerintah berapa ramai rakyat mu yang tak dapat memberikan penghormatan terakhir kepada ibu,bapa,adik beradik sedarah sedaging sendiri dan ahli keluarga yang lain.

kompom tak tahu.aku peduli apa.yang pergi tak balik dah.yang masih hidup teruskanlah hidup.

Gapo jadi gitu?
pasal ikut kajian yang telah di buat 500,000 rakyat mu duduk menetap dan cari rezekidi negeri - negeri lain.

Gapo ramai sangat ?
pasal bukan semua orang boleh dan larat nak buat kerja kampung dan jadi
nelayan.orang kelantan tak kira lelaki tak kira perempuan mereka ini punya jati diri yang tinggi.
ada kelulusan diploma ada patut ka jadi kuli bangunan.para siswa dan siswazah berapa ramai lagi
yang masih menganggur.korang pernah pikir ke ini hal.berapa ramai pula yang tak mampu nak sambung belajar atas sebab kesempitan hidup.tu pasal la PM Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak dengan kerjasama
UITM tubuhkan Yayasan Destini Anak Bangsa.

Demi memartabatkan agama islam di tempat yang paling tinggi dan terunggul, ianya mesti seiring dengan
kekuatan akidah dan ekonomi dari sebuah kerajaan islam yang berlandaskan kalimah IH DINAS SIROTOL MUSTAQIM.

Atas semangat dan aura jati diri yang tinggi inilah kini mereka telah buka mata dan berfikiran positif dan mula
berjuang bersama-sama untuk tukar yang lama kepada yang baru.disini saya hanya berkongsi pandangan
semoga golongan-golongan yang masih terlalu taksub dengan kerajaan PAS bermuhasabah diri seketika
untuk satu perubahan yang lebih menjamin kesenangan dan kebahagiaan hidup generasi kelantan pada masa hadapan. - Kelate Today


[VIDEO] : #TukarKelantan AIR MATA SEORANG GURU TERHADAP PERBUATAN PUAK ROYALTI!!

Anda tengoklah sendiri bagaimana sampai boleh menitis air mata seorang guru diatas apa yang telah dilakukan terhadap puak-puak 'R' terhadap mereka. Sampaikan ditukarkan ke sekolah-sekolah pedalaman kerana Pro-UMNO. Memang tak berhati perut betul.

KANTOI! HARAKAH SPIN UCAPAN RAJA NAZRIN!! #PRKakiKencing


Media rasmi Pas, Harakah Daily terus memutar belit titah ucapan Pemangku Raja Perak, Raja Nazrin Shah konon parti itu jauh lebih baik berbanding UMNO.

Media tersebut pada Rabu lalu melaporkan titah ucapan baginda pada majlis Wacana Perpaduan Ummah anjuran Dewan Bahasa dan Pustaka yang telah dimanipulasikan sehingga menggambarkan Raja Nazrin berpihak kepada parti tersebut.

Bagaimanapun, laporan tersebut telah disanggah oleh beberapa blog antaranya Cikgu Lin dan Info The Truth menuduh media tersebut telah berbohong.

Ekoran desakan itu, Harakah Daily telah menyiarkan permohonan maaf atas "kesilapan" tersebut dan menarik balik laporan tersebut serta digantikan dengan laporan baharu, semalam.

Laporan itu menggunakan tajuk "Pas kini sedia mengatasi UMNO - Raja Nazrin".

Berikut adalah kronologi laporan Harakah Daily berhubung titah ucapan Raja Nazrin pada majlis tersebut.

20 Februari - http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/16882-integriti-hayati-titah-raja-nazrin

23 Februari - http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/16954-raja-nazrin-antara-pas-dan-umno

24 Februari - http://bm.harakahdaily.net/index.php/headline/16982-pas-kini-sedia-mengatasi-umno-raja-nazrin

SUMBER : UTUSAN

Sunday, February 24, 2013

@NajibRazak Payung Anak India Masuk Poli.


Kejayaan program Mengubah Destini Anak Bangsa (MDAM) dan Mengubah Destini Orang Asli (MDOA) dengan kerjasama Universiti Teknologi Mara (UiTM) menjadi aspirasi kepada Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk melaksanakan sebuah program serupa terhadap kaum India yang dinamakan Mengubah Destini Anak India Malaysia (MDAIM).

Program itu akan melibatkan kerjasama Special Implementation Task Force on the Indian Community dan Politeknik di seluruh negara dengan menyasarkan pengambilan seramai 1600 pelajar kaum India daripada keluarga miskin tegar setiap tahun.

Aspirasi itu juga mengambil kira atas semangat Keadilan Sosial dalam prinsip 1 Malaysia di mana, semua rakyat Malaysia akan terbela dan tiada mana-mana pihak akan dipinggirkan.

Perdana Menteri juga percaya bahawa pendidikan merupakan alat paling berkesan untuk mengubah kedudukan sosio-ekonomi sesuatu bangsa, kumpulan atau komuniti.

Hari ini sudah pasti menjadi satu lipatan sejarah di dalam pendidikan negara, kerana Perdana Menteri Malaysia akan merasmikan program Mengubah Destini Anak India Malaysia (MDAIM) di Politeknik Port Dickson jam 3.00 petang.  - Laman Rasmi JDAB

STEADY!! PM @NajibRazak BALUN NIK AZIZ DALAM TWITTER!!

Terlajak kata boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya. Siapa suruh cakap manusia ni haiwan suka-suka hati kan. Padan muka Nik Aziz. BOO!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

#SKT2013 : KEMBARA #TukarKelantan SERANG KUBU KUAT PAS!!


Skuad Kembara TUKAR (SKT2013) semalam kembali meneruskan kembara seluruh Kelantan. Selepas menjelajah Parlimen Kota Bharu dan Parlimen Kubang Kerian pada hari pertama, mereka bergerak pula ke Parlimen Pengkalan Chepa dan Parlimen Bachok.

Kawasan-kawasan yang dituju pada sesi pagi adalah Panchor, Kijang dan Chempaka. SKT2013 bermula di perkarangan bangunan UMNO Negeri Kelantan dan melalui Jalan Pekeliling, Sg. Budor, To' Sadang, belakang Kem Tentera Kijang, Padang Tempak, dan Panchor.

Di Parlimen Pengkalan Chepa sahaja, lebih 1300 buah motosikal mengiringi SKT2013 menjelajah seluruh kawasan parlimen.

Pada sesi petang, SKT2013 bergerak ke Tawang, Perupok dan Jelawat melalui Beris Kubur Besar, Bandar Bachok, Badak, Gunong dan Peringat. Lebih 900 buah motosikal mengiringi SKT2013 di Parlimen Bachok.

Seperti biasa, SKT2013 berhenti di beberapa tempat di sepanjang laluan mereka untuk bertemu rakyat dan menyampaikan agenda TUKAR. Beberapa barangan seperti tshirt, VCD dan fliers juga turut diedarkan kepada orang ramai.

Di Bachok, SKT2013 turut berhenti di Dewan Serbaguna Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) di Kampung Tangok. Di sana berlangsungnya Majlis Penyampaian Elaun Sara Hidup Secara Tunai Kepada Nelayan PNK Bachok. SKT2013 mengambil peluang untuk bertemu para nelayan di sana untuk menyampaikan agenda TUKAR. Majlis tersebut dirasmikan oleh Timbalan Menteri Kewangan, YB Dato Dr. Awang Adek bin Hussin.

SKT2013 menamatkan sesi kembara pada hari kedua di Pekan Jelawat. Saksikan gambar-gambar di sekitar hari kedua kembara SKT2013.

Gambar-gambar di blog TUKAR KELANTAN

NIK AZIZ MENGAKU DIRINYA HAIWAN? #BR1M


Datuk Seri Najib Tun Razak mempersoalkan mengapa terdapat pemimpin Pas tergamak memperlekeh ke tahap menghina rakyat yang menerima segala bentuk bantuan oleh kerajaan ketika parti itu tidak pula berbuat apa-apa bagi membela nasib dan meningkatkan kesejahteraan rakyat.

Perdana Menteri berkata, apa yang dilakukan oleh kerajaan selama ini bukan sekadar tanda keprihatinan untuk menolong rakyat tetapi apa yang lebih besar daripada itu ialah bagi memenuhi amanah dan tanggungjawab sebagaimana yang dituntut oleh Islam.

''Kalau tak buat apa-apa janganlah hina rakyat. Ini nak kata orang yang dapat Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) macam ayam makan dedak," ujarnya.

Katanya, tidak menjadi persoalan sekiranya parti pembangkang itu untuk tidak membantu dan membela rakyat tetapi janganlah kalangan yang mahu menerima dan mengharapkan bantuan yang besar ertinya bagi mereka itu dihina sedemikian rupa.

Najib menyatakan demikian ketika berucap merasmikan program Janji Ditepati peringkat negeri Terengganu di Dataran Shahbandar di sini hari ini.

Lebih 20,000 orang menghadiri majlis itu. Yang turut hadir isteri beliau, Datin Seri Rosmah Mansor; Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said serta Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek.

Mursyidul Am Pas yang juga Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebelum ini menyamakan pemberian pelbagai bentuk bantuan kewangan oleh kerajaan kepada rakyat termasuk BR1M sebagai memberi hampas kelapa, padi dan jerami kepada haiwan ayam dan lembu.

Najib menarik perhatian bahawa segala bentuk kemudahan dan bantuan yang direncanakan melalui 230 produk 1Malaysia yang telah dilaksanakan sebagai satu terjemahan bagi memenuhi hasrat dan naluri rakyat.

''Dalam al-Quran menyebut: 'Tahukah kamu orang yang berdusta kepada kamu? Orang yang herdik anak yatim dan orang yang tak bagi makan kepada orang miskin'. Ini firman Allah.

''Maknanya kalau tak tolong orang miskin dosa besar. Nabi sendiri bersabda, kalau bantu orang miskin seperti kita perjuangkan fisabilillah, maknanya tolong orang miskin itu termasuklah seperti BR1M," ujarnya. - Utusan

Saturday, February 23, 2013

[VIDEO] #SKT2013 : BUKTI ANAK MUDA KELANTAN MAHU TUKAR!! #TukarKelantan #BoLaWeii


INI ADALAH VIDEO SKUAD KEMBARA TUKAR YANG BARU MULA MENJELAJAH SEKITAR NEGERI KELANTAN BERMULA SEMALAM.



APA LAGI? INI KALI LAH.. ACU TEST SEPENGGAL! JOM TUKAR!


BO LA WEII PAS KELATE!!!

CREDIT TO RZ 

LAGU KHAS UNTUK PUAK 'R' HUSAM MUSA!!


Peristiwa yang tidak dapat dilupakan oleh aktivis Ngok R Jeming Comel....


Bertempat di Dewan Jubli Perak pada 8 Februari yang lepas pukul 10.00 pagi telah diadakan Program R bersama Mahasiswa dimana selain dari Jeming Hasan Balaghoh dan Aduka Taruna dan beberapa orang-orang besar PAS sebagai penceramah, telah diundang juga bintang-bintang antarabangsa seperti Adam Adli dan Bawani (Listen!Listen!Listen!)

Program yang dijangka menerima kehadiran lebih 500 orang itu telah mengundang kemarahan melampau dari Husam kambing kerana hanya 30 orang yang hadir. Yang hadir itu pun memang dari kelompok ada pertalian darah dengan orang2 kuat PAS. bermakna jumlah banting yang dipasang di tiang-tiang lampu di sekitar Kota Bharu adalah lebih banyak dari orang yang hadir.


Menurut kata penganjur, 100 peserta pertama yang hadir akan diberi mafla percuma setiap seorang. jadi setiap seorang daripada mereka yang hadir hari itu amat bertuah kerana setiap seorang mendapat lebih kurang 3 helai mafla secara percuma.



Dan kami dari pihak pembangkang (negeri Kelantan) amat bersyukur dan bertuah kerana trdapat watak seperti Jeming Hasan dlm PAS krn dia berjaya menambahkan busuk PAS yang telah sememangnya semakin busuk sejak berpakat dgn DAP dan PKR.

Disebabkan kemarahan yang melampau dan juga dimarah dengan melampau oleh Huse kambing, pada sebelah petang pada hari yang sama Jeming telah melepaskan perasaannya dengan merotan patung yang diletak gambar Dato Pa.

Sebagai mengenang kebengongan Jeming sebuah video disediakan sebagai balasan kepada video biadap Jeming Hassan khusus untuk tontonan Jeming sendiri dan juga penyokong-penyokong gerakan Royaltiti - Perigi Timur

LAPORAN KHAS #JDAB2013 DARIPADA @501Awani


Program Jelajah Destini Anak Bangsa mensasarkan untuk membantu sehingga 20,000 orang yang memerlukan bantuan di seluruh negara.

Ini meliputi tawaran melanjutkan pengajian ke peringkat pra-diploma di UiTM bagi lepasan SPM dari kalangan keluarga yang kurang bernasib baik serta bantuan pemeriksaan kesihatan, peperiksaan gigi dan pemeriksaan kesihatan mata.

Menurut Ketua Pegawai Eksekutif Yayasan Destini Anak Bangsa, Aizuddin Ghazali pihaknya menerima maklum balas luar jangka di setiap lokasi jelajah.

"Jelajah kali ini lebih menarik kerana kami turut membawa bas khas yang membawa bantuan pemeriksaan kesihatan, yang dibantu oleh sukarelawan dari Fakulti Sains Kesihatan dan Fakulti Pergigian," kata Aizuddin yang ditemui semasa siri jelajah itu di Dungun.

Sementara itu, sukarelawan, Mohd. Hidayatullah Mohd. Hasmy berpendapat, penyertaannya dalam program jelajah itu disifatkan sebagai caranya untuk membalas budi kepada universiti.

Graduan Fakulti Pengurusan Maklumat UiTM itu juga berpendapat jelajah kali ini berjaya menarik lebih ramai sukarelawan dari UiTM seluruh negara, memandangkan kesedaran yang dibangkitkan terutamanya oleh pihak kepimpinan universiti untuk kembali menyumbang kepada masyarakat.

Lebih 1,000 sukarelawan terdiri daripada pensyarah, kakitangan, mahasiswa dan alumni UiTM terlibat dalam program jelajah tahun ini.

Jelajah kali ini masuk tahun yang ketiga dan dijangka memakan masa 20 hari. - Astro Awani




Friday, February 22, 2013

KUASA POLITIK MAHASISWA? BAGUS SANGAT KER???? @NajibRazak @tunfaisal


Sinar Harian menganjurkan siri wacana segar untuk kali ke-17 pada Selasa ini dengan mengetengahkan topik Kuasa Politik Mahasiswa.

Para panelis akan mengupas soal sejauh mana kuasa politik yang ada dalam genggaman mahasiswa dan sejauh mana ia mampu mengubah landskap politik negara.

Adakah ruang dan peluang yang diberi selaras dengan pindaan ke atas Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku).

Wacana Sinar kali ini membawa isu ini untuk dikupas secara kritis dan melihat adakah kuasa politik mahasiswa ini boleh menjadi penentu siapa pemerintah negara untuk dekad seterusnya.

Untuk mengulas isu ini dengan lebih terperinci, Sinar Harian akan menampilkan Pengarah Komunikasi PKR, Nik Nazmi Nik Ahmad, bekas aktivis pergerakan mahasiswa, Tun Faisal Ismail Aziz, penganalisis politik dari UiTM, Prof Dr Azmi Hassan, Timbalan

Presiden Majlis Belia Malaysia, Muammar Ghadafi Datuk Jamal dan Presiden Gabungan Majlis Belia Malaysia, Azan Safar.

Wacana kali ini menampilkan moderator yang tidak asing lagi, Prof Datuk Mohamad Abu Bakar dari Universiti Malaya.

Seperti lazimnya, wacana ini akan berlangsung di Auditorium Kompleks Kumpulan Media Karangkraf, Seksyen 15 di sini, jam 2.30 petang.

Program ini anjuran bersama Sinar Harian Online, Astro Awani dan mobTVmy dengan kerjasama Kagum.

Orang ramai yang berminat untuk sama-sama menyertai majlis ilmu ini boleh menghubungi Laila menerusi talian 019-3310211, Fazli (019-2808492) atau Rini (019-3371066) untuk keterangan lanjut - SINAR HARIAN

[VIDEO] BR1M : MELETUP!! PAS PERAS WANG DARIPADA RAKYAT!!!


Tudia.. tengok la sendiri, inilah sifat manusia yang tak reti bersyukur. TAKBUR! Tapi ingatkan hebat sangat. kenapa minta duit BR1M tu daripada orang yang memerlukan? Aduh, ingat dosa woi!!

JOM TUKAR!! 

#PRU13 Makin Hampir, Pemimpin BN Tak Patut Perkecilkan Kami, Jangan Bikin Cybertroopers Hilang Akal.

Kepada sesiapa yang berkenaan:


Sememangnya TIDAK WAJAR sama sekali statement yang dikeluarkan oleh seorang pemimpin BN  yang memperkecilkan dan seolah-olah memperlekehkan peranan barisan cybertroopers yang bermati-matian berperang mempertahankan kubu selama ini. Kami bukan siapa-siapa, tapi kami bukan lah alat mainan. Kami bukanlah VIP dan disanjung seperti anda, tapi kami adalah pejuang belakang tabir yang sanggup diri ditikam dan ditembak. Jangan bagi kami hilang akal dan hilang akal untuk berjuang. Anda tidur berbantalkan bantal kekabu, tapi kami tidur berbantalkan keyboard. PRU-13 dah dekat, jangan kerana sedikit kesilapan, kita KALAH lagi. 

Dari blog Tun Faisal :


Pemimpin BN, khususnya UMNO seharusnya memberikan penghargaan yang lebih baik terhadap para blogger dan cybertroopers pro-BN di seluruh negara. Mengeluarkan perkataan yang tidak sepatutnya, yang memberi maksud memperlekeh dan memperkecilkan apa yang mereka telah lakukan selama ini untuk UMNO dan BN adalah TIDAK WAJAR sama sekali. 
Koordinasi penting. Kita sambut baik arahan koordinasi. Malah sejak dulu lagi, bagi sesiapa yang pernah berbincang dengan saya, saya pernah tunjukkan strata komunikasi siber dan cadangan untuk mengkoordinasikannya. Tapi jangan bercakap seolah-olah tidak ada koordinasi sama sekali di kalangan bloggers dan cybertroopers pro-BN. Sejak Pilihan Raya Kecil Manek Urai, koordinasi untuk memenangi perang persepsi telah dilaksanakan di kalangan blogger dan cybertroopers pro-BN, sehinggalah Pilihan Raya Negeri Sarawak dan peristiwa-peristiwa seperti Bersih, 901, Ambang Merdeka, Tweet Merdeka - semuanya memerlukan koordinasi. 
Boleh dikatakan koordinasi di kalangan blogger dan cybertroopers dalam komunikasi menyeluruh dan perang siber berlaku lebih awal dari arahan untuk pemimpin UMNO dan BN mengkoordinasikan mereka. Malah tidak salah untuk menyatakan, bloggers dan cybertroopers pro-BN `mengajar' pemimpin dan agensi kaedah untuk mengkoordinasikan gerakan siber, bukan sebaliknya. Saya boleh beri sekurang-kurangnya 10 contoh insiden tentang respon/komunikasi pemimpin, kementerian dan agensi tanpa koordinasi sebelum ini. 
Gerakan siber di negeri-negeri pembangkang telah berlaku sebelum arahan koordinasi. Para bloggers dan cybertroopers menggunakan inisatif dan networking sendiri untuk menyerang pentadbiran PR, tanpa ada sebarang arahan koordinasi. Dalam proses ini, bukan sedikit blogger dan cybertroopers pro-BN mengambil risiko yang tidak berani diambil oleh mana-mana pemimpin BN sehingga ada di kalangan mereka disaman dan diugut oleh pihak yang tidak suka dengan pendedahan mereka. 
Saya percaya blogger dan cybertroopers pro-BN menghargai koordinasi, tetapi koordinasi yang paling utama adalah di kalangan para pemimpin. Mereka juga menghargai teguran, tetapi janganlah bercakap seolah-olah mereka ini, terlalu bodoh dan naif, seolah-olah mereka tidak faham tentang propaganda dan persepsi.
Seterusnya ...

[VIDEO] : KEMBARA #TukarKelantan #SKT2013 DI KOTA BHARU!!!


Ini adalah beberapa moment yang sempat dirakam saing saya sepanjang Kembara Tukar Kelantan yang mula bergerak dari Wisma Perhubungan UMNO Negeri pukul 8.00 pagi tadi. Sekarang konvoi sedang bergerak ke Pasir Mas pula. Sela,at berkembara saing2 kawe. TUKAR!!!

KOLEKSI FOTO DAN VIDEO HOT #JDAB2013 KELANTAN!! #UiTM


Sebentar tadi baru sahaja selesai Program Jelajah Destini Anak Bangsa peringkat negeri Kelantan Darul Naim. Kali ini programnya agak unik dari sebelum ini kerana ianya turut disertai oleh barisan artis yang popular seperti Saiful Apek, Emma Maembong, Adira AF, Danny X-Factor dan Syed Aiman. Meh aku bagi sedikit ringkasan tentang program hari ini :






Program dimulakan dengan 'Flag-Off' oleh Naib Canselor UiTM, Datuk Seri Prof Ir.Dr. Sahol Abdul Hamid di perkarangan UiTM Kota Bharu pada jam 8.00 pagi untuk menuju ke checkpoint pertama iaitu Pasar Jelawat, Bachok. Alhamdulillah, di Kedai Kopi Poo seramai 32 orang pelajar berjaya diterima masuk ke UiTM. Untuk pengetahuan anda, 10 orang daripada mereka ialah pelajar yang pernah gagal di peringkat Ijazah dan atas dasar simpati, mereka telah diberikan peluang kedua oleh pihak JDAB agar dapat membuktikan kebolehan mereka supaya dapat menebus kesilapan lampau.





Antara perbezaan ketara jika dibandingkan dengan JDAB 2012 ialah pada kali ini pihak UiTM turut sertakan 2 buah bas khas yang diubah suai menjadi klinik bergerak Optometri dan Klinik Pergigian yang memberi perkhidmatan pemeriksaan mata dan gigi percuma.



Alhamdulillah, kali ini JDAB diterima terbuka oleh rakyat Kelantan kerana mereka sebelum ini diracun olh parti politik tertentu dan mereka sekarang semakin terbuka dan untuk menerima perubahan yang dibawakan oleh PM Najib Razak. BO LA WEI!! :)

LAGI FOTO DIBAWAH :

















Thursday, February 21, 2013

[VIDEO] : SKUAD KEMBARA TUKAR! #SKT2013 YANG BOLEH BUATKAN NIK AZIZ HEART ATTACK! #TukarKelantan


Sebelum ini saya telah terangkan tentang SKUAD KEMBARA TUKAR #SKT2013 [SINI] [SINI] ... Tapi mungkin itu tidak cukup untuk mendemamkan Nik Aziz dengan serangan bertalu-talu oleh Gerakan TUKAR ini. Aku rasa dengan video ni mungkin boleh buatkan puak-puak pembangkang terkencing :

Jangan lupa LIKE Page TUKAR KELANTAN Untuk mengikuti update terkini :


Selamat berjelajah saing2 kawe... 

AYUH TEMUI SKUAD #JDAB2013 DI NEGERI SERAMBI MEKAH HARI INI !!!


Skuad Jelajah Destini Anak Bangsa (JDAB2013) yang memulakan siri penjelajahan mereka membantu lepasan SPM dari golongan yang kurang berkemampuan melanjutkan pengajian ke peringkat universiti telah tiba di Kota Bharu jam 6.00 petang tadi sebelum meneruskan misi mereka keesokkan harinya.

Menurut Ketua Pengawai Eksekutif Yayasan Destini Anak Bangsa (YDAB) Encik Mohd Aizuddin berkata;

"Skuad JDAB2013 akan memulakan misi kami seawal jam 7.00 pagi di mana konvoi JDAB2013 akan dilepaskan oleh Datuk Prof. Ir. Sahol Abdul Hamid di kampus Kota Bharu dan para sukarelawan kami akan berada di Pasar Jelawat, Bachok pada jam 9.00 pagi manakala di Jeli sekitar jam 12.00 tengah hari."

"Selepas itu skuad JDAB2013 akan berada di Sekolah Kebangsaan Belimbing, Tanah Merah sekitar jam 4.30 petang sebelum meneruskan perjalanan ke Dungun, Terengganu. Lepasan SPM di Kelantan cukup bertuah kerana Datuk Naib Canselor turut bersama para sukarelawan JDAB2013 untuk bertemu dengan seramai mungkin lepasan SPM dari golongan keluarga miskin bagi memberikan mereka peluang mengubah destini keluarga mereka."

En. Aizuddin (berbaju biru) memberikan penerangan
mengenai program MDAB kepada lepasan SPM di Bagan Datoh.

"Kita berusaha untuk membantu seramai mungkin lepasan SPM dari Kelantan, ini kerana sejak program Mengubah Destini Anak Bangsa (MDAB) dilancarkan pada tahun 2010,"

"Kita juga banyak menerima permohonan lepasan SPM dari Kelantan sebelum ini dan lebih separuh daripada mereka telah berjaya menyambung pelajaran ke peringkat Diploma setelah menyambung pelajaran pra diploma di bawah program MDAB selama 6 bulan."

"Selain mencari lepasan SPM JDAB2013 menampilkan kelainan kerana turut menyediakan perkhidmatan pemeriksaan kesihatan secara percuma, kerja-kerja khidmat masyarakat ini dibuat bagi memastikan tiada rakyat dinafikan penjagaan kesihatan walaupun dibelenggu dengan kemiskinan sekaligus menepati slogan UiTM di Hati Rakyat 1 Malaysia." katanya.

Sejak diperkenalkan pada tahun 2013 program pembelajaran MDAB anjuran Yayasan Destini Anak Bangsa (YDAB) telah berjaya membantu lebih 16,000 lepasan SPM dari keluarga miskin melanjutkan pengajian ke peringkat universiti, manakala 87% daripada jumlah tersebut telah berjaya melanjutkan pengajian ke peringkat lebih tinggi. - Blog Rasmi Jelajah Destini Anak Bangsa

Wednesday, February 20, 2013

PENGGODAM WEBSITE KERAJAAN KANTOI!!


Perbuatan menggodam laman web Jabatan Penerangan semalam, dipercayai didalangi individu dikenali sebagai `Sofea Hana’ yang dikatakan seorang wanita berusia 20-an dengan agenda anti-kerajaan kerana kecenderungannya yang sering menggodam laman kerajaan sejak awal tahun lalu.

Penggodam yang juga dikatakan penuntut Institut Pengajian Tinggi Awam (IPTA) itu dikatakan pernah menceroboh laman seperti Jabatan Kehakiman, Parlimen, Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) dan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim).

Kegiatan Sofea ini didedahkan oleh seorang daripada penggodam yang aktif dan popular di dunia siber tanah air, Prince Zorro.

Menurut Prince Zoro, Sofea telah menggodam lebih 10 laman kerajaan setakat ini dan dijangka akan meneruskan perbuatannya jika pihak kerajaan tidak meningkatkan tahap keselamatan siber.

“Di kalangan komuniti penggodam tempatan, Sofea sememangnya dikenali kerana mempunyai kepakaran tinggi dan diketahui mempunyai sentimen anti-kerajaan yang kuat. Justeru, dia akan meneruskan perbuatannya selagi tidak dibendung,” katanya ketika dihubungi semalam.

Katanya, lebih membimbangkan hampir kesemua laman agensi kerajaan amat mudah untuk diceroboh memandangkan sistem keselamatan yang longgar termasuk kecenderungan penggunaan kata laluan yang sama oleh pentadbir laman kerajaan.

“Sofea menggunakan kebolehannya mendapatkan kata laluan untuk menceroboh laman terbabit menggunakan akaun pentadbir dan memasukkan apa saja program yang diingini, malah dia boleh mengubah keseluruhan reka bentuk laman berkenaan jika dia mahu,” jelasnya.

Ketua Unit Keselamatan Siber, Bahagian Siasatan Jenayah Siber dan Multimedia Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Superintendan Victor Sanjos ketika dihubungi berkata kes berkenaan akan disiasat mengikut Seksyen 5 Akta Jenayah Komputer 1997 yang membawa hukuman maksimum penjara tujuh tahun atau denda RM100,000 atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

“Saya jamin polis akan dapat mengesan suspek walaupun dia menggunakan identiti palsu atau cuba menyembunyikan alamat Internet Protocol (IP) kerana kita ada kaedah tertentu untuk menjejak suspek,” katanya ketika dihubungi.

Semalam, dua kenyataan palsu disiarkan dalam sistem e-Akhbar dan e-Press laman web Jabatan Penerangan bertajuk 'Memo Permohonan Rakyat Malaysia dan Perdana Menteri Secara Rasminya Meletak Jawatan'. - MyMetro

Karpal Singh Kena Sound Dengan Pemimpin PAS?


Pertelagahan antara pemimpin Pas dengan Karpal Singh terus memuncak apabila Timbalan Pesuruhjaya III Pas negeri, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah mahu Pengerusi DAP itu menjaga mulut dan belajar duduk diam serta tidak ghairah menyuruh pihak lain menerima saranannya.

Menurut Mohd. Amar, pemimpin senior DAP tersebut tidak sepatutnya memperkecilkan peranan Majlis Syura Ulama Pas kerana bagi parti itu, majlis tersebut adalah badan tertinggi yang mana keputusannya melangkaui semua urusan parti.

Beliau dengan nada tegas berkata, semua ahli Pas akan patuh dan menyokong keputusan Majlis Syura Ulama biarpun DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) menganggap itu hanya komponen kecil dalam parti itu.

Saya mahu ‘nasihatkan’ Karpal, belajar duduk diam, jangan gatal mahu bercakap semua perkara, jangan cakap banyak. - UTUSAN

Tuesday, February 19, 2013

NANTIKAN KEMBARA TUKAR SERANG KUBU NIK AZIZ! JOM TUKAR! #KembaraTukar #TukarKelantan


Nantikan Kembara Tukar bakal 'serang' pelusuk kampung anda bagi membantu rakyat Kelate yang tak henti-henti ditipu oleh rejim Nik Aziz. Jelajah ini akan berlangsung selama 7 hari berturut-turut bermula mac ini. Seramai 12 orang sukarelawan Tukar akan turut sama membantu untuk menjayakan kembara ini. Untuk ikuti update terkini sila rujuk laman TUKAR KELATE! ..

Jom layan video ni dulu beb..

BO LA WEI!!

Monday, February 18, 2013

POLIS DEDAHKAN DALANG MESEJ ANCAMAN BUNUH PSY!!


Polis mengesahkan pengurus Psy sendiri yang memaklumkan adanya ancaman terhadap penyanyi lagu "Gangnam Style" itu ketika membuat persembahan pada sambutan Tahun Baharu Cina 1Malaysia, di sini 11 Februari lalu.

Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata, pengurus artis terkenal dari Korea Selatan yang hanya dikenali sebagai Dan itu ada mengirimkan khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada pihak polis bagi memaklumkan perkara tersebut.

"Polis terima satu SMS daripada pengurusnya memaklumkan mengenai ancaman bunuh ke atas penyanyi itu pada pukul 8 malam 10 Februari lalu, sehari sebelum penyanyi itu membuat persembahan.

"Dalam SMS itu juga, pengurus Psy meminta kawalan keselamatan yang ketat diberikan kepada penyanyi itu semasa beliau tiba di lapangan terbang sehinggalah beliau pulang," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Program Sahsiah Unggul Murid di Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Al-Irsyad di sini hari ini. - UTUSAN

PM @NajibRazak Janji Akan Senangkan Rakyat Kelate, Tapi Nik Aziz??? #TukarKelantan !!!


Datuk Seri Najib Tun Razak berjanji setiap inci tanah di Kelantan akan dikembalikan kepada rakyatnya sekiranya Barisan Nasional (BN) diberi mandat untuk memerintah negeri itu pada Pilihan Raya Umum Ke-13.

Perdana Menteri berkata, kerajaan Pas Kelantan telah melakukan kesalahan kepada rakyat apabila menyerahkan tanah seluas 4,259.9 hektar di negeri tersebut kepada pemimpin-pemimpin DAP Perak.

"Kerajaan Pas sudah buat banyak angkara dan dosa kepada rakyat Kelantan, sebab itu kita kata kepada mereka 'bo la wei' (sudah-sudahlah tu) dan tukar!

"Kita akan perbetulkan semua ini dan di bawah BN kita akan pastikan setiap inci tanah di Kelantan hak orang Kelantan," katanya ketika berucap merasmikan Perhimpunan Perdana Anak-anak Kelantan 2013 di Stadium Putra, Bukit Jalil di sini hari ini.

Yang turut hadir isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor; Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed; Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Dr. Awang Adek Hussin; Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek dan Pengerusi Perhimpunan Perdana Anak-anak Kelantan 2013, Datuk Ikmal Hisham Abdul Aziz.

Perhimpunan itu dihadiri hampir 20,000 anak-anak Kelantan dari sekitar Kuala Lumpur, Selangor dan negeri-negeri lain termasuk Negeri Sembilan dan Melaka.

Najib turut mempersoalkan kegagalan Pas bersikap tegas dalam isu kalimah Allah apabila berhadapan dengan DAP yang juga sekutu parti itu dalam pakatan pembangkang.

''Janji bulan, janji bintang, janji syurga. Bila kalimah Allah dipersoalkan di mana maruah mereka? Bila akidah Islam dicabar di mana pendirian Pas?" soalnya.

Tambah beliau, BN berhasrat ingin menampilkan imej Islam sebagai agama kemajuan, progresif dan berpaksikan kepada kejayaan dalam usaha membawa perubahan besar di Kelantan.

Menurutnya, BN akan memperlihatkan Islam dari segi kemuliaan akidah bagi memastikan kemajuan dan kemakmuran umat Islam dan rakyat Kelantan menjadi kenyataan berdasarkan prinsip maqasid syariah.

''Inilah kewajipan kita, sebab kita akan berdiri di atas dua prinsip penting. Yang pertama Islam dan kedua, kita hendak kejayaan," jelasnya.

Dalam pada itu, Najib yang juga Pengerusi BN mengakui kecekapan ramai tokoh kelahiran Kelantan yang telah menempa kejayaan dalam bidang yang diceburi seperti Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd. Zin dan Presiden Permodalan Nasional Berhad (PNB), Tan Sri Hamad Kama Piah Che Othman.

''Mereka inilah tokoh-tokoh yang saya percaya boleh membantu BN membangunkan Kelantan dan membawa perubahan besar di negeri itu sekiranya mendapat mandat rakyat," katanya.

Najib turut memberikan jaminan tujuh perkara yang diumumkan beliau pada Program Jelajah Janji Ditepati di Kelantan bulan lalu akan dimasukkan ke dalam manifesto BN, malah ada di antara janji-janji itu akan dilaksanakan lebih awal.

Tujuh janji yang diumumkan beliau itu ialah pembinaan lebuh raya Kuala Krai-Kota Bharu, pembinaan stadium baharu, masjid terbesar, perumahan rakyat, sistem pengangkutan Rapid Kota Bharu, pembinaan kampus bandar Universiti Teknologi Mara (UiTM) dan menyelesaikan masalah air. - UTUSAN

Sunday, February 17, 2013

[VIDEO] : #JDAB2013 Bawa Bas 'Transformers', Beri Kesedaran Tentang Penjagaan Kesihatan!


Skuad JDAB2013 yang mula menjelajah ke seluruh pelusuk negeri dua hari yang lalu turut menyediakan khidmat pemeriksaan kesihatan secara percuma kepada masyarakat luar bandar di setiap lokasi yang dikunjungi mereka.


Bukan sahaja membantu lepasan SPM daripada keluarga miskin melanjutkan pengajian mereka, JDAB2013 turut membantu memberi kesedaran tentang betapa pentingnya setiap rakyat menjaga kesihatan mereka. 

Terbaiklah UiTM!

 

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive