Tuesday, March 11, 2014

#PRKKajang: @chewmeifun VS @drwanazizah .. MANA SATU PILIHAN KALBU? #PilihMeiFun

CALON BN DUN N25 KAJANG
IKON WANITA MCA
CALON PKR
PENGGANTI SUAMI (PARTI ANAK BERANAK)
IKON ISTERI 'TAAT'?

GELANGGANG PRK KAJANG: PERTEMUAN ANTARA DUA IKON


Sumber: Rakyat News

OPSS!! I'm Sorry!! :P
Kajang akan memperlihatkan pertembungan antara dua wanita apabila Datin paduka Chew Mei Fun dari Barisan Nasional (BN) bertanding menentang Datin Seri Wan Azizah Ismail meggantikan suaminya, Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.Azizah yang juga Presiden PKR dicalonkan pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang berikutan Anwar bakal menghadapi hukuman penjara lima tahun selepas didapati bersalah meliwat Saiful Bukhari Azlan.
Anwar yang merancang untuk bertanding di Kajang terpaksa melepaskan hajatnya itu ekoran Mahkamah Rayuan telah menolak keputusan Mahkamah Tinggi 2012 diatas pertuduhan liwat II beliau.
Ianya sekaligus menutup dakwaan kemungkinan peralihan kuasa Menteri Besar Selangor kepada Anwar sekiranya PRK Kajang berpihak kepada PKR.
Menurur Wan Azizah, tugasnya kini adalah untuk menyambung legasi suaminya ekoran telah dicalonkan untuk bertanding di Kajang.
Beliau kemudiannya enggan mengulas dakwaan mengatakan akan menggantikan tempat untuk Anwar sementara Ketua Pembangkang itu berada di penjara sepertimana dilakukan beliau di kerusi Parlimen Permatang Pauh dahulu.
"Mereka boleh kata apa yang mereka mahu tetapi apa yang penting nama saya telah dicalonkan kerana saya presiden dan saya harus bertanggungjawab," kata Azizah.
Pencalonan Anwar di Kajang tidak mengejutkan kerana namanya antara terkuat dalam senarai 12 calon untuk menggantikan Ketua Umum PKR itu mengatasi anaknya, Nurul Izzah Anwar dan Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution.




No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive