Tuesday, March 11, 2014

#PRKKajang: PERSAINGAN 2 PENJURU YANG BAKAL MENAMATKAN KARIER POLITIK WAN AZIZAH?


PRK DUN N25 Kajang menyaksikan saingan satu lawan satu antara BN dan PKR selepas proses penyerahan borang pencalonan ditutup tepat pukul 10 pagi tadi.

Saingan berkenaan menyaksikan pertembungan dua pemimpin wanita berpengaruh daripada kedua-dua parti politik.


Naib Presiden MCA, Datin Paduka Chew Mei Fun akan mewakili BN manakala Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail mewakili partinya pada PRK itu.

Tiada calon Bebas hadir menyerahkan borang pencalonan di pusat penamaan calon di Kompleks Sukan Majlis Perbandaran Kajang (MPKj) seperti yang digembar gembur pada awal-awal pengumuman tarikh pilihanraya. Perkara itu diumumkan Pegawai Pengurus PRK Kajang, Datuk Hassan Nawawi Abdul Rahman.

WAN AZIZAH HANYA PANDAI KELUARKAN AIR MATA PALSU  

Seperti diketahui Anwar Ibrahim tidak layak bertanding kerana dihukum penjara lima tahun oleh mahkamah rayuan, Zaid Ibrahim juga dilaporkan menarik diri begitu juga dengan Nallakaruppan.
PR memilih Wan Azizah sebagai calon PKR bagi kerusi DUN Kajang.
Pengundi Kajang perlu ingat bahawa, Wan Azizah bukan calon atau pemimpin yang berkredibiliti kerana beliau memasuki politik disebabkan desakan untuk perjuangkan nasib suaminya.
Pengundi Kajang juga perlu tahu memilih Wan Azizah bermakna mereka mengulangi kesilapan PRU13.
Selanjutnya di blog Double-Y


HAKIKATNYA, ADAKAH RELEVAN SEKIRANYA WAN AZIZAH DIPILIH SEBAGAI ADUN? 


TIDAK!!!
WAN AZIZAH ADALAH 'PENGAWET' KERJAYA POLITIK ANWAR
Dr. Wan Azizah telah pun diumumkan sebagai calon bertanding untuk PRK Kajang dalam satu sidang akhbar khas baru-baru ini. Pencalonan ini dikhabarkan telah dipersetujui oleh Lim Kit Siang yang mewakili DAP dan Dr. Hatta Ramli mewakili PAS.
Apa yang pasti PKR akan menggunakan strategi undi simpati, dan deraian serta air mata yang berbondong-bondong milik Wan Azizah bakal menghiasi siri ceramah dalam kempennya bermula malam ini.
Bijaknya Anwar, dia terus meletakkan dirinya di gelanggang publisiti agar menjadi perhatian dunia, dan pencalonan Wan Azizah tidak ubah seperti alat dan perkakas publisiti untuk Anwar Ibrahim.
Persoalannya, sejauh mana PKR, sebuah parti politik yang berbangga dengan slogan “demi rakyat”, boleh difikirkan rasional meletakkan Wan Azizah sebagai calon dan bakal mewakili 39,279 pengundi DUN Kajang sekiranya menang kelak?
Apakah Wan Azizah mampu memberikan khidmat kepada rakyat atas kapasitinya rela berkhidmat, atau sekadar sekali lagi menjadi proksi, atau “mayat hidup” kepada survival politik Anwar Ibrahim?
Selanjutnya di UMNO-ONLINE


No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive